Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 24 Wrz 2017, 16:39




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 08:51 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
"Korsarz" zwleka艂 z komendami

Wsp贸艂praca "Korsarza" - taki kryptonim mia艂a wie偶a w Smole艅sku - z za艂og膮 Tu-154M przebiega艂a w spos贸b, m贸wi膮c eufemistycznie, niestandardowy, dalece odbiegaj膮cy od przyj臋tych konwencji. Z analizy stenogram贸w MAK wynika, 偶e kontrolerzy nie tylko podawali polskim pilotom niesp贸jne informacje, ale - co szczeg贸lnie dziwne - zamiast wydawa膰 komendy, czekali, a偶 za艂oga sama zacznie wykonywa膰 pewne manewry.

Na kontrol臋 lot贸w trzeba spojrze膰 jak na pewien system i wzi膮膰 tak偶e pod uwag臋 szereg dodatkowych czynnik贸w, kt贸re warunkowa艂y prawid艂owe informowanie pilot贸w - twierdz膮 piloci, z kt贸rymi rozmawia艂 "Nasz Dziennik".
Dlaczego kontrolerzy wie偶y w Smole艅sku wypowiadali pewne komunikaty b艂臋dnie i w niekt贸rych przypadkach dopiero po wcze艣niejszym wykonaniu przez za艂og臋 Tu-154M 101 okre艣lonych manewr贸w? Nie wiadomo. Faktem jest, 偶e 艣lady takich sytuacji odnotowane s膮 w stenogramie MAK.
Polski Tu-154M wlatuje w przestrze艅 powietrzn膮 Rosji o godz. 8.22.11. Niespe艂na dwie minuty p贸藕niej mjr Arkadiusz Protasiuk rozpoczyna komunikacj臋 z "Korsarzem". W tym samym czasie (8.24.22) rosyjski kontroler pp艂k Pawe艂 Plusnin przekaza艂 za艂odze pierwsze nieprawdziwe informacje dotycz膮ce pogody. Jak p贸藕niej zezna艂, zani偶y艂 widoczno艣膰 z 800 do 400 m celem "zniech臋cenia" polskiej za艂ogi do l膮dowania. To 艣wiadome fa艂szerstwo kluczowej dla pilota danej jest bez precedensu w historii 偶eglugi powietrznej. - Nigdy nie s艂yszeli艣my o czym艣 podobnym i nigdy nikomu z nas nigdzie na 艣wiecie si臋 to nie zdarzy艂o - twierdz膮 piloci.
Nast臋pnie na pro艣b臋 mjr. Protasiuka kontroler podaje ci艣nienie i temperatur臋, przy czym wyra藕nie zaznacza, 偶e nie ma warunk贸w do l膮dowania (8.24.51: temperatura plus 2, ci艣nienie 7-45, 7-4-5, warunk贸w do l膮dowania nie ma). - Nie rozumiemy, dlaczego wi臋c wie偶a nie zamkn臋艂a lotniska. W tej sytuacji (kiedy lotnisko nie jest zamkni臋te) kapitan ma jednak prawo podej艣膰 do l膮dowania. Wina nie le偶y wi臋c w tym aspekcie po stronie za艂ogi - zaznaczaj膮.
Wie偶a "przespa艂a" te偶 bardzo wa偶ny moment nakazania polskiemu 101 wykonania zakr臋tu nr 4. Za艂oga wykonuje ten manewr sama, bez polecenia z wie偶y (8.37.23,1 Kapitan: "I wykonujemy czwarty, 101", na co wie偶a odpowiada: "101, wykonujcie czwarty"). - Gdyby za艂oga polega艂a na samym tylko kontrolerze lot贸w, nawet nie wesz艂aby na kurs pasa startowego - podkre艣laj膮 piloci. Do podobnej sytuacji dosz艂o dwie minuty p贸藕niej, czyli o 8.39.08, gdy kontroler po raz kolejny "przegapi艂" moment rozpocz臋cia 艣cie偶ki. Powinno to nast膮pi膰 ju偶 w odleg艂o艣ci 10,4 km, a ten wyda艂 komend臋 w odleg艂o艣ci 10 km ("101., odleg艂o艣膰 10, wej艣cie na 艣cie偶k臋"). Nast臋pnie poda艂 dane w spos贸b nieprecyzyjny (8.39.49: "Podchodzicie do dalszej, na kursie i 艣cie偶ce, odleg艂o艣膰 6"), poniewa偶 odleg艂o艣膰 dalszej to 6,1 kilometra. O 8.40.42 widzimy, 偶e kontroler lot贸w zn贸w zaniedbuje swoje obowi膮zki.
Kiedy mjr Arkadiusz Protasiuk poinformowa艂, i偶 znajduj膮 si臋 na wysoko艣ci 100 metr贸w, kontroler powinien powiedzie膰: "Wysoko艣膰 decyzji". Taka komenda nie pada. Powinien te偶 spyta膰, czy za艂oga widzi pas - nie spyta艂. Powinien wyda膰 ewentualn膮 zgod臋 na l膮dowanie lub nakaza膰 odej艣cie - ani nie wyda艂, ani nie nakaza艂. Za p贸藕no te偶 wyda艂 komend臋: "Gorizont", bo w momencie, gdy Tu-154M znajdowa艂 si臋 pomi臋dzy wysoko艣ci膮 50 a 40 m nad ziemi膮. To wysoko艣膰 pasa startowego i ni偶sza.
Tymczasem jak zaznacza w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" wieloletni koordynator lotnisk wojskowych dr Tadeusz Augustynowicz, to w艂a艣nie prawid艂owa komunikacja z wie偶膮 kontroli lot贸w jest jednym z podstawowych warunk贸w bezpiecze艅stwa 偶eglugi powietrznej. - Zw艂aszcza 偶e nie najlepsze (na tle innych maszyn) parametry przepadania samolotu Tu-154M daj膮 pilotowi niewielkie szanse na reakcj臋 w momencie, gdy ten zorientuje si臋, 偶e co艣 "posz艂o nie tak" - dodaje. Ma to szczeg贸lne znaczenie w warunkach z艂ej widoczno艣ci. - Ci 艣wietnie wyszkoleni ludzie do ostatniego momentu chcieli uratowa膰 samolot i 偶ycie swoich pasa偶er贸w, jednak zbieg niekorzystnych okoliczno艣ci nie da艂 im nawet takiej szansy - wyja艣nia Augustynowicz.

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 08:51 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Niejasny status wie偶y
Kluczowa dla oceny post臋powania rosyjskiej kontroli lot贸w jest kwestia statusu wie偶y kontroli lotniska Smole艅sk Siewiernyj. Z bardzo wielu powod贸w istnieje bowiem podzia艂 stanowisk s艂u偶by ruchu powietrznego na: informacyjne i kontrolne. Wie偶e kontrolne u偶ywaj膮 znaku wywo艂awczego "Control"/"Kontrola" i posiadaj膮 opisany w prawie lotniczym zakres mo偶liwo艣ci wydawania polece艅 za艂ogom statk贸w powietrznych. Wie偶e informacyjne z kolei z zasady nie wydaj膮 polece艅 za艂ogom, a jedynie informuj膮 i sugeruj膮. Zakres ich praw i obowi膮zk贸w jest wi臋c znacznie zaw臋偶ony w stosunku do wie偶 kontrolnych. Wie偶e takie u偶ywaj膮 znaku "Info" i zasiadaj膮 w nich nie "kontrolerzy", lecz tzw. informatorzy. W przypadku Smole艅ska kwestia statusu tamtejszej wie偶y jest problematyczna.
Szef smole艅skiej wie偶y pp艂k Pawe艂 Plusnin, kt贸ry wsp贸lnie z Wiktorem Ry偶enk膮 sprowadza艂 do l膮dowania polski Tu-154M 101, sugerowa艂 w jednym z wywiad贸w, jakoby by艂 jedynie informatorem. - Ja nie mog艂em zakaza膰! - powiedzia艂 w odniesieniu do zezwolenia na l膮dowanie. To by oznacza艂o, 偶e zar贸wno on, jak i jego podw艂adny byli jedynie informatorami, a nie kontrolerami lot贸w. Tymczasem ze stenogramu wynika co艣 zupe艂nie innego, poniewa偶 Plusnin wydawa艂 polskim pilotom polecenia. Chocia偶by o godz. 8.39.40 z jego ust pada komenda: "Posadka dopa艂nitielno 120 - 3 mietrow". Komenda "posadka dopa艂nitielno" oznacza, 偶e wie偶a jeszcze dopowie, i偶 wyra偶a zgod臋 na l膮dowanie. Wydanie tej komendy 艣wiadczy wi臋c o tym, 偶e dyspozytorzy lotniska byli kontrolerami. To z kolei oznacza, 偶e pp艂k Plusnin znacz膮co mija si臋 z prawd膮, obni偶aj膮c swoje uprawnienia i rang臋, gdy偶 by艂 on kontrolerem ruchu lotniczego i w my艣l rosyjskich - zar贸wno wojskowych, jak i cywilnych przepis贸w lotniczych w ci臋偶kich warunkach pogodowych mia艂 prawo, a co wi臋cej - niezaprzeczalny obowi膮zek, nie wyda膰 za艂odze polskiego tupolewa zgody na l膮dowanie i skierowa膰 go na lotnisko zapasowe. - Bez wzgl臋du jednak na to, czy by艂 on informatorem, czy kontrolerem, stanowi艂 wtedy najwy偶sz膮 w艂adz臋 lotniska wojskowego. Mia艂 prawo i obowi膮zek natychmiast zamkn膮膰 je, gdy nie spe艂nia艂o ono minim贸w okre艣lonych w specjalnej tabeli dla l膮dowania samolot贸w - podkre艣la Augustynowicz. Post臋puj膮c inaczej, z艂ama艂 tym samym przepisy ruchu lotniczego.

