Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 18 Sty 2018, 01:04




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 12:34 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
TAJEMNICA SMOLE艃SKICH KONTROLER脫W

PUBLIKACJA W SERWISIE: 14 JUNE 2010
Rosyjski samolot transportowy I艂-76, kt贸ry w dniu tragicznej katastrofy pod Smole艅skiem pr贸bowa艂 l膮dowa膰 przed prezydenckim Tu-154, nie by艂 naprowadzony na wprost pasa i dwa razy znalaz艂 si臋 na lewo od linii l膮dowania podaje RMF FM. Podobne problemy mia艂a za艂oga Tupolewa.

W 艣wietle informacji RMF FM narastaj膮 w膮tpliwo艣ci co do prawid艂owo艣ci pracy rosyjskich kontroler贸w, jak r贸wnie偶 pracy wie偶y kontrolnej i dzia艂ania lotniskowych urz膮dze艅.
Mecenas Piotr Schram, pe艂nomocnik jednej z rodzin ofiar katastrofy, powiedzia艂, 偶e by膰 mo偶e by艂 jaki艣 problem z radiolatarniami, niew艂a艣ciwym o艣wietleniem albo z komunikacj膮 z wie偶膮.
Adwokat dodaje, 偶e nie mo偶na wykluczy膰, 偶e za艂oga prezydenckiego tupolewa niemal do samego ko艅ca komunikowa艂a si臋 b艂臋dnie z rosyjskimi kontrolerami, co mog艂o by膰 przyczyn膮 katastrofy.

http://niezalezna.pl/article/show/id/35365

(wg, RMF FM, wp.pl)

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 12:37 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
JAK NAPA艢膯 NA PA艃STWO JURIJ BEZMIENOW [FILM 1/7]
PUBLIKACJA W SERWISIE: 09 MAY 2010

Jurij Bezmienow,
syn wysokiego rang膮 oficera armii sowieckiej, by艂 cz艂onkiem elitarnego zespo艂u, g艂贸wnego or臋偶a propagandy KGB znanego pod nazw膮 Agencja Prasowa Nowosti.
Nale偶y do grona 艣wiatowej klasy wybitnych ekspert贸w w temacie sowieckiej propagandy, dezinformacji i tak zwanej strategii ma艂ych krok贸w.
Ekspert w dziedzinie kultury indyjskiej i j臋zyk贸w indyjskich.
Pozbywaj膮c si臋 ostatecznie z艂udze艅, co do ustroju sowieckiego, w roku 1970 z nara偶eniem 偶ycia uciek艂 na Zach贸d.
Aktualne miejsce pobytu Jurija Bezmienowa, aka Tomas David Schuman nie jest znane.
Wed艂ug niepotwierdzonych informacji internetowych zmar艂 w roku 1997 w Kanadzie, w wieku 58 lat.

FILM na YouTube


Nadal wierzymy, 偶e w 1989 odzyskali艣my wolno艣膰, a komunizm upad艂. Nic nie odzyskali艣my.

Tzw. transformacja ustrojowa, zainicjowana w 1989 r., to nic innego, jak powolny proces zwany przewrotem ideologicznym, wypr贸bowany na Zachodzie, sk艂adaj膮cy si臋 z 4 etap贸w: demoralizacji, destabilizacji, kryzysu i normalizacji. Jego skuteczno艣膰 polega jednak na tym, 偶e ofiara do samego ko艅ca nie chce uwierzy膰, 偶e jest poddana celowemu procesowi trwa艂ej zmiany mentalnej. Wyk艂ad Jurija Bezmienowa, pozwala zrozumie膰 dzisiejsz膮 sytuacj臋 w Polsce.

http://smolensk-2010.pl/2010-05-09-jak-napasc -na-panstwo-jurij-bezmienow.html
---
WiT :
No i macie now膮 parti臋, mniej wi臋cej pasuje do opisu

Co do tematu to polecam zapoznanie si臋 z Raportem o WSI, mo偶na si臋 przekona膰 jak du偶a jest siatka agent贸w, 艣pioch贸w i dzia艂a艅 jakie odbijaj膮 si臋 na nas i teraz.

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 14:16 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
"Chce si臋 ukry膰 niewygodne fakty ws. Smole艅ska"

TVN24 | dodane 2010-12-28 (21:33)

Istotny jest fakt, 偶e dochodzenie ws. katastrofy smole艅skiej prowadzi komisja cywilna, kt贸rej wojskowe s艂u偶by ruchu lotniczego nie podlegaj膮 i w zwi膮zku z tym pojawi艂 si臋 trend taki, by nie upublicznia膰 tych fakt贸w, kt贸re s膮 bardzo niewygodne. Chce si臋 je ukry膰, by nie znalaz艂y si臋 w raporcie i nie zosta艂y uznane za przes艂anki, kt贸re przyczyni艂y si臋 do katastrofy - powiedzia艂 w "Kropce nad i" w TVN24 by艂y szef szkolenia si艂 powietrznych p艂k Piotr 艁ukaszewicz.

Pojawi艂 si臋 trend taki, by nie upublicznia膰 tych fakt贸w, kt贸re s膮 bardzo niewygodne

Jak m贸wi艂 p艂k 艁ukaszewicz, "obecno艣膰 na wie偶y kontroli lot贸w dow贸dcy kontroler贸w mia艂o te same przes艂anki, co obecno艣膰 dow贸dcy si艂 powietrznych w kabinie samolotu". - W momencie, w kt贸rym pojawi艂 si臋 kontroler na wie偶y, kierownik kontroli lot贸w zmuszony zosta艂 do wzi臋cia pod uwag臋 dodatkowego czynnika: co si臋 stanie, je艣li samolot nie wyl膮duje - b臋dzie wielka awantura mi臋dzynarodowa - m贸wi艂 p艂k 艁ukaszewicz.

- Za艂oga powinna mie膰 informacj臋 o pogodzie w momencie startu. Tych informacji za艂oga Tu-154 nie mia艂a. Kilkakrotnie s艂ysza艂em o sytuacjach, 偶e za艂ogi wojskowe l膮dowa艂y w warunkach poni偶ej minimalnej, ale nie s艂ysza艂em, 偶eby ktokolwiek poni贸s艂 p贸藕niej konsekwencje - m贸wi艂 p艂k 艁ukaszewicz.

By膰 mo偶e kpt. Protasiuk nie us艂ysza艂 komendy z wie偶y. By膰 mo偶e tu zadzia艂a艂 czynnik psychologiczny, 偶e trzeba wyl膮dowa膰, 偶e gdyby nie da艂oby si臋 wyl膮dowa膰, to kierownik lot贸w nie pozwoli艂by na to - m贸wi艂 w "Kropce nad i" b. szef szkolenia si艂 powietrznych.

http://wiadomosci.wp.pl/kat ,1342,title,Chce-sie-ukryc-niewygodne-fakty-ws-Smolenska ,wid,12986430,wiadomosc.html

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 14:21 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Donald Tusk czyni cuda

MARTA WAWRZYN | Wtorek [23.10.2007, 23:51]
O cudach zapowiedzianych przez Donalda kr膮偶膮 chodz膮 ju偶 r贸偶ne historie. Jedn膮 z nich jest internetowy 偶art wymy艣lony przez blogera Bernarda. Od dw贸ch dni bije w sieci rekordy popularno艣ci.
Dowcipny tekst Bernarda sta艂 si臋 na tyle popularny, 偶e nie potrafili si臋 mu oprze膰 i zamie艣cili w swoich blogach m.in. europose艂 Ryszard Czarnecki oraz naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz. Obaj oczywi艣cie nie maj膮c poj臋cia, sk膮d si臋 wzi膮艂. Je偶eli jakim艣 cudem jeszcze nie dostali艣cie tego mailem ani nie czytali艣cie w blogach - prosz臋 bardzo, oto siedem cudownych dni premiera Tuska:
Poniedzia艂ek:
Donald Tusk wyczarterowa艂 10.000 jumbo-jet贸w. Trzy miliony Polak贸w wraca do kraju.

Wtorek:
Zarz膮dzeniem premiera Donalda Tuska zlikwidowano wypadki samochodowe.

