Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 23 Lut 2018, 23:14




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 10 Sty 2011, 18:35 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
Image

cdn


Za艂膮czniki:
safonienko5.png
safonienko5.png [ 136.22 KiB | Obejrzany 3914 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 10 Sty 2011, 18:36 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
Image

cdn


Za艂膮czniki:
safonienko7.png
safonienko7.png [ 234.31 KiB | Obejrzany 3942 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 10 Sty 2011, 18:38 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
Image
Jak to na miejscu bieg艂 w klapkach. Jak to mo偶liwe je偶eli nawet Wi艣niewski mia艂 problemy a by艂 w butach.


Film Wi艣niewskiego z miejsca katastrofy.


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 10 Sty 2011, 18:41 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
Image

Safonienko m贸wi nam 偶e ten dziadek szed艂 na dacze a milicjant krzycza艂 atiech uchadiszu
Czyli odejd藕 ojczulku. Twierdzi 偶e by艂y dwie osoby.


K艁AMSTWO!!!





TAK NAPRAWD臉 BY艁Y 3 OSOBY.

Wyja艣nienie:
P. Szel膮g m贸wi艂 偶e na filmie s艂ycha膰 g艂osy wypowiadane po rosyjsku i po polsku (damskie !!! i m臋skie )
Na filmie s艂ycha膰 taki zwrot wypowiadany kobiecym g艂osem jak:
Atiec uchadiszu ..... kola(nikolaj) - kierowany jest do dziadka. To kobieta krzyczy o staruszka po imieniu a nie milicjant damskim g艂osem do gapia i co jeszcze po imieniu bo on wiedzia艂 jak ma na imi臋.. 艢MIECH!!!


Za艂膮czniki:
dziadek.png
dziadek.png [ 129.84 KiB | Obejrzany 3338 razy ]
nikolaj.png
nikolaj.png [ 160.92 KiB | Obejrzany 3355 razy ]
andriej mendierej 4.png
andriej mendierej 4.png [ 359.31 KiB | Obejrzany 3941 razy ]


Ostatnio edytowany przez ciszu2, 27 Sty 2011, 14:20, edytowano w sumie 1 raz
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 10 Sty 2011, 18:48 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
Image

Opis
Za艂膮cznik:
andriej mendierej 2.png
andriej mendierej 2.png [ 330.41 KiB | Obejrzany 3938 razy ]




=======================================
Image


Ciszu,gratuluj臋 doskona艂ej analizy O_k Zdj臋cie prezentowane wy偶ej
jest r贸wnie偶 moim zdaniem odpowiedzi膮 na pytanie; kto jest autorem filmu "Koli"

Pytanie kt贸re pozostaje jest tylko jedno; czy 艣wiadkowie kt贸rych widzimy jeszcze 偶yj膮?

Pozdrawiam Admin
p.s.
2 zdj臋cia kt贸re znalaz艂em w moim archiwum plus analiza plus film "Koli"

Za艂膮cznik:
tu382.jpg
tu382.jpg [ 33.22 KiB | Obejrzany 4771 razy ]

Za艂膮cznik:
tu386.jpg
tu386.jpg [ 30.18 KiB | Obejrzany 4940 razy ]

Za艂膮cznik:
kolakola.jpg
kolakola.jpg [ 314.02 KiB | Obejrzany 3588 razy ]



SuperWizjer_Smolensk_1.wmv
od 2.50s. do 3.43s.



G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 11 Sty 2011, 19:15 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 10 Kwi 2009, 10:11
Posty: 114
Miejscowo艣膰: Warszawa
MARTYNKA | 16:19 |13
NADESZ艁A WIEKOPOMNA CHWILA, CZYLI RAPORT MAK GOTOWY



Nadesz艂a wiekopomna chwila jutro zostanie przedstawiony 艣wiatu i Polsce raport z prac komisji genera艂 Anodiny. W Warszawie ma艂e zamieszanie, Edmund Klich udaje zaskoczenie, nic nie wiedzia艂 o publikacji, tym razem jak wida膰 pan Morozow zapomnia艂 zadzwoni膰. Jerzy Miller twierdzi, ze wiedzia艂, ale nie powiedzia艂, a gospodarz kraju znowu na urlopie. Szykuje si臋 gor膮cy dzie艅, pan Gra艣 zapewne szlifuje sw贸j rosyjski, aby jutro wylewnie podzi臋kowa膰 za ci臋偶k膮 prac臋 zespo艂owi MAK, rzecz jasna w j臋zyku ojczystym, znaczy ojczystym pani Anodiny. Raport MAK zawiera艂 b臋dzie oczywi艣cie 鈥瀉rcybolesn膮 prawd臋鈥 o przyczynie katastrofy, znanej zreszt膮 ju偶 od pierwszych minut po tragedii 10 kwietnia. Dowiemy si臋 jutro, 偶e polscy niedouczeni, nieodpowiedzialni piloci s膮 winni katastrofy, gdy偶 pod naciskiem genera艂a B艂asika, kt贸ry m贸wi膮c grypser膮, rzekomo o mechanizacji skrzyd艂a, de facto kaza艂 im l膮dowa膰 z boku pasa, w zagajniku smole艅skim, aby zaszpanowa膰 przed 鈥瀝uskimi鈥 i zdoby膰 uznanie prezydenta.

A co jeszcze si臋 dowiemy?? S膮dz膮c po reakcjach tzw strony polskiej mo偶na domniemywa膰, 偶e polskie uwagi do raportu nie zosta艂y uwzgl臋dnione, ale premier w Dolomitach, wi臋c nie b臋dzie musia艂 robi膰 偶adnego show z potupywaniem nog膮, ani si臋 t艂umaczy膰 ze swojej decyzji o oddaniu 艣ledztwa Rosjanom. Jak wr贸ci wypocz臋ty, opalony w艂oskim s艂o艅cem, sprawa ju偶 przycichnie, a przynajmniej minie pierwsze wzburzenie, o ile takowe si臋 gdzie艣 pojawi. Trzeba bowiem pami臋ta膰, ze lud polski bywa wyj膮tkowo leniwy, je艣li chodzi o wa偶ne sprawy pa艅stwowe, a i pora roku nie sk艂ania do jakich艣 wysi艂k贸w umys艂owych.

