Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 17 Sty 2018, 16:01




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 26 Sty 2011, 17:48 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
CDN


Za艂膮czniki:
wrak.png
wrak.png [ 226.38 KiB | Obejrzany 3072 razy ]
wrak1.png
wrak1.png [ 406.3 KiB | Obejrzany 3067 razy ]
wrak3.png
wrak3.png [ 169.76 KiB | Obejrzany 3069 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 26 Sty 2011, 17:49 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
CDN


Za艂膮czniki:
wrak4.png
wrak4.png [ 372.96 KiB | Obejrzany 3077 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 26 Sty 2011, 17:53 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
WIDOCZNA RDZA NA OGONIE!!!!


Za艂膮czniki:
rdza.png
rdza.png [ 466.07 KiB | Obejrzany 3057 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 26 Sty 2011, 19:29 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
CDN


Za艂膮czniki:
statecznik.png
statecznik.png [ 381.87 KiB | Obejrzany 3038 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 26 Sty 2011, 19:31 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
Zachowane owiewki anteny 艣wiadcz膮 偶e statecznik poziomy wylecia艂 jak korek przez fal臋 uderzeniow膮.


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 27 Sty 2011, 02:34 
Offline

Do艂膮czenie: 27 Sty 2011, 02:07
Posty: 6
Witam

Po wyczytaniu ca艂ego w膮tku na temat katastrofy, chyba najwy偶szy czas 偶eby przy艂膮czy膰 si臋 do dyskusji.

Ciszu2 - Posiadam to zdj臋cie w lepszej jako艣ci (niestety *.jpg, czyli kompresja stratna). Jednak w powi臋kszeniu na maksa wida膰 ewidentnie, 偶e to co wzi膮艂e艣 za rdz臋 jest to nachlapane b艂oto. Wida膰 podobne 艣lady obok na cz臋艣ciach malowanych.
Postaram si臋 niebawem wrzuci膰 fotk臋 z lepszym opisem.

Pozdrawiam


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 27 Sty 2011, 10:18 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
DLACZEGO ZAMILK艁 KOMPUTER POK艁ADOWY
Leszek Misiak, Grzegorz Wierzcho艂owski, 26-01-2011 17:02





Wed艂ug raportu MAK, zanik zasilania i zamro偶enie pami臋ci komputera pok艂adowego FMS samolotu Tu-154 nast膮pi艂y 15 m nad poziomem lotniska. Komputer przesta艂 dzia艂a膰 o godz. 10.41.05. Dok艂adnie w tym samym czasie mia艂o doj艣膰 do zniszczenia samolotu wskutek rozbicia o powierzchni臋 ziemi.

Z raportu MAK wynika, 偶e moment zderzenia tupolewa z ziemi膮, kt贸ry mia艂 by膰 bezpo艣redni膮 przyczyn膮 zniszczenia maszyny, pokrywa si臋 z chwil膮 "zamro偶enia pami臋ci" komputera. Problem w tym, 偶e samolot nie m贸g艂 by膰 15 m nad poziomem lotniska i jednocze艣nie rozbija膰 si臋 o ziemi臋 na wysoko艣ci pasa startowego lub tu偶 nad nim (Tu-154 uderzy艂 w ziemi臋 w miejscu znajduj膮cym si臋 mi臋dzy 0 a 5 m nad poziomem lotniska). Co jest wi臋c powodem tych sprzeczno艣ci i kt贸ra wersja gen. Tatiany Anodiny jest zgodna z prawd膮?

Na stronie 119 polskiego t艂umaczenia raportu MAK jest napisane: "Zanik zasilania FMS ("zamro偶enie" pami臋ci) nast膮pi艂o o 10.41.05, na wysoko艣ci barometrycznej skorygowanej do poziomu lotniska na wysoko艣ci oko艂o 15 metr贸w, pr臋dko艣ci podr贸偶nej 145 w臋z艂贸w (~270 km/h), w punkcie o wsp贸艂rz臋dnych 54掳49,483" szeroko艣ci p贸艂nocnej, i 032掳03,161 d艂ugo艣ci wschodniej".