艢roda:
Donald Tusk obni偶y艂 podatki - od 艣rody PIT, CIT i VAT w Polsce wynosz膮 1%, jednocze艣nie Donald Tusk zwi臋kszy艂 wynagrodzenia - piel臋gniarka zarabia 艣rednio 5890 z艂 netto, a lekarz 25630 z艂 netto. Nauczyciele zarabiaj膮 od 艣rody 8300 z艂 netto, a urz臋dnicy 6250. Zachodnie granice Polski przekraczaj膮 tysi膮ce lekarzy z Niemiec, Francji i Irlandii, by podj膮膰 prac臋 w polskich szpitalach.

Czwartek:
W czwartek Donald Tusk gwa艂townie podni贸s艂 presti偶 Polski na 艣wiecie - UE og艂osi艂a wprowadzenie Nicei i pierwiastka jednocze艣nie, Niemcy zrezygnowa艂y z Gazoci膮gu P贸艂nocnego, a ba艂tyck膮 rur膮 b臋dzie transportowane mi臋so z Polski do Rosji.

Pi膮tek:
W pi膮tek Donald Tusk wybudowa艂 2500 kilometr贸w autostrad 840 p艂ywalni i 320 stadion贸w. Hanna Gronkiewicz-Waltz - nowa minister infrastruktury - przeci臋艂a 6000 wst臋g w ci膮gu 18 godzin.

Sobota:
Donald Tusk rozda艂 akcje, 艣rednio 70 tysi臋cy na g艂ow臋. Ponadto wprowadzi艂 posz贸stne becikowe i ulg臋 na dziecko - bez kozery - pi臋膰set tysi臋cy.

Niedziela:
Po zrobieniu tych wszystkich cud贸w, si贸dmego dnia, Donald Tusk odpocz膮艂.

PS.
Wieczorem w niedziel臋 od niechcenia Donald Tusk zni贸s艂 przymrozki, by jab艂ka ju偶 nigdy nie dro偶a艂y.
I jak Wam si臋 to podoba? Czy trzeba by膰 wyborc膮 PiS-u, 偶eby taki dowcip wydawa艂 si臋 zabawny? ;>

http://www.pardon.pl/artykul/2880/donald_tusk _czyni_cuda

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 15:21 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
SIEDEM CUD脫W GIERKA a SIEDEM CUD脫W TUSKA
Poniedzia艂ek, 13 Grudzie艅 2010 01:43 Pa艅stwo

SIEDEM CUD脫W GIERKA
1. nie by艂o bezrobocia
2. mimo 偶e nie by艂o bezrobocia, nikt nic nie robi艂.
3. mimo 偶e nikt nic nie robi艂, plan wykonywano w 150 procentach.
4. mimo 偶e plan wykonywano w 150 procentach, nigdzie niczego nie by艂o.
5. mimo 偶e nigdzie niczego nie by艂o, ka偶dy wszystko mia艂.
6. mimo 偶e ka偶dy wszystko mia艂, wszyscy wszystko kradli.
7. mimo 偶e wszyscy wszystko kradli, to co kradli, zawsze by艂o.
SIEDEM CUD脫W TUSKA
1. jest bezrobocie.
2. mimo 偶e jest bezrobocie, wszyscy pracuj膮.
3. mimo 偶e wszyscy pracuj膮, plan nie jest wykonywany nawet w 10 procentach.
4. mimo 偶e plan nie jest wykonywany nawet w 10 procentach, wsz臋dzie wszystko jest.
5. mimo 偶e wsz臋dzie wszystko jest, nie wszyscy wszystko maj膮.
6. mimo 偶e nie wszyscy wszystko maj膮, kradn膮 g艂贸wnie ci, co maj膮 wszystko.
7. mimo 偶e kradn膮 g艂贸wnie ci co maj膮 wszystko, nie udaje si臋 nikogo z艂apa膰 i niczego odzyska膰

Miros艂aw Dakowski
Za: http://dakowski.pl//index.php?option=com_cont ent&task=view&id=2758&Itemid=59

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 15:24 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Jest ekspertyza filmu ze Smole艅ska

艣roda, 29 grudnia 2010 13:50
Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Komendy G艂贸wnej Policji przekaza艂o ju偶 prokuraturze ekspertyz臋 amatorskiego filmu z katastrofy smole艅skiej. Poinformowa艂 o tym p艂k Zbigniew Rzepa, rzecznik prasowy Naczelnej Prokuratury Wojskowej.

Nie chce on na razie ujawnia膰 wynik贸w przeprowadzonych bada艅. Pe艂nomocnicy ofiar katastrofy smole艅skiej nie ukrywaj膮 zadowolenia, 偶e b臋d膮 mogli zapozna膰 si臋 z opini膮 Laboratorium. Film jest jednym z wa偶niejszych dowod贸w w 艣ledztwie maj膮cym za zadanie wyja艣nienie przyczyn katastrofy rz膮dowego samolotu z 10 kwietnia.
- Do Wojskowej Prokuratury Okr臋gowej w Warszawie wp艂yn臋艂a opinia opracowana przez Centralne Laboratorium Kryminalistyczne dotycz膮ca filmu funkcjonuj膮cego w przestrzeni medialnej jako "Samolot p艂onie" - poinformowa艂 w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" p艂k Rzepa.

Prokuratorzy dokonuj膮 szczeg贸艂owej analizy tej opinii, zatem przedwczesne jest przekazywanie opinii publicznej jakichkolwiek wniosk贸w. Analiza zostanie zako艅czona w najbli偶szym czasie. Oczywi艣cie, 偶e nie mo偶e to trwa膰 zbyt d艂ugo, poniewa偶 toczy si臋 艣ledztwo - wyja艣nia prokurator. Zapowiada, 偶e analiza, kt贸ra jest przygotowywana, b臋dzie dog艂臋bna. - W tej chwili koledzy prokuratorzy nie podj臋li jeszcze decyzji na temat jej ewentualnego upublicznienia - ko艅czy rzecznik NPW.

Jednocze艣nie wstrzymuje si臋 z ocen膮, czy policji uda艂o si臋 odczyta膰 wi臋cej informacji z filmu ni偶 Agencji Bezpiecze艅stwa Wewn臋trznego, kt贸ra w kwietniu przeprowadzi艂a badania.
Amatorski film pojawi艂 si臋 w sieci internetowej w chwil臋 po katastrofie rz膮dowego samolotu pod Smole艅skiem 10 kwietnia. Wida膰 na nim p艂on膮ce szcz膮tki samolotu. Rosyjski filmowiec amator podszed艂 blisko wraku, przy kt贸rym nie ma jeszcze s艂u偶b ratowniczych. Widoczny jest dymi膮cy kad艂ub i rozproszone na du偶ym obszarze w艣r贸d po艂amanych drzew p艂on膮ce cz臋艣ci Tu-154M. Na nagraniu wida膰 wyra藕nie tylko jednego cz艂owieka, cywila, w oddali natomiast mo偶na dostrzec inne sylwetki. W przekazach medialnych r贸偶nie interpretowano odg艂osy, jakie si臋 pojawiaj膮 w filmie, m.in. jako huki wystrza艂贸w z broni palnej.

Centralne Laboratorium Kryminalistyczne nie chce ujawnia膰 szczeg贸艂贸w przygotowanej opinii. M艂odszy inspektor Roman 艁uczak, naczelnik Wydzia艂u Bada艅 Dokument贸w i Technik
Audiowizualnych CLK KGP, zastrzega, 偶e mo偶e jedynie wypowiada膰 si臋 w kwestiach og贸lnych dotycz膮cych metodyki bada艅.
- Specjali艣ci mog膮 powi臋kszy膰 poszczeg贸lne sekwencje filmu w zale偶no艣ci od tego, co na nim zobacz膮. Dzi臋ki temu jest mo偶liwo艣膰 przyjrzenia si臋 nagraniu. Oczywi艣cie je偶eli mo偶na, poprawia si臋 dodatkowo jego jako艣膰 - m贸wi 艁uczak. Wskazuje, 偶e w sytuacji kiedy osoba badaj膮ca film uzna z wi臋kszym lub mniejszym prawdopodobie艅stwem, i偶 co艣 przypomina dan膮 rzecz lub osob臋, wtedy formu艂uje to w przygotowywanej opinii. Podobnie, zdaniem 艁uczaka, wygl膮da analizowanie 艣cie偶ki d藕wi臋kowej nagrania. - Je偶eli kto艣 uzna, 偶e co艣 jest typowym lub nietypowym d藕wi臋kiem dla danego odg艂osu, wtedy tak to okre艣la w opinii. Natomiast nie podpisze si臋 pod 偶adn膮 tez膮, je艣li nie jest w stanie stwierdzi膰 jego 藕r贸d艂a i pochodzenia. Wy艂膮cznie na podstawie bada艅 i swojego do艣wiadczenia mo偶e oceni膰, czy taki czy inny d藕wi臋k powsta艂 w wyniku danego zdarzenia - podkre艣la 艁uczak.