Czym mo偶e zaskoczy膰 raport MAK?? To zale偶y na ile Rosjanie postanowili 鈥瀘cali膰鈥 Tuska i jego ministr贸w, czyli kr贸tko m贸wi膮c, ile z tych oczywistych zaniedba艅, karygodnego podej艣cia do bezpiecze艅stwa g艂owy pa艅stwa pani AnodIna zechce ujawni膰. C贸偶, jak to mawiali kiedy艣 鈥 艂aska pa艅ska na pstrym koniu je藕dzi鈥, wi臋c premier nie wiedz膮c, jak膮 pozycj臋 mu zagwarantuje strona rosyjska, wola艂 znikn膮膰 z pola widzenia dop贸ki sytuacja si臋 nie wyklaruje, a spece od PR nie ustawi膮 nowej strategii pod tytu艂em 鈥濲ak kompromitacj臋 smole艅sk膮 zamieni膰 w sukces鈥.

Wszystkie wiod膮ce media b臋d膮 z lubo艣ci膮 cytowa膰 tezy raportu, a eksperci od 鈥瀢iny pilot贸w鈥 i nacisk贸w, b臋d膮 rozpaczliwie rwa膰 w艂osy z g艂owy i rozk艂ada膰 r臋ce nad naszymi nieszcz臋艣nikami , kt贸rzy lec膮c w towarzystwie prezydenta i dow贸dc贸w WP stracili resztki zdrowego rozs膮dku, a instynkt samozachowawczy zosta艂 zag艂uszony strachem przed prze艂o偶onymi. Kamery poka偶膮 kilka zatroskanych min pani Pochanke, wykrzywionych teatralnym grymasem, maj膮cym symulowa膰 鈥瀞zok, 艂zy i niedowierzanie鈥.

Tak b臋dzie zapewne wygl膮da艂 jutrzejszy dzie艅, cho膰 mog臋 si臋 myli膰, gdy偶 偶ycie lubi zaskakiwa膰.

A jak powinni zachowa膰 si臋 Polacy w dniu jutrzejszym?? Pozwol臋 sobie zacytowa膰 pani膮 Magdalen臋 Mert臋:

鈥濷brona dobrego imienia pilot贸w, powinna by膰 obowi膮zkiem wszystkich szlachetnych i uczciwych Polak贸w鈥.

To zadanie na jutro, pojutrze i popojutrze.


Wdowa po Tomaszu Mercie, w dzisiejszym wywiadzie, bardzo jasno podkre艣li艂a, 偶e 艣ledztwo smole艅skie z ka偶dym dniem oddala nas od prawdy, jest prowadzone pod ustalon膮 tez臋, a wszelkie dzia艂ania by艂y podporz膮dkowane interesowi rosyjskiemu, co wyrazi艂a w s艂owach , 偶e 鈥瀌obro Rosjan jest najwy偶szym dobrem polskiej prokuratury鈥.

Trudno si臋 nie zgodzi膰 z autork膮 tych s艂贸w, gdy偶 ka偶dy orientuj膮cy si臋 cho膰 troch臋 w sprawie 艣ledztwa smole艅skiego doskonale dostrzega ogromn膮 ilo艣膰 matactw, fa艂szerstw, niedom贸wie艅 i p贸艂prawd. Doprawdy trudno nazwa膰 rzetelnym post臋powanie, w kt贸rym jedna ze stron uniewa偶nia kluczowe zeznania kontroler贸w lotu po przesz艂o 8 miesi膮cach, wprowadzaj膮c znacz膮ce zmiany, nie udost臋pnia zapis贸w pracy tych偶e kontroler贸w, ani zapis贸w pracy radar贸w t艂umacz膮c najbardziej infantylnie jak tylko mo偶na, 偶e ta艣ma si臋 zaci臋艂a. Do tego nale偶y dorzuci膰 spraw臋 braku wynik贸w oblotu lotniska, kt贸ry wykonano 15 kwietnia, oczywi艣cie nie dopuszczaj膮c do badania strony polskiej, a tak偶e brak danych lotniska, procedur na nim obowi膮zuj膮cych, a wreszcie brak danych o dzia艂aniu urz膮dze艅 nawigacyjnych w dniu 10 kwietnia. Czarnych skrzynek, zabuczanych, niekompletnych kopii nawet nie ma nawet co przywo艂ywa膰. Warto tu r贸wnie偶 wspomnie膰 o niewykonaniu ekspertyz wraku, cho膰by pod k膮tem ustalenia, w kt贸rym miejscu, w jakiej cz臋艣ci dosz艂o do pierwszych uszkodze艅, jak do nich dosz艂o. Istniej膮 bowiem podejrzenia, 偶e tupolew m贸g艂 zacz膮膰 rozpada膰 si臋 ju偶 w powietrzu, o czym 艣wiadcz膮 relacje dziennikarzy, 艣wiadk贸w, s艂ysz膮cych dwa g艂uche wybuchy i dopiero upadek samolotu(Wi艣niewski). Niewyja艣niona pozostaje w tym kontek艣cie sprawa telefonu pos艂a Deptu艂y do 偶ony, mog膮ca 艣wiadczy膰, ze samolot zacz膮艂 rozpada膰 si臋 w powietrzu, jednak t膮 spraw臋 sprytnie wyciszono, m贸wi膮c, ze pani Deptu艂a by艂a w szoku. Do tej ogromnej listy skandalicznych dzia艂a艅 strony rosyjskiej i zgadzaj膮cej si臋 z tym strony polskiej, dosz艂y dzisiaj wie艣ci o sprawie wr臋cz nieprawdopodobnej 鈥 o kompletnym ba艂aganie przy badaniach szcz膮tk贸w ofiar. Tutaj zasadne staj膮 si臋 wnioski o ekshumacj臋. Teraz ju偶 nikt nie powinien utrudnia膰 rodzinom tych jak偶e dla nich bolesnych, a jednak koniecznych dzia艂a艅, co jest czynione niestety od wielu miesi臋cy.