Uderzy艂 w ziemi臋, a potem w drzewa

- Gdy nast膮pi艂 zanik zasilania FMS, polski Tu-154 M znajdowa艂 si臋 oko艂o 80 m przed miejscem pierwszego zderzenia z drzewami, 600 m od progu pasa. Tak wynika z oblicze艅 po zniwelowaniu b艂臋du odchylenia i przed艂u偶enia prostej linii podanych przez MAK b艂臋dnych wsp贸艂rz臋dnych - m贸wi "GP" K.M. (nazwisko i imi臋 do wiadomo艣ci redakcji), mieszkaj膮cy dzi艣 za granic膮 wojskowy zwi膮zany z kontrol膮 radiolokacyjn膮 przestrzeni powietrznej, ekspert sejmowego zespo艂u ds. wyja艣nienia katastrofy smole艅skiej Antoniego Macierewicza.


Te obliczenia jeszcze bardziej podwa偶aj膮 wersj臋 MAK, wed艂ug kt贸rej w czasie, gdy "wysiad艂" komputer, samolot roztrzaska艂 si臋 o ziemi臋. Skoro zanik zasilania FMS nast膮pi艂 80 m przed pierwszym zderzeniem tupolewa z drzewami, nale偶a艂oby - trzymaj膮c si臋 wersji Rosjan - przyj膮膰, 偶e samolot najpierw uleg艂 zniszczeniu, a dopiero potem... zderzy艂 si臋 z drzewami.


- Co wi臋cej, podane przez MAK wsp贸艂rz臋dne miejsca, w kt贸rym rozbi艂 si臋 samolot, i wsp贸艂rz臋dne zatrzymania si臋 komputera pok艂adowego FMS dzieli r贸偶nica ok. 800 m, cho膰 powinno to by膰 to samo miejsce - dodaje K.M.


Wsp贸艂rz臋dne miejsca, w kt贸rym rozbi艂 si臋 samolot (dok艂adnie: wsp贸艂rz臋dne 艣rodka tej strefy), to wed艂ug MAK 54碌49.450'N i 32碌03.041'E (str. 88 t艂umaczenia polskiego raportu MAK). Natomiast wsp贸艂rz臋dne miejsca zatrzymania si臋 komputera pok艂adowego FMS - 54掳49,483" N i 032掳03,161" E (str. 117 polskiego t艂umaczenia raportu MAK).


Informacje te odczytali Amerykanie, bo w rz膮dowym tupolewie zainstalowany by艂 FMS produkcji USA.




Co uszkodzi艂o komputer?

Najprostszym wyja艣nieniem, na kt贸re wskazuje ten sam czas "zamro偶enia pami臋ci" komputera i zniszczenia samolotu (10.41.05), jest hipoteza przerwania pracy FMS w wyniku katastrofy. Jak wyja艣niali艣my - katastrofa ta musia艂aby jednak nast膮pi膰 15 m nad poziomem lotniska i w sporej odleg艂o艣ci od miejsca rozbicia si臋 maszyny, co wymaga艂oby za艂o偶enia "teorii spiskowej", czyli np. wybuchu bomby na pok艂adzie. Czy s膮 inne wyt艂umaczenia?


- Komputer pok艂adowy przestaje dzia艂a膰 wtedy, gdy "siada" energetyka. By膰 mo偶e rozpad艂 si臋 艣rodkowy silnik, w贸wczas odpad艂a pr膮dnica, co spowodowa艂o brak zasilania. Jednak bez poznania zapis贸w orygina艂贸w czarnych skrzynek nie spos贸b rozstrzygn膮膰, co mog艂o by膰 tego przyczyn膮 - m贸wi "GP Janusz Wi臋ckowski, wieloletni pilot Tu-154.