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 08:52 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Gdzie by艂y radary?
Polscy prokuratorzy nie dysponuj膮 偶adnymi danymi na temat radaru i pozosta艂ego wyposa偶enia radiotechnicznego lotniska by艂ej bazy lotniczej w Smole艅sku, co bezpo艣rednio wi膮偶e si臋 z prac膮 rosyjskich kontroler贸w. W publicznie dost臋pnych zasobach sieci odnale藕膰 mo偶na jedynie cztery zdj臋cia radaru smole艅skiego lotniska. Znajduje si臋 na nich m.in. zestaw radarowy RSP-10MN lub jego zmodernizowana wersja RSP-10MN-1. Czy jednak jest on na wyposa偶eniu lotniska, tego nie wiadomo. To zestaw mobilny, kt贸ry m贸g艂 towarzyszy膰 eksploatacji samolot贸w I艂-76 przez rozwi膮zany w 2009 roku 103. Gwardyjski Pu艂k Lotnictwa Transportowego, kt贸ry stacjonowa艂 w Smole艅sku. Je艣li wi臋c wspomniane zdj臋cie zosta艂o wykonane do 2009 roku, radar od tego czasu m贸g艂 zosta膰 zdemontowany. Istnia艂a r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 monta偶u i demonta偶u tego mobilnego zestawu - np. na czas jedynie wizyty 7 kwietnia W艂adimira Putina lub w konsekwencji katastrofy polskiego Tu-154M, co wpisuje si臋 w czynno艣ci poprawiania sprawno艣ci o艣wietlenia - poprzez wymian臋 13 sztuk 艣wietl贸wek w oddalonej o 500 m od pasa pierwszej grupie lamp.
Z kolei sta艂膮 obecno艣膰 innego radaru - PAR, wyklucza膰 mo偶e fakt, i偶 g贸rna granica efektywnego pu艂apu radaru wynosi 2000 m, podczas gdy na wysoko艣ci zaledwie 1000 m pilot pytany by艂 przez wie偶臋, czy zaj膮艂 ju偶 pu艂ap 500 metr贸w. Wie偶a nie zna艂a precyzyjnej wysoko艣ci Tu-154M, tak wi臋c mo偶na by przypuszcza膰, i偶 wynika to z braku tego w艂a艣nie urz膮dzenia. W zwi膮zku z powy偶szym ten fragment stenogramu pokazuje, 偶e wie偶a nie dysponowa艂a sprawnym i skalibrowanym radarem RSP-10MN ani RSP-10MN-1, poniewa偶 na wysoko艣ci, w kt贸rej prowadzi on 艣ledzenie tr贸jwymiarowe, jeszcze nie pokazywa艂 wysoko艣ci samolotu. O sytuacji odwrotnej, czyli o posiadaniu przez wie偶臋 radaru PAR, 艣wiadczy膰 mo偶e jednak wypowiedziane przez kontrolera o 8.40.13 zdanie: "4 na kursie i 艣cie偶ce". Faktem jest te偶, 偶e 偶aden z rosyjskich kontroler贸w nie prosi mjr. Protasiuka o podanie wysoko艣ci, co dodatkowo 艣wiadczy o tym, 偶e wie偶a 艣wietnie orientowa艂a si臋 w wysoko艣ci maszyny. Zaraz te偶 m贸wi: "3 na kursie i 艣cie偶ce", czyli bez informacji od za艂ogi Tu-154M na bie偶膮co orientuje si臋, 偶e samolot znajduje si臋 w odleg艂o艣ci 3 km od lotniska. - Czyli zna wysoko艣膰, bo inaczej powiedzia艂by tylko: "Na kursie". Nie m贸wi: "Kontrol wysoty", nie 偶膮da od za艂ogi kwitowania wysoko艣ci - wskazuj膮 lotnicy. Bardziej prawdopodobna wydaje si臋 wi臋c wersja druga, zak艂adaj膮ca posiadanie przez lotnisko w Smole艅sku radaru PAR.
Jedno wiemy na pewno, a mianowicie, 偶e w Smole艅sku nie by艂o systemu nawigacyjnego ILS wspomagaj膮cego l膮dowanie samolotu w warunkach ograniczonej widoczno艣ci i niskiego zachmurzenia. O jego braku informowa艂 sam nawigator (8.30.01: "ILS niestety nie mamy").
Pozostaje wi臋c pytanie, z jakiego wyposa偶enia korzystali rosyjscy kontrolerzy lot贸w i dlaczego ich zachowanie jest tak niesp贸jne.

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 08:53 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Lotnisko nie mia艂o warunk贸w do przyj臋cia Tu-154M

Nie mamy te偶 danych, jakie dok艂adnie maszyny mog膮 by膰 przyjmowane przez wojskowe lotnisko w Smole艅sku. Rosjanie opisali jego infrastruktur臋 bardzo lakonicznie, 偶e "zosta艂o zakwalifikowane do przyjmowania samolot贸w tej klasy co Jak-40 i Tu-154"

