Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 24 Wrz 2017, 16:41




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 20 Kwi 2010, 13:13 
Offline
艁ysica 612
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 23 Kwi 2009, 18:34
Posty: 397
Miejscowo艣膰: Wawa
Ogl膮daj膮c i czytaj膮c nie tylko to forum to r贸偶ne my艣li chodz膮 po g艂owie,w膮tpliwo艣ci i trudne do zaakceptowania fakty np; 偶e samolot potrafi艂 rozsypa膰 si臋 jak domek z kart spadaj膮c z wysoko艣ci drzewa? 偶e nikt nie prze偶y艂 ? 偶e w mediach przy innych mniejszych zdarzeniach pierwsz膮 przyczyn膮 zawsze by艂 atak terrorystyczny a teraz cisza?tak pisze na ten temat tylko zagranica szczeg贸lnie w Stanach
Do tego jeszcze ten film z pierwszych minut,daje du偶o do my艣lenia
Prawd臋 poznamy mo偶e dopiero za 70lat
Lista miejsc samolotu...


Za艂膮czniki:
lista miejsc samolotu TU_154M.jpg
lista miejsc samolotu TU_154M.jpg [ 116.48 KiB | Obejrzany 19692 razy ]

_________________
My艣lenie bez intuicji jest puste,
intuicja bez my艣lenia jest 艣lepa

Albert Einstein
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 20 Kwi 2010, 13:53 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 09 Wrz 2009, 11:07
Posty: 177
Miejscowo艣膰: Sopot
Cze艣膰 Aga z wyja艣nieniem tej katastrofy mo偶e by膰 olbrzymi problem naciski na aktualnie sprawuj膮cych w艂adze {o ile oni nie brali w tym udzia艂u} gdyby okaza艂o si臋 偶e to Rosja{ogl膮daj膮c ten kr贸tki film mo偶na dopatrze膰 si臋 偶e to komandosi dogl膮daj膮 aby posz艂o wszystko zgodnie z planem i nikt nie prze偶y艂 a jak komandosi to raczej rosyjscy gdy偶 trudno bra膰 pod uwag臋 偶e to byli amerykanie chocia偶 i tego nie mo偶na wykluczy膰 } i dodatkowo racja stanu
Czyli Polska wypowiada wojn臋 Rosji tylko z czym na wielkiego brata jeste艣my bez szans i mi臋dzy innymi dlatego ca艂a katastrofa zostanie rozmyta we mgle i podobnych bajkach