Czy awaria komputera mog艂a spowodowa膰 zablokowanie systemu sterowania samolotem lub wp艂yn膮膰 na prac臋 silnik贸w b膮d藕 te偶 uniemo偶liwi膰 wykonanie manewru odej艣cia na drugi kr膮g, kt贸ry rozpocz膮艂 kpt. Protasiuk?


- Awaria komputera pok艂adowego nie wp艂ywa bezpo艣rednio na mo偶liwo艣膰 zapanowania pilot贸w nad maszyn膮 ani na zachowanie si臋 samolotu. Komputer nie steruje samolotem, jest jednak bardzo wa偶nym urz膮dzeniem pomocniczym. Nowoczesny ameryka艅ski system komputerowy umo偶liwia bezpieczne i dok艂adne ustawienie podej艣cia - m贸wi kpt. Wi臋ckowski.

Przypomnijmy, 偶e do komputera Tu-154 wprowadzono na podstawie b艂臋dnych kart podej艣cia dostarczonych przez Rosjan nieprecyzyjne wsp贸艂rz臋dne lotniska, niewskazuj膮ce 艣rodka drogi startowej. Jak powiedzia艂 "GP" Krzysztof Zalewski z miesi臋cznika "Lotnictwo", "pilot, planuj膮c lot, wprowadzi艂 do GPS dane z otrzymanych od Rosjan kart podej艣cia. Komputer wyprowadzi艂 go idealnie w punkt, w kt贸rym nie by艂o lotniska". Co jednak sta艂o si臋 potem?


- Trudno powiedzie膰, bo informacja, 偶e FMS przesta艂 dzia艂a膰 w momencie zniszczenia samolotu, cho膰 przerwanie pracy komputera nast膮pi艂o na wysoko艣ci 15 m nad poziomem lotniska, jest faktycznie dziwna - m贸wi Krzysztof Zalewski.


- Mo偶e dano do badania w USA urz膮dzenia z innego samolotu? - zastanawia si臋 Marek Strassenburg Kleciak, pracuj膮cy w Niemczech ekspert ds. nawigacji satelitarnej.


Maciej Lasek, cz艂onek Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych Lotnictwa Pa艅stwowego, kt贸rej przewodniczy minister spraw wewn臋trznych i administracji Jerzy Miller, m贸wi "GP", 偶e komisja zajmuje si臋 tym problemem.


- Nied艂ugo przedstawimy nasze stanowisko w raporcie komisji. Wcze艣niej nie chc臋 tego komentowa膰 - stwierdza w wypowiedzi dla "GP" Maciej Lasek. Poprosili艣my, by ekspert komisji powiedzia艂, czy jest sprzeczno艣膰 w raporcie MAK w tej kwestii.


- Nie mog臋 odpowiedzie膰 na to pytanie, bo zaj膮艂bym w贸wczas stanowisko dotycz膮ce tego problemu, a nie chc臋 teraz tego robi膰 - odpowiada Maciej Lasek.

Wyst膮pienie nag艂ego braku zasilania i "zamro偶enia" pami臋ci komputera pok艂adowego FMS 15 m nad poziomem lotniska to kolejna niewiadoma i kolejny niejasny punkt w rosyjskiej wersji t艂umacz膮cej przyczyny katastrofy.


Leszek Misiak, Grzegorz Wierzcho艂owski
Wsp贸艂praca: K.M.

Artyku艂 ukaza艂 si臋 w najnowszym wydaniu tygodnika "Gazeta Polska"
niezalezna.pl/artykul/dlaczego_zamilkl_komputer_pokladowy/44104/1

Potwierdzona po raz kolejny bomba na pok艂adzie Tu!!!!!!!!