Nie mamy te偶 danych, jakie dok艂adnie maszyny mog膮 by膰 przyjmowane przez wojskowe lotnisko w Smole艅sku. Rosjanie opisali jego infrastruktur臋 bardzo lakonicznie, 偶e "zosta艂o zakwalifikowane do przyjmowania samolot贸w tej klasy co Jak-40 i Tu-154". Tymczasem jak podkre艣laj膮 piloci PLL LOT, zdanie to jest jednym z najbardziej kuriozalnych w 艣wietle zdarze艅, do jakich dosz艂o w Smole艅sku. - Po pierwsze, niewiele jest "klas", czy te偶 grup typ贸w statk贸w powietrznych, do kt贸rych mo偶na zaliczy膰 samolot Tu-154 czy Jak-40. Obydwa to radzieckie samoloty trzysilnikowe, dolnop艂aty. Du偶o wi臋cej je dzieli, ni偶 艂膮czy - chocia偶by wymagania techniczne - podkre艣laj膮 rozm贸wcy "Naszego Dziennika". Ponad 100-tonowy tupolew potrzebuje ponad 5,5 razy wi臋cej miejsca do wyl膮dowania ani偶eli o wiele l偶ejszy i kr贸tszy Jak-40.
Wymagania dla Tu-154M Lux to 2,5-kilometrowy pas, za艣 dla mniejszego i bardziej zwinnego Jaka-40 wystarczy zaledwie 450 metr贸w, przy czym maszyn臋 t臋 mo偶na posadzi膰 nawet na pasie zieleni. To ogromna r贸偶nica.
Na jakiej zasadzie Rosjanie twierdz膮, 偶e ich lotnisko jest przystosowane do obs艂ugi wymagaj膮cych tupolew贸w, skoro tamtejszy pas startowy o d艂ugo艣ci 2490 metr贸w jest kr贸tszy ni偶 podr臋cznikowe wytyczne dla dobiegu tego typu maszyny. Konia z rz臋dem temu, kto znajdzie kryterium 艂膮cz膮ce te samoloty w zamy艣le MAK - m贸wi膮 piloci.
Najwi臋kszy jednak problem polega na tym, 偶e we wspomnianym komunikacie nie u艣ci艣lono, o jak膮 wersj臋 Tu-154 chodzi. W przypadku bowiem Tu-154M dobieg samolotu wynosi - jak wspomniano - 2500 metr贸w. Natomiast ju偶 wersja podstawowa Tu-154 i powi臋kszona Tu-154B posiadaj膮 dobieg odpowiednio 2060 i 2200 metr贸w. Tak wi臋c tylko te samoloty - uwzgl臋dniaj膮c przepisowy zapas 10 proc. (jest to zabezpieczenie powszechnie stosowane w odniesieniu do prawie wszystkich parametr贸w w lotnictwie) - mog艂y by膰 przyj臋te przez lotnisko w Smole艅sku. Tu-154M ju偶 nie. - Chcieliby艣my si臋 wi臋c dowiedzie膰, jaki przebieg mia艂y wcze艣niejsze operacje l膮dowania Tu-154M na tym lotnisku - podkre艣laj膮 nasi rozm贸wcy. Rz膮dowy tupolew mia艂 te偶 pierwotnie zawie藕膰 7 kwietnia do Smole艅ska premiera Donalda Tuska, jednak tu偶 przed wizyt膮 poinformowano, 偶e samolot mia艂 awari臋, w wyniku kt贸rej do Smole艅ska zamiast niego polecia艂y Jak-40 i CASA C-295.
Marta Ziarnik

1. Smole艅scy kontrolerzy lot贸w kierowali polski samolot Tu-154M w tzw. kr臋gu w spos贸b nieprecyzyjny.
2. Kontrola lot贸w nie poda艂a za艂odze prawid艂owego kierunku pasa startowego ani k膮ta zni偶ania, mimo 偶e wed艂ug procedur wojskowych dla Siewiernego jest on niestandardowy i to na wie偶y spoczywa obowi膮zek jego podania.
3. Z komend sprowadzaj膮cego samolot kontrolera nie wynika sugestia kwitowania wysoko艣ci przez za艂og臋 i nie jest b艂臋dem za艂ogi niekwitowanie wysoko艣ci. Wie偶a podawa艂a, 偶e s膮 na "kursie i 艣cie偶ce", co w rozumieniu pilota 艣wiadczy o wystarczaj膮co dobrej jako艣ci sprz臋tu radiolokacyjnego, przy u偶yciu kt贸rego nie ma potrzeby kwitowania wysoko艣ci.
4. Wie偶a nie napomnia艂a pilota o kwitowanie wysoko艣ci do momentu przedostatniej komendy: "Kantrol wysoty, gorizont!", na wysoko艣ci 30 m, a wi臋c poni偶ej wysoko艣ci progu pasa startowego. Pilot nie ma obowi膮zku kwitowania wysoko艣ci.
5. Dewiacja 艣cie偶ki zni偶ania zacz臋艂a si臋 na wysoko艣ci 250-150 metr贸w. To z kolei doprowadzi艂o do osi膮gni臋cia pr臋dko艣ci zni偶ania 12 m/s, z kt贸rej samolotu Tu-154M nie da si臋 wyprowadzi膰.
6. Za艂oga nie mog艂a zej艣膰 艣wiadomie poni偶ej wysoko艣ci pasa, poniewa偶 nie da si臋 ustawi膰 na panelu autopilota ABSU zni偶ania tak ostrego. Pr臋dko艣膰 zni偶ania wynosi艂a 15 m/s wzgl臋dem wysoko艣ci pasa i 20-25 m/s wzgl臋dem terenu.
7. Lotnisko w Smole艅sku nie by艂o prawdopodobnie przygotowane infrastrukturalnie na przyj臋cie Tu-154M ze wzgl臋du na d艂ugo艣膰 pasa niezabezpieczaj膮c膮 samolotowi bezpiecznej drogi dobiegu.
8. Kontrola lot贸w nie by艂a w stanie jednocze艣nie 艣ledzi膰 lotu dw贸ch samolot贸w, na co wskazuje brak jej odpowiedzi na komunikat samolotu oznaczonego w stenogramie MAK jako "Bort". Samolot powiadamia wie偶臋 o wypuszczeniu podwozia (gotowo艣膰 do l膮dowania), o zni偶aniu si臋 w kierunku wschodnim (drugi kierunek pasa by艂 nieczynny, wi臋c zni偶aniu w kr臋gu), prosi o zezwolenie, kontroler nie odpowiada. Jest to sytuacja niespotykana.
9. 艢wiadome podanie za艂odze przez kontrolera nieprawdziwych danych pogodowych nie ma precedensu w mi臋dzynarodowej praktyce lotniczej.
MBZ

Nasz Dziennik
14 wrze艣nia 2010

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 08:59 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Czy na czas przylotu polskiego Tu-154M zmieniono status wie偶y?

Z dr. Tadeuszem Augustynowiczem, by艂ym koordynatorem lotnisk wojskowych i wieloletnim pracownikiem PLL LOT, mened偶erem Cargo Terminal London Heathrow Airport, rozmawia Marta Ziarnik

Jakie s膮 uprawnienia kontroler贸w ze Smole艅ska?
- Uprawnienia kontroler贸w w Smole艅sku to wielka niewiadoma. Nie odnosi si臋 do niej tak偶e MAK. Ot贸偶 wie偶a mo偶e mie膰 - w zale偶no艣ci od swoich kompetencji (warunkowanych wyposa偶eniem i szeregiem innych czynnik贸w) - dwojaki status. Albo wie偶a informacyjna, albo wie偶a kontrolna. A wi臋c zasiada w niej albo kontroler, albo informator. Kompetencje kontrolera s膮 niepor贸wnywalnie wy偶sze, poniewa偶 mo偶e on wydawa膰 za艂odze komendy, a informator raczej sugestie. Jego praca polega na obustronnej wymianie informacji z pilotami, tak by posiadali oni dostateczn膮 ilo艣膰 danych, by bezpiecznie wyl膮dowa膰. Na Ok臋ciu jest wie偶a kontrolna (na wielu cz臋stotliwo艣ciach pracuje tam wielu kontroler贸w, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 r贸偶nymi zadaniami, jak sprowadzanie do l膮dowania, kierowanie maszynami na ziemi itd.), natomiast na Bemowie jest wie偶a informacyjna Babice-Info.

Jakie by艂y rzeczywiste kompetencje kontroler贸w Paw艂a Plusnina i Wiktora Ry偶enki?
- Ot贸偶 zaraz po katastrofie Pawe艂 Plusnin ch臋tnie oskar偶a艂 polskich pilot贸w o 艂amanie procedur, podczas gdy sam twierdzi艂, 偶e nie m贸g艂 zakaza膰 l膮dowania, a co za tym idzie - nie by艂 w og贸le kontrolerem, lecz informatorem. Tymczasem jak wynika z MAK-owskiego "stenogramu", zachowywa艂 si臋 on jak kontroler, a nie jak informator. Nakaza艂 zni偶anie w odpowiednim momencie, nakaza艂 utrzymywa膰 okre艣lony kurs, nakaza艂 wykona膰 trzeci zakr臋t, a偶 wreszcie wyda艂 komend臋 "l膮dowanie warunkowe" (ros. posadka dopa艂nitielno), kt贸r膮 mo偶e w Rosji wyda膰 jedynie kontroler. Z prostej przyczyny - oznacza ona, 偶e kontrola lot贸w wydaje lub nie pozwolenie na l膮dowanie. Nikt te偶 nie poinformowa艂 pilot贸w, jakoby to nie by艂a wie偶a kontrolna, a Plusnin i Ry偶enko w og贸le nie byli kontrolerami. Z ich zachowania wynika jednoznacznie, 偶e kontrolerami byli i mogli nie wyrazi膰 zgody na l膮dowanie, jak te偶 skierowa膰 samolot na lotnisko zapasowe.