Jednej rzeczy doprawdy nie rozumiem. Skoro wszyscy przekonuj膮 - MAK , prokuratura, pan Klich, 偶e to by艂a zwyk艂a katastrofa, to dlaczego wszyscy zachowuj膮 si臋 tak, jakby by艂o wr臋cz przeciwnie??

Czy wobec tej ogromnej skali matactw, zaniedba艅 i 艣wiadomych przek艂ama艅 mo偶emy uznawa膰 raport MAK za wiarygodny?? Czy mo偶emy zatem pozwoli膰 na oskar偶anie polskich pilot贸w o spowodowanie tragedii?? Czy powinni艣my wyznawa膰 zasad臋, obc膮 zachodniej cywilizacji, zachodnim systemom prawnym, 偶e w膮tpliwo艣ci interpretuje si臋 na niekorzy艣膰 oskar偶onych, w tym wypadku polskich oficer贸w?

Obecnie sytuacja wygl膮da tak, ze im wi臋cej w膮tpliwo艣ci, matactw i fa艂szerstw, tym bardziej stanowi to dow贸d na win臋 polskiej za艂ogi. Doprawdy horrendalny absurd!!!
http://lubczasopismo.salon24.pl/katastr ... mak-gotowy


PS.

Wiadomo艣膰 sprzed chwili:

http://www.tvn24.pl/0,1689100,0,1,premi ... omosc.html


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 11 Sty 2011, 19:29 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 10 Kwi 2009, 10:11
Posty: 114
Miejscowo艣膰: Warszawa
Przypadek ??? raczej dzie艂o spec贸w od PR - wr贸ci jak wszystko przycichnie

Premier Donald Tusk nie przerwie urlopu po informacji o publikacji ko艅cowego raportu MAK ws. katastrofy smole艅skiej. - Nie bardzo wiadomo po co pan premier mia艂by przerywa膰 urlop - powiedzia艂 rzecznik rz膮du Pawe艂 Gra艣. Tusk od kilku dni przebywa z rodzin膮 we w艂oskich Dolomitach.
W 艣rod臋 o godz. 10 czasu polskiego Mi臋dzypa艅stwowy Komitet Lotniczy (MAK) przedstawi w Moskwie raport ko艅cowy w sprawie katastrofy smole艅skiej. Udost臋pniony zostanie on w Internecie w wersji rosyjskiej i angielskiej. Uwzgl臋dnione w nim b臋d膮 polskie uwagi do dokumentu.

W zwi膮zku z publikacj膮 raportu PiS domaga si臋 od premiera sprawozdania z dzia艂a艅 rz膮du w zwi膮zku z wyja艣nieniem katastrofy.
Jutro poznamy raport z katastrofy smole艅skiej
W 艣rod臋 o godz. 10 czasu polskiego Mi臋dzypa艅stwowy Komitet Lotniczy (MAK)


Premier jednak od kilku dni przebywa na urlopie razem z rodzin膮. Gdzie - o tym oficjalnie rz膮d milczy, ale wed艂ug tabloid贸w Tusk szusuje we w艂oskich Dolomitach.
http://www.tvn24.pl/0,1689100,0,1,premi ... omosc.html


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 11 Sty 2011, 21:49 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Czy by艂 wybuch?

bu-dzin, 10 stycznia, 2011 - 12:02
katastrofa w Smole艅sku Blog

Czy by艂 wybuch?

Inspiracj膮 do tej notki jest znakomity tekst FYMa o teorii spiskowej (http://www.niepoprawni.pl/blog/74/spiskowa-te ori... ) oraz wywiad o bombie. (http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=2011 010... )

Oczywi艣cie nie wiemy co si臋 sta艂o. Przynajmniej znakomita wi臋kszo艣膰 za nas kt贸rzy to czytaj膮 nie wie, nie-znakomite jednostki mo偶e i wiedz膮 ale s膮 tu s艂u偶bowo i nie powiedz膮. Jednak偶e wiemy jedn膮 bardzo wa偶n膮 rzecz: nie ma dost臋pu do dowod贸w i dowody te s膮 niszczone. Oznacza to, 偶e dowody w oczywisty spos贸b wskazuj膮 (niekt贸re niestety ju偶 tylko wskazywa艂y) na co艣 innego ni偶 g艂osi oficjalna dezinformacja. Wskazuj膮 na to na tyle jasno 偶e nie da si臋 ich lekko zmanipulowa膰, trzeba je "znikn膮膰" lub podmieni膰 na kompletnie inne. Te charakterystyk臋 dowod贸w kt贸rych nie widzieli艣my przyjmuj臋 obecnie jako pewnik. W ten paradoksalny spos贸b te dowody, nawet przy ich niedost臋pno艣ci pokazuj膮 偶e nie by艂 to zwyczajny wypadek. POkazanie "Misji specjalnej" w kt贸rej pokazano niszczenie wraku samolotu stanowi艂o moment prze艂omowy z wielu wzgl臋d贸w ale tak偶e i z tego powodu (cho膰 te rzeczy by艂o wiadomo wcze艣niej, to tu dotra艂y do og贸艂u - tak to sila oficjalnych medi贸w).