Szczeg贸lne zainteresowanie ekspertyz膮 filmu przejawiaj膮 pe艂nomocnicy ofiar katastrofy smole艅skiej. - Jest to genialny dow贸d, zak艂adaj膮c, 偶e jest autentyczny, a nie ma 偶adnych podstaw, 偶eby w to w膮tpi膰. To jedyna powszechnie znana - przynajmniej w Polsce - ilustracja zdarzenia. Obr贸bka filmu zar贸wno pod wzgl臋dem fonii, jak i wizji daje potencjalnie gigantyczne mo偶liwo艣ci ustalenia najbli偶szych sekund po tragedii. Zawsze przywi膮zywa艂em do niego olbrzymi膮 wag臋 - podkre艣la mec. Piotr Pszcz贸艂kowski. Wyra偶a jednocze艣nie zadowolenie, 偶e podj臋to starania, by zweryfikowa膰 nagranie. - Z przyjemno艣ci膮
zapoznam si臋 ze sporz膮dzon膮 opini膮 - dodaje Pszcz贸艂kowski.

Mecenas Bartosz Kownacki wskazuje na szereg pyta艅, jakie nasun臋艂y si臋 wszystkim, kt贸rzy mogli obejrze膰 film w internecie. - Interesuje mnie przede wszystkim kwestia autentyczno艣ci i mo偶liwo艣ci odczytania wypowiedzi, kt贸re tam mia艂y miejsce, oraz ewentualnie zas艂yszanych wystrza艂贸w. Czy rzeczywi艣cie by艂y to odg艂osy strza艂贸w z broni, czy raczej co艣 innego? - pyta mec. Kownacki. Przyznaje, 偶e jest jak najbardziej zainteresowany zapoznaniem si臋 z opini膮 CLK, poniewa偶 film jest jednym z wa偶niejszych w膮tk贸w, jakie prokuratura bada w 艣ledztwie smole艅skim.

http://www.rodzinakatolicka.pl/index.php/wiad omoci/6-wiadomosci/18571-jest-ekspertyza-filmu-ze-smoleska

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 15:28 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Czas na zegarku genera艂a B艂asika zatrzyma艂 si臋 na godz. 8:38

Aktualizacja: 2010-07-23 9:20 pm

Absolutnie nie mam zaufania do moskiewskiego MAK. Uwa偶am, 偶e powinien by膰 zbadany nie tyle poziom stresu w kabinie pilot贸w, ile poziom odpowiedzialno艣ci w wykonywaniu obowi膮zk贸w przez kontroler贸w rosyjskich. W rzucaniu kalumnii na mojego m臋偶a przoduje TVN 24

Z Ew膮 B艂asik, 偶on膮 艣p. gen. Andrzeja B艂asika, dow贸dcy Si艂 Powietrznych RP, kt贸ry zgin膮艂 w katastrofie rz膮dowego samolotu nieopodal Katynia, rozmawia Piotr Czartoryski-Sziler

B艂yskawicznie po katastrofie tupolewa minister Rados艂aw Sikorski, a tak偶e Rosjanie og艂osili, 偶e by艂 to b艂膮d pilota. P贸藕niej pojawi艂y si臋 spekulacje na temat nacisk贸w prze艂o偶onych na mjr. Arkadiusza Protasiuka. Gdy Edmund Klich oznajmi艂, 偶e z odczytu rekordera Tu-154M wynika, 偶e gen. Andrzej B艂asik przebywa艂 w kokpicie, cie艅 podejrzenia pad艂 na Pani m臋偶a. Jak odebra艂a Pani t臋 wiadomo艣膰?

- Nie wiem, kto zidentyfikowa艂 g艂os mojego m臋偶a w kabinie. Do tej pory nie zwr贸cono si臋 z tak膮 pro艣b膮 do nikogo z cz艂onk贸w mojej rodziny. Je偶eli rzeczywi艣cie w kt贸rym艣 momencie lotu m膮偶 przebywa艂 w kokpicie, to nie widz臋 w tym nic nadzwyczajnego. By艂 dow贸dc膮 z prawdziwego zdarzenia i nigdy nie chowa艂 g艂owy w piasek. Skoro by艂a trudna sytuacja, najprawdopodobniej zosta艂 tam poproszony, by broni膰 stanowiska za艂ogi, gdyby ta zdecydowa艂a o l膮dowaniu na innym lotnisku. Jestem pewna, 偶e m膮偶 tak by post膮pi艂. Dowodem na to jest znana nam wszystkim sprawa lotu do Tbilisi. Doskonale pami臋tam, co m膮偶 m贸wi艂 do pilota, kt贸ry odm贸wi艂 wykonania tego lotu. Akurat tego dnia w Bia艂ej Podlaskiej w obecno艣ci m.in. kilku genera艂贸w z dow贸dztwa Si艂 Powietrznych odbywa艂 si臋 pogrzeb mojej mamy. Stoj膮c obok m臋偶a, s艂ysza艂am jego s艂owa skierowane do kt贸rego艣 z pilot贸w, 偶e nikt nie ma prawa niczego nakazywa膰 dow贸dcy za艂ogi, bo on o wszystkim decyduje i ma prawo odm贸wi膰 wykonania lotu, je偶eli w jakikolwiek spos贸b zagra偶a to bezpiecze艅stwu. W tej sprawie przy najbli偶szej okazji rozmawia艂 ze 艣p. panem prezydentem Lechem Kaczy艅skim, broni膮c stanowiska pilot贸w. Pan prezydent, kt贸ry bardzo szanowa艂 m臋偶a i liczy艂 si臋 z jego zdaniem, przyj膮艂 jego wyja艣nienia ze zrozumieniem.

Nikt nie zwr贸ci艂 si臋 do Pani o pomoc w identyfikacji g艂osu nale偶膮cego rzekomo do m臋偶a?

- Bardzo bym chcia艂a sama potwierdzi膰 lub zaprzeczy膰, 偶e to g艂os mojego m臋偶a zarejestrowa艂y czarne skrzynki. Mo偶e to tylko sugestie przewodnicz膮cej komitetu MAK? Nie rozumiem, dlaczego na samym pocz膮tku nie poproszono mnie o to, a do medi贸w podano wiadomo艣膰, 偶e m膮偶 by艂 w kabinie pilot贸w przed katastrof膮. To bardzo rani moj膮 rodzin臋.

Identyfikowa艂a Pani cia艂o m臋偶a?

- Nie, nie by艂am w Moskwie. Zawr贸ci艂am dos艂ownie ze stopni samolotu, nie by艂am w stanie tam lecie膰. Wcze艣niej zacz臋to nas u艣wiadamia膰, w jakim stanie mog膮 by膰 cia艂a najbli偶szych; zrobi艂o mi si臋 s艂abo, nie mog艂am si臋 z tym pogodzi膰. Chyba dobrze, 偶e mnie tam nie by艂o, bo m膮偶 identyfikowany by艂 na podstawie DNA, jego cia艂o by艂o w cz臋艣ciach. Podejrzewam, i偶 te cia艂a, kt贸re by艂y najbardziej zmasakrowane, w og贸le nie by艂y pokazywane rodzinom. Wiem, 偶e w Moskwie by艂 syn gen. Kazimierza Gilarskiego i niewiele widzia艂. Genera艂 Gilarski by艂 wspania艂ym cz艂owiekiem, razem sp臋dzali艣my ostatniego sylwestra i Nowy Rok. Trudno przyj膮膰 do wiadomo艣ci, 偶e jego te偶 nie ma, tak samo jak niezast膮pionego gen. Franciszka G膮gora. Ufam, 偶e w trumnie, kt贸ra przylecia艂a do Polski jako ostatnia, jest m贸j m膮偶; nie wyobra偶am sobie, by by艂o inaczej. My艣l臋 tak dlatego, bo otrzyma艂am jego rzeczy osobiste, kt贸re przy nim znaleziono. W艣r贸d nich obr膮czk臋 i zegarek, na kt贸rym czas zatrzyma艂 si臋 na godzinie 8.38. Rozumiem, 偶e wtedy zgin膮艂.