A czy Pana zdaniem, piloci tupolewa nie powinni si臋 jednak zorientowa膰, 偶e co艣 jest nie tak? Chocia偶by po tym, jak nie dostawali pewnych komend z wie偶y. Przecie偶 mjr Protasiuk l膮dowa艂 ju偶 na tym lotnisku, mia艂 z wie偶膮 kontakt, wiedzia艂, jak wygl膮da wsp贸艂praca z nimi.
- Nie wiadomo jednak, jak w贸wczas zachowywa艂a si臋 wie偶a, jakie wtedy by艂y jej kompetencje, jakie wtedy by艂o wyposa偶enie i jaki wtedy by艂 jej status. Poniewa偶 wtedy w艂a艣nie l膮dowali tam premierzy W艂adimir Putin i Donald Tusk, Rosjanie mogli zdecydowa膰 si臋 na umieszczenie radaru precyzyjnego zni偶ania RSP-10MN, tak bardzo os艂awionego, i potem mogli go zdemontowa膰. To jest mo偶liwe. Nie wiadomo tak偶e, czy statutu wie偶y nie zmieniono na kontroln膮 tylko na czas przylotu Putina, a potem by艂a ju偶 informacyjna. Istnieje teoretyczna mo偶liwo艣膰, 偶e tak w艂a艣nie wygl膮da艂a sytuacja.
Je偶eli chodzi o komendy z wie偶y, w kr臋gu nie by艂y one a偶 tak istotne. Zreszt膮 o ile za艂oga posiada艂a dane aeronawigacyjne (na to pytanie wci膮偶 nie ma odpowiedzi i nie wiadomo, czy by艂y to dane poprawne), mia艂a rozpisane wsp贸艂rz臋dne wej艣cia w zakr臋ty w kr臋gu, a tym samym posiada艂a pewn膮 niezale偶no艣膰 od komend wie偶y. Ale nie wiemy, jak by艂o dok艂adnie. Na pani pytanie nie da si臋 odpowiedzie膰, je艣li nie zostanie upubliczniony zapis rejestrator贸w komunikacji wie偶y kontroli.

Twierdzi Pan, 偶e za艂oga, wchodz膮c w czwarty zakr臋t, powinna zaj膮膰 wysoko艣膰 500 m, tymczasem ze stenogramu wynika, 偶e dopiero si臋 do niej zni偶a艂a. O czym to 艣wiadczy?
- Nie mia艂o to bezpo艣redniego wp艂ywu na katastrof臋, poniewa偶 za艂oga zaj臋艂a prawid艂ow膮 wysoko艣膰 500 m przy rozpocz臋ciu 艣cie偶ki zni偶ania. Tysi膮c metr贸w to zbyt du偶a wysoko艣膰 zar贸wno w por贸wnaniu z kartami
podej艣cia (Approach Charts) z 2005 roku (wysoko艣膰 wej艣cia w kr膮g nadlotniskowy z punktu ASKIL 500 m), jak i z kartami z 2006 roku (wysoko艣膰 wej艣cia w kr膮g nadlotniskowy z punktu ASKIL 700 m). Nie wiem, czy taka sytuacja wynika z b艂臋dnych danych aeronawigacyjnych czy z艂ej komunikacji z wie偶膮 kontroli lot贸w. Niemniej jednak nie mia艂o to wp艂ywu na katastrof臋, poniewa偶 za艂odze uda艂o si臋 prawid艂owo wprowadzi膰 samolot na kurs i wysoko艣膰 do rozpocz臋cia zni偶ania.

Ze stenogramu wynika te偶, 偶e piloci wpierw wykonywali pewne manewry bez standardowo poprzedzaj膮cych je komend z wie偶y, a dopiero p贸藕niej wie偶a ich wykonywanie potwierdza艂a. Czy takie procedury s膮 normalnie stosowane?
- Je艣li wie偶a nie op贸藕ni艂a si臋 z t膮 komend膮 "drastycznie", pilot m贸g艂 pierwszy powiedzie膰, 偶e wykonuje jak膮艣 czynno艣膰. To jest zgodne z procedurami. Poniewa偶 kapitan i nawigator prawid艂owo ustawili samolot na kursie i wysoko艣ci podej艣cia do l膮dowania, komunikacja z wie偶膮 nie wywo艂a艂a do tego momentu zagro偶enia dla bezpiecze艅stwa lotu i nie by艂o konieczno艣ci odlatywania na lotnisko zapasowe tylko z tego powodu. Kontrola lot贸w mia艂a jednak obowi膮zek zamkni臋cia lotniska i poniewa偶 tego nie zrobi艂a, kapitan mia艂 prawo wielokrotnie wykonywa膰 podej艣cia do l膮dowania. To by艂 najpowa偶niejszy b艂膮d kontroli. Je艣li za艂oga nie zauwa偶y艂a nic ra偶膮co sprzecznego z procedurami w zachowaniu kontrolera (a takich sprzeczno艣ci z punktu widzenia za艂ogi nie by艂o), nie musia艂a odlatywa膰 z tego lotniska. Za swoje decyzje i komendy w pe艂ni odpowiada kontroler.

Jak szkoli si臋 pilot贸w na wypadek takiej sytuacji?
- Piloci szkoleni s膮 na symulatorach do post臋powania w ka偶dej sytuacji kryzysowej, tak偶e l膮dowa艅 bez pomocy kontroli lot贸w (takie sytuacje powstaj膮 np. przy awarii 艂膮czno艣ci). Za艂oga niedawno 膰wiczy艂a takie post臋powanie na symulatorze Embraera w Szwajcarii, a wcze艣niej tak偶e w Moskwie na symulatorach Tu-154. Tym samym by艂a przygotowana na tak膮 ewentualno艣膰 i je艣li kontrola lot贸w nie wydawa艂a polece艅 myl膮cych, nie by艂o du偶ego zagro偶enia. Je艣li jednak komendy wie偶y by艂y myl膮ce i dezinformuj膮ce (a mog艂o tak si臋 sta膰), zagro偶enie automatycznie powsta艂o.
Dodam tutaj, 偶e uwa偶am, i偶 bezpo艣redni膮 przyczyn膮 katastrofy by艂a awaria maszyny, poniewa偶 za "zanurkowanie" do 20 m kapitan Protasiuk stan膮艂by ju偶 w Polsce przed prokuratorem i niechybnie poni贸s艂by bardzo powa偶ne konsekwencje, z kt贸rych najmniejsz膮 by艂aby utrata wszystkich uprawnie艅 lotniczych. Nie ma mo偶liwo艣ci, aby kapitan wykona艂 tak膮 czynno艣膰. To bzdura. Niemniej jednak praca kontroli lot贸w w jakim艣 stopniu mog艂a wp艂yn膮膰 na katastrof臋. Niczego nie da si臋 wykluczy膰.

Dzi臋kuj臋 za rozmow臋.
Nasz Dziennik
15 lipca 2010

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 09:05 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Nasuwaj膮 si臋 skojarzenia z Gibraltarem

Z prof. Zdzis艂awem Krasnod臋bskim, filozofem i socjologiem, wyk艂adowc膮 na Uniwersytecie Kardyna艂a Stefana Wyszy艅skiego w Warszawie i na Uniwersytecie w Bremie, rozmawia Mariusz Bober

Co Pan pomy艣la艂 po informacji o katastrofie prezydenckiego samolotu?
- Takiej tragedii we wsp贸艂czesnej Polsce nie by艂o. Nasuwaj膮 si臋 skojarzenia z Gibraltarem...

