Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 23 Lut 2018, 17:12




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 22 Kwi 2011, 20:05 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 21 Mar 2011, 21:11
Posty: 412
W Tu-154 wybuch艂a bomba pr贸偶niowa. Leszek Szymowski dla "Newsweeka"

艁adunek wybuchowy na pok艂adzie prezydenckiej maszyny m贸g艂 zosta膰 zainstalowany np. podczas remontu samolotu w Samarze 鈥 przekonuje Leszek Szymowski, autor ksi膮偶ki 鈥瀂amach w Smole艅sku鈥, by艂y dziennikarz m.in. 鈥濿prost鈥 i TVP.

Newsweek: Prokuratura wykluczy艂a zamach. Pan twierdzi, 偶e samolot wyl膮dowa艂 awaryjnie w lesie, a chwil臋 p贸藕niej wybuch艂a bomba. Jak pan to odkry艂?


Leszek Szymowski: Na 艣lad bomby naprowadzi艂y mnie wyliczenia fizyka prof. Miros艂awa Dakowskiego, 艣wiatowej s艂awy specjalisty od praw p臋du. Profesor w spos贸b naukowy, patrz膮c na zdj臋cia z miejsca katastrofy, dokona艂 oblicze艅 dowodz膮cych, 偶e w Smole艅sku dosz艂o do rozerwania, a nie rozbicia maszyny. Upadaj膮cy samolot musi utworzy膰 w ziemi krater, za艣 w Smole艅sku krateru nie by艂o. R贸wnie偶 ko艅c贸wki blachy wygi臋te s膮 na zewn膮trz, co wskazuje na dzia艂anie si艂y od艣rodkowej, a po uderzeniu w ziemi臋 powinny powsta膰 wygi臋cia do 艣rodka. Gdy por贸wnamy smole艅sk膮 katastrof臋 z t膮 w Lesie Kabackim, zauwa偶ymy intryguj膮ce r贸偶nice. Fragmenty i艂a, kt贸ry rozbi艂 si臋 o tward膮 ziemi臋, znajdowano w promieniu ok. 400 m. Natomiast szcz膮tki tupolewa, kt贸ry zderzy艂 si臋 z mi臋kkim b艂otem, znajdowano w promieniu kiAlometra. To powa偶ne przes艂anki za wersj膮 o zamachu.



Newsweek: A jakim cudem wybuch prze偶y艂o kilka os贸b? Opisuje pan, 偶e widziano m臋偶czyzn臋, kt贸ry wyczo艂ga艂 si臋 spod samolotu, i kobiety prosz膮ce, by ich nie dobija膰.

Leszek Szymowski: Bazuj臋 tylko na wypowiedziach specjalist贸w, kt贸rzy m贸wili mi, 偶e ka偶da bomba, zw艂aszcza pr贸偶niowa, ma odmienne pole ra偶enia i dlatego w inny spos贸b mo偶e dzia艂a膰 na r贸偶ne osoby.

Newsweek: A sk膮d si臋 wzi臋艂a bomba w samolocie?

Leszek Szymowski: Mog艂a zosta膰 zainstalowana znacznie wcze艣niej, np. podczas remontu samolotu w Samarze.

Newsweek: Dlaczego jednak prezydenta nie zabito wcze艣niej, tylko pod koniec kadencji, gdy wszystko wskazywa艂o na to, 偶e przegra nast臋pne wybory?

Leszek Szymowski: Nie jest pewne, 偶e Lech Kaczy艅ski musia艂 przegra膰. My艣l臋, 偶e Rosjanie brali pod uwag臋, 偶e Kaczy艅ski zostanie ponownie wybrany. A na pocz膮tku kwietnia nadarzy艂a si臋 okazja, by go wyeliminowa膰. W kwietniu 2010 roku rozstrzyga艂o si臋 m.in. umorzenie d艂ug贸w Gazpromu, nowa umowa gazowa z Rosj膮, kt贸rej prezydent by艂 przeciwnikiem.

艁adunek wybuchowy na pok艂adzie prezydenckiej maszyny m贸g艂 zosta膰 zainstalowany np. podczas remontu samolotu w Samarze 鈥 przekonuje Leszek Szymowski, autor ksi膮偶ki 鈥瀂amach w Smole艅sku鈥, by艂y dziennikarz m.in. 鈥濿prost鈥 i TVP.

Newsweek: A nie wstyd panu robi膰 ludziom wod臋 z m贸zgu?

Leszek Szymowski: To nie ja robi臋 wod臋 z m贸zgu ludziom, ale politycy i prokuratorzy.
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/ ... ka,75616,2

_________________
Image
Jestem Polakiem i nie lubi臋 by膰 oszukiwany !

W艂a艣nie wyrejestrowa艂em telewizor, bojkotuj臋 te pseudo informacje mainstreamowe.
Inaczej si臋 nie da 偶y膰.


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 22 Kwi 2011, 20:12 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 21 Mar 2011, 21:11
Posty: 412
Na kolana, 艂ajdaki! - Rafa艂 A. Ziemkiewicz

Trudno doprawdy "Gazecie Wyborczej" popisa膰 si臋 tekstem na tyle ob艂udnym, by jeszcze zwraca艂 uwag臋 po tylu dotychczasowych 鈭 a jednak Ostatnio zanios艂a si臋 ona wsp贸艂czuciem, jakie to dla smole艅skich rodzin musi by膰 straszne, 偶e nara偶a si臋 je na ekshumacj臋 szcz膮tk贸w bliskich.


Chodzi oczywi艣cie o trefny protok贸艂 sekcji zw艂ok 艣p. Zbigniewa Wassermana, w kt贸rym opisano stan organ贸w wewn臋trznych, kt贸rych zmar艂y wcale nie mia艂 , bo mu je swego czasu usuni臋to w ramach leczenia operacyjnego. Ten protok贸艂 jest oczywi艣cie jednym z wielu znak贸w, i偶 rosyjskie "艣ledztwo" to pi臋trowe oszustwo, ale, zbiegiem okoliczno艣ci, daje w艂a艣nie mo偶liwo艣膰 przygwo偶d偶enia tego oszustwa. I w chwili, gdy przypadkiem taki dow贸d si臋 nadarzy艂, michnikowszczyzna leje krokodyle 艂zy: nie ekshumujmy, po co, czy ci, kt贸rzy do tego wzywaj膮, nie maj膮 serc? Czy nic ich nie obchodzi, co czuj膮 rodziny?



Od roku, od pierwszych chwil po katastrofie, "Wyborcza" prowadzi konsekwentnie kampani臋 zohydzania nie偶yj膮cych pilot贸w tupolewa oraz ich prze艂o偶onego, 艣p. genera艂a B艂asika (o samym 艣p. Prezydencie nie wspominaj膮c). Nigdy jako艣 czu艂ych sumie艅 redaktor贸w z Czerskiej nie nawiedzi艂a my艣l, co czuj膮 rodziny ofiar, gdy oni kolportuj膮 sowieckie oszczerstwa o "naciskach", o bezmy艣lnym szar偶owaniu we mgle, o pijanym generale, naciskaj膮cym na podw艂adnych.

Nie by艂o 偶adnych s艂贸w o "debe艣ciakach". Nie by艂o s艂贸w "je艣li tu nie wyl膮dujemy, to on si臋 b臋dzie mnie czepia艂", nie by艂o przed odlotem 偶adnej awantury genera艂a z pilotami, 偶adnego jej zapisu kamery przemys艂owej, ani 偶adnego 艣wiadka, kt贸ry mia艂 niby o niej opowiedzie膰. Piloci nie pr贸bowali l膮dowa膰 "za wszelk膮 cen臋", i wi臋cej, nie pr贸bowali w og贸le l膮dowa膰, na regulaminowej wysoko艣ci podj臋li decyzj臋 o odej艣ciu. Nie wykazali si臋 te偶 wcale niekompetencj膮, u偶ywaj膮c przycisku "uchod", dzia艂aj膮cego jakoby tylko we wsp贸艂pracy z lotniskowym systemem ILS, kt贸rego na Siewiernym nie by艂o 鈭 okazuje si臋, 偶e znali posiadany sprz臋t, usprawniony wzgl臋dem standardowego, i 偶e przycisk powinien by艂 zadzia艂a膰, tak jak zadzia艂a艂 w bli藕niaczym tupolewie podczas prokuratorskiego eksperymentu. Przy okazji prokuratura stwierdzi艂a te偶, 偶e nie znalaz艂a 偶adnych najmniejszych 艣lad贸w wywierania przez kogokolwiek na pilot贸w nacisku. A w zw艂okach ludzkich wytwarza si臋 w kr贸tkim czasie, jak twierdz膮 anatomopatologowie, tzw. alkohol endemiczny. Zreszt膮 wspomniany na pocz膮tku przyk艂ad pokazuje, na ile rosyjskie protoko艂y sekcji zw艂ok s膮 wiarygodne.