_________________
Kiedy艣 bank to by艂 bank.

Dzisiaj to z艂odziej!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 20 Kwi 2010, 14:04 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 09 Wrz 2009, 11:07
Posty: 177
Miejscowo艣膰: Sopot
27 maja 1989 roku zakontraktowano zakup dw贸ch Tu-154M. Wkr贸tce trzy za艂ogi wylecia艂y do o艣rodka w Uljanowsku, by naby膰 niezb臋dne umiej臋tno艣ci w pilota偶u i obs艂udze nowego wojskowego VIP-a. Ponad rok p贸藕niej, 13 lipca 1990 roku, pierwszy z Tu-154M (wyprodukowany niewiele wcze艣niej bo 29 czerwca 1990 roku, numer fabryczny 90A-837) z za艂og膮 w sk艂adzie: p艂k pil. Robert Latkowski (dow贸dca za艂ogi a jednocze艣nie 36. pu艂ku), kpt pil. R. Tenczy艅ski (drugi pilot), kpt nawig. Halczuk i kpt A. Piotrowski wyl膮dowa艂 na Ok臋ciu. Na stan 贸wczesnych Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej wszed艂 o numerze bocznym 837/01. Koleje losu drugiej tutki by艂y bardziej skomplikowane. Wyprodukowany 25 grudnia 1990 roku 90A-862 z powodu ci臋膰 finansowych nie trafi艂 do wojska. Przej臋艂y go linie spod znaku 偶urawia, gdzie jako ostatnia, czternasta maszyna tego typu w liniach LOT lata艂 do 1994 roku. We wrze艣niu tego偶 roku, po uprzednim zagwarantowaniu 艣rodk贸w, egzemplarz ten odkupiono dlas wojska za kwot臋 3 milion贸w USD.
Chocia偶 oba zosta艂y zbudowane w podwy偶szonym standardzie wyposa偶eniowym (tzw. wariant Lux) to jednak troch臋 si臋 r贸偶ni艂y. W 837/01 przedzia艂 pasa偶erski sk艂ada艂 si臋 z czterech g艂贸wnych cz臋艣ci: salonki dla pojedynczego VIP-a (zaraz za kabin膮 pilot贸w), salonu dla o艣miu pasa偶er贸w i dw贸ch typowych z fotelami. 艁膮cznie w samolocie znajdowa艂o si臋 miejsce dla 112 pasa偶er贸w. Od pocz膮tku przewidywano jego prost膮 modyfikacj臋 na maszyn臋 typowo pasa偶ersk膮 ze 160 miejscami. Drugi Tupolew, 837/02 nie posiada艂 drugiej salonk
Lot wykonany 19 marca 1991 roku z Prezydentem RP Lechem Wa艂臋s膮. Za艂oga w sk艂adzie: p艂k pil. Latkowski (pierwszy pilot), mjr pil. W. Konewka (drugi pilot), mjr nawig. A. B艂a偶ejczyk (nawigator) oraz por. J. Such (technik pok艂adowy) wykona艂a pierwszy w historii powojennego lotnictwa wojskowego Polski przelot nad Atlantykiem do Stan贸w Zjednoczonych AP (trasa: Warszawa - Keflavik - Nowy Jork - Waszyngton - Los Angeles 鈥 Chicago - Nowy Jork 鈥 McGuire - Warszawa). Pierwszy rz膮dowy lot 837/02 nast膮pi艂 w grudniu 1994 roku przy transporcie naszych parlamentarzyst贸w do izraelskiego Tel Awiwu.

Ich ca艂kowity resurs wynosi艂 30000 godzin/15000 l膮dowa艅. Przy remontach co 6 lat, mo偶na by艂o eksploatowa膰 p艂atowiec przez 48 lat! Do prze艂omu 2008 i 2009 wylata艂y odpowiednio 4667 (n/b 101, do katastrofy by艂o to 5141 godzin) i 6898 godzin (n/b 102). Chocia偶 oba przesz艂y po kilka remont贸w g艂贸wnych (101 鈥 trzy, 102 鈥 dwa, jest w trakcie trzeciego) coraz cz臋艣ciej sygnalizowane by艂y problemy techniczne, cz臋sto bardzo medialne (mongolska awaria elementu odpowiadaj膮cego za odmra偶anie jednego ze skrzyde艂 podczas podr贸偶y azjatyckiej Prezydenta Kaczy艅skiego w 2008 roku, powr贸t wiceministra Zemke z afga艅skiego Kabulu w 2005, akumulatory tutki na wiede艅skim lotnisku tak偶e w 2005 鈥 to tylko niekt贸re z nich). Co ciekawe, pomimo tych problem贸w, Tu-154M by艂 wed艂ug statystyk Si艂 Powietrznych najbardziej niezawodnym typem statku powietrznego u偶ytkowanym w 2007 roku w naszym lotnictwie. Ostatni remont przeszed艂 101, kt贸ry 20 maja 2009 roku (18-letni resurs do transportu VIP-贸w up艂yn膮艂 ju偶 5 stycznia 2009 roku) odlecia艂 do rosyjskiej Samary w ramach podpisanej 9 kwietnia tego roku umowy pomi臋dzy Departamentem Zaopatrywania Si艂 Zbrojnych MON a polskimi reprezentantami (MAW Telecom Intl i Polit-Elektronik) rosyjskiej firmy Aviakom. Za 69,637 mln PLN remont g艂贸wny, przed艂u偶enie resursu (o 5 lat lub 7500 godzin w powietrzu), modyfikacje przedzia艂u pasa偶erskiego oraz modernizacj臋 techniczn膮 (mi臋dzy innymi system system nawigacyjny wsp贸艂pracuj膮cy z ILS, wymiana nadajnika ratunkowego ELT) mia艂y przej艣膰 oba samoloty, a wraz z nimi 8 silnik贸w D-30KU, silnik rozruchowy TA-6A oraz agregaty zapasowe z apteczki technicznej (blok autopilota, przeciwpo偶arowy, sterowania trymerem, wysoko艣ciomierz, pr臋dko艣ciomierz).
jak chcecie czyta膰 wi臋cej to na http://www.militarium.net/viewart.php?aid=617