Pani m膮偶 by艂 do艣wiadczonym pilotem. Jak Pani ocenia medialne spekulacje, jakoby z艂ama艂 zasady bezpiecze艅stwa ruchu powietrznego?

- Bardzo dobrze zna艂am mojego m臋偶a i wiem, 偶e nie mog艂y zdarzy膰 si臋 rzeczy, kt贸re insynuowano. W tych stenogramach m贸j m膮偶 na nikogo nie naciska, niczego nie sugeruje za艂odze, do kt贸rej z ca艂膮 pewno艣ci膮 jak wszyscy pasa偶erowie tego samolotu mia艂 zaufanie. Natomiast absolutnie nie mam zaufania do komitetu lotniczego MAK. Uwa偶am, 偶e powinien by膰 zbadany nie tyle poziom stresu w kabinie pilot贸w, ile poziom odpowiedzialno艣ci wykonywania obowi膮zk贸w przez kontroler贸w rosyjskich. Ogromnie rani膮 mnie i moj膮 rodzin臋 media 偶膮dne krwi, kt贸re szargaj膮 dobre imi臋 mojego m臋偶a, gdy ten nie mo偶e si臋 broni膰. W rzucaniu kalumnii na niego i oskar偶aniu go przoduje TVN 24, nie wspominaj膮c ju偶 o programie Teraz my!. Ci ludzie ju偶 os膮dzili mojego m臋偶a. Zapraszaj膮 do programu
tzw. ekspert贸w, kt贸rzy nie sprawdzili si臋 w lotnictwie, a teraz maj膮 swoje pi臋膰 minut i wy偶ywaj膮 si臋 na moim m臋偶u. Prym wiedzie tutaj pan Tomasz Hypki, kt贸ry nigdy nie s艂u偶y艂 w Si艂ach Powietrznych, a m膮偶 nie zgadza艂 si臋 z nim w sprawach lotnictwa i nie bra艂 go w og贸le pod uwag臋 jako eksperta w tych kwestiach. W sprawie katastrofy zabieraj膮 r贸wnie偶 g艂os piloci cywilni, kt贸rzy nie maj膮 poj臋cia, czym jest lotnictwo wojskowe, a chc膮 zrobi膰 za wszelk膮 cen臋 winnego z mojego m臋偶a. Jedynie pan Micha艂 Fiszer stara si臋 obiektywnie oceni膰 sytuacj臋. My艣l臋, 偶e tylko ludzie, kt贸rzy zazdro艣cili mojemu m臋偶owi stanowiska, do kt贸rego doszed艂 ci臋偶k膮 prac膮, bez 偶adnych protekcji, mog膮 dzi艣 藕le o nim m贸wi膰. W czasie 偶a艂oby czuj臋 si臋 lepiej, gdy nie ogl膮dam tych jazgocz膮cych medi贸w i ekspert贸w 偶膮dnych krwi.

Dlaczego, Pani zdaniem, pr贸buje si臋 wycisza膰 spraw臋 艣ledztwa smole艅skiego, niekiedy wr臋cz trywializowa膰.

- Nie wiem, komu tak naprawd臋 zale偶y na prawdzie. Od pocz膮tku mam wra偶enie, 偶e niewielu ludziom. Nie chc臋 miesza膰 w to prokuratury, ale zaczynam w tej sprawie nikomu nie ufa膰. Wielu rz膮dz膮cym si臋 nie podoba艂o, a na pewno stronie rosyjskiej, 偶e m膮偶 by艂 bardzo szanowany przez wszystkich dow贸dc贸w NATO, zw艂aszcza przez samych Amerykan贸w, kt贸rzy odznaczyli go Legi膮 Zas艂ugi. By艂 w艂a艣ciwie pierwszym z pokolenia nowych genera艂贸w, dow贸dc贸w Si艂 Powietrznych, kt贸ry nie mia艂 nic wsp贸lnego z Uk艂adem Warszawskim. Nie by艂 prosowieckim, twardog艂owym genera艂em z tego uk艂adu, lecz prawdziwie natowskim dow贸dc膮. Nie dziwi臋 si臋 wi臋c Rosjanom, 偶e chcieli z niego zrobi膰 takiego twardog艂owego, kt贸ry wbrew wszelkim zasadom naciska艂 na pilot贸w, bo chcia艂 na si艂臋 wyl膮dowa膰 w Smole艅sku.

Przychyla si臋 Pani do kt贸rej艣 z hipotez przyczyn katastrofy?

- Przede wszystkim my艣l臋, 偶e nikt z lec膮cych Tu-154M nie chcia艂 si臋 zabi膰. Ju偶 niewa偶ne, kto by艂 na pok艂adzie tego samolotu, ka偶dy przecie偶 chcia艂 偶y膰, tak偶e m贸j m膮偶. Dopiero chyba po uderzeniu w drzewo zrozumieli, 偶e zgin膮, bo nie zd膮偶yli wyprowadzi膰 samolotu. Kapitan Protasiuk by艂 wcze艣niej na lotnisku w Smole艅sku, zna艂 je, wi臋c na pewno nie mo偶na m贸wi膰 o jego b艂臋dzie. Co艣 musia艂o ich zaskoczy膰 lub w b艂膮d wprowadzili ich rosyjscy kontrolerzy. Dzi艣 jednak naj艂atwiej obarcza膰 win膮 pilota, podawa膰 opinii publicznej jego s艂owa wyrwane z kontekstu, 偶e jak nie wyl膮duje, to go zabij膮. Mojego m臋偶a obwinia si臋 dzi艣 nie tylko za katastrof臋 pod Smole艅skiem, ale za wszystko, za ostatnie 20 lat polskiego lotnictwa. To przecie偶 nie jego wina, co si臋 przez ten okres z艂ego dzia艂o w naszym lotnictwie, tylko poprzednich ministr贸w, kt贸rzy wprowadzili nas jedynie do NATO, tak jakby to mia艂o za艂atwi膰 ca艂膮 spraw臋. Wielu z nich nie przejmowa艂o si臋 p贸藕niej, sk膮d wzi膮膰 pieni膮dze na szkolenie pilot贸w, samoloty, 艣miano si臋, 偶e mog膮 lata膰 nawet na wrotach od stodo艂y Dzi艣 pokutujemy za to. Jeszcze raz podkre艣l臋 nie wierz臋 w 偶adne naciski na pilot贸w, tym bardziej ze strony m臋偶a, bo on mia艂 zupe艂nie inn膮 osobowo艣膰. Bardzo kocha艂 pilot贸w, traktowa艂 ich prawie jak w艂asne dzieci i zawsze broni艂 ich decyzji. M膮偶 jako pilot wielokrotnie wychodzi艂 z ekstremalnie trudnych sytuacji, by艂 do ko艅ca perfekcyjnie opanowany. To by艂 cz艂owiek z wyobra藕ni膮, na pewno nie znajdowa艂 si臋 pod czyj膮kolwiek presj膮, podejrzewam, 偶e nie wiedzia艂, dlaczego ginie. Jestem pewna m贸wi臋 tutaj w imieniu mojego m臋偶a, kt贸ry ju偶 nie mo偶e si臋 broni膰 偶e wola艂by raczej sam zgin膮膰, ni偶 narazi膰 czyje艣 偶ycie. Przecie偶 wiadomo by艂o, 偶e to jest najwa偶niejszy samolot w naszym pa艅stwie i na jego pok艂adzie znajduj膮 si臋 najwa偶niejsze osoby. M膮偶 rzadko lata艂 tym tupolewem, wi臋c kiedy pojawi艂y si臋 insynuacje, 偶e w pewnym momencie nawet siedzia艂 za jego sterami, przesta艂am ogl膮da膰 telewizj臋. W og贸le mam wra偶enie, 偶e w Polsce trwa jaki艣 nieko艅cz膮cy si臋 czarny horror, w kt贸rym cz臋sto pojawia si臋 moje nazwisko.