Przez ca艂y rok polskie, czy raczej tylko polskoj臋zyczne media karmi艂y Polak贸w pod艂ymi k艂amstwami. Na k艂amstwach tych zbudowa艂y ca艂膮 piramid臋 insynuacji, niedom贸wie艅, aluzji, 艂ypania okiem. Korowody funkcjonariuszy w艂adzy i celebryt贸w r贸偶nej rangi z grymasem wy偶szo艣ci b膮d藕 politowania powtarza艂y, 偶e "przecie偶" wszystko jest wiadome, oczywiste, jasne, 偶adne czarne skrzynki czy badania wraku, nie m贸wi膮c ju偶 o ekshumacjach, nikomu do niczego nie s膮 potrzebne.

A teraz, kiedy docieraj膮 do opinii publicznej fakty obna偶aj膮ce bezmiar nikczemno艣ci oszczerc贸w, czy kt贸rykolwiek z nich poczuwa si臋, by przeprosi膰? Sk膮d偶e znowu. Oni nawet nie przestaj膮 powtarza膰 swych 艂garstw nadal, najbezczelniej, w zupe艂nej pogardzie dla rzeczywisto艣ci, o tyle tylko dostosowuj膮c si臋 do zmienionej sytuacji, 偶e nie formu艂uj膮 ju偶 zbyt 艂atwych do przygwo偶d偶enia k艂amstw wprost, ale na poziomie niedom贸wie艅, napomknie艅 i autorytatywnych stwierdze艅, na poziomie tego "przecie偶" 鈭 wci膮偶 powtarzaj膮 swoje. I do starych manipulacji dodaj膮 wci膮偶 nowe, jak cho膰by to o usuni臋tej przez Rosjan tablicy, gdzie starannie unikaj膮 informacji, 偶e umieszczona ona zosta艂a w Smole艅sku podczas oficjalnej ceremonii, z udzia艂em miejscowych w艂adz i polskiego konsula, by tym niedom贸wieniem wytworzy膰 atmosfer臋 nagonki na Zuzann臋 Kurtyk臋, jakby przekrad艂a si臋 do Smole艅ska noc膮, by potajemnym, nieodpowiedzialnym u偶yciem wiertarki sabotowa膰 wysi艂ki naszych najmi艂o艣ciwiej panuj膮cych na rzecz pojednania narod贸w.

"Na kolana, 艂ajdaki 鈭 sypa膰 popi贸艂 na g艂ow臋!". Ale偶 zag臋ga艂o z oburzenia ca艂e to parszywe towarzystwo, gdy rok temu rzuci艂 mu w za艂gane g臋by te s艂owa Marcin Wolski. A dzi艣, po roku, mo偶na tylko, i trzeba, powt贸rzy膰 je jeszcze g艂o艣niej.

Rafa艂 A. Ziemkiewicz
http://www.bibula.com/?p=36634

_________________
Image
Jestem Polakiem i nie lubi臋 by膰 oszukiwany !

W艂a艣nie wyrejestrowa艂em telewizor, bojkotuj臋 te pseudo informacje mainstreamowe.
Inaczej si臋 nie da 偶y膰.


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 22 Kwi 2011, 20:14 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 21 Mar 2011, 21:11
Posty: 412
Albo zamach, albo awaria - Grzegorz Wierzcho艂owski

Automatyczne odej艣cie na drugi kr膮g znad lotniska bez systemu ILS, przy w艂膮czonej dalszej radiolatarni, zako艅czy艂o si臋 powodzeniem podczas eksperymentu na samolocie Tu-154M nr 102. Obro艅cy rosyjskiej wersji wydarze艅 nie maj膮 ju偶 wi臋c 偶adnego racjonalnego argumentu, kt贸rym mogliby uzasadni膰 rozbicie si臋 tupolewa pod Smole艅skiem.

Wyniki eksperymentu opisa艂 "Nasz Dziennik". Je艣li doniesienia s膮 prawdziwe - a eksperci z komisji Jerzego Millera ani sam minister ich nie zdementowali - pozostaj膮 w zasadzie tylko dwie mo偶liwe przyczyny katastrofy: awaria samolotu lub zamach.

Przypomnijmy, 偶e komisja sprawdza艂a podczas eksperymentu na bli藕niaczej maszynie (Tu-154M nr 102), czy 10 kwietnia 2010 r. polski tupolew o numerze 101 m贸g艂 odej艣膰 w autopilocie po naci艣ni臋ciu przycisku "uchod" znad lotniska w Smole艅sku. Nie jest ono bowiem wyposa偶one w system precyzyjnego l膮dowania ILS, co sk艂ania艂o niekt贸rych ekspert贸w do przypuszcze艅, 偶e przycisk m贸g艂 w takim przypadku nie zadzia艂a膰. Twierdzi艂 tak m.in. p艂k Edmund Klich, polski akredytowany przy MAK, uwa偶aj膮c to za jedn膮 z bezpo艣rednich przyczyn katastrofy. U偶ycie autopilota przy podchodzeniu do l膮dowania na lotnisku bez ILS uznali tak偶e za b艂膮d Rosjanie przygotowuj膮cy raport MAK, cho膰 polscy eksperci w uwagach do tego dokumentu wyra藕nie stwierdzili, 偶e instrukcja u偶ytkowania Tu-154 nie zabrania takiego manewru.

Jak si臋 okaza艂o, specjali艣ci z Polski (z wyj膮tkiem p艂k. Edmunda Klicha) mieli racj臋. Eksperyment przeprowadzony na wojskowym lotnisku w Powidzu wykaza艂, 偶e przy podchodzeniu do l膮dowania na autopilocie bez systemu ILS przycisk "uchod" zadzia艂a艂 prawid艂owo i samolot wzbi艂 si臋 do g贸ry.

W Smole艅sku sta艂o si臋 odwrotnie. Nie widz膮c ziemi, piloci na przepisowej wysoko艣ci 100 m podj臋li decyzj臋 o odej艣ciu na drugi kr膮g, czyli o przerwaniu podchodzenia do l膮dowania. Z jakich艣 jednak wzgl臋d贸w maszyna zacz臋艂a w b艂yskawicznym tempie opada膰 i po zetkni臋ciu si臋 z drzewami uderzy艂a w ziemi臋.

Strach przed eksperymentem

Rzekomy b艂膮d pilot贸w, maj膮cy polega膰 na u偶yciu autopilota przy podchodzeniu do l膮dowania, zacz臋to nag艂a艣nia膰, gdy upad艂a podstawowa teza Kremla i rz膮dowych medi贸w m贸wi膮ca o naciskach na pilot贸w, kt贸rzy zostali zmuszeni do pr贸by posadzenia maszyny. Kiedy sta艂o si臋 pewne, 偶e za艂oga nie l膮dowa艂a, na gwa艂t zacz臋to doszukiwa膰 si臋 w jej decyzjach b艂臋du, kt贸ry m贸g艂by zosta膰 przedstawiony jako bezpo艣rednia przyczyna katastrofy.