Za艂膮czniki:
No.jpg
No.jpg [ 30.66 KiB | Obejrzany 2691 razy ]

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 27 Sty 2011, 10:25 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423



Mg艂a wok贸艂 wraku tupolewa

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 27 Sty 2011, 12:02 
Offline

Do艂膮czenie: 27 Sty 2011, 02:07
Posty: 6
Jak pisa艂em wcze艣niej wstawiam fotk臋 z rzekom膮 korozj膮. Przy okazji zaznaczy艂em inne nurtuj膮ce mnie elementy.

ramki koloru czerwonego - przedstawiaj膮 rzekom膮 rdz臋. Na powy偶szym zdj臋ciu (przy du偶ym powi臋kszeniu) wida膰, 偶e jest to b艂oto.
ramki koloru 偶贸艂tego - nurtuj膮ce mnie rury kt贸re nie wiadomo z jakich przyczyn pop臋ka艂y idealnie r贸wno? Dok艂adnie jak ca艂y ogon? Chyba znamy jakie艣 inne prawa fizyki...
ramki zielone - obudowa silnika. Tu za choler臋 nie rozumiem. Dlaczego w samolocie kt贸ry wali o ziemi臋 ko艂ami do g贸ry wszelkie deformacje wskazuj膮 na uderzenie od do艂u.
zielona strza艂ka - mo偶liwe miejsce uderzenia.


Za艂膮czniki:
002.jpg
002.jpg [ 371.77 KiB | Obejrzany 2673 razy ]
001_1.jpg
001_1.jpg [ 429.51 KiB | Obejrzany 2703 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 27 Sty 2011, 13:21 
Offline

Do艂膮czenie: 27 Sty 2011, 02:07
Posty: 6
Robi si臋 coraz ciekawiej...

Rosja podwa偶a zapisy skrzynki ATM
Kategoria: Polska
czwartek, 27 stycznia 2011 10:58

MAK uzna艂, 偶e monta偶 rejestratora parametr贸w lotu ATM w rz膮dowym Tupolewie, kt贸ry rozbi艂 si臋 w Smole艅sku, odby艂 si臋 bez zgody producenta samolotu. Rosjanie podwa偶aj膮 wiarygodno艣膰 danych zapisanych przez rejestrator.

Rosyjski MAK podwa偶a spos贸b zamontowania skrzynki ATM w rz膮dowym Tupolewie, kt贸ry 10 kwietnia rozbi艂 si臋 w Smole艅sku. Zdaniem rosyjskich ekspert贸w, monta偶 rejestratora nie by艂 uzgodniony ze stron膮 rosyjsk膮, kt贸ra jest producentem samolotu.

Polskie rejestratory s膮 jednak montowane w Tupolewach od dwudziestu lat, a samolot, kt贸ry rozbi艂 si臋 w Smole艅sku, by艂 serwisowany w rosyjskich zak艂adach kilka razy. Do chwili katastrofy strona rosyjska nie wnosi艂a uwag dotycz膮cych monta偶u urz膮dzenia rejestruj膮cego parametry lotu.

Wed艂ug oceny MAK, odnaleziony na miejscu katastrofy eksploatacyjny rejestrator parametr贸w ATM-QAR polskiej produkcji zasadniczo zapisa艂 te same parametry co system MSRP-64 (magnetyczny system rejestracji parametr贸w), ale monta偶 polskiego rejestratora nie zosta艂 uzgodniony z konstruktorem samolotu OAO Tupolew i konstruktorem systemu MSRP-64 (OAO Przedsi臋biorstwo Naukowo-Produkcyjne "Pribor").

Jak wynika z polskich uwag do raportu MAK, Rosjanie dysponuj膮 jednak dokumentami potwierdzaj膮cymi prawid艂owe zamontowanie rejestratora. Z dokument贸w tych wynika, 偶e w samolocie, kt贸ry uleg艂 katastrofie 10 kwietnia 2010 r., rejestrator ATM zosta艂 zabudowany ju偶 w 1991 roku. Od tego czasu samolot by艂 trzykrotnie remontowany w rosyjskich zak艂adach lotniczych. Ka偶dy z tych remont贸w by艂 obj臋ty nadzorem OAO Tupolew.