Tam zgin膮艂 premier W艂adys艂aw Sikorski ze swoim najbli偶szym otoczeniem, w sobot臋 pod Smole艅skiem prezydent RP z elit膮 polityk贸w, przedstawicielami wa偶nych instytucji spo艂ecznych, wybitnymi osobisto艣ciami Ko艣cio艂贸w i 偶ycia spo艂ecznego...
- Je艣li kto艣 chce wierzy膰 w przypadek, niech wierzy, ja nie jestem w stanie uwierzy膰. Takie rzeczy si臋 po prostu nie zdarzaj膮. Ta 艣mier膰 zbyt dobrze wpisuje si臋 w wydarzenia ostatnich paru tygodni. Jako艣 tak si臋 z艂o偶y艂o, 偶e na lotnisku w Smole艅sku zgin臋li ci, kt贸rzy pasuj膮 do tych, le偶膮cych zaledwie kilkana艣cie kilometr贸w dalej - w Katyniu... B臋dziemy sobie zadawa膰 pytania, na kt贸re pewnie nie uzyskamy odpowiedzi, podobnie jak nie ma ostatecznej odpowiedzi na pytania o 艣mier膰 genera艂a W艂adys艂awa Sikorskiego. Wiadomo przecie偶, 偶e samolot prezydenta by艂 wyeksploatowany...

Przedstawiciele polskich w艂adz twierdz膮, 偶e zaledwie w zesz艂ym roku przechodzi艂 gruntowny remont.
- Ale 艣wiadkowie m贸wi膮, 偶e na lotnisku w Smole艅sku wcale nie by艂o takiej du偶ej mg艂y. W膮tpi臋 zreszt膮, aby uda艂o si臋 wyja艣ni膰 wszystkie w膮tpliwo艣ci. Ju偶 zaczyna si臋 snu膰 przypuszczenia, 偶e winny jest sam prezydent. Ja wol臋 skupi膰 si臋 na okoliczno艣ciach tej tragedii. Przypomn臋, 偶e prezydent ju偶 raz zosta艂 ostrzelany, gdy z艂o偶y艂 wizyt臋 w Gruzji tu偶 po rosyjskim ataku na ten kraj. Rozmawia艂em z prezydentem jaki艣 czas po jego powrocie z Gruzji. Powiedzia艂 mi wtedy, 偶e si臋 nie ba艂. Lech Kaczy艅ski by艂 niezwykle m膮drym, patriotycznym i dzielnym cz艂owiekiem. Ci ludzie mieli poczucie obowi膮zku wobec Polski. Prezydent by艂 odwa偶ny i m臋偶nie zgin膮艂. Zgin膮艂, tak jak 偶y艂. On zreszt膮 wiedzia艂, 偶e mo偶e zgin膮膰.
Chc臋 te偶 podkre艣li膰, i偶 ostatnie sonda偶e wskazywa艂y, 偶e mia艂by szans臋 ponownie wygra膰 wybory prezydenckie. Gdy we藕miemy jeszcze pod uwag臋 ostatnie wydarzenia - 艣rodowe uroczysto艣ci w Katyniu, okoliczno艣ci zewn臋trzne, np. wizyt臋 prezydenta USA Baracka Obamy w Pradze i spraw臋 obecno艣ci Stan贸w Zjednoczonych w Europie, nasuwaj膮 si臋 pewne analogie. Prezydent Kaczy艅ski i jego Polska sta艂a si臋 niewygodna w nowej konstelacji USA - UE - Rosja. Pewnie na wiele pyta艅 nie uzyskamy odpowiedzi. Dlatego tak jak w przypadku 艣mierci gen. Sikorskiego rodzi si臋 pytanie: kto skorzysta艂 na tej 艣mierci?

Kto skorzysta艂?
- Odpowiem w ten spos贸b: zgin臋li ci, kt贸rzy chcieli innej Polski. Teraz - bez nich - b臋dzie ju偶 bardzo trudno j膮 budowa膰, a mo偶e b臋dzie to ju偶 niemo偶liwe...

Jakie skutki tragedia ta b臋dzie mia艂a dla Polski w najbli偶szej perspektywie - na p艂aszczy藕nie spo艂ecznej i politycznej?
- Zgin膮艂 prezydent, kt贸ry mia艂 szans臋 na reelekcj臋. W efekcie w艂adz臋 - na mocy Konstytucji - obj膮艂 jego kontrkandydat Bronis艂aw Komorowski jako marsza艂ek Sejmu. Zgin臋li jednocze艣nie ludzie, kt贸rzy byli w ostatnich miesi膮cach i latach przedmiotem kampanii nienawi艣ci - opr贸cz prezydenta tak偶e szef IPN Janusz Kurtyka, rzecznik praw obywatelskich Janusz Kochanowski, Gra偶yna G臋sicka, Zbigniew Wassermann, Anna Walentynowicz. 70 lat temu "trzeba by艂o" zabi膰 22 tys. Polak贸w. Teraz - 88... Przed kilkoma dniami w Katyniu byli inni przedstawiciele w艂adz Polski i nic im si臋 nie sta艂o. A has艂o "by艂y prezydent Lech Kaczy艅ski" sta艂o si臋 prawdziwe.

Jakie wnioski powinni艣my wyci膮gn膮膰 jako spo艂ecze艅stwo, a jakie powinna wyci膮gn膮膰 klasa
polityczna?
- Poj臋cie klasy politycznej w odniesieniu do polskich polityk贸w jest troch臋 nieadekwatne, bo s膮 oni niezwykle podzieleni, podzieleni stosunkiem do Rzeczypospolitej. Inne podzia艂y s膮 ma艂o wa偶ne, bo przyzwoitych ludzi mo偶na spotka膰 w r贸偶nych partiach. Zna艂em tych ludzi, kt贸rzy zgin臋li w Smole艅sku, zar贸wno prezydenta Lecha Kaczy艅skiego, jak i prezesa S艂awomira Skrzypka, profesora Janusza Kurtyk臋 czy rzecznika praw obywatelskich Janusza Kochanowskiego. Ci ludzie kierowali si臋 interesem Polski jako kraju niepodleg艂ego. Nie wiem, jakie wnioski wyci膮gn膮 z tej tragedii liberalne stacje telewizyjne czy politycy-pragmatycy. Pewnie na chwil臋 zalej膮 nas fal膮 s艂odyczy. W ka偶dym razie CNN skomentowa艂a, 偶e w konsekwencji tej katastrofy Polska p贸jdzie politycznie naprz贸d.
Akurat przygotowywali艣my si臋 do podsumowania pi臋ciu lat prezydentury Lecha Kaczy艅skiego. By艂 prezydentem niepopularnym. Od samego pocz膮tku prowadzono przeciw niemu obrzydliw膮 nagonk臋, kt贸r膮 niezwykle dzielnie znosi艂. Trudno przecie偶 zapomnie膰 o po艣le PO, kt贸rego trudno mi okre艣li膰 inaczej ni偶 przedstawiciela mot艂ochu w Polsce i kt贸ry by艂 za to awansowany. Niestety, do艣膰 艂atwo uda艂o si臋 sprowadzi膰 wielu Polak贸w do poziomu mot艂ochu. Lech Kaczy艅ski by艂 pierwszym prezydentem, w kt贸rego przesz艂o艣ci nie by艂o tajemnic. Walczy艂 o podmiotowo艣膰 Polski. Ale Polakom t艂umaczono, 偶e wa偶niejsza jest znajomo艣膰 nazwisk pi艂karzy. Teraz wszyscy prze偶ywaj膮 szok, ale za tydzie艅 wr贸c膮 do tego samego. Dlatego pewnie nawet po tej tragedii nie nast膮pi otrze藕wienie Polak贸w i za dwa, trzy dni b臋dziemy s艂ucha膰 tego samego jazgotu, kt贸ry do tej pory dominowa艂 w mediach. A za sze艣膰dziesi膮t dni b臋dziemy mieli nowego prezydenta. Najprawdopodobniej Bronis艂awa Komorowskiego...

Dzi臋kuj臋 za rozmow臋.