Brak reakcji samolotu na decyzj臋 pilot贸w o odej艣ciu, spowodowany jakoby przez niew艂a艣ciwe u偶ycie autopilota, wydawa艂 si臋 idealnym argumentem. Sprawa by艂a na tyle skomplikowana technicznie, 偶e nawet eksperci lotniczy nie umieli si臋 na jej temat jednoznacznie wypowiedzie膰, a za艂oga Tu-154 z oczywistych wzgl臋d贸w nie mog艂a si臋 broni膰. Gdy jednak eksperci z komisji Jerzego Millera uparli si臋, 偶eby zachowanie maszyny w ostatnich kilkudziesi臋ciu sekundach lotu wyja艣ni膰 za pomoc膮 eksperymentu, front polskich obro艅c贸w rosyjskiej wersji zdarze艅 zwar艂 szeregi.

Kto ba艂 si臋 do艣wiadczenia, kt贸re - jak wielu trafnie przewidywa艂o - obali艂o bezpodstawne zarzuty wobec za艂ogi, czyni膮c zarazem z raportu MAK bezwarto艣ciowy 艣wistek papieru? 18 stycznia 2011 r. Tomasz Hypki ze "Skrzydlatej Polski" m贸wi艂 dziennikowi "Fakt": "Przeprowadzenie symulacji odwzorowuj膮cej ten lot jest niemo偶liwe i niebezpieczne (). Nie ma gwarancji, jak zachowa si臋 samolot".

Inny zwolennik kremlowskich tez, by艂y pilot wojskowy Stefan Gruszczyk (kt贸ry ju偶 w maju 2010 r. lansowa艂 k艂amliw膮 tez臋, 偶e piloci l膮dowali), m贸wi艂 w TVN: "Jestem zdziwiony, czego tak naprawd臋 ta komisja szuka". Natomiast Micha艂 Setlak, zast臋pca redaktora naczelnego "Przegl膮du Lotniczego", przekonywa艂: "Pewnie niekt贸rzy spodziewaj膮 si臋, 偶e ten eksperyment mo偶e wp艂yn膮膰 na to, co wiemy o wypadku. Mo偶e spodziewaj膮 si臋 nawet zakwestionowania raportu MAK. Ale nie ma takiej rzeczy w tym eksperymencie, kt贸ra mog艂aby podwa偶y膰 raport MAK. Mo偶na si臋 w szczeg贸艂ach nie zgadza膰 z raportem, natomiast zasadnicza konkluzja jest taka, 偶e z艂amano przepisy. Pilotowano niezgodnie z procedurami".

Media wywar艂y te偶 odpowiedni nacisk na cz艂onk贸w polskiej komisji d膮偶膮cych do przeprowadzenia eksperymentu i na odpowiedzialne za jego wykonanie dow贸dztwo 36. specpu艂ku. W styczniu 2011 r. tygodnik "Wprost" opublikowa艂 tekst pt. "Pu艂k w bagnie". "M贸wi膮 o sobie: klub z Ostroroga. Mieli lata膰 z najwa偶niejszymi osobami w pa艅stwie. I latali. A przy okazji fa艂szowali dokumenty i okradali armi臋. Dzi艣 jeden z nich bada katastrof臋 smole艅sk膮, a cz臋艣膰 nadal lata z VIP-ami" - pisa艂 autor artyku艂u.

"Gazeta Polska" pisa艂a o awarii

Eksperyment na Tu-154 dowi贸d艂, 偶e za艂oga dzia艂a艂a zgodnie z przepisami i 偶e samolot musia艂 si臋 rozbi膰 z jakiej艣 innej przyczyny. Jak stwierdzi艂 na konferencji prasowej w Lublinie Antoni Macierewicz, przewodnicz膮cy sejmowego zespo艂u ds. katastrofy smole艅skiej, "mog艂a to by膰 niezamierzona usterka albo w艂a艣nie zamierzona".

O mo偶liwo艣ci awarii od pocz膮tku pisa艂a "Gazeta Polska", nara偶aj膮c si臋 na ataki ze stron medi贸w i polityk贸w uparcie przekonuj膮cych o winie za艂ogi. Zdaniem wielokrotnie cytowanego przez nas pilota tupolew贸w kpt. Janusza Wi臋ckowskiego, w samolocie mog艂a nast膮pi膰 awaria silnik贸w, prowadz膮ca do utraty sterowno艣ci maszyny. Kpt. Wi臋ckowski powtarza艂 swoj膮 tez臋 od pierwszych tygodni po katastrofie - teraz nabra艂a ona szczeg贸lnej aktualno艣ci.

By膰 mo偶e by艂a to niesprawno艣膰 jakiego艣 innego urz膮dzenia, bo po remoncie w Rosji samolot Tu-154 nr 101 psu艂 si臋 notorycznie. Ju偶 7 stycznia 2010 r. - a wi臋c ledwie dwa tygodnie po powrocie maszyny z Samary - po starcie pojawi艂a si臋 informacja o zak艂贸ceniach systemu nawigacyjnego samolotu. 17 stycznia 2010 r. podczas lotu nie dzia艂a艂 jednen ze wska藕nik贸w wibracji silnika nr 1. Druga usterka to brak dzia艂ania systemu automatycznej identyfikacji samolot贸w przy u偶yciu sygna艂u radiowego. 22 stycznia 2010 r., Tu-154 101 polecia艂 z misj膮 humanitarn膮 na Haiti. Na lotnisku w Portoryko stwierdzono awari臋 sterowania klapami. Dzie艅 p贸藕niej stwierdzono niesprawno艣膰 autopilota. Zauwa偶ono tak偶e uszkodzenie agregatu sterowania wychyleniem lotek. W wyniku tej bardzo powa偶nej awarii polska za艂oga zmuszona by艂a odby膰 bez autopilota kilkunastogodzinny nocny lot przez Atlantyk.

Jak wiadomo, Rosjanie wykluczyli awari臋 jakiegokolwiek urz膮dzenia w samolocie, nie dostarczaj膮c nam jednocze艣nie wykazu przeprowadzonych ekspertyz technicznych urz膮dze艅, system贸w i przyrz膮d贸w pok艂adowych samolotu. Dzi臋ki dziennikarzom "Misji specjalnej" dowiedzieli艣my si臋 za艣, 偶e szcz膮tki wraku by艂y ju偶 11 kwietnia 2010 r. systematycznie przez Rosjan niszczone. Tak偶e rejestratory lotu - mog膮ce wykaza膰 wadliwe dzia艂anie urz膮dze艅 pok艂adowych - zosta艂y przej臋te przez s艂u偶by rosyjskie.

Rezultaty bada艅 MAK trudno uzna膰 za wiarygodne z jeszcze jednego powodu: to w艂a艣nie komitet Tatiany Anodiny certyfikowa艂 remontuj膮ce samolot zak艂ady Awiakor w Samarze i odpowiedzialn膮 za napraw臋 silnik贸w sp贸艂k臋 Saturn w Rybi艅sku. Certyfikaty dla Awiakoru odnowiono 17 lutego 2009 r., natomiast dla zak艂ad贸w Saturn 6 pa藕dziernika 2008 r., a wi臋c nied艂ugo przed remontem. Gdyby zatem MAK przyzna艂, 偶e polski Tu-154 spad艂 na ziemi臋 w wyniku wadliwie dzia艂aj膮cych urz膮dze艅 pok艂adowych, wyda艂by wyrok sam na siebie.

To m贸g艂 by膰 zamach

Przeprowadzone na samolocie Tu-154M nr 102 do艣wiadczenie wzmacnia te偶 hipotez臋 zamachu. Je艣li zatem dosz艂o do awarii, mog艂a ona zosta膰 wywo艂ana celowo. Zak艂ady Awiakor nale偶膮 bowiem do bliskiego znajomego W艂adimira Putina - Olega Deripaski, kt贸ry ma zakaz wjazdu do USA i by艂 przes艂uchiwany przez zachodnich prokurator贸w w zwi膮zku z podejrzeniami o pranie brudnych pieni臋dzy i kontakty z mafi膮. Z kolei firma Saturn, kt贸ra remontowa艂a silniki, od 2009 r. kontrolowana jest przez Siergieja Czemiezowa, by艂ego agenta KGB, przyja藕ni膮cego si臋 z Putinem od lat 80., gdy obaj razem pracowali jako szpiedzy w Dre藕nie. Co wi臋cej, przy remoncie silnik贸w nie by艂o 偶adnego przedstawiciela polskiego wojska ani s艂u偶b.