Chcia艂bym si臋 tu podzieli膰 kilkoma my艣lami:

- je艣li nast膮pi艂 wybuch, to by艂a gwa艂towna zmiana ci艣nienia. Mikrofony rejestruj膮ce d藕wi臋ki do zapisu analogowego na czarnej skrzynce uleg艂by silnemu przesterowaniu i nast臋pnie by膰 mo偶e uszkodzeniu (nie wiem jakie dok艂adnie mikrofony by艂y zamontowane). Ostatni u艂amek sekundy zapisu m贸g艂by zatem to pokaza膰 chyba 偶e w chwili wybuchu po艂膮czenie do ogona samolotu ju偶 by艂o rozerwane. Je艣li jeszcze nie by艂o rozerwane to mikrofony rozmieszczone na obszarze 2-3 m w kabinie mog艂y zarejestrowa膰 fal臋 uderzeniow膮 z r贸偶nm op贸藕nieniem czasowym i zapis analogowy wielo艣cie偶kowy m贸g艂by udzieli膰 informacji n/t charakterystyki takiej fali. Jednak偶e to te偶 jest ma艂o prawdopodobne - fala uderzeniowa rozchodzi si臋 co najmniej z szybko艣ci膮 d藕wi臋ku a mo偶e znacznie szybciej. Oznacza to 偶e wspomniane r贸偶nice czasowe by艂by poni偶ej 1 ms. Du偶o ciekawych informacji mo偶na by wydoby膰 z kr贸ciutkiego skrawka ta艣my magnetofonowej - z samego koniuszka zapisu.

- Czy rejestrator szybkiego dost臋pu, kt贸ry jest z przodu samolotu, m贸g艂 zarejestrowa膰 w jaki艣 spos贸b przesterowanie jakich艣 czujnik贸w w trakcie jak ulega艂y one uszkodzeniu na skutek wybuchu (szczeg贸lnie nag艂a zmiana ci艣nienia)? Jest to te偶 prawdopodobne. Sygna艂 z mikrofon贸w chyba nie jest zapisywany na tym rejestratorze, a szkoda (no ale by艂by cyfrowy, spr贸bkowany wi臋c rozdzialczo艣膰 kilka ms, ale zawsze by艂by to zapis "nasz" ).

- szyby samolotu w spos贸b oczywisty zawieraj膮 zapis napr臋偶enia w chwili katastrofy. Mo偶na to odczyta膰 dop贸ki szyba jest nie rozbita na kawa艂eczki, ale nawet kawa艂eczek szyby mo偶na zanalizowa膰 pod wzgl臋dem substancji kt贸re na niej zosta艂y. Ciekawe jest sprawdzenie istnienia substancji na cz臋艣ci zewn臋trznej i wewn臋trznej szyby - wtedy mo偶na by potwierdzi膰 lub nie wybuch bobby na zewn膮trz lub wewn膮trz. S膮dz臋 偶e kto艣 takie kawa艂ki szyby posiada. Te 艣lady b臋d膮 trwale i si臋 do niech kiedy艣 kto艣 naukowo dobierze. Oczywi艣cie podobne rozwa偶anie tyczy si臋 analizy spektralnej, metalurgicznej i mechanicznej ka偶dego kawa艂ka metalu z tego samolotu. Takie kawa艂ki te偶 ludzie maj膮. Czy we wraku s膮 obecnie rozbite wszystkie szyby, czy s膮 takie kt贸re zachowa艂y si臋 w ca艂o艣ci? Pami臋tam te偶 zdj臋cia wygi臋tych drzwi - te punkty 艂膮czenia zawieraj膮 te偶 interesuj膮c膮 histori臋 stresu. Tylko czy pod tym brezentem jeszcze co艣 jest? Mo偶e si臋 oka偶e 偶e nieznani sprawcy wszystko wynie艣li i nikt nic nie wie?

- fala uderzeniowa powoduje uszkodzenie b臋benk贸w w uszach. Tkanka b臋benkowa nie podlega szybkiemu rozk艂adowi (chyba 偶e kt贸艣 specjalnie u偶yje jakich艣 艣rodk贸w chemicznych) Sekcja zw艂ok mo偶e co艣 takiego stwierdzi膰.

- czy samolot pierw upad艂 i si臋 prze艂ama艂 a potem nast膮pi艂 wybuch? Je艣li tak, to fala uderzeniowa mia艂a diametralnie r贸偶ny wp艂yw na ludzi w r贸偶nych miejscach, je艣li nie, to wszyscy zamkni臋ci w jednej "rurze" odczuli ci艣nienie w spos贸b bardziej r贸wnomierny.

- i jeszcze jedno oczywiste - 艣lady szorowania samolotu brzuchem po ziemi powinny by膰 widoczne nawet na tym co z niego zosta艂o. Je艣li szorowa艂 dachem i potem si臋 rozpad艂 to 艣lady takiego szorowania te偶 musz膮 by膰 widoczne na szcz膮tkach. Nie s艂yszymy nic o wynikach tych bada艅, ale raczej chyba nie by艂y one kompleksowe. A je艣li nie ma takich 艣lad贸w ani na spodzie an i na elementach dachu? To mamy wtedy jeszcze smutniejsz膮 sytuacj臋 przypomn臋 okr膮g艂e plamy b艂ota na szcz膮tkach samolotu.

Wydaje mi si臋 i偶 to co si臋 tam wydarzy艂o pozostawi艂o tyle 艣lad贸w 偶e co艣 musi zosta膰 wykryte. Co wi臋cej, ludzie w Smole艅sku nie m贸wi膮, s膮 zastraszeni, ale pami臋taj膮. Niech tylko nast膮pi jaka艣 "odwil偶" kiedy艣 albo niech kto艣 si臋 na prawd臋 wkurzy, to mo偶e us艂yszymy ciekawe rzeczy.

". 艢wi臋ty a Nie艣miertelny! Zmi艂uj si臋 nad nami!"

http://niepoprawni.pl/blog/2346/czy-byl-wybuc h


Jan Bogatko, 10 stycznia, 2011 - 12:14

...to smutna prawda, ale i nadzieja,
pozdrawiam,
---
Re: Czy by艂 wybuch?