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=2010 0412&typ=tk&id=tk40.txt

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 09:06 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Rosjanie z g贸ry wykluczyli b艂膮d wie偶y

Od katastrofy prezydenckiego TU-154 min臋艂o ledwie kilka dni, 艣ledztwo w tej sprawie potrwa na pewno jeszcze wiele tygodni, mo偶e nawet miesi臋cy, a strona rosyjska ju偶 wykluczy艂a awari臋 maszyny. I twierdzi, 偶e do katastrofy mia艂a rzekomo przyczyni膰 si臋 lekkomy艣lno艣膰 polskich pilot贸w i brak znajomo艣ci j臋zyka rosyjskiego, co utrudnia艂o kontakty z wie偶膮 kontroli lot贸w. Takie przes膮dzanie sprawy dziwi ekspert贸w.
...
Rosjanie ju偶 wiedz膮

Rosjanie ca艂y czas jednak utrzymuj膮, 偶e pilot zignorowa艂 rady kontroler贸w lotu, kt贸rzy informowali go o z艂ej pogodzie i mgle, bo podejmowa艂 pr贸b臋 l膮dowania na smole艅skim lotnisku. Jak ju偶 pisali艣my, kontrolerzy mieli mu podobno radzi膰, aby polecia艂 do Mi艅ska lub Moskwy, gdzie mo偶na bezpiecznie l膮dowa膰. Tymczasem jak podkre艣la wielu pilot贸w, ich koledzy nie byli samob贸jcami i skoro decydowali si臋 na l膮dowanie, to musieli stwierdzi膰, i偶 mo偶na l膮dowa膰. Po pierwsze, mg艂a (o ile by艂a) nie musia艂a by膰 du偶膮 przeszkod膮, bo zawiera ona wiele prze艣wit贸w, przez kt贸re dobrze wida膰 lotnisko. To prawda, 偶e przy widoczno艣ci 500 metr贸w, jaka wtedy mia艂a panowa膰, trudno by艂oby wyl膮dowa膰 bezpiecznie, ale to jest na razie wersja Rosjan. Jak by艂o naprawd臋, nie wiemy. O tym, 偶e warunki jednak pozwala艂y na posadzenie maszyny, 艣wiadczy przede wszystkim to, i偶 lotnisko nie zosta艂o zamkni臋te. Gdyby podj臋to decyzj臋 o zamkni臋ciu portu, 偶adna maszyna nie mog艂aby tam l膮dowa膰 - tak偶e Tu-154 z prezydentem Kaczy艅skim na pok艂adzie. Skoro - jak twierdz膮 Rosjanie - tu偶 przed przylotem polskiego samolotu nie zezwolono na l膮dowanie rosyjskiemu wojskowemu samolotowi transportowemu, to dlaczego nie zamkni臋to portu? Jednak jeden z kontroler贸w lotu - Pawe艂 Plusnin zapewnia, 偶e radzi艂 za艂odze lot do innego miasta. Na pytanie, dlaczego pilot go nie pos艂ucha艂, odpowiedzia艂: "To jego trzeba by zapyta膰". Trudno o przyk艂ad wi臋kszej arogancji i braku taktu, w sytuacji gdy powszechnie wiadomo, i偶 wszyscy, tak偶e piloci, zgin臋li w katastrofie.
Kuriozalne jest tak偶e twierdzenie, 偶e polscy piloci nie znali rosyjskiego i dlatego mieli problemy z porozumieniem si臋 z wie偶膮. Bo piloci rosyjski znali bardzo dobrze. 呕aden z nich nie zosta艂by wys艂any na lot do Smole艅ska, gdyby nie pos艂ugiwa艂 si臋 biegle j臋zykiem rosyjskim. To nie jest zwyk艂e lotnisko cywilne, ale dawne wojskowe. Nie ma tu regularnych lot贸w i obs艂uga jest rosyjskoj臋zyczna. I za ka偶dym razem, gdy jaki艣 polski samolot tam l膮dowa艂, musia艂 nim kierowa膰 pilot znaj膮cy j臋zyk rosyjski. W dodatku 36. specjalny pu艂k lotniczy, kt贸ry zawiaduje prezydenck膮 flot膮 powietrzn膮, nie raz organizowa艂 loty do kraj贸w za nasz膮 wschodni膮 granic膮, r贸wnie偶 do Smole艅ska, i dla nikogo nie by艂o zaskoczeniem, 偶e z tamtejsz膮 wie偶膮 trzeba si臋 porozumiewa膰 po rosyjsku. Tym bardziej 偶e ci piloci przylecieli kilka dni wcze艣niej Tu-154 do Smole艅ska, gdy przywie藕li delegacj臋 na czele z premierem Donaldem Tuskiem na uroczysto艣ci z udzia艂em premiera Rosji W艂adimira Putina.
Ale rosyjska wersja katastrofy ju偶 przedosta艂a si臋 do zachodnich medi贸w. I by膰 mo偶e o to Rosjanom chodzi艂o, aby przekaz by艂 taki, jak we w艂oskiej lewicowej gazecie "La Repubblica", kt贸ry napisa艂, i偶 nale偶y wyja艣ni膰, dlaczego "dw贸ch do艣wiadczonych pilot贸w wykaza艂o si臋 tak ma艂ym profesjonalizmem, 偶e chcieli wyl膮dowa膰 w Smole艅sku za wszelk膮 cen臋". Gazeta powo艂uje si臋 na pierwsze wyniki rosyjskiego dochodzenia, z kt贸rych wynika, i偶 przyczyn膮 katastrofy by艂 "ludzki b艂膮d".
...
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=2010 0413&typ=tk&id=tk05.txt

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 09:07 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Piloci nie zawiedli

Z dr. in偶. Ryszardem Drozdowiczem z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczeci艅skiej rozmawia Marcin Austyn

Pana zdaniem, czynnik ludzki mia艂 najmniejsze znaczenie w katastrofie, sugeruje Pan awari臋 lub sabota偶. Z relacji dziennikarzy l膮duj膮cych nieco wcze艣niej na lotnisku wynika, 偶e pu艂ap chmur by艂 bardzo niski i byli zdziwieni, kiedy nagle zobaczyli pas startowy. Czy mo偶liwe jest, by pilot podj膮艂 decyzj臋 o l膮dowaniu, nie maj膮c pewno艣ci, gdzie znajduje si臋 pas startowy?
- Tak膮 mo偶liwo艣膰 zupe艂nie b艂臋dnej lokalizacji pasa startowego przez dw贸ch do艣wiadczonych pilot贸w, kt贸rzy wykonali dodatkowe kr臋gi nadlotniskowe, nale偶y ca艂kowicie wykluczy膰. Ju偶 po jednym kr臋gu piloci dok艂adnie wiedzieli, nie tylko gdzie jest pas, ale jak膮 ma d艂ugo艣膰, jak daleko zaczyna si臋 on od przeszk贸d typu drzewa, jaki jest kierunek i pr臋dko艣膰 wiatru. A wi臋c wiedzieli, z kt贸rej strony pasa nale偶y podej艣膰 pod wiatr oraz jaka jest widoczno艣膰 i zaleganie mg艂y. Wszystkie dane otrzymuje si臋 w obowi膮zkowej procedurze korespondencji radiowej z wie偶膮 kontroln膮 lotniska. Dla pasa偶er贸w mog艂o by膰 zaskoczeniem nag艂e pojawienie si臋 pasa, ale w 偶adnym razie nie dla pilot贸w, kt贸rzy dok艂adnie wiedzieli, jakie musz膮 mie膰 parametry na podej艣ciu, a nawet znali z bardzo ma艂ym b艂臋dem punkt przyziemienia w osi pasa.

W jaki spos贸b w trudnych warunkach naprowadzane s膮 samoloty na lotniskach takich jak w Smole艅sku, gdzie nie ma zaawansowanych system贸w?
- Przy 艣wietle dziennym ka偶dy pilot bez problemu znajdzie docelowe lotnisko na podstawie mapy i w艂asnych przyrz膮d贸w pok艂adowych. W tym przypadku naprowadzanie systemem radarowym nie by艂o niezb臋dne, mog艂o by膰 tylko pomocnicze. TU-154M mia艂 w艂asny system klasy II, dla pu艂apu chmur powy偶ej 30 m i widoczno艣ci poziomej minimum 350 m, kt贸ry prawdopodobnie i tak nie by艂 wykorzystany ze wzgl臋du na istniej膮cy na lotnisku w Smole艅sku system o klas臋 ni偶szy. A wi臋c piloci wiedz膮c o tym, musieli si臋 upewni膰 co do warunk贸w l膮dowania na podstawie oceny wzrokowej oraz w艂asnych przyrz膮d贸w i do艣wiadczenia.