Warto doda膰, 偶e rosyjscy mechanicy z Samary mieli kontaktu z Tu-154 ju偶 po powrocie samolotu z remontu - mi臋dzy ko艅cem stycznia a pocz膮tkiem kwietnia 2010 r. Wed艂ug p艂k. Ryszarda Raczy艅skiego, by艂ego dow贸dcy 36. Pu艂ku Lotnictwa Transportowego, Rosjanie reperowali system autopilota, a dok艂adnie jego kana艂 poprzeczny, odpowiadaj膮cy za regulacj臋 przechy艂u skrzyde艂. Jak powiedzia艂 "Naszemu Dziennikowi" p艂k Tadeusz Augustynowicz, by艂y koordynator lotnisk wojskowych w Polsce, to w艂a艣nie powa偶na usterka jednego z kana艂贸w pilota mog艂a doprowadzi膰 do utraty przez za艂og臋 kontroli nad maszyn膮.

Na to, 偶e samolot m贸g艂 utraci膰 sterowno艣膰 i 偶e ostatnie sekundy lotu wcale nie wygl膮da艂y tak, jak przedstawiaj膮 to Rosjanie, wskazuj膮 zeznania Niko艂aja Bodina, rosyjskiego lekarza, kt贸ry ma dzia艂k臋 obok gara偶y przylegaj膮cych do lotniska Siewiernyj i jako jedyny widzia艂 ostatni膮 faz臋 lotu Tu-154. Bodin zezna艂 w prokuraturze: "Nast臋pnie zobaczy艂em, jak ten samolot, wed艂ug mnie, lewym skrzyd艂em zahaczy艂 o pie艅 drzewa, brzozy. Ta brzoza ro艣nie na niewielkim wzniesieniu i mia艂a wysoko艣膰 oko艂o 15 m. Skrzyd艂o zahaczy艂o na wysoko艣ci oko艂o 7-8 m, na skutek uderzenia u艂amana cz臋艣膰 drzewa spad艂a w kierunku p贸艂nocnym. W momencie zderzenia z drzewem nie zauwa偶y艂em, aby na skutek tego zahaczenia o drzewo odpad艂y jakiekolwiek cz臋艣ci samolotu. Po uderzeniu w drzewo samolot kontynuowa艂 lot w kierunku zachodnim, przy czym w linii prostej i id膮c na obni偶enie lotu".

Grzegorz Wierzcho艂owski
Publikacje Gazety Polskiej

_________________
Image
Jestem Polakiem i nie lubi臋 by膰 oszukiwany !

W艂a艣nie wyrejestrowa艂em telewizor, bojkotuj臋 te pseudo informacje mainstreamowe.
Inaczej si臋 nie da 偶y膰.


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 22 Kwi 2011, 20:53 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 21 Mar 2011, 21:11
Posty: 412
PRL_bis napisa艂(a):
Witam :) Czytam z uwag膮 prawie od samego pocz膮tku,postanowi艂em si臋 zarej. i zada膰 kilka pyta艅.Na pocz膮tek:wielki szacun za wspania艂膮 robot臋 i odzyskanie forum:) Mam koleg臋 Bia艂orusina kt贸ry zna dobrze ruski i twierdzi on 偶e s艂ynne "ni ch.ja siebia" to nic innego jak nasze Polskie "ja pier..le" Te ja pier..le mia艂o si臋 odnosi膰 do ogromu tragedii a nie do scen kt贸re tam si臋 mog艂y dzia膰 (logiczne prawda?) Czy jest kto艣 kto z 100% pewno艣ci膮 mo偶e stwierdzi膰 co znaczy s艂ynne ni ch.ja siebia. Pytanie drugie : czy jest te偶 kto艣 kto z 100% pewno艣ci膮 mo偶e okre艣li膰 jak wygl膮da,jak widzi,z jak膮 dok艂adno艣ci膮,samolot na radarze czy innym urz膮dzeniu kontroler na wierzy.S艂ysza艂em opinie 偶e te kilkadziesi膮t metr贸w kt贸re zboczy艂 w lewo nasz Tupolew,dalej mie艣ci艂 si臋 w wide艂kach radaru i dlatego kontroler m贸wi艂 ze jest na kurcie i na 艣cie偶ce.呕e niby urz膮dzenia nie s膮 w stanie bardzo dok艂adnie okre艣li膰 po艂o偶enie samolotu.Chcia艂 bym si臋 dowiedzie膰 (my艣l臋 偶e du偶o ludzi te偶 nie wie) z jak膮 dok艂adno艣ci膮 na rzekomo najgorszym sprz臋cie kontroler widzi samolot.Wydaje si臋 by膰 logiczne 偶e takie kilkadziesi膮t metr贸w w lewo,nie mo偶e by膰 na kursie i na 艣cie偶ce kilkaset metr贸w przed pasem bo wi膮za艂o by si臋 to z ogromn膮 trudno艣ci膮 trafienia w pas.To nie samoch贸d........Pozdrawiam


Ten film ze Smole艅ska powinien troch臋 wyja艣ni膰
Ogromny I艁 76- mg艂a- 艣cie偶ka d藕wi臋kowa z komendami KRL i bez kwitowania
na kursie i na 艣cie偶ce ...
i trafi艂 idealnie

_________________
Image
Jestem Polakiem i nie lubi臋 by膰 oszukiwany !

W艂a艣nie wyrejestrowa艂em telewizor, bojkotuj臋 te pseudo informacje mainstreamowe.
Inaczej si臋 nie da 偶y膰.


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 23 Kwi 2011, 06:36 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Stowarzyszenie Prokurator贸w 鈥濧d Vocem鈥 odwa偶nie pyta Seremeta o 艣ledztwo smole艅skie. Cztery sprawy

Niezale偶ne Stowarzyszenie Prokurator贸w 鈥濧d Vocem" nades艂a艂o do nas o艣wiadczenie zawieraj膮ce niezwykle wa偶ne pytania do Prokuratora Generalnego Andrzeja Seremeta w sprawie 艣ledztwa smole艅skiego. Na podstawie art. 2 i n. ustawy z dnia 6 wrze艣nia 2001 r. o dost臋pie do informacji publicznej organizacja prosi o udzielenie informacji, stanowi膮cych odpowied藕 na pytania, zwi膮zane z zako艅czonym w膮tkiem 艣ledztwa dot. tzw. katastrofy smole艅skiej, prowadzonym przez Okr臋gow膮 Prokuratur臋 Wojskow膮 w Warszawie. Oto one:

1. Czy, kiedy i w jaki spos贸b, przeprowadzone zosta艂y przez polskich bieg艂ych 鈥 ekspert贸w - wszechstronne badania wraku samolotu prezydenckiego Tu 鈥 154M oraz urz膮dze艅 i przedmiot贸w w nim si臋 znajduj膮cych?

2. Czy, kiedy i w jaki spos贸b, polscy biegli zbadali oryginalne rejestratory lotu (czarne skrzynki) oraz znajduj膮ce si臋 w nich orygina艂y zapis贸w i czy wykluczyli manipulowanie tymi zapisami?

3. Czy, i kiedy, zosta艂y wydane opinie specjalistyczne polskich bieg艂ych 鈥 ekspert贸w - z kt贸rych wynika艂oby, i偶 nie dosz艂o do uszkodzenia - w skutek umy艣lnego dzia艂ania os贸b trzecich - 偶adnego istotnego elementu, mechanizmu, samolotu, w szczeg贸lno艣ci element贸w systemu steruj膮cego statkiem powietrznym oraz jego silnikami (wykluczaj膮ce dzia艂anie os贸b trzecich)?