Andrzej.A, 10 stycznia, 2011 - 12:44
Raczej trudne do stwierdzenia na podstawie analizy d藕wi臋ku czy by艂 wybuch czy nie.
Poniewa偶 szybko艣膰 spalania materia艂贸w wybuchowych (nawet tych najprostszych) oscyluje w okolicy 10'000 m/s podczas gdy szybko艣膰 d藕wi臋ku to 330 m/s.
Czyli szybciej dochodzi do zniszczenia podzespo艂u (tu mikrofon) ni偶 zarejestrowanie przez ten mikrofon sygna艂u d藕wi臋kowego.
Ale analiza spektroskopowa nawet najmniejszego kawa艂ka szk艂a owszem mo偶e przynie艣膰 rezultat pozytywny, czyli wykluczenie lub potwierdzenie tezy o wybuchu.

Ceterum censeo Moskwa delendam esse
Andrzej.A
---
Andrzeju
mustrum, 10 stycznia, 2011 - 13:31
I tak, i nie. Je偶eli chodzi o konwencjonalne ("burz膮ce" lub "krusz膮ce") 艂adunki wybuchowe to masz w 100% racj臋.

Fala nadci艣nienia spowodowana przez wybuch 艂adunku paliwowo-powietrznego jest zazwyczaj wysoko poddzwi臋kowa (jest to nie detonacja, a deflagracja, czyli post臋powe spalanie pod ci艣nieniem strefy mieszanki pal-pow), a jej si艂a polega na stosunkowo d艂ugim trwaniu skoku ci艣nienia (punktowo o wiele wi臋kszym w 艂adunku krusz膮cym, lecz w przypadku FAE oddzia艂ywuj膮cym na du偶ej przestrzeni), a nast臋pnie jego gwa艂townym obni偶eniu (kilkaset vs. kilka milisekund). Czyli mikrofony, przynajmniej w teorii, powinny m贸c co艣 takiego zarejestrowa膰.

http://www.globalsecurity.org/military/system s/m...

Rozumiem te偶, 偶e kabina zawiera czujniki ci艣nienia w kabinie w celu wykazania dekompresji, i 偶e te te偶 przekazuj膮 dane do rejestratora FDR. Je偶eli odczyt zawiera gwa艂towny skok ci艣nienia, lub czujniki "padaj膮" przed ko艅cem zapisu FDR by艂oby to wska藕nikiem gwa艂townych zmian ci艣nienia (gdzie na wyskoko艣ci
Za艂膮cznik:
jaka.jpg
jaka.jpg [ 23.42 KiB | Obejrzany 4822 razy ]

Za艂膮cznik:
jeszcze.jpg
jeszcze.jpg [ 18.91 KiB | Obejrzany 3651 razy ]

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


Ostatnio edytowany przez Fakty Smole艅sk, 13 Sty 2011, 00:35, edytowano w sumie 1 raz

G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 11 Sty 2011, 21:55 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Edmund Klich sprawa czysto polityczna

Alef-1, 5 stycznia, 2011 - 20:51
katastrofa w Smole艅sku Klich MAK 艣ledztwo Smole艅sk Blog

Pu艂kownik Klich po wirtualnym zderzeniu z ziemi膮, niestety dalej jeszcze nie powr贸ci艂 do rzeczywisto艣ci. I chyba ju偶 nie powr贸ci. Jego wywiad dla WP jest przygn臋biaj膮cy.
I to z dw贸ch powod贸w:
- po pierwsze po raz kolejny pojawia si臋 sugestia, 偶e rozmowa braci Kaczy艅skich przez telefon satelitarny mog艂a mie膰 wp艂yw na katastrof臋,
- po drugie Edmund Klich wykazuje ca艂kowity brak logiki w rozumowaniu.
O pierwszej sprawie napisa艂 ju偶 kokos26, nie b臋d臋 wi臋c rozwija艂 tego w膮tku, druga sprawa pokazuje, 偶e akredytowany Klich nie powinien zajmowa膰 si臋 badaniem czegokolwiek w szczeg贸lno艣ci katastrof lotniczych.

Na pytanie o hipotez臋 sztucznej mg艂y Klich odpowiada:
- To kuriozum. Kto艣, kto tak si臋 wypowiada traktuje naszych pilot贸w jak kompletnych idiot贸w. Na pok艂adzie samolotu s膮 takie urz膮dzenia, 偶e w ka偶dej chwili za艂oga, kt贸ra umie odczytywa膰 wskazania urz膮dze艅 powinna wiedzie膰, gdzie znajduje si臋 w przestrzeni. W g艂owie za艂ogi musi by膰 obraz w jakiej samolot jest sytuacji 艂膮cznie z pr臋dko艣ci膮, stanem mechanizacji, po艂o偶eniem wzgl臋dem przeszk贸d czy urz膮dze艅 radiolokacyjnych w tym szczeg贸lnie w stosunku do pasa l膮dowania.

Z jego wypowiedzi wynika, 偶e rzecz膮 nagann膮 jest sugestia, jakoby piloci nie potrafili wyl膮dowa膰 we mgle, szczeg贸lnie gdy mg艂a jest sztuczna. Nale偶y podejrzewa膰, 偶e w zwi膮zku z tym mg艂a naturalna nie stanowi艂aby r贸wnie偶 problemu. Nie us艂yszeli艣my jednak odpowiedzi na pytanie jak to si臋 sta艂o, 偶e pomimo posiadania na pok艂adzie samolotu 鈥瀟akich urz膮dze艅 samolot nie dolecia艂 do pasa lotniska Siewiernyj.
Klich dodaje:

- W膮tku sztucznej mg艂y nie bior臋 pod uwag臋, bo nie s膮dz臋, by Rosjanie chcieli spowodowa膰 wypadek swojego samolotu, kt贸ry przed tupolewem dwukrotnie podchodzi艂 do l膮dowania, bo ju偶 wtedy by艂a mg艂a.

Wygl膮da wi臋c na to, 偶e tylko sztuczna mg艂a mo偶e spowodowa膰 katastrof臋 - Rosjanie nie chcieli rozbi膰 swojego samolotu, wi臋c jej nie rozpylili.