Mo偶liwe jest, 偶e obs艂uga lotniska mog艂a wprowadzi膰 w b艂膮d pilot贸w podczas l膮dowania, czy te偶 piloci mog膮 bezpiecznie l膮dowa膰, bazuj膮c na odczytach urz膮dze艅 w samolocie?
- Piloci podj臋li decyzj臋 o l膮dowaniu na podstawie w艂asnej oceny warunk贸w, bez wzgl臋du na informacje z kontroli lot贸w.

Pojawiaj膮 si臋 informacje, 偶e pilot otrzyma艂 z wie偶y z艂e parametry lotu - by艂 ni偶ej, ni偶 mu si臋 wydawa艂o, i schodzi艂 zbyt ostro, i nie zdo艂a艂 wyci膮gn膮膰 maszyny...
- Pilot takiej maszyny ma du偶e mo偶liwo艣ci natychmiastowej weryfikacji parametr贸w podawanych z wie偶y kontrolnej i w razie potrzeby natychmiast zg艂asza ewentualne rozbie偶no艣ci lub podejmuje decyzj臋 o przej艣ciu na drugi kr膮g.

Kontrolerzy lotu twierdz膮, 偶e odradzali l膮dowanie - jak w takich przypadkach zachowuje si臋 pilot?
- Je偶eli pilot poda艂 swoj膮 decyzj臋 o l膮dowaniu w formie: "prosz臋 o zgod臋 na l膮dowanie", to kontroler ma tylko dwie mo偶liwo艣ci, albo j膮 wyrazi膰 w formie: "l膮duj, pas wolny", albo nie wyrazi膰 zgody, nakazuj膮c oczekiwanie
na zwolnienie pasa. Natomiast odradzanie l膮dowania nie ma charakteru procedury i jest tylko niewi膮偶膮c膮 informacj膮 dla pilota.

Czy w przypadku, gdy warunki pogodowe s膮 bardzo z艂e, lotnisko mo偶e przyjmowa膰 samoloty, czy te偶 jest ono bezwzgl臋dnie zamykane dla ruchu lotniczego?
- Przy bardzo z艂ych warunkach dok艂adnie okre艣lonych w przepisach lotniska na ca艂ym 艣wiecie s膮 czasowo wy艂膮czane z ruchu lotniczego, z wyj膮tkiem sytuacji bezpo艣redniego zagro偶enia 偶ycia zg艂aszanych przez pilota w formie "mayday mayday mayday" lub awaryjnych w formie "pan-pan".

Mo偶na opisa膰 trajektori臋 lotu prezydenckiego samolotu na podstawie dotychczasowych doniesie艅?
- Przygotowanie takiej prawdopodobnej trajektorii lotu na podej艣ciu z uwzgl臋dnieniem awaryjnego przechylenia samolotu o mniej wi臋cej 450 stopni jest mo偶liwe. Jednak odczyty z czarnych skrzynek b臋d膮 precyzyjne i powinny by膰 wkr贸tce opublikowane.

Dzi臋kuj臋 za rozmow臋.

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=2010 0413&typ=tk&id=tk07.txt

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 09:08 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Rosja powinna ujawni膰 艣ledztwo

Wypowied藕 Ariela Cohena, eksperta ds. rosyjskich z Heritage Foundation
w Waszyngtonie

W pierwszym rz臋dzie kierujemy nasze wsp贸艂czucie wobec Polski i Polak贸w w zwi膮zku z t膮 ogromn膮 tragedi膮 i 艣mierci膮 prezydenta Kaczy艅skiego. W pewien mityczny i przekl臋ty spos贸b Katy艅 zamordowa艂 ponownie. Ameryka艅scy przyjaciele Polski s膮 w ogromnym szoku. Trwamy
w 偶a艂obie razem z Wami.
Jednocze艣nie jestem pewien, 偶e Polska zn贸w powstanie. Przetrwa艂a bowiem straszniejsze ciosy - rozbiory w XVIII wieku, powstania przeciwko Rosji w wieku XIX, najazd bolszewik贸w, inwazj臋 i okupacj臋 niemieck膮, kt贸ra sko艅czy艂a si臋 ludob贸jstwem, oraz stalinizm morduj膮cy najlepszych spo艣r贸d polskiego Narodu. Mam nadziej臋, 偶e Rosjanie dorosn膮 w ko艅cu do sytuacji i wykorzystaj膮 szans臋 na doprowadzenie do porozumienia z Polakami.
Pokaz "Katynia" Andrzeja Wajdy powinien by膰 swoistym katharsis dla narodu rosyjskiego, kt贸re pozwoli zrozumie膰 i uzmys艂owi zbrodnie, kt贸rych dopuszcza艂 si臋 Stalin, i to nie tylko wzgl臋dem Polak贸w, ale przecie偶 tak偶e wzgl臋dem Rosjan. Nie r臋czy艂bym jednak za to g艂ow膮. Przed krajem, w kt贸rym nadal trwa debata, czy uhonorowa膰 Stalina w dniu zako艅czenia II wojny 艣wiatowej, w kt贸rym s臋dzia wysy艂aj膮cy do wi臋zienia neonazist臋 zostaje zamordowany przez profesjonalnego zab贸jc臋, stoi jeszcze d艂uga droga
do prawdziwego wyra偶enia skruchy, 偶alu i pokuty. Miejmy nadziej臋, 偶e Rosja wyruszy w t臋 drog臋 i 偶e Polska jej w tym pomo偶e.
Osobnym aspektem wydaje si臋 艣ledztwo w sprawie samej katastrofy. Rosja musi da膰 pe艂ny dost臋p polskim 艣ledczym do wszystkich jego element贸w, takich jak: czarne skrzynki, szcz膮tki samolotu, cia艂a pilot贸w, a tak偶e inne dowody, kt贸rych oni za偶膮daj膮. Pami臋taj膮c masakr臋 w Katyniu i masowe zacieranie 艣lad贸w przez NKWD i p贸藕niejsze s艂u偶by, wydaje si臋 to dzi艣 w interesie Rosji, aby 艣ledztwo w tej katastrofie by艂o w pe艂ni jawne i odby艂o si臋 przy udziale polskich w艂adz.
Ponadto 艣mier膰 prezydenta Lecha Kaczy艅skiego pozostawia ogromn膮 wyrw臋 na europejskiej prawicy. Europa potrzebuje bowiem lidera, kt贸ry b臋dzie piel臋gnowa艂 spu艣cizn臋 "Solidarno艣ci", ni贸s艂 sztandar antykomunizmu i sta艂 twardo w obronie wolno艣ci, jak to czyni艂 prezydent Kaczy艅ski. Polska ma w swojej historii wielokrotnie potwierdzony fakt wydawania na 艣wiat wielkich patriot贸w i bohater贸w. Jego miejsce zostanie zast膮pione wcze艣niej ni偶 p贸藕niej przez kogo艣, dzi臋ki komu Polska i Polacy b臋d膮 znani szeroko w 艣wiecie i kt贸rego wszyscy zapami臋tamy, podobnie jak Lecha Kaczy艅skiego jako niestrudzonego wojownika z totalitaryzmem, i z kt贸rego wszyscy b臋dziemy mogli by膰 dumni.
Jeszcze Polska nie zgin臋艂a!
not. 艁S

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=2010 0413&typ=tk&id=tk18.txt

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 14 Wrz 2010, 09:16 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
troch臋 starsze, ale niestety ci膮gle aktualne!

WTOREK, 27 KWIETNIA 2010 08:17

Lot Tu-154 do Smole艅ska, czyli Szklana pu艂apka 2

"My ju偶 nie jeste艣my niepodleg艂ym Pa艅stwem,
tyle 偶e zapomnieli jeszcze o tym powiedzie膰 w mediach."
bloger Jacyl
...

Piloci s膮 przekonani, 偶e lec膮 np. 40 m ponad drzewami, podczas, gdy za chwil臋 samolot zamienia si臋 w kosiark臋. Leci ok. 20 m nad ziemi膮. Prosz臋 zwr贸ci膰 uwag臋 na fakt, 偶e b艂膮d odczytanych wskaza艅 przyrz膮du wynosi艂 w tej hipotetycznej sytuacji zaledwie 0,5 % (5 z 1000).