_________________
Kiedy艣 bank to by艂 bank.

Dzisiaj to z艂odziej!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 20 Kwi 2010, 14:14 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 09 Wrz 2009, 11:07
Posty: 177
Miejscowo艣膰: Sopot
Tu-154 Po grudniowym remoncie przewidywano jeszcze 7500 godzin w powietrzu, do 9 kwietnia 2010 roku wylata艂 tylko 138 z nich...
Gar艣膰 informacji technicznych (nie obejmuje ostatnich zmian)
W odr贸偶nieniu od maszyn seryjnych, nasze Tupolewy otrzyma艂y w trakcie u偶ytkowania i kolejnych remont贸w/przegl膮d贸w przede wszystkim nowoczesne wyposa偶enie awioniczne. Sta艂y si臋 tym samym jednymi z bardziej zaawansowanych Tu-154 u偶ytkowanych na 艣wiecie. Kabina pilot贸w to mozaika starych przyrz膮d贸w radzieckich z zachodnimi. Urz膮dzenia 艂膮czno艣ci stanowi膮 radiostacje KF Mikron, UKF Or艂an-85ST, telefon satelitarny (od 2008 roku), radiostacja R-855UM, urz膮dzenie 艂膮czno艣ci wewn臋trznej SPU-7B, system g艂o艣nikowy SGS-25, magnetofon rejestracji rozm贸w za艂ogi Mars BM. Bezpiecze艅stwo wykonywania zada艅 w powietrzu umo偶liwiaj膮 nowoczesne urz膮dzenia nawigacyjne. Nale偶膮 do nich:

* zdwojony system nawigacyjny FMS UNS-1D (produkcji Universal Avionics) z komputerem nawigacyjnym Navigation Computer Unit (NCU) oraz dwoma panelami sterowania i kontroli (FPCDU 鈥 Flat Panel Control Display Unit) i dwoma kompletami dwunastokana艂owych odbiornik贸w GPS z antenami CI 401;
*radiokompas ARK-15M,
*radiowysoko艣ciomierz RW-5M,
*system nawigacji i l膮dowania Kurs-MP-70,
*dodatkowy odbiornik nawigacyjny GPS Bendix/King KLN-89, wcze艣niej u偶ytkowany by艂 odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiada艂 kolejny odbiornik GPS-1000 z anten膮 typ CI 401,
*odbiornik sygna艂贸w radiowych Radio Reference Sensor z anten膮 DME, splitterem sygna艂贸w VOR,
* system sterowania samolotem ABSU-154-2,
*system kursowy TKS-P2,
*system danych aerodynamicznych WBE-SWS,
*system zobrazowania powierzchni ziemi i ostrzegania o zbli偶aniu do przeszk贸d terenowych TAWS
*system antykolizyjny TCAS-II (wykrywa do 45 obiekt贸w, obrazuje 30 z nich),
*radar pogodowy RDR-4B,
*wy艣wietlacz wielofunkcyjny MFD-640,
*dopplerowski miernik k膮ta znoszenia i pr臋dko艣ci podr贸偶nej DISS-013,
*przeno艣ny nap臋d dysk贸w (Omega DTU) na stanowisku nawigatora.
Tu-154M Lux wyposa偶ono w rejestratory eksploatacyjne QAR (produkcji ATM) zbieraj膮ce parametry pracy silnik贸w i niekt贸rych z system贸w.

_________________
Kiedy艣 bank to by艂 bank.

Dzisiaj to z艂odziej!