Dlaczego, w Pani opinii, ju偶 od pierwszych godzin po rozbiciu si臋 tupolewa wi臋kszo艣膰 medi贸w i ob贸z rz膮dz膮cy konsekwentnie buduj膮 mit rzekomej winy pilot贸w?

- Wierzy艂am w poznanie prawdy o przyczynach tej katastrofy, p贸ki nie us艂ysza艂am komitetu MAK. Gdy obwie艣ci艂 on, 偶e naciski i poziom stresu w kabinie pilot贸w by艂y g艂贸wn膮 przyczyn膮 katastrofy, od tego momentu straci艂am wiar臋, i偶 kiedykolwiek poznamy prawd臋. Jak mo偶na bez s膮du, prawa do obrony, bez dowod贸w, fakt贸w czy potwierdzonych informacji mie膰 odwag臋 insynuowa膰 i podawa膰 na podstawie wyrwanych z kontekstu s艂贸w domniemane przyczyny katastrofy, robi膮c z mojego m臋偶a genera艂a bez wyobra藕ni? Nie mie艣ci mi si臋 to w g艂owie. Nie jest w og贸le pewne, 偶e m贸j m膮偶 by艂 w tej kabinie, a je艣li tak, to nie wiadomo dok艂adnie, kiedy tam wszed艂. Ze stenogram贸w wynika, 偶e nie przeszkadza艂 pilotom.
(...)
http://www.bibula.com/?p=24767

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 15:31 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Wie偶a podawa艂a myl膮ce komunikaty

Prokuratura zbada w膮tek dezorientuj膮cych komunikat贸w smole艅skiej wie偶y przekazywanych Tu-154M

Rosyjscy kontrolerzy lot贸w w Smole艅sku do samego ko艅ca przekazywali za艂odze prezydenckiego Tu-154M komunikaty potwierdzaj膮ce prawid艂ow膮 艣cie偶k臋 schodzenia. Ze stenogram贸w przes艂ucha艅 pracownik贸w lotniska Smole艅sk Siewiernyj, kt贸rymi dysponuje polska prokuratura, wynika, 偶e swoje zachowanie t艂umaczyli zamiarem "zniech臋cenia" kapitana maszyny do l膮dowania. Komenda: "Horyzont", pad艂a dopiero po utracie kontaktu z samolotem. To w艂a艣nie ze wzgl臋du na dezorientuj膮ce komunikaty piloci mogli poprosi膰 o konsultacj臋 dow贸dc臋 Si艂 Powietrznych gen. Andrzeja B艂asika.

Wojskowa Prokuratura Okr臋gowa w Warszawie zbada, czy wie偶a kontroli lot贸w lotniska Smole艅sk Siewiernyj poda艂a prawid艂owe parametry za艂odze prezydenckiego tupolewa. 艢ledczy b臋d膮 te偶 weryfikowa膰 raport rosyjskiego Mi臋dzypa艅stwowego Komitetu Lotniczego (MAK), kt贸ry we wst臋pnym raporcie odrzuci艂 mo偶liwo艣膰 awarii maszyny. Kwestie zaniedba艅 czy nieprawid艂owo艣ci po stronie rosyjskiej w przypadku tego lotu s膮 jak najbardziej brane pod uwag臋 - w ten spos贸b Naczelna Prokuratura Wojskowa kwituje pytania "Naszego Dziennika", czy 艣ledczy bior膮 pod uwag臋 wersj臋, 偶e wie偶a poda艂a za艂odze Tu-154M b艂臋dne parametry. Czy zbadana zostanie tak偶e kwestia ewentualnej awarii maszyny? Pytany o to wczoraj p艂k Zbigniew Rzepa, rzecznik prasowy NPW, zapewnia艂, 偶e polscy prokuratorzy wezm膮 pod uwag臋 wszystkie szczeg贸艂y, jakie si臋 ujawniaj膮 w toku 艣ledztwa. Zapowiedzia艂 te偶 weryfikacj臋 wszystkich doniesie艅 MAK, kt贸ry z kolei tak膮 ewentualno艣膰 wykluczy艂. - Raport komisji, jakiejkolwiek, jaka by nie wyda艂a raportu w tej sprawie, b臋dzie tylko dowodem, jednym z wielu w sprawie, kt贸ry b臋dzie podlega艂 normalnej procedurze dowodowej - m贸wi艂 Rzepa. Na pytanie, czy prawd膮 jest, 偶e prokuratura dysponuje wiedz膮 na temat tego, i偶 wie偶a wydawa艂a wadliwe komunikaty za艂odze tupolewa, Rzepa odpowiedzia艂 lakonicznie: "Nie udzielamy takich informacji z uwagi na dobro 艣ledztwa". Na sugesti臋, 偶e istniej膮 przecie偶 zapisy rozm贸w, jakie za艂oga prezydenckiej maszyny prowadzi艂a z wie偶膮 - zarejestrowa艂 to Jak-40, Rzepa odpowiedzia艂 tylko, 偶e prokuratura bada t臋 kwesti臋, ale nie mo偶e udzieli膰 na ten temat 偶adnych informacji.
Za艂oga polskiego Jaka-40 podchodzi艂a do l膮dowania na lotnisku Siewiernyj blisko p贸艂torej godziny przed prezydenckim tupolewem. Jak nas poinformowano w Dow贸dztwie Si艂 Powietrznych, dow贸dca za艂ogi mia艂 "pewne w膮tpliwo艣ci" co do dzia艂ania radiolatarni. - Mog艂y wyst膮pi膰 pewne zak艂贸cenia na linii nadawca - odbiornik - us艂yszeli艣my w dow贸dztwie. Jak zauwa偶a gen. Anatol Czaban, szef Szkolenia Si艂 Powietrznych, nagranie z Jaka-40 mo偶e okaza膰 si臋 bardzo istotne dla 艣ledztwa, gdy偶 jego urz膮dzenia na pewno zarejestrowa艂y wszystkie rozmowy pilota. - Ca艂a korespondencja jest nagrywana. To wym贸g ustanowiony przepisami - t艂umaczy Czaban. Zdementowa艂 te偶 insynuacj臋 MAK, jakoby za艂oga tupolewa wylecia艂a z Warszawy bez danych nawigacyjnych lotniska w Smole艅sku. - To jest niemo偶liwe. Za艂oga nie mo偶e lecie膰 bez danych lotniska. Dane te wprowadza si臋 do urz膮dze艅: analizuje si臋 wysoko艣膰 lotniska nad poziomem morza, wszelkie sprawy radionawigacji, trzeba wprowadzi膰 dane samego lotniska, jak na przyk艂ad progu pasa, trzeba zna膰 dane radiolatarni - komentuje Czaban.