W ci膮gu kilkunastu lat wielokrotnie wykonywane by艂y r贸wnie偶 prace obs艂ugowe w WARZ-400 w Moskwie. Co wi臋cej, taki sam rejestrator zosta艂 zabudowany w po艂owie lat dziewi臋膰dziesi膮tych na drugim samolocie Tu-154M (nr boczny 102). Po tym tak偶e i ta maszyna wielokrotnie przechodzi艂a remonty i prace obs艂ugowe w zak艂adach na terenie Federacji Rosyjskiej.

Rejestrator ATM-QAR/R128ENC zosta艂 zabudowany na samolocie Tu-154M w wyniku instalacji systemu s艂u偶膮cego do pomiaru wibracji silnik贸w. Instalacja zosta艂a przeprowadzona w oparciu o biuletyn No 251-062-000 M T51 "uzgodniony z g艂贸wnym konstruktorem ANTK Tupolewa w dniu 5.08.1992 r. oraz g艂贸wnym konstruktorem RFMKB w dniu 31.10.2002 r.". Co wi臋cej, biuletyn ten obejmowa艂 wszystkie serie samolot贸w Tu-154M.

MAK podwa偶a nie tylko rzetelno艣膰 monta偶u rejestratora parametr贸w lotu, ale r贸wnie偶 zapisy, kt贸rych dokona艂 rejestrator. Zdaniem MAK szereg parametr贸w zapisanych w ATM okresowo r贸偶ni si臋 z zapisem MSRP-64 o 1-2 kody, a zako艅czenie zapisu tego rejestratora nast膮pi艂o o 2,5 sekundy wcze艣niej ni偶 zapisy systemu MSRP-64.

R贸偶nice te wynikaj膮 z charakterystyki zapisu parametr贸w na ta艣mie magnetycznej w rosyjskiej czarnej skrzynce, czego nie uwzgl臋dni艂a strona rosyjska. W skrzynce ATM dane zapisywane s膮 na pami臋ci p贸艂przewodnikowej, gdzie b艂臋dy zapisu praktycznie nie wyst臋puj膮.
偶ar/Naszdziennik.pl


Po obejrzeniu wi臋kszo艣ci zdj臋膰 z katastrofy, szczeg贸lnie tych przedstawiaj膮cych silniki, a dok艂adniej turbin臋 w jednym z nich mam wra偶enie, 偶e jeste艣my kolejny raz 艣wiadkami "rozerwanego" wa艂u lub ca艂ej turbiny kt贸ra zrobi艂a spustoszenie w cz臋艣ci ogonowej odcinaj膮c tym samym ca艂膮 elektronik臋 oraz sterowanie samolotem. Dwa razy ju偶 to nasz kraj przechodzi艂 przy lotnisku Ok臋cie. Raz to kiedy rozerwa艂o turbin臋, a drugi to kiedy wspaniali pracownicy zak艂adu remontowego powk艂adali co drug膮 kulk臋 do 艂o偶yska celem oszcz臋dno艣ci. Dwa razy by艂y mataczenia w tych spawach. Oczywi艣cie na pocz膮tku r贸wnie偶 obwiniano pilot贸w. Tylko dzi臋ki uporowi polskich in偶ynier贸w dowiedzieli艣my si臋 prawdy.

Zastanawiaj膮ce jest to, 偶e po raz kolejny wypadek mia艂 miejsce po remoncie. Co tym razem zosta艂o spartaczone. Dowody jakie s膮 ka偶dy widzi i potrafi w艂a艣ciwie oceni膰. Mam osobi艣cie nadziej臋, 偶e jeszcze dowiemy co by艂o przyczyn膮 tej katastrofy...


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 4 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.