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 20 Kwi 2010, 15:27 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 14 Kwi 2009, 11:51
Posty: 136
Miejscowo艣膰: Gorlice
Naloty na Tu-154M

kpt. pil. Arkadiusz PROTASIUK (d-ca) - nalot na TU-154M 2937 godzin. eek
mjr pil. Robert GRZYWNA (II pilot) - nalot na TU-154M 506 godzin
por. pil. Artur ZI臉TEK (nawigator) - nalot na TU-154M 59 godzin
Chor. Andrzej MICHALAK (technik pok艂adowy) - nalot na TU-154M 330 godzin

_________________
Image


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 20 Kwi 2010, 18:58 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
Pytanie do wszystkich co przedstawia zdj臋cie ???
Cytuj:
"Idzie samolot bardzo nisko silnik dziwnie brzmia艂 (nienaturalnie), lewym skrzyd艂em lecia艂 do do艂u"

takie s艂owa pad艂y z jednego ze 艣wiadk贸w, tak偶e mo偶liwa jest r贸wnie偶 awaria samolotu jeszcze w powietrzu??

Za艂膮cznik:
Tupolew-dachowanie2.jpg
Tupolew-dachowanie2.jpg [ 102.75 KiB | Obejrzany 12439 razy ]

z innego uj臋cia na tym filmie

_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 21 Kwi 2010, 08:34 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 14 Kwi 2009, 11:51
Posty: 136
Miejscowo艣膰: Gorlice
Admin napisa艂(a):
W艂a艣nie napisa艂 m贸j znajomy i twierdzi 偶e zdj臋cie przedstawia co艣 innego a nie kokpit samolotu
wi臋c zaczynamy od nowa : pytanie do wszystkich co przedstawia zdj臋cie ???

Admin jest problem poniewa偶 to zdj臋cie nie pasuje do niczego w samolocie Tu-154M bezradny
tak jakby kabina pilot贸w ale z innego samolotu eek
jaka艣 podmianka? a mo偶e Tu rozwali艂a bomba i pod艂o偶yli co艣 innego?
jeszcze spr贸buj臋 dopasowa膰 tylko jak to jest kabina to szyby nie pasuj膮
,kolor czerwony na pasku jest zbyt szeroki,
jakie艣 boczne skrzyde艂ka -czego艣 takiego niema nigdzie w Tu eek
herby polski mo偶e odpad艂y ale niema
WSZYSTKO TO 艢MIERDZI NA ODLEG艁O艢膯


Za艂膮czniki:
Tu.jpg
Tu.jpg [ 102.75 KiB | Obejrzany 12371 razy ]
Tu-154M.jpeg
Tu-154M.jpeg [ 2.83 KiB | Obejrzany 12355 razy ]

_________________
Image
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 21 Kwi 2010, 09:39 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 09 Wrz 2009, 11:07
Posty: 177
Miejscowo艣膰: Sopot
to jest kabina ale innego samolotu takk
co ona tam robi mysli
zdj臋cie wy偶ej wydaje si臋 by膰 oryginalne bo s膮 ludzie i wygl膮da na ma艂膮 kabin臋 samolotu
a to ruskie zdj臋cie jakby po retuszu,naci膮gni臋te i wygl膮da jak kabina Tupolewa


Za艂膮czniki:
ka.jpg
ka.jpg [ 156.65 KiB | Obejrzany 12382 razy ]

_________________
Kiedy艣 bank to by艂 bank.

Dzisiaj to z艂odziej!
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 21 Kwi 2010, 10:50 
Offline
艁ysica 612

Do艂膮czenie: 21 Maj 2009, 09:00
Posty: 373
ZbyszekK. napisa艂(a):
Admin napisa艂(a):
W艂a艣nie napisa艂 m贸j znajomy i twierdzi 偶e zdj臋cie przedstawia co艣 innego a nie kokpit samolotu
wi臋c zaczynamy od nowa : pytanie do wszystkich co przedstawia zdj臋cie ???

Admin jest problem poniewa偶 to zdj臋cie nie pasuje do niczego w samolocie Tu-154M bezradny
tak jakby kabina pilot贸w ale z innego samolotu eek
jaka艣 podmianka? a mo偶e Tu rozwali艂a bomba i pod艂o偶yli co艣 innego?
jeszcze spr贸buj臋 dopasowa膰 tylko jak to jest kabina to szyby nie pasuj膮
,kolor czerwony na pasku jest zbyt szeroki,
jakie艣 boczne skrzyde艂ka -czego艣 takiego niema nigdzie w Tu eek
herby polski mo偶e odpad艂y ale niema
WSZYSTKO TO 艢MIERDZI NA ODLEG艁O艢膯


Wed艂ug mnie to nie jest kabina pilot贸w bo by艂aby za ma艂a, patrz膮c na tego cz艂owieka na zdj臋ciu przed t膮 cz臋艣ci膮 bardziej mi to wygl膮da na cz臋艣膰 skrzyd艂a i silnik samolotu, a to gdzie powinna by膰 szyba to mo偶e blache wyrwa艂o akurat w tym miejscu.