4. Czy, i jakie, inne dowody pozwoli艂y na wykluczenie przez Pana oraz prokurator贸w prowadz膮cych 艣ledztwo wersji udzia艂u os贸b trzecich w tym zdarzeniu?



Niezale偶ne Stowarzyszenie Prokurator贸w 鈥濧d Vocem" stwierdza w uzasadnieniu:



Pro艣ba powy偶sza jest zwi膮zana z Pa艅sk膮 wypowiedzi膮, z kt贸rej wynika, 偶e nie b臋dzie w toku powy偶szego 艣ledztwa badany w膮tek przyczynienia si臋 os贸b trzecich do tzw. katastrofy smole艅skiej 鈥 a nadto uzasadniona faktem, 偶e 艣ledztwo dot. katastrofy smole艅skiej b臋dzie poddawane, obecnie i w przysz艂o艣ci, wielu badaniom nie tylko historyk贸w.

Spos贸b prowadzenia tego 艣ledztwa winien by膰 wzorcowy i nie powinien dawa膰 asumptu do zasadnych twierdze艅, 偶e jest ono 藕le prowadzone i nie s膮 wykorzystywane wszystkie mo偶liwo艣ci dowodowe w wyja艣nianiu przyczyn tak szczeg贸lnego i z艂o偶onego dla spo艂ecze艅stwa polskiego zdarzenia, nie tylko w wymiarze prawnym, ale przede wszystkim o wymiarze historycznym.

W oparciu o spos贸b prowadzenia 艣ledztwa w sprawie tzw. katastrofy smole艅skiej, mog膮 nie tylko obecnie, ale i w przysz艂o艣ci, by膰 dokonywane oceny, niekoniecznie pochlebne dla prokuratury, co w efekcie mo偶e skutkowa膰 negatywnie na postrzeganie prokuratury oraz zatrudnionych w niej prokurator贸w, nawet tych, kt贸rzy nie byli zaanga偶owani w jego prowadzenie czy te偶 nadzorowanie.



Pod pismem podpisa艂a si臋 prezes Niezale偶nego Stowarzyszenia Prokurator贸w 鈥濧d Vocem" Ma艂gorzata Bednarek.

Przypomnijmy, w odniesieniu do pytania pierwszego, dotycz膮cego badania wraku tupolewa, co na ten temat ujawni艂 w rozmowie z portalem wPolityce.pl szef parlamentarnego zespo艂u badajacego przyczyny tragedii Antoni Macierewicz:



Z przykro艣ci膮 musze do tego doda膰 jeszcze jedn膮, ponur膮 informacj臋, kt贸ra dotychczas nie dotar艂a do 艣wiadomo艣ci opinii publicznej. To informacja z listu polskich specjalist贸w, ekspert贸w, kt贸rzy byli w Smole艅sku jako komisja uczestnicz膮ca tu偶 po wypadku w tych badaniach.

I nie mogli zbada膰 tego wraku poniewa偶 pan pu艂kownik Edmund Klich wyje偶d偶a艂 ze Smole艅ska w艂a艣nie w momencie, kiedy Rosjanie pozwolili naszym ekspertom na zbadanie wraku. Ale poniewa偶 tylko on by艂 upe艂nomocniony przez rz膮d, to nasi eksperci nie mogli wraku zbada膰, kt贸ry nast臋pnie zosta艂 poddany procesowi niszczenia.

Najpierw wi臋c zadbano o to by nie mogli wraku zbada膰, a potem, 偶eby zosta艂 zniszczony. St膮d mo偶e tak du偶e zaanga偶owanie pu艂kownika Klicha w deprecjonowanie tego eksperymentu, st膮d mo偶e to ci膮g艂e popieranie nieprawdziwych tez rosyjskich. Nie wiem czy taki dok艂adnie jest zwi膮zek, ale wiem, 偶e Edmund Klich jest wsp贸艂odpowiedzialny za to, ze polscy eksperci nie mogli zbada膰 tego wraku i doj艣膰 do wniosk贸w, kt贸re dzisiaj s膮 ju偶 oczywiste.

Wynika z tego, 偶e wrak samolotu nie tylko zosta艂 zniszczony, ale tak偶e oko 偶adnego polskiego eksperta nie zobaczy艂o go z bliska. A potem, przez rok, szcz膮tki maszyny, poci臋te przez rosyjskie s艂u偶by pi艂ami, rozbite 艂omami, gni艂y w Smole艅sku. Gnij膮 do dzisiaj.

wu-ka
{http://wpolityce.pl/view/10763/Stowarzyszenie_Prokuratorow__Ad_Vocem__odwaznie_pyta_Seremeta_o_sledztwo_smolenskie__Cztery_}

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 23 Kwi 2011, 06:47 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Pytania do niezale偶nego eksperta lotniczego Tomasza Hypkiego

Rozszerzenie wiedzy wszystkich interesuj膮cych si臋 Katastrof膮 Smole艅sk膮 w zwi膮zku z publikacj膮 Raportu MAK, polskich Uwag do niego, oraz konferencji prasowej Zespo艂u Millera spowodowa艂o, 偶e zasadne staje si臋 postawienie ni偶ej wymienionych pyta艅 niezale偶nemu ekspertowi lotniczemu, Panu Tomaszowi Hypkiemu:

1. W dniu 15.04.2010 stwierdzi艂 Pan publicznie:

鈥 Je偶eli odejdziemy od tego 偶e nie mamy jeszcze pe艂nej jasno艣ci co do szczeg贸艂贸w technicznych tej katastrofy pod Smole艅skiem, to wszystko by艂o bardzo podobne : 藕le wyposa偶one lotnisko, 藕le przygotowani ludzie kt贸rzy naprowadzali samolot, za艂oga kt贸ra chyba nie zdawa艂a sobie sprawy z tego w jak trudnej sytuacji si臋 znalaz艂a, pogoda fatalna, presja tych kt贸rzy s膮 na pok艂adzie (wtedy byli to wysocy dow贸dcy Si艂 Powietrznych, teraz najwy偶si ludzie w polskim pa艅stwie)- to mo偶na by mno偶y膰. Przebieg wydarze艅, nawet te podej艣cia dwa do l膮dowania te偶 by艂y, to samo nawet uderzenie z przechyleniem w lewo te偶 chyba by艂o.鈥

- Czy podtrzymuje Pan twierdzenie o 2 podej艣ciach do l膮dowania, je艣li nie- gdzie i kiedy zosta艂o ono zdementowane;

- Czy w 艣wietle o艣wiadczenia Prokuratury o braku bezpo艣rednich nacisk贸w na za艂og臋 oraz polskich Uwag do Raportu MAK podtrzymuje Pan tez臋 o presji najwy偶szych ludzi w pa艅stwie, je艣li nie- gdzie i kiedy zosta艂a ona zdementowana;

- Czy w 艣wietle faktu, 偶e na konferencji prasowej KBWLLP ujawniono zapis z CVR samolotu, z kt贸rego wynika, 偶e za艂oga mia艂a 艣wiadomo艣膰 偶e leci nad obni偶eniem (08:40:04 II P: Tam jest obni偶enie Arek, 08:40:06 I P: Wiem, zaraz b臋dzie. Tam to jest, tak) podtrzymuje Pan tez臋 i偶 za艂oga chyba nie do ko艅ca zdawa艂a sobie sprawy z tego, w jak trudnej sytuacji si臋 znalaz艂a, je艣li nie- gdzie i kiedy teza ta zosta艂a zdementowana;

http://www.youtube.com/watch?v=jEly79C9 ... r_embedded

2. W wywiadzie dla Superexpressu w dniu 02.06.2010 stwierdzi艂 Pan:

- 鈥 Je偶eli istnieje przepis, 偶e w okre艣lonych warunkach nie mo偶na schodzi膰 poni偶ej 120 metr贸w, to po prostu si臋 nie schodzi i koniec.鈥 Potwierdzi艂 Pan to w materiale TVN24 w dniu 09.04.2011. Czy w zwi膮zku z faktem, i偶 we wst臋pnym Raporcie MAK okre艣lono minima dla lotu z 10.04.2010 na 100x1000 m, co ma potwierdzenie w kartach lotniska gdzie podana warto艣膰 100x1000 m wyst臋puje dla podej艣cia na RSP+OSP podtrzymuje Pan tez臋 o wysoko艣ci decyzji 120 m, a je艣li nie- gdzie i kiedy zosta艂a ona zdementowana;