W innej cz臋艣ci wypowiedzi, w kt贸rej Klich neguje wiarygodno艣膰 zezna艅 pilot贸w Jaka-40 czytamy:
Dziwi臋 si臋 dlaczego po wyl膮dowaniu nie powiadomili Warszawy, 偶e pogoda jest do kitu, 偶e nie ma sensu lecie膰. Powinni alarmowa膰, podzieli膰 si臋 informacjami z kolegami, kt贸rzy wie藕li przecie偶 prezydenta M贸wi膮c kr贸tko, piloci Jaka nie s膮 dla mnie wiarygodni. Najbardziej obiektywne informacje mo偶na odczyta膰 z rozm贸w na wie偶y, kt贸re odby艂y si臋 przed katastrof膮. Tam nie by艂o mowy o 偶adnym manipulowaniu wypowiedziami i z nich wy艂ania si臋 prawdziwy obraz.

Ale w kontek艣cie rozbie偶no艣ci w ustaleniach strony polskiej i rosyjskiej dodaje:
- Opr贸cz kwestii kontroler贸w jest ich ju偶 niewiele. Aby艣my mieli jednak pe艂ny obraz tego, co dzia艂o si臋 na wie偶y potrzebujemy dokument贸w, kt贸rych nie dostali艣my mimo wielu pr贸艣b. Je艣li tego nie mamy, mo偶emy m贸wi膰 jedynie o g艂upocie, braku wyobra藕ni, lekcewa偶enia zasad bezpiecze艅stwa czy zaniedbaniach.

Edmund Klich ju偶 wcze艣niej zaznacza艂, 偶e rozmowy kontroler贸w z wie偶y wyja艣niaj膮 prawie wszystko. Okazuje si臋 jednak, 偶e bez rosyjskich dokument贸w- kt贸rych zreszt膮 nie otrzymujemy - niewiele mo偶emy wyja艣ni膰.
Wiara Klicha w rosyjskie dokumenty jest zatrwa偶aj膮ca.
Konwencja m贸wi o akredytowanym m. inn.:
5.25 Uczestniczenie w badaniu pozwala na udzia艂 we wszystkich etapach badania pod nadzorem Przewodnicz膮cego Komisji Badania Wypadk贸w , a w szczeg贸lno艣ci do:
a) ogl臋dzin miejsca zaistnienia wypadku ,
b) badania szcz膮tk贸w, ()
Obowi膮zkiem Klicha by艂o uczestniczenie w badaniach i ogl臋dzinach, a nie s艂uchanie w wolnych chwilach rozm贸w z "wie偶y kontrolnej". Jak twierdzi艂 ods艂uchiwa艂 je wielokrotnie podczas samotnych wieczor贸w w moskiewskim hotelu. Nie wiadomo w jakim j臋zyku by艂y prowadzone, gdy偶 Klich - jak sam podkre艣la - nie zna j臋zyka rosyjskiego. Tych wolnych chwil Klich prawdopodobnie mia艂 du偶o, poniewa偶 Rosjanie nie dopuszczali go do kluczowych bada艅 i przes艂ucha艅.

Ale to nie koniec.
- Jako polski akredytowany przy MAK mog艂em zaprosi膰 do wsp贸艂pracy wielu ekspert贸w ale pytanie do czego by si臋 przydali, skoro mamy swoich. Problem polega na czym innym, a wi臋c braku odpowiednich dokument贸w od Rosjan. Nie mamy ich, wi臋c po co nam ekspert?

Akredytowany nie chcia艂 zaprasza膰 ekspert贸w do pracy na dokumentach rosyjskich. I s艂usznie, bowiem dokumenty te s膮 bezwarto艣ciowe. Eksperci byli potrzebni na miejscu katastrofy, aby prowadzi膰 badania ale to akredytowanemu ju偶 nie wpad艂o do g艂owy. Chocia偶 nie by膰 mo偶e wpad艂o, pyta艂 Rosjan, ale oni odpowiedzieli kr贸tko 薪械谢褜蟹褟a.

Na pytanie, czy eksperci nie pomogliby umi臋dzynarodowi膰 sprawy, Klich odpowiada :
- My艣l臋, 偶e eksperci nie pr贸bowaliby tego nag艂a艣nia膰, bo to sprawy czysto polityczne.

I o to w艂a艣nie chodzi. Szczero艣膰 Klicha jest zdumiewaj膮ca.

To nie jest badanie przyczyn katastrofy - to sprawa czysto polityczna.

http://wiadomosci.wp.pl/kat ,1329,title,Czy-ostatnia-rozmowa-braci-Kaczynskich-rzecz ywiscie-dotyczyla-matki,wid,13008952,komentarz.html?ticaid=1 b8c3&_ticrsn=5

http://niepoprawni.pl/blog/152/pytania-do-edm unda-klicha

http://fikcje.salon24.pl/258780 ,wirtualne-zderzenie-z-ziemia-plk-klicha
---

http://niepoprawni.pl/blog/3290/edmund-klich- %E2%80%93-sprawa-czysto-polityczna

re;
OHV, 5 stycznia, 2011 - 23:22
W moich oczach ten cz艂owiek skompromitowa艂 si臋 na samym pocz膮tku, gdy t艂umaczy艂, 偶e zmieni艂 zdanie o 180 stopni. bo dosta艂 od ruskich jedn膮 kartke stenogram贸w wi臋cej. Idyota.
---
P艂k Klich jest konsekwentny