Je艣li b臋dzie wi臋kszy, to i r贸偶nica w ocenie wysoko艣ci b臋dzie wi臋ksza. B艂膮d in minus powodowa艂by sytuacj臋 odwrotn膮 - samolot pr贸bowa艂by wyl膮dowa膰 na pasie, b臋d膮c znacznie ponad jego powierzchni膮. Gdy b艂膮d jest in plus, piloci lec膮 nisko, cho膰 przekonani s膮, 偶e jeszcze wysoko. Do katastrofy potrzeba by艂o jednak zar贸wno przeregulowania przyrz膮du na pasie startowym, jak i uszkodzenia samolotowego przyrz膮du radiowego ostrzegania przed nadmiernym zbli偶eniem z ziemi膮. Uszkodzono w W-wie, czy raczej zdalnie - sygna艂em radiowym, ju偶 w Smole艅sku? Inaczej piloci zareagowaliby, niezale偶nie od wskaza艅 ci艣nieniomierza, kt贸ry jest wyskalowany w metrach (dla cel贸w edukacyjnych pos艂ugiwa艂em si臋 i metrami i jednostkami ci艣nienia, kt贸re w miar臋 obni偶ania lotu ro艣nie, czyli ubywa metr贸w a偶 do momentu zetkni臋cia si臋 k贸艂 samolotu z pasem). I odpowiednio wcze艣nie zorientowaliby si臋, 偶e ten przyrz膮d 藕le wskazuje. Poderwaliby maszyn臋 w g贸r臋. Na czas. Pilot musi ufa膰 wie偶y, bo inaczej nie m贸g艂by lata膰. Ale czasem zaufanie mo偶e by膰 zab贸jcze.

Dwie niesprawno艣ci, to za du偶o, jak na przypadek / wypadek. Poza tym okazuje si臋, 偶e nasi piloci lecieli w stron臋 pasa startowego w膮wozem i poni偶ej poziomu pasa. Jak to mo偶liwe, 偶e a偶 tak zostali w b艂膮d wprowadzeni?!?! Tak偶e manipulacje 艣wiat艂ami naprowadzaj膮cymi na pas, 10 min. rozbie偶no艣ci co do dok艂adnego czasu katastrofy, wzmiankowany na pocz膮tku tekstu fakt usuni臋cia - po odlocie Putina i Tuska - urz膮dze艅 naprowadzaj膮cych, odbieranie dziennikarzom film贸w nakr臋conych w miejscu katastrofy, konfiskata przez Rosjan czarnych skrzynek, mo偶liwo艣ci manipulacji przy nich i zgoda na to, w艂amania do sejmowych pokoi ofiar katastrofy, do ich mieszka艅 i dom贸w, przeszukania biurek w miejscu pracy... Namawianie prezydenta, by nie jecha艂 poci膮giem z kombatantami, rodzinami katy艅skimi, a polecia艂 z bratem ..... Czy to nie wystarczy?

Marek
Dawniej Centrum Dowodzenia Bojowego Armii Lotniczej / Frontu Lotniczego

P.S. Widzia艂em, jak nasz pilot ze specj. 36 pu艂ku lotniczego wyl膮dowa艂 w 10 razy gorszych warunkach, ni偶 te smole艅skie. A lecia艂 z marsza艂kiem Ustinowem. I by艂a cholerna 艣nie偶yca, 偶e samolotu nie by艂o wida膰, pilot nie widzia艂 lotniska, tylko 艣nieg, by艂 mr贸z, silny, boczny wiatr i czarne chmury na 80 m wysoko艣ci. I to by艂a dla niego bu艂ka z mas艂em."

Czy to prawda? Czy tak w艂a艣nie zamordowano polsk膮 delegacj臋? Nie wiem. I nie interesuje mnie to! Pisa艂em ju偶, 偶e pytanie "jak" jest wt贸rne do pytania "kto". Bo pytanie "czy" jest czysto retoryczne!
...
I nikt go艣no nie m贸wi o tym, 偶e pan Bronek z艂ama艂 konstytucj臋! Bo tak si臋 sk艂ada, 偶e swoje decyzje podejmowa艂 w momencie, gdy Prezydent Lech Kaczy艅ski by艂 osob膮 zaginion膮, gdy偶 nie odnaleziono jeszcze jego cia艂a! W 艣wietle polskiej konstytucji Komorowski nie mia艂 prawa wskoczy膰 w prezydenckie buty
do czasu identyfikacji zw艂ok zmar艂ego Prezydenta! Tym samym nie m贸g艂 podejmowa膰 偶adnych decyzji wynikaj膮cych z proregatyw prezydenta. Tak na marginesie przypomn臋 niedowiarkom co nieco: Bronis艂aw Komorowski by艂 jedynym politykiem PO g艂osuj膮cym przeciwko likwidacji WSI! Rozumiecie? Jak nie to napisz臋 to wprost. W tym momencie nie mam ju偶 z艂udze艅: nasze s艂u偶by by艂y zamieszane w rosyjski zamach! Nasze Judaszki zn贸w da艂y zna膰 o sobie... A ka偶dy kolejny dzie艅 dostarcza nowych poszlak, kt贸rymi nie zajmuje si臋 nikt poza garstk膮 internetowych desperat贸w!
...
Ludzie, powtarzam, obud藕cie si臋!!! Wy艂膮czcie telewizor i w艂膮czcie my艣lenie! Po dw贸ch tygodniach "艣ledztwa" nie znamy nawet dok艂adnej godziny!!! A rosyj... tfu... radzieccy 艣ledczy przes艂uch*j膮 c贸rk臋 Zbigniewa Wassermanna, pytaj膮c j膮 "na ile wycenia to, co si臋 sta艂o" i "po co jej ojciec w og贸le tam lecia艂" (sic!). Przecie偶 to si臋 w g艂owie nie mie艣ci! Ci sami 艣ledczy s膮 w posiadaniu tzw. czarnych skrzynek, a przecie偶 "no艣niki elektromagnetyczne w czarnych skrzynkach mo偶na skutecznie zmanipulowa膰", tak wi臋c "jako dow贸d w 艣ledztwie z punktu widzenia interes贸w suwerennego pa艅stwa s膮 one ju偶 niewiarygodne".
... Pewnien kretyn (bez nazwisk) stwierdzi艂, 偶e jakiekolwiek zadawanie pyta艅 艣ledczym w Moskwie, by艂oby r贸wnoznaczne z napluciem Rosjanom w twarz (sic!). I tu dochodzimy do s艂贸w, kt贸rymi ozdobi艂em tekst. Niedorzeczne, co? Wi臋kszo艣膰 z Was my艣li pewnie, 偶e pad艂y one w celu zobrazowania sytuacji Polski po katastrofie? Nic podobnego! Polska nigdy w pe艂ni nie odzyska艂a niepodleg艂o艣ci. 呕aden rok 1989! 呕aden "okr膮g艂y st贸艂"! To jest ten sam mecz, ta sama wojna. Pojednanie? Ju偶 s艂ycha膰 salonowe g艂osy, kt贸re strasz膮 powrotem IV RP (tak jakby kiedykolwiek projekt ten zrealizowano!), zarzucaj膮c jej domniemanym tw贸rcom brak inicjatywy pojednania, obwiniaj膮c ich o dzielenie Polak贸w. Szykuje si臋 wojna polsko-polska, kracz膮 ci "dobrzy ludzie" wesp贸艂 z "autorytetami moralnymi". Zn贸w: nic podobnego! To nie jest wojna mi臋dzy Polakami. To jest wojna szczerych patriot贸w z Tuskami, tuskoidalnymi "po偶ytecznymi idiotami", michnikolizami, Tajnymi Wsp贸艂pracownikami i ich apologetami, Michnikami, 呕akowskimi, Lisami i innymi parszywymi gnidami. To 艣cierwo tylko gada po polsku, ale z Polsk膮 nic wsp贸lnego nie ma, bo mie膰 nie chce! Nie mamy szans na wybicie si臋 na niepodleg艂o艣膰, gdy tylu rodak贸w dorabia u naszych wrog贸w. Kto tego wreszcie nie zrozumie, ten przyczyni si臋 do kolejnej wasalizacji Ojczyzny!
...
http://wolnapolska.pl/index.php/lot-tu-154-do -smoleska-czyli-szklana-puapka-2.html

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 7 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.