- odpowiadaj膮c na pytanie鈥濧 czy Rosjanie nie mogli odm贸wi膰 przyj臋cia samolotu, 偶eby nie ryzykowa膰, 偶e na ich kiepskie lotnisko spowite mg艂膮 spadnie kolos wype艂niony paliwem?鈥 powiedzia艂 Pan:鈥濶ie mogli, nie ma takiej procedury. L膮dowa膰 czy nie l膮dowa膰 - decyduje za艂oga.鈥 Czy w 艣wietle polskich Uwag do Raportu MAK podtrzymuje Pan tez臋 偶e nie by艂o podstawy prawnej do zabronienia 鈥101鈥 l膮dowania, a je艣li nie- gdzie i kiedy zosta艂a ona zdementowana;

http://www.se.pl/wydarzenia/opinie/to-w ... 41425.html

3. W dniu 12.01.2011 skomentowa艂 Pan dla portalu 鈥濭艂os Rosji鈥 Raport MAK.

- stwierdzi艂 Pan: 鈥瀘ni po prostu postanowili, mimo 偶e warunki na to absolutnie nie pozwala艂y, wyl膮dowa膰, i tyle, i to l膮dowanie konsekwentnie realizowali.鈥 Czy w 艣wietle faktu, 偶e o godzinie 08:40:47 pierwszy pilot podj膮艂 decyzj臋 o odej艣ciu na drugi kr膮g, co potwierdzi艂 drugi pilot (I P: Odchodzimy na drugie zaj艣cie, II P: Odchodzimy) podtrzymuje Pan t臋 tez臋, je艣li nie- gdzie i kiedy zosta艂a ona zdementowana;

- je艣li Pana zdaniem mia艂o miejsce l膮dowanie, prosz臋 wyt艂umaczy膰 rozpocz臋cie zni偶ania z wysoko艣ci decyzyjnej przez pilota klasy mistrzowskiej przed us艂yszeniem dzwonka bli偶szej radiolatarni, znajduj膮cej si臋 w odleg艂o艣ci ok. 1100 metr贸w od progu pasa, skoro zni偶anie powinno by膰 rozpocz臋te po us艂yszeniu dzwonka radiolatarni i zobaczeniu element贸w pasa;

- stwierdzi艂 Pan, w kontek艣cie rzekomej podj臋tej przez za艂og臋 pr贸by l膮dowania poni偶ej minim贸w, 偶e 鈥瀗ale偶y domniemywa膰 i偶 ju偶 wcze艣niej robi艂a takie rzeczy, tylko mo偶e w lepszych warunkach albo na lepszych lotniskach, i to si臋 udawa艂o, a tutaj okaza艂o si臋 偶e zamkni臋te rosyjskie lotnisko nie jest dobrym miejscem na takie eksperymenty鈥. Czy podtrzymuje Pan t臋 tez臋 i jakie na jej potwierdzenie ma dowody, je艣li nie- gdzie i kiedy zosta艂a ona zdementowana;

polish.ruvr.ru/2011/01/12/39500644.html

http://www.tvn24.pl/12690,1698944,0,1,n ... omosc.html

4. W dniu 19.01.2011 w materiale TOK FM stwierdzi艂 Pan: 鈥濸iloci tupolewa nie mieli prawa l膮dowa膰 na autopilocie (...) - Wed艂ug ekspert贸w, gdyby pilot r臋cznie sterowa艂, to lepiej czu艂by maszyn臋, wiedzia艂by co si臋 dzieje - mo偶e wcze艣niej doda艂by gazu.鈥

Tymczasem u偶ycie 2 kana艂贸w ABSU i automatu ci膮gu (tak jak to mia艂o miejsce w Smole艅sku) niezale偶nie od rodzaju realizowanego podej艣cia dopuszcza instrukcja P校袣袨袙袨袛小孝袙袨 袩袨 袥袝孝袧袨袡 协袣小袩袥校A孝A笑袠袠 孝褍-154M:

4.6. 袟袗啸袨袛 袧袗 袩袨小袗袛袣校

4.6.1. 袩褉懈 锌芯褋褌褉芯械薪懈懈 锌褉械写锌芯褋邪写芯褔薪芯谐芯 屑邪薪械胁褉邪 懈 胁 锌褉芯褑械褋褋械 胁褘锌芯谢薪械薪懈褟 蟹邪褏芯写邪 薪邪 锌芯褋邪写泻褍 屑芯谐褍褌 懈褋锌芯谢褜蟹芯胁邪褌褜褋褟 褋谢械写褍褞褖懈械 邪胁褌芯屑邪褌懈褔械褋泻懈械 褉械卸懈屑褘 袗袘小校:

- 胁 锌褉芯写芯谢褜薪芯屑 泻邪薪邪谢械 小孝袗袙袠袥 袩袪袨袛袨袥 懈 褍锌褉邪胁谢械薪懈褟 芯褌 褉褍泻芯褟褌泻懈 小袩校小袣 鈥 袩袨袛歇袝袦 锌褉懈 胁褘写械褉卸懈胁邪薪懈懈 蟹邪写邪薪薪芯泄 褋泻芯褉芯褋褌懈 锌芯谢械褌邪 褝泻懈锌邪卸械屑 I 袧 I;

-> 胁 斜芯泻芯胁芯屑 泻邪薪邪谢械 小孝袗袙袠袥 袘袨袣袨袙 懈 褍锌褉邪胁谢械薪懈褟 芯褌 褉褍泻芯褟褌泻懈 袪袗袟袙袨袪袨孝, 袚袧袙校] ,{ 袗311, | 袗311 |.[袟袣|;

- 褍锌褉邪胁谢械薪懈褟 懈 褋褌邪斜懈谢懈蟹邪褑懈懈 褋泻芯褉芯褋褌褜褞 锌芯谢械褌邪 褔械褉械蟹 袗孝 褋芯胁屑械褋褌薪芯 褋 邪胁褌芯屑邪褌懈褔械褋泻懈屑 褉械卸懈屑芯屑 褉邪斜芯褌褘 袗袘小校. 袙 斜芯泻芯胁芯屑 泻邪薪邪谢械 褉械泻芯屑械薪写褍械褌褋褟 懈褋锌芯谢褜蟹芯胁邪褌褜 褉械卸懈屑 I 袟袣 ], 胁 锌褉芯写芯谢褜薪芯屑 泻邪薪邪谢械 | 袧I.


Instrukcja eksploatacji Tu-154M w locie

4.6. PODEJ艢CIE DO L膭DOWANIA.

4.6.1. Przy realizacji manewru przed l膮dowaniem i w procesie realizacji l膮dowania mo偶na wykorzystywa膰 nast臋puj膮ce kana艂y ABSU:

- w kanale pod艂u偶nym 小孝袗袙袠袥 袩袪袨袛袨袥 i sterowanie dr膮偶kiem 小袩校小袣 - 袩袨袛歇袝袦 przy utrzymywaniu zadanej pr臋dko艣ci lotu I 袧 I;

- w kanale poprzecznym 小孝袗袙袠袥 袘袨袣袨袙 i sterowanie dr膮偶kiem 袪袗袟袙袨袪袨孝, 袚袧袙校] , { 袗311,| 袗311 |.[袟袣|;

- sterowanie i stabilizacja pr臋dko艣ci膮 za pomoc膮 automatu ci膮gu (AT) razem z automatycznymre偶imem pracy ABSU. W kanale poprzecznym rekomenduje si臋 wykorzystywa膰 re偶im I 袟袣 ], w kanale pod艂uznym- | 袧I


R贸wnie偶 w dokumencie鈥濽wagi Rzeczypospolitej Polskiej do projektu raportu ko艅cowego MAK鈥漵twierdzono, 偶e takie podej艣cie nie jest zakazane.
Prosz臋 zatem o wskazanie instrukcji Tu-154M kt贸ra zabrania takiego manewru, lub informacj臋 gdzie i kiedy zdementowa艂 Pan wyg艂oszon膮 przez siebie tez臋;

5. Wed艂ug wp.pl, stwierdzi艂 Pan 偶e鈥瀙ilot nie posiada艂 certyfikatu do porozumiewania si臋 po rosyjsku鈥.

Czy to Pana s艂owa, je艣li tak to czy podtrzymuje Pan t臋 tez臋 w 艣wietle wypowiedzi gen. Anatola Czabana udzielonej na konferencji prasowej w dniu 15.05.2010:"Nie spotka艂em w 偶yciu, 偶eby by艂kiedykolwiek wydany certyfikat do porozumiewania si臋 w j臋zyku rosyjskim. Nie ma instytucji, ktora by wydawa艂a takie certyfikaty i nie jest to nigdzie praktykowane鈥, a je艣li nie- gdzie zosta艂a ona przez Pana zdementowana ?