Xall, 5 stycznia, 2011 - 23:29
Wiadomo, co powie, zanim jeszcze powie. Wa偶niejsza by艂aby analiza dlaczego tak m贸wi i jakie za tym stoj膮 powody. Bo chyba jakie艣 stoj膮? W ko艅cu doros艂y m臋偶czyzna
nie wygaduje banialuk贸w bez powodu.
---
Xall
Alef-1, 6 stycznia, 2011 - 00:02
Na tak膮 analiz臋 jest jeszcze za wcze艣nie. Mamy za ma艂o danych. Po ukazaniu si臋 ko艅cowego raportu, by膰 mo偶e wyja艣ni si臋 na czyj膮 rzecz gra Klich. Z jednej strony atakuje czasem Rosjan, ale r贸wnocze艣nie jego stosunki z min. Millerem s膮 niezwykle ch艂odne. Poczekajmy.
---
Alef-1: szacunek za wnikliwo艣膰 i up贸r w obna偶aniu
ossala, 5 stycznia, 2011 - 23:34
niekompetencji tego cz艂owieka.
Podziwiam.
Ja go skre艣li艂am z pola swoich zainteresowa艅 po pierwszej wypowiedzi, tj. ok. 12-13 kwietnia.
Powiem wi臋cej: by艂 jednym z go艣ci we wczorajszym "Warto rozmawia膰". Jego kompetencje robili w py艂 pose艂 (Macierewicz) i dziennikarz (Sakiewicz). Ci dwaj ostatni lepiej znaj膮 spraw臋.
---
ossala
Alef-1, 6 stycznia, 2011 - 00:07
To, ze jest niekompetentny to wida膰. Problem jest taki, 偶e jest r贸wnie偶 niekonsekwentny. Czasem plecie takie bzdury, 偶e nie wiadomo, czy wynika to z g艂upoty, czy prowadzi jak膮艣 gr臋.
Od dawna zastanawiam si臋 co ten cz艂owiek naprawd臋 my艣li.
---
Ossalo

dziadekj, 6 stycznia, 2011 - 00:36
ten cz艂owiek NIE my艣li!Za niego my艣li Moskwa i FSB.
---
contessa, 6 stycznia, 2011 - 00:54
Dla mnie to idiota. Niech sobie nim zostanie ale niech nie pr贸buje - po raz kolejny z tych, kt贸rzy go ogl膮daj膮 i s艂uchaj膮 - robi膰 idiot贸w.
Je艣li zostanie wybrany na przewodnicz膮cego pa艅stwowej komisji d/s badania wypadk贸w lotniczych (zwa艂 jak zwa艂, a na to si臋 zanosi), to znaczy, 偶e Polsk臋 opanowali idioci, kt贸rzy wybieraj膮 na odpowiedzialne stanowiska idiot贸w, co inni idioci idiotycznie popieraj膮.
W jednym s艂upki dla Tuska si臋 nie myl膮 - 偶e wybrali go idioci.
contessa
---
KLICH
Alexola, 6 stycznia, 2011 - 02:56
Alexola
POSADY CI膭G DALSZY MUSI 艁GA膯 TAKI DOSTA艁 PRIKAZ THAT ALL!!!!!
---
Klich

mkaszub, 6 stycznia, 2011 - 09:03
Ten gosc zupelnie stracil w moich oczach .Mam kolege pilota i wiem poniewaz z nim latalem jak powaznie podchodzil do spraw zwiazanych z pilotazem i moim bezpieczenstwem .To co sugeruje pan Klich zaczyna mi sie kojarzyc z jedynie sluszna linia obserwowana przez dziesiecilecia u poprzedniczki obecnej PRL-bis czyliPRL.
Ciekawi mnie tylko co maja na niego chlopcy z FSB lub nasi z WSI.Bo to ze ten czlowiek konfabuluje i kreci jest jasne jak slonce.Szczegolnie po wiadomosci o panu Turowskim specjalnie oddelegowanym do tego MORDERSTWA nie wacham sie tego tak nazwac i zdanie zmienie dopiero po wynikach niezaleznego od tej naszej WSI-wej ferajny jak i FSB-owskiej ferajny Putina komisji miedzynarodowej .A czy beda z Burkina Faso czy z jakiejs innej krainy byleby byli profesjonalistami w tej dziedzinie jest mi obojetne.To ma byc do bolu niezalezna opina ludzi niezwiazanych w jakikolwiek sposob z tym lotem i polityka.I pewnie kiedys kiedy bedzie to na reke amerykanom bedziemy mogli obejrzec sobie film o tym zamachu bo w to ze jest to udokumentowane ani troche nie watpie.
Byla to podroz prezydenta jednego z panstw NATO i jako taka na pewno byla sledzona i zostala nagrana i tylko czekac kiedy skoncza sie umizgi sowiecko amerykanskie aby tego sie dowiedziec.
---
Klich jest mianowany przez Rosjan.
inextremo99, 6 stycznia, 2011 - 11:29
Wi臋c wiadomo, 偶e to jest "bezzwojowiec m贸zgowy" - burak.
Tak jak mianowany na Prezydenta RP przez Rosjan, Komorowski z "bronkozaurem" - oni to "buractwo wysokopienne" To s膮 osoby, nie maj膮ce w艂asnego zdania, bredz膮ce za dnia na jawie, wykonuj膮ce czysto i bez pyta艅 nawet najbardziej bzdurne polecenia "szefa".
Pozdrawiam
---
Re: Klich jest mianowany przez Rosjan.
balsam, 6 stycznia, 2011 - 12:04
Klich to wrzutka od samego pocz膮tku,przeznaczona do dezinformacji. Ka偶dy, kto bierze pod uwag臋 kogo艣, kto podejmuje si臋 sprawy, do kt贸rej nie ma uprawnie艅 ani kompetencji, z instytucji kt贸r膮 reprezentuje(tu. konwencja chicagowska), jest takim samym kolaborantem jak Klich. Wszystko co Klich m贸wi nie powinno by膰 brane pod uwag臋, a on(i wielu innych), ju偶 dawno powinien siedzie膰 w areszcie,

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 11 Sty 2011, 21:57 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
A Tusk mia艂 Grasia...

seaman, 10 stycznia, 2011 - 20:42
Kraj Tusk i inni...

Dzisiaj ju偶 wszyscy bez wyj膮tku wiemy, 偶e wystarczy艂o przeczyta膰 tekst konwencji chicagowskiej, 偶eby si臋 dowiedzie膰, i偶 traktuje ona o przewo藕nikach cywilnych regularnych linii. Wi臋cej nawet, jeden z punkt贸w konwencji m贸wi, 偶e nie stosuje si臋 jej do lot贸w pa艅stwowych, do kt贸rych zalicza si臋 loty wojskowe.