Doktor Tadeusz Augustynowicz, oficer Wojsk Lotniczych, koordynator Wojsk L膮dowych, nie wyklucza, i偶 podanie b艂臋dnych parametr贸w przez wie偶臋 by艂oby mo偶liwe. - Ale tylko przy za艂o偶eniu z艂ej woli ze strony Rosjan - zastrzega. Jego zdaniem, wsp贸艂praca z wie偶膮 nie by艂a "a偶 tak bardzo istotna" z uwagi na bardzo dobre wyposa偶enie prezydenckiego tupolewa. Samolot by艂 wyposa偶ony zar贸wno w radiopilota, urz膮dzenie TAWS oraz system precyzyjnego l膮dowania. Zdaniem Augustynowicza, analiza ostatniej fazy lotu prezydenckiej maszyny wskazuje na to, 偶e samolot mia艂 problemy z uk艂adem sterowania. Nie zadzia艂a艂 ster wysoko艣ci. O tym, 偶e na pok艂adzie by艂a awaria, przekonani s膮 piloci, kt贸rzy latali na Tu-154. Samolot ten nie l膮dowa艂, ale spada艂. - Moim zdaniem, dosz艂o do awarii systemu hydraulicznego, na co wskazuje stan drugiego silnika. Widzia艂em szcz膮tki tupolewa po innych katastrofach. Tam silniki by艂y ca艂e, mimo 偶e zetkni臋cie z ziemi膮 wcale nie by艂o s艂absze ni偶 w przypadku samolotu prezydenckiego. Dlatego ci, kt贸rzy stawiaj膮 zarzuty za艂odze, najpierw powinni polecie膰 na miejsce katastrofy, obejrze膰 kad艂ub po to, by wykluczy膰 rozerwanie drugiego silnika, newralgicznego w tupolewie, kt贸ry w tym wypadku by艂 rozerwany - m贸wi pilot, odnosz膮c si臋 w ten spos贸b do zarzut贸w, jakie regularnie (celuje w tym "Gazeta Wyborcza") padaj膮 pod adresem polskiej za艂ogi. Lotnicy konsekwentnie zaprzeczaj膮 sugestiom MAK, wedle kt贸rych komunikat systemu EGPWS brzmia艂: "Ziemia przed tob膮! Ci膮gnij w g贸r臋!". Nie zgadza si臋 to bowiem z prac膮 tego systemu. System najprawdopodobniej wyda艂 komend臋: "Nie przepadaj" ("Don't sink!"), co zdarza si臋 tylko wtedy, gdy maszyna nie wznosi si臋 po starcie lub gdy jest na maksymalnej mocy silnik贸w. Piloci nie wykluczaj膮, 偶e MAK m贸g艂 t臋 informacj臋 "zniekszta艂ci膰". Nieuzasadnione jest te偶 forsowanie tezy, jakoby lotnisko Siewiernyj by艂o zbyt prymitywne i 藕le wyposa偶one. Znajduj膮 si臋 na nim m.in. w dwie radiolatarnie, kt贸re s膮 kluczowym urz膮dzeniem przy l膮dowaniu nieprecyzyjnym. Wskazuj膮 one kierunek lotu na urz膮dzenie radiokompasu w samolocie - pilot, wykonuj膮c lot, widzi jego kierunek i mo偶e go korygowa膰.
Jak przypomnia艂 gen. Czaban, Tu-154M mia艂 ju偶 wcze艣niej problemy z urz膮dzeniami pok艂adowymi, jednak nie chodzi艂o tu o uk艂ad sterowniczy, ale o autopilota podczas lotu polskich stra偶ak贸w na Haiti. Napraw膮 zaj膮艂 si臋 najprawdopodobniej mechanik pok艂adowy - ocenia Czaban - poniewa偶 w drodze powrotnej do kraju samolot by艂 ju偶 sprawny.
Niewykluczone, 偶e przebieg katastrofy zosta艂 zarejestrowany przez wewn臋trzn膮 kamer臋 zainstalowan膮 w kokpicie samolotu. 艢wiadczy o tym wypowied藕 pilota, kt贸ry lata艂 samolotem prezydenckim i kt贸ry potwierdza, 偶e jest taka kamera (prawdopodobnie jej obraz rejestruje trzecia czarna skrzynka).
Zdaniem Augustynowicza, kamera mog艂a zosta膰 zainstalowana w celu rejestracji zachowania za艂ogi, a materia艂 m贸g艂 by膰 potem wykorzystywany do 膰wicze艅
. - Je艣li komisja dysponuje nagraniem z katastrofy, to dlaczego milczy na ten temat? - pyta.
Przekazanie Polsce zapis贸w z czarnych skrzynek polskiego Tu-154M odb臋dzie si臋 w najbli偶szy poniedzia艂ek po po艂udniu w siedzibie Mi臋dzypa艅stwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w Moskwie. W tym celu do Moskwy poleci jutro polski minister spraw wewn臋trznych i administracji Jerzy Miller. Przed wizyt膮 w MAK zostanie on przyj臋ty w siedzibie rz膮du Rosji przez wicepremiera Siergieja Iwanowa. Tam te偶 ma zosta膰 podpisane porozumienie o przekazaniu stronie polskiej nagra艅 z rejestrator贸w pok艂adowych prezydenckiego tupolewa. Materia艂y maj膮 otrzyma膰 rz膮d i komisja kierowana przez Millera. Jak stwierdzi艂 akredytowany przy MAK przewodnicz膮cy Pa艅stwowej Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych Edmund Klich, zapis贸w z rejestratora rozm贸w z zasady si臋 nie udost臋pnia.
Anna Ambroziak

za: NDz z 29-30.5.2010 (kn)

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 15:33 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Smole艅sk.Zawini艂a wie偶a

pi膮tek, 28 maja 2010 11:58 | | |
Mecenas Rafa艂 Rogalski: Po zapoznaniu si臋 z protoko艂ami przes艂ucha艅 艣wiadk贸w mo偶na m贸wi膰 o zaniedbaniach i b艂臋dach ze strony rosyjskiej obs艂ugi naziemnej Pr贸ba obarczania pilot贸w win膮 za katastrof臋 prezydenckiego tupolewa i obci膮偶anie genera艂a Andrzeja B艂asika, dow贸dcy Si艂 Powietrznych, nie ma oparcia w materiale dowodowym i jest niedorzeczna. Takiego zdania jest pe艂nomocnik rodzin ofiar mecenas Rafa艂 Rogalski, kt贸ry od kilku dni zapoznaje si臋 w prokuraturze z przet艂umaczonymi protoko艂ami przes艂ucha艅 艣wiadk贸w. Prawnicy oceniaj膮, 偶e rodziny pilot贸w i genera艂a Andrzeja B艂asika mog艂yby spokojnie wyst膮pi膰 na drog臋 prawn膮 w obronie dobrego imienia ich bliskich zmar艂ych. Wygran膮 maj膮 w gar艣ci.