Prosz臋 o podanie podstawy prawnej okre艣laj膮cej zar贸wno sam certyfikat o kt贸rym Pan wspomina, jak i obowi膮zek posiadania takich certyfikat贸w przez za艂og臋?

wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Rosjanie-maja-racje---to-piloci-doprowadzili-dokatastrofy, wid,13144975,komentarz.html

Korzystaj膮c z okazji, 偶ycz臋 wszystkim Czytelnikom radosnych 艢wi膮t Zmartwychwstania Pa艅skiego.

{http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.Raport.S.24/post/300460,pytania-do-niezaleznego-eksperta-lotniczego-tomasza-hypkiego}

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 24 Kwi 2011, 19:53 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
Rosjanie zacieraj膮 艣lady po eksplozji?


Ju偶 pi臋膰 dni po katastrofie Rosjanie celowo wyr贸wnali powierzchni臋 zmia偶d偶onego podczas katastrofy smole艅skiej fragmentu cz臋艣ci ogonowej Tu-154. Zniszczenia tego dowodu, niezwykle istotnego dla wyja艣nienia okoliczno艣ci rozpadni臋cia si臋 samolotu, dokonano jeszcze przed zbadaniem wraku.

Na zdj臋ciach wykonanych nied艂ugo po katastrofie wida膰 odwr贸con膮 o 180 st. cz臋艣膰 ogonow膮 Tu-154 ze 艣rodkowym silnikiem


silnikiem. Fragment ten pocz膮tkowo brany by艂 za kokpit, bo luk umo偶liwiaj膮cy dost臋p do silnika by艂 otwarty i przypomina艂 prz贸d kabiny pilot贸w. Widoczny na fotografiach mniejszy otw贸r to wylot dysz. Jego dolna cz臋艣膰 jest wyra藕nie wygi臋ta, tworz膮c odwr贸con膮 liter臋 鈥濾鈥 i zas艂aniaj膮c niemal po艂ow臋 otworu.

Antoni Macierewicz, przewodnicz膮cy sejmowego zespo艂u ds. wyja艣nienia katastrofy smole艅skiej, por贸wna艂 to zdj臋cie z fotografiami wykonanymi przez rosyjskich funkcjonariuszy w nast臋pnych dniach. Jedn膮 z nich prezentujemy poni偶ej. Wida膰 na niej wyra藕nie, 偶e przewo偶ona ci臋偶ar贸wk膮 cz臋艣膰 ogonowa samolotu zosta艂a przez Rosjan 鈥瀢yklepana鈥 (otw贸r ju偶 jest okr膮g艂y), a 艣lady 艣wiadcz膮ce o dzia艂aniu na ten fragment pot臋偶nej si艂y 鈥 zatarte.

Za艂膮cznik:
TUogon.jpg
TUogon.jpg [ 60.78 KiB | Obejrzany 3996 razy ]


Zdj臋cie pochodzi z 15 kwietnia 2010 r. Tymczasem wed艂ug ko艅cowego raportu MAK badanie szcz膮tk贸w wraku przez rosyjskich ekspert贸w rozpocz臋艂o si臋 dopiero po 16 kwietnia. Oznacza to, 偶e wbrew wszelkim regu艂om zniszczono jedn膮 z najlepiej zachowanych cz臋艣ci Tu-154. To kolejny skandal, kt贸rym powinna zaj膮膰 si臋 polska prokuratura. Przypomnijmy, 偶e kilka miesi臋cy temu wszcz臋to 艣ledztwo w sprawie ujawnionego przez 鈥濵isj臋 specjaln膮鈥 niszczenia wraku tupolewa w pierwszym dniu po katastrofie.

Samolot rozpad艂 si臋 w powietrzu

Zdaniem Antoniego Macierewicza, powodem, dla kt贸rego Rosjanie niszczyli wrak, mo偶e by膰 ch臋膰 ukrycia faktu, 偶e polski samolot rozpad艂 si臋 ju偶 nad ziemi膮. 鈥 Coraz wi臋cej wskazuje na to, 偶e Tu-154 uleg艂 zniszczeniu w powietrzu, jeszcze przed zetkni臋ciem si臋 z gruntem 鈥 m贸wi 鈥濭azecie Polskiej鈥 przewodnicz膮cy sejmowego zespo艂u ds. katastrofy smole艅skiej. 鈥 Przeanalizowali艣my setki zdj臋膰 z miejsca katastrofy, ogl膮dali艣my fragmenty wraku. Na tej podstawie mog臋 powiedzie膰, 偶e cz臋艣ci samolotu, kt贸re uleg艂y najwi臋kszym zniszczeniom, nie zosta艂y zgniecione, pogruchotane czy zrolowane, lecz po prostu rozerwane.

Podobn膮 opini臋 w rozmowie z 鈥濭P鈥 wyrazili ju偶 w maju 2010 r. specjali艣ci od budowy p艂atowc贸w. Jak twierdzili, przy zderzeniu samolotu z ziemi膮 przed lub w chwili upadku dosz艂o do silnej eksplozji. Gdyby tak nie by艂o, samolot m贸g艂by pop臋ka膰, rozpa艣膰 si臋 na kilka cz臋艣ci, duraluminiowy kad艂ub m贸g艂by powygina膰 si臋, ale nie rozerwa艂by si臋 na tak drobne cz臋艣ci.

Identyczne spostrze偶enia mia艂 prof. Miros艂aw Dakowski (profesor zwyczajny fizyki), kt贸ry w ubieg艂ym roku w swoim zawiadomieniu do prokuratury napisa艂: 鈥濳ad艂ub, traktowany w obliczeniach jako rura, g艂贸wnie z duralu, wzmocniona 偶ebrami, musia艂 przy 艣lizganiu si臋 po zagajniku pozosta膰 w ca艂o艣ci lub rozpa艣膰 si臋 na dwie, najwy偶ej trzy cz臋艣ci. Rozpad jego na dziesi膮tki tysi臋cy cz臋艣ci jest sprzeczny ze znan膮 z mechaniki wytrzyma艂o艣ci膮 materia艂u kad艂uba. Wskazuje to na pewno艣膰, i偶 rozpad kad艂uba nast膮pi艂 z innych przyczyn, 艂atwych do jednoznacznego znalezienia鈥.