A nasz Tupolew by艂 wojskowy, za艂oga by艂a wojskowa, nale偶a艂 do si艂 zbrojnych RP, lecia艂 na lotnisko wojskowe. Wszystko co do joty mia艂o charakter wojskowy w tym locie, pocz膮wszy od ludzi i procedur sko艅czywszy na sprz臋cie.

Problem ze 艣ledztwem smole艅skim mamy nie dlatego, 偶e konwencji nie przeczyta艂 premier Donald Tusk. On jej czyta膰 nie musia艂. I nawet nie dlatego, 偶e nie zapozna艂 si臋 z ni膮 (albo nie pami臋ta艂) nikt z otoczenia premiera Tuska, ministr贸w jego rz膮du, czy wybitnych prawnik贸w b臋d膮cych w orbicie tego rz膮du.

Problem z rosyjskim 艣ledztwem w sprawie tragedii smole艅skiej mamy, poniewa偶 nikomu ani premierowi, ani 偶adnemu z jego ludzi w rz膮dzie, w partii, w parlamencie, gdziekolwiek - nie wpad艂o do g艂owy, 偶e taka wiedza na temat prawa mi臋dzynarodowego i samych konwencji, b臋dzie tam na miejscu w Smole艅sku od razu przydatna. A data 10 kwietnia 2010 to jest oko艂o dwa i p贸艂 roku po obj臋ciu w艂adzy przez ekip臋 Tuska. Nikt z tej ekipy 艂膮cznie z nim, ludzi ju偶 otrzaskanych z w艂adz膮 i procedurami nie wpad艂 na ten pomys艂.

I to jest ju偶 niezaprzeczalna wina Tuska, 偶e nawet nie zapyta艂, czy taki kto艣 w Polsce jest, kto od r臋ki, z marszu i bez wertowania opas艂ych ksi膮g potrafi merytorycznie negocjowa膰 takie kwestie. Kto艣, kto z nim poleci na miejsce i nie da sobie w kasz臋 dmucha膰, bo doskonale wie, co w trawie piszczy. Od tego zarzutu si臋 ju偶 premier Tusk nie uwolni i nic tu nie pomo偶e g艂upawe t艂umaczenie, 偶e w pierwszych godzinach on nie mia艂 do tego g艂owy. Od tego bowiem jest premierem, 偶eby mia艂 g艂ow臋 do wszystkiego od pierwszych do ostatnich godzin jakiegokolwiek zdarzenia, kt贸re wchodzi w zakres jego bezpo艣rednich kompetencji. Je艣li nie by艂oby potrzeby takich kwalifikacji na tym stanowisku, to premiera rz膮du mo偶na by艂oby losowa膰 z przechodni贸w w Alejach Ujazdowskich.

W tej kwestii b艂膮d by艂 konsekwencj膮 faktu, 偶e przez te dwa i p贸艂 roku Tusk w艂a艣nie zbudowa艂 tak膮, a nie inn膮 struktur臋 instytucji i os贸b mu bliskich, w kt贸rej nie ma odpowiednich ludzi. Owszem, s膮 ludzie od propagandy i piaru, od gry w podchody z opozycj膮, od kamuflowania d艂ugu publicznego, nawet od organizacji mecz贸w dla premiera. Ale kiedy przychodzi chwila pr贸by, kiedy los m贸wi: sprawdzam! - to okazuje si臋, 偶e ma obok siebie Grasia, Chlebowskiego, Drzewieckiego i Grabarczyka. I jeszcze paru innych na t臋 miar臋.

Podobno, kiedy rosyjski premier W艂adimir Putin lecia艂 na miejsce katastrofy w Smole艅sku, mia艂 obok siebie cz艂owieka, kt贸ry zna艂 wszystkie prawnicze warianty post臋powania w takich przypadkach. 艢wiadczy to jak najlepiej o polityku Putinie. W tym kontek艣cie Rosja mia艂a szcz臋艣cie, 偶e po serii kilkunastu przyw贸dc贸w, kt贸rych z lito艣ci tu nie b臋d臋 wymienia艂, trafi艂 jej si臋 cz艂owiek nie tylko trze藕wy i nie tylko my艣l膮cy, ale r贸wnie偶 trze藕wo i szybko my艣l膮cy. Poza wszystkim, co nim s膮dzimy i do czego on tej trze藕wej g艂owy u偶ywa, pod tym wzgl臋dem trzeba odda膰 mu sprawiedliwo艣膰. Dlatego mia艂 przy boku odpowiednich ludzi z odpowiedni膮 wiedz膮. Mi臋dzy innymi znawc臋 prawa mi臋dzynarodowego w tym konkretnym aspekcie.

Ryszard Kalisz w wywiadzie dla 鈥濸olska The Times twierdzi, 偶e ma wiedz臋, i偶 w Stanach Zjednoczonych i w Rosji s膮 ludzie do tego przeznaczeni, jest cz艂owiek, kt贸ry 鈥瀙rzez ca艂y czas, dzie艅 i noc, jest przygotowany i ma wiedz臋 na temat post臋powania w takich sytuacjach. Ba, podobno w ka偶dym pa艅stwie musi by膰 taki cz艂owiek. 10 kwietnia 2010 u nas takiego nie by艂o.

A kogo mia艂 przy swoim boku polski premier Donald Tusk, gdy lecia艂 na miejsce katastrofy? Mia艂 przy sobie ministra Grasia. Do czego s艂u偶y Gra艣? - wszyscy dobrze wiemy. Aha, sorry, Tusk mia艂 jeszcze Arabskiego. I to by艂oby na tyle...

http://www.polskatimes.pl/opinie/wywiady/3539 46 ,...
---
http://niepoprawni.pl/blog/819/tusk-mial-gras ia

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 3 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.