Mecenas Rafa艂 Rogalski odni贸s艂 si臋 do publicznych wypowiedzi Edmunda Klicha, akredytowanego przy rosyjskim MAK, i szefa MSZ Rados艂awa Sikorskiego. Podkre艣la, 偶e formu艂owane tezy o winie pilot贸w s膮 w 艣wietle protoko艂贸w zezna艅 艣wiadk贸w przekazanych przez stron臋 rosyjsk膮 w膮tpliwe. - Teza dotycz膮ca winy pilot贸w jest niedorzeczna z punktu widzenia zgromadzonego dotychczas materia艂u dowodowego - podkre艣la. Mecenas dodaje, i偶 mo偶na m贸wi膰 o zaniedbaniach i b艂臋dach ze strony rosyjskiej obs艂ugi naziemnej. Rogalski ocenia, 偶e wst臋pny raport MAK jest nierzetelny i zawiera wiele nieprawdziwych stwierdze艅. - Uwiarygodnianie go przez Edmunda Klicha jest dzia艂aniem szkodliwym - stwierdza prawnik. Mecenas nie chce ujawnia膰 bli偶szych szczeg贸艂贸w, zwracaj膮c uwag臋 na dobro prowadzonego 艣ledztwa.
R贸wnie偶 politycy PiS twierdz膮, 偶e obarczanie win膮 za katastrof臋 w Smole艅sku pilot贸w albo cz艂onk贸w delegacji, w sytuacji gdy nie mamy pe艂nego obrazu sytuacji, jest bezpodstawne. - Jest tak wiele niewiadomych, 偶e tworzenie jakichkolwiek hipotez jest zupe艂nie nieuprawnione - stwierdzi艂 pose艂 Mariusz B艂aszczak (PiS). Odni贸s艂 si臋 w ten spos贸b do medialnych wypowiedzi Edmunda Klicha, kt贸ry obarczy艂 odpowiedzialno艣ci膮 za katastrof臋 prezydenckiego tupolewa jego za艂og臋. Powiedzia艂 te偶, 偶e z zapis贸w czarnych skrzynek wynika, i偶 w kabinie pilot贸w przebywa艂 do momentu wypadku genera艂 Andrzej B艂asik. Klich zasugerowa艂, 偶e m贸g艂 on wywiera膰 tym samym presj臋 na za艂og臋. Sugestie te podchwyci艂 szef MSZ Rados艂aw Sikorski. - Edmund Klich m贸wi o tym, 偶e jak kto艣 stoi za nami, gdy piszemy na komputerze, to mo偶e nas to rozprasza膰, mo偶e by膰 form膮 odwr贸cenia naszej uwagi czy wywo艂ywania u nas stresu. Wydaje mi si臋, 偶e to niestety tak mog艂o by膰 - m贸wi艂 minister w radiu TOK FM pytany o obecno艣膰 genera艂a B艂asika w kokpicie.
- Nie mamy materia艂贸w dotycz膮cych post臋powania, nie mamy zapis贸w czarnych skrzynek, i tworzenie takich teorii na podstawie fragmentarycznych danych jest bezpodstawne - podkre艣la B艂aszczak.
- Takie wypowiedzi zaciemniaj膮 obraz sprawy - podkre艣la mecenas Pawe艂 艢liwa. Dodaje, 偶e ich g艂贸wnym celem jest wywieranie wp艂ywu na opini臋 publiczn膮, ale mo偶na by si臋 tak偶e zastanowi膰, czy nie nale偶a艂oby tego podci膮gn膮膰 pod dzia艂anie zmierzaj膮ce do utrudnienia 艣ledztwa. 艢liwa podkre艣la, 偶e rodziny mog膮 broni膰 dobrego imienia swoich bliskich i spr贸bowa膰 wyst膮pi膰 na drog臋 prawn膮.
PiS apeluje do premiera Donalda Tuska, aby dzia艂aj膮c zgodnie z polsk膮 racj膮 stanu, wyst膮pi艂 do rz膮du rosyjskiego o jak najszybsze udost臋pnienie Polsce rejestrator贸w lot贸w Tu-154M. Pe艂ni膮cy obowi膮zki szef klubu PiS Marek Kuchci艅ski skierowa艂 do szefa polskiego rz膮du list w tej sprawie. "W imieniu klubu parlamentarnego PiS zwracam si臋 do pana premiera z pro艣b膮 o zwr贸cenie si臋 do strony rosyjskiej o jak najszybsze udost臋pnienie rejestrator贸w lot贸w - tzw. czarnych skrzynek - samolotu Tu-154M, kt贸ry rozbi艂 si臋 10 kwietnia 2010 roku" - napisa艂 Kuchci艅ski.
Pose艂 PiS Jaros艂aw Zieli艅ski podkre艣la, 偶e jego partia spodziewa si臋, i偶 premier "wreszcie podejmie energiczne dzia艂ania, by Polska otrzyma艂a g艂贸wny dow贸d, na kt贸rym mog膮 by膰 zapisane istotne informacje dotycz膮ce przyczyn katastrofy pod Smole艅skiem". Zieli艅ski zaznacza, 偶e PiS domaga si臋, aby Polska dysponowa艂a "orygina艂ami rejestrator贸w, z zapisanymi na nich informacjami", a nie jedynie kopiami. - Kopie nie s膮 g艂贸wnym dowodem, g艂贸wnym dowodem s膮 zawsze orygina艂y - wskazuje Zieli艅ski. - Polska musi mie膰 mo偶liwo艣膰 zweryfikowania tego, co zosta艂o zgromadzone przez stron臋 rosyjsk膮, w tym kopii zapis贸w czarnych skrzynek - podkre艣la. PiS powo艂uje si臋 tak偶e na opinie prawnik贸w, kt贸re wskazuj膮, 偶e Polska mo偶e mie膰 udzia艂 w dochodzeniu komisyjnym. - Ponad wszelk膮 w膮tpliwo艣膰 mo偶na stwierdzi膰, 偶e strona polska nie wykorzysta艂a ani dost臋pnych instrument贸w prawnych, ani sprzyjaj膮cej atmosfery i sytuacji do tego, by przej膮膰 pe艂n膮 odpowiedzialno艣膰 za dzia艂ania komisji maj膮cej wyja艣ni膰 okoliczno艣ci katastrofy smole艅skiej - czytamy w ekspertyzie prawnej przygotowanej na zlecenie PiS.
Ruch 10 Kwietnia zebra艂 ponad 50 tys. podpis贸w pod inicjatyw膮, aby rz膮d powo艂a艂 mi臋dzynarodow膮 komisj臋 badaj膮c膮 katastrof臋 prezydenckiego samolotu. Pismo w tej sprawie ma dzi艣 trafi膰 do Donalda Tuska.

Awaria radiolatarni?

Powo艂uj膮c si臋 na osob臋 zwi膮zan膮 ze 艣ledztwem w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu, TVP Info poda艂a wczoraj wieczorem, 偶e 10 kwietnia mog艂o doj艣膰 do awarii radiolatarni na lotnisku w Smole艅sku. Wys艂any przez ni膮 sygna艂 m贸g艂 "przerywa膰". Uszkodzeniu ulec mia艂a bli偶sza radiolatarnia, usytuowana oko艂o kilometra od lotniska. Naczelna Prokuratura Wojskowa nie potwierdza tej informacji, ale te偶 jej nie zaprzecza. Jak podkre艣la w oficjalnym komunikacie, jedn膮 z wersji sprawdzanych w toku prowadzonego 艣ledztwa jest z艂a organizacja i zabezpieczenie lotu prezydenckiej maszyny.
Zenon Baranowski

za: NDz z 27.05.2010 (kn)

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 01 Sty 2011, 15:36 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Jakie parametry nastaw podano pilotowi?

艣roda, 19 maja 2010 13:18 | | |
Standardowa procedura l膮dowania na lotnisku Smole艅sk Siewiernyj przewiduje 艣cie偶k臋 podej艣cia z odchyleniem w bok od pasa startowego. Domiary niezb臋dne do prawid艂owego posadzenia maszyny podaje pilotowi operator jednego z radar贸w L膮dowanie w Smole艅sku nie jest cyrkow膮 sztuczk膮. Smole艅sk Siewiernyj, na kt贸rym dosz艂o do katastrofy prezydenckiego Tu-154M, wbrew lansowanym tezom nie jest prymitywnym klepiskiem poro艣ni臋tym chaszczami. To wojskowy obiekt doskonale przygotowany do przyjmowania maszyn znacznie ci臋偶szych ni偶 tupolewy. Dysponuje systemem urz膮dze艅 艣lepego l膮dowania (USL), umo偶liwiaj膮cym l膮dowanie nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Na lotnisku pracuj膮 dwa radary. Jak m贸wi膮 piloci, kt贸rzy znaj膮 to lotnisko, standardowa procedura polega tu na wyj艣ciu nad dalsz膮 radiolatarni臋 nad chmurami, a nast臋pnie na wykonaniu lotu kursem odwrotnym od kursu pasa startowego, z niewielkim odchyleniem w bok. Po ustalonym czasie pilot wykonuje zakr臋t na kurs l膮dowania, ustawiaj膮c si臋 w jego osi. Wielko艣膰 dochylenia w prawo b膮d藕 lewo podaje pilotowi operator radaru. Czy polscy 艣ledczy wiedz膮, jakie parametry dosta艂 mjr Arkadiusz Protasiuk?