Kolejn膮 przes艂ank膮 wskazuj膮c膮 na zniszczenie samolotu nad ziemi膮 jest rozmieszczenie i u艂o偶enie szcz膮tk贸w Tu-154 na miejscu tragedii. Eksperci zespo艂u Macierewicza dok艂adnie przyjrzeli si臋 fotografiom element贸w wraku wkr贸tce po katastrofie. 鈥 O ile cz臋艣膰 samolotu od skrzyde艂 do ogona le偶y odwr贸cona o 180 st., o tyle cz臋艣膰 od skrzyde艂 do kokpitu znajduje si臋 w prawid艂owym po艂o偶eniu. Tak偶e ko艂a pod kokpitem, oczywi艣cie do momentu, kiedy zosta艂y zabrane przez Rosjan wraz z ca艂ym kokpitem, nie by艂y odwr贸cone. Podobnie jak kilkunastometrowa cz臋艣膰 kad艂uba z napisem 鈥濺epublic of Poland鈥, kt贸ra r贸wnie偶 w prawid艂owym po艂o偶eniu sta艂a na ziemi. Jest to doskonale udokumentowane na zdj臋ciach, kt贸re s膮 w posiadaniu zespo艂u ds. katastrofy smole艅skiej. Jedynym rozs膮dnym wyt艂umaczeniem tak niezwyk艂ego rozmieszczenia element贸w wraku jest rozpad samolotu nad ziemi膮 鈥 m贸wi Antoni Macierewicz. Tym bardziej 鈥 dodaje pose艂 鈥 偶e w 偶adnym miejscu nie ma ani leja w ziemi, ani wyra藕nych 艣lad贸w przesuwania si臋 (szorowania) samolotu po gruncie. Macierewicz podkre艣la, 偶e nieomal codziennie jego zesp贸艂 pozyskuje nowe informacje tak偶e na temat dzia艂a艅 Rosjan, kt贸rzy np. godzin臋 po katastrofie podstawili pod kokpit specjalistyczny samoch贸d wojskowy. Czy ju偶 w贸wczas wymontowano z kokpitu elektronik臋? 鈥 Nie wiemy tego z pewno艣ci膮 鈥 m贸wi Macierewicz 鈥 ale na pewno nie chodzi艂o o ratowanie ofiar, bo ju偶 na samym pocz膮tku zdecydowano, 偶e nikt katastrofy nie prze偶y艂 i zrezygnowano z akcji ratunkowej.

Awaria komputera pok艂adowego

Za hipotez膮 rozpadu samolotu nad ziemi膮 przemawia te偶 ujawniona przez 鈥濭azet臋 Polsk膮鈥 informacja dotycz膮ca przerwania dzia艂ania komputera pok艂adowego (FMS). Wed艂ug danych zawartych w ko艅cowym raporcie MAK 鈥 przesta艂 on funkcjonowa膰 15 m nad poziomem lotniska, o godz. 10.41.05. Problem w tym, 偶e w tym samym czasie mia艂o doj艣膰 do zniszczenia samolotu wskutek... rozbicia si臋 Tu-154 o powierzchni臋 ziemi. Jak to mo偶liwe, 偶e maszyna by艂a 15 m nad poziomem pasa startowego i jednocze艣nie rozbija艂a si臋 o ziemi臋 na wysoko艣ci lotniska? Ponadto podane przez MAK wsp贸艂rz臋dne miejsca, w kt贸rym rozbi艂 si臋 samolot, i wsp贸艂rz臋dne zatrzymania si臋 komputera pok艂adowego FMS dzieli ok. 140 m, cho膰 powinno to by膰 to samo miejsce. Wa偶na jest te偶 odleg艂o艣膰. Gdy nast膮pi艂 zanik zasilania FMS, polski Tu-154 znajdowa艂 si臋 oko艂o 60 m przed miejscem pierwszego zderzenia z gruntem i oko艂o 600 m od progu pasa.

Jak zauwa偶y艂 na stronie Salon24. pl bloger KaNo, z awari膮 komputera FMS 艂膮czy si臋 tak偶e tajemnicza sprawa przeniesienia cz臋艣ci samolotu, kt贸r膮 raport MAK (str. 87, zdj臋cie nr 35 w wersji angielskiej) oznacza numerem 33. Na str. 84 tego dokumentu czytamy, 偶e chodzi o fragment lewej konsoli statecznika poziomego ze sterem wysoko艣ci. Por贸wnuj膮c zdj臋cia obszaru katastrofy z 11 i 12 kwietnia 2010 r., mo偶na zauwa偶y膰, 偶e element ten odpad艂 od samolotu jeszcze przed uderzeniem w ziemi臋 w艂a艣nie w miejscu, w kt贸rym ko艅czy si臋 zapis komputera FMS. Przemawia to za hipotez膮 eksplozji w powietrzu, zw艂aszcza w obliczu zachowania Rosjan, kt贸rzy 鈥 jak wynika z por贸wnania zdj臋膰 z kolejnych dni 鈥 z sobie tylko znanych powod贸w przenie艣li (mi臋dzy 11 a 12 kwietnia 2010 r.) opisywany element ok. 50 m w stron臋 pierwszego zetkni臋cia si臋 samolotu z ziemi膮.

鈥 Opisana przez 鈥濭azet臋 Polsk膮鈥 sprawa zaniku zasilania komputera pok艂adowego to jedna z kluczowych przes艂anek uprawdopodobniaj膮cych hipotez臋 rozpadu Tu-154 nad ziemi膮. Jest to bowiem jeden z niewielu fakt贸w bezspornych, kt贸ry mo偶emy zweryfikowa膰, opieraj膮c si臋 na badaniach naukowc贸w z USA, kt贸rych orzeczenie jest podstaw膮 tej informacji. Musimy pami臋ta膰, 偶e we wszystkich pozosta艂ych wypadkach dotycz膮cych okoliczno艣ci tragedii smole艅skiej jeste艣my zdani na rosyjskich 艣wiadk贸w i rosyjskie badania, kt贸re, delikatnie rzecz bior膮c, s膮 zawodne 鈥 m贸wi Antoni Macierewicz.

Pose艂 PiS podnosi tak偶e fakt, 偶e polskim ekspertom uniemo偶liwiono zbadanie wraku samolotu na skutek skandalicznej decyzji Edmunda Klicha, kt贸ry w kluczowym momencie wyjecha艂 ze Smole艅ska. Rosjanie odm贸wili w贸wczas polskim ekspertom dost臋pu do wraku, t艂umacz膮c, 偶e bez osoby akredytowanej jest to niemo偶liwe. Relacje na ten temat przekazali pracuj膮cy w Smole艅sku polscy eksperci, a zesp贸艂 parlamentarny zawiadomi艂 prokuratur臋 o przest臋pstwie pope艂nionym na szkod臋 pa艅stwa polskiego.

Ca艂o艣膰 artyku艂u w najbli偶szym numerze tygodnika "Gazeta Polska"

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 24 Kwi 2011, 20:00 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423
18 kwietnia - tysi膮ce Polak贸w w Krakowie!



Cytuj:
Polska sie budzi a to锘 daje nadzieje na prawdziwie Wolna Polsk臋!
barbapapa916





Cytuj:
Uderzaj膮ce w tym filmiku i wielu podobnych jest jak ci ludzie s膮 niewymagaj膮cy intelektualnie, jedyn膮 argumentacj膮 jest beznami臋tne powtarzanie hase艂 i slogan贸w w stylu "pisiory", "z艂y prezydent", "niczym si臋 nie zas艂u偶y艂" itp. Zero w艂asnego my艣lenia.

Zwr贸膰cie te偶 uwag臋, 偶e wielu z nich jest jakby lekko za偶enowana faktem, 偶e锘 nie potrafi膮 da膰 偶adnych sensownych odp. poza sloganami. Za偶enowanie jest maskowane agresj膮 wobec dziennikarza gazety, kt贸rej jak sami uznaj膮 nigdy nie czytali...
knrd87

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 24 Kwi 2011, 20:11 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423



_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 24 Kwi 2011, 20:19 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 31 Maj 2010, 12:35
Posty: 1423

_________________
Jaka wizyta,taki zamach bo z 30-tu metr贸w nie trafi膰 w samoch贸d to trzeba 艣lepego snajpera...
Bronis艂aw Komorowski o Ostrzelaniu samochodu Prezydenta RP podczas wizyty w Gruzji
Imagesamolot Tu154M - wed艂ug prywatnej firmy MAK, prowadzonej przez b. genera艂 KGB - uderzy艂 w ziemi臋, b臋d膮c... 15 m nad ziemi膮?
Tusk锘 + PO + media = k艂amstwo w oczy!


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 4 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.