Z analizy dokonanej przez pp艂k. dypl. rez. pil. Jerzego Gruszczy艅skiego oraz mjr. rez. dr. pil. Micha艂a Fiszera (autorzy s膮 absolwentami Wy偶szej Oficerskiej Szko艂y Lotniczej w D臋blinie; uko艅czyli j膮 w 1985 roku, razem z gen. Andrzejem B艂asikiem, dow贸dc膮 Si艂 Powietrznych, kt贸ry zgin膮艂 10 kwietnia w drodze do Katynia) wynika, 偶e rosyjskie lotnisko Siewiernyj w Smole艅sku jest typowym obiektem wojskowym o parametrach charakterystycznych dla l膮dowisk dawnego Uk艂adu Warszawskiego (pas o d艂ugo艣ci 2500 m i szeroko艣ci 50 m), posiadaj膮cych wyposa偶enie nawigacyjne typowe dla lotnisk niegdy艣 nale偶膮cych do UW. To przede wszystkim system ULS (urz膮dzenia 艣lepego l膮dowania) - dwie radiolatarnie og贸lnokierunkowe (odpowiednik zachodniego NDB): dalsza w odleg艂o艣ci 4 km od progu pasa oraz bli偶sza w odleg艂o艣ci 1 km od pasa. Radiolatarnie wyposa偶one s膮 te偶 w nadajnik, kt贸ry potwierdza przelot nad nimi i powoduje automatyczne prze艂膮czenie radiokompasu na kolejn膮 radiolatarni臋. System posiada te偶 艣wietlny sygnalizator KNS, ustawiony obok bli偶szej radiolatarni prowadz膮cej.
Technika l膮dowania z wykorzystaniem USL polega na wyj艣ciu nad dalsz膮 radiolatarni臋 prowadz膮c膮 nad chmurami, a nast臋pnie na wykonaniu lotu z kursem odwrotnym od kursu pasa startowego, z niewielkim odchyleniem w bok. Po ustalonym czasie wykonuje si臋 zakr臋t na kurs l膮dowania, ustawiaj膮c si臋 w jego osi. Pilot w tym czasie manewruje samolotem, tak by ustawi膰 maszyn臋 na tzw. kursie magnetycznym pasa startowego. Odlecenie od radiolatarni dalszej z kursem odwrotnym od pasa pozwala na wyrobienie odpowiedniej odleg艂o艣ci, potrzebnej na zni偶anie samolotu z takim obliczeniem, by na odleg艂o艣ci 12 km mie膰 600 metr贸w. Wtedy wchodzi si臋 na 艣cie偶k臋 podej艣cia nachylon膮 ok. 3 st. w stosunku do powierzchni ziemi, co pozwoli na dolecenie do dalszej radiolatarni prowadz膮cej (4 km od pasa) na wysoko艣ci ok. 200 m - czytamy w opracowaniu. Na tej wysoko艣ci pilot powinien wyj艣膰 z chmur i zobaczy膰 ziemi臋. Pas startowy mo偶e by膰 jeszcze niewidoczny z uwagi na odleg艂o艣膰 od lotniska. Dlatego w trudnych warunkach atmosferycznych na lotnisku w艂膮czane s膮 艣wiat艂a pasa i 艣cie偶ki podej艣cia - wida膰 je nawet 2-3 razy dalej ni偶 oficjalna widzialno艣膰, p贸藕niej pilot dostrzega obiekty kontrastowe i w ko艅cu sam pas. Wykorzystywane w Smole艅sku radiolatarnie (NDB) emituj膮 sygna艂, kt贸ry jest odbierany przez urz膮dzenia samolotu. Znaj膮c ich rozmieszczenie oraz otrzymuj膮c wiadomo艣膰 o przej艣ciu nad radiolatarni膮, za艂oga ma do艣膰 precyzyjn膮 informacj臋 o odleg艂o艣ci od pasa startowego. - Znamy cz臋stotliwo艣膰 pracy tych urz膮dze艅, ma艂o tego, one wysy艂aj膮 swoj膮 identyfikacj臋 alfabetem Morse'a. Ods艂uch*jemy t臋 informacj臋 w s艂uchawkach - powiedzia艂 nam by艂y pilot Tu-154M. Piloci dok艂adnie zatem wiedz膮, kiedy przechodz膮 nad dan膮 radiolatarni膮. Ponadto na podstawie parametr贸w podawanych z lotniska (ci艣nienia atmosferycznego) ustalana jest wysoko艣膰 samolotu. Za艂oga dysponuje te偶 radiowysoko艣ciomierzami, a wi臋c ma mo偶liwo艣膰 weryfikacji tych danych. Podczas podchodzenia do l膮dowania z systemem USL bardzo istotna jest wsp贸艂praca z obs艂ug膮 lotniska, kt贸ra widzi aktualne parametry lotu i ukierunkowuje za艂og臋 statku powietrznego na w艂a艣ciwy kurs.
Jak zaznaczaj膮 autorzy opracowania, systemy USL stanowi膮 istotne uzupe艂nienie popularnych ILS, pozwalaj膮c na kontrol臋 ich pracy. Uzupe艂nieniem systemu jest radar precyzyjnego podej艣cia - pozwala on na obserwacj臋 艣cie偶ki podej艣cia do l膮dowania w zakresie kilkunastu, kilkudziesi臋ciu stopni na lewo i prawo od osi pasa, od powierzchni ziemi do k膮ta kilkunastu, kilkudziesi臋ciu stopni w g贸r臋. To na jego podstawie przez radio operator podaje za艂odze poprawki (dochylenie w lewo b膮d藕 w prawo, zmniejszenie lub zwi臋kszenie zni偶ania). Dope艂nieniem systemu jest te偶 drugi radar, obserwuj膮cy dookr臋偶nie ruch wok贸艂 lotniska. - Pozwala on wyprowadzi膰 samolot wprost na zakr臋t na kurs l膮dowania w odpowiedniej odleg艂o艣ci od pasa i nie trzeba ju偶 przelatywa膰 nad radiolatarni膮 dalsz膮, robi膮c typow膮 dla USL 贸semk臋, wyrabiaj膮c odleg艂o艣膰 od pasa, czasem i pr臋dko艣ci膮 lotu, od dalszej radiolatarni prowadz膮cej w locie od pasa - dodaj膮. System ten okre艣lany jest na wschodzie mianem RSP, w Polsce - RSL (Radiolokacyjny System L膮dowania). Tu jeden nawigator RSL spe艂nia funkcj臋 typow膮 dla zachodniej kontroli zbli偶ania, drugi za艣 - typow膮 dla kontrolera radaru precyzyjnego, zwanego PAR (Precision Approach Radar). S膮 to systemy wycofane z "cywila", ale wci膮偶 wykorzystywane w wojsku z uwagi na dublowanie funkcji ILS oraz mo偶liwo艣膰 szybkiego ustawienia systemu na l膮dowisku. USL z RSL pozwala na l膮dowania w dzie艅 na samolotach podd藕wi臋kowych, w tym transportowych, przy podstawie chmur 150 m i widzialno艣ci 1,5 km.
Jak zauwa偶aj膮 Gruszczy艅ski i Fiszer, korzystanie z RSL na wschodzie wymaga od za艂ogi potwierdzania przelotu nad ustalonymi punktami. W NATO-wskim PAR nie ma takiej praktyki, a kontroler widzi, czy za艂oga przyj臋艂a informacj臋 po manewrach, jakie wykonuje (mo偶e to t艂umaczy膰 relacjonowany przez rosyjskiego kontrolera brak potwierdze艅 od za艂ogi). - Pilot Tu-154M m贸g艂 przesta膰 odpowiada膰 nawigatorowi RSL, bo w NATO to nic strasznego, tak w艂a艣nie si臋 tu lata. A z kolei dla rosyjskiego nawigatora RSL by艂a to sytuacja nienormalna, wr臋cz niepokoj膮ca - oceniaj膮. Ich zdaniem, istotne dla wyja艣nienia przyczyn katastrofy jest to, dlaczego kilometr przed progiem pasa startowego samolot by艂 na wysoko艣ci zaledwie kilku metr贸w, a nie ok. 80 metr贸w. Nie mo偶na tu wykluczy膰, 偶e pilot nie wiedzia艂 na jakiej jest wysoko艣ci, mimo wyposa偶enia Tu-154M w trzy niezale偶ne wysoko艣ciomierze. Pow贸d: awaria techniczna lub nieprawid艂owe parametry nastaw od obs艂ugi lotniska. Mo偶liwo艣ci pomy艂ki - cho膰 ma艂o prawdopodobne - istniej膮. Na zachodzie podaje si臋 ci艣nienie zredukowane do poziomu morza, na wschodzie - ci艣nienie panuj膮ce na poziomie lotniska; do pomiaru ci艣nienia na wschodzie u偶ywa si臋 milimetr贸w s艂upka rt臋ci, a na zachodzie - hektopaskali. Czy mog艂o doj艣膰 do pomy艂ki? Nie wiemy. Nie mo偶na jednak wykluczy膰, 偶e w samolocie mia艂a miejsce usterka techniczna, kt贸ra zaprz膮tn臋艂a uwag臋 pilot贸w, a by膰 mo偶e maszyna z jakich艣 powod贸w nie by艂a sterowna. Obecnie 偶adnej z tych mo偶liwo艣ci nie mo偶na wykluczy膰. Wszystkie odpowiedzi na te pytania powinny znajdowa膰 si臋 w czarnych skrzynkach.
Natomiast dzisiaj Mi臋dzypa艅stwowy Komitet Lotniczy (MAK) ma og艂osi膰 wst臋pne wyniki badania okoliczno艣ci katastrofy pod Smole艅skiem. Podczas konferencji prasowej o godz. 10.00 ustalenia MAK przedstawi jego przewodnicz膮ca Tatiana Anodina.
Marcin Austyn

za: NDz z 19.5.2010 (kn)

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 5 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.