Na kabin臋 to stanowczo za ma艂e.

_________________
ImageImage


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem Tu-154M
PostWys艂any: 21 Kwi 2010, 11:09 
Offline
艁ysica 612

Do艂膮czenie: 21 Maj 2009, 09:00
Posty: 373
10 kwietnia by艂 takim wstrz膮sem, 偶e mo偶na cz臋艣ciowo zrozumie膰, i偶 przez ostatni tydzie艅 stosunkowo niewiele m贸wi艂o si臋 o mo偶liwych przyczynach katastrofy prezydenckiego samolotu. Pora zacz膮膰 domaga膰 si臋 odpowiedzi.

Na pocz膮tek kilka uwag og贸lnych. W przypadku ka偶dej katastrofy lotniczej, a ju偶 z ca艂膮 pewno艣ci膮 katastrofy, w kt贸rej ginie wielu wa偶nych polityk贸w, w tym znaczna cz臋艣膰 tych, kt贸rzy odpowiadali za prowadzenie okre艣lonej polityki zagranicznej wobec o艣ciennego pa艅stwa, z kt贸rym stosunki bywaj膮 trudne, a kt贸re dalekie jest (wbrew bajaniom ministra spraw zagranicznych) od demokracji, normalne by艂oby uznanie zamachu za jedn膮 z podstawowych hipotez. Po katastrofie tupolewa s艂owo 鈥瀦amach鈥 zosta艂o uznane za tabu.Nie wiem, czy kt贸rykolwiek z przedstawicieli w艂adz u偶y艂 go cho膰by raz w oficjalnej wypowiedzi, nawet po to, aby poinformowa膰, 偶e i to brane jest w 艣ledztwie pod uwag臋 i 偶e na obecnym etapie nie ma powodu, aby t臋 hipotez臋 uzna膰 za prawdopodobn膮.

Niekt贸rzy w gor膮cej wodzie k膮pani zwolennicy Prezydenta Kaczy艅skiego wydaj膮 si臋 mie膰 ju偶 pewno艣膰, 偶e zamach mia艂 miejsce. Jego przeciwnicy z kolei a priori uznali, 偶e na pewno mieli艣my do czynienia z wypadkiem; no, mo偶e jeszcze z niewielkim udzia艂em samego Lecha Kaczy艅skiego, kt贸ry na pewno zmusza艂 pilot贸w do l膮dowania. Obie postawy s膮 nieracjonalne. Racjonalne i wskazane jest w tym momencie stawianie pyta艅, wy艂apywanie w膮tpliwo艣ci i domaganie si臋 odpowiedzi.

Uprawnia nas do tego nie tylko zasada, 偶e zamach powinien by膰 jedn膮 z hipotez niejako z automatu, ale te偶 czysto hipotetyczne rozwa偶enie zysk贸w i strat, jakie mog艂yby dotyczy膰 potencjalnych sprawc贸w. Polska, przez swoje zaanga偶owanie cho膰by w Afganistanie, mo偶e si臋 teoretycznie sta膰 celem klasycznych islamskich terroryst贸w i r贸wnie偶 tej hipotezy nie mo偶na wyklucza膰. Bardziej oczywista jest jednak hipoteza o jakiej艣 formie rosyjskiego udzia艂u w katastrofie. Sceptycy lekcewa偶膮co stwierdzaj膮, 偶e Lech Kaczy艅ski nie stanowi艂 ju偶 偶adnego zagro偶enia dla ewentualnych plan贸w rosyjskiej ekspansji (oczywi艣cie nie militarnej, Rosja pos艂uguje si臋 innymi metodami), bo przecie偶 jego kadencja dobiega艂a ko艅ca, szanse na ponowny wyb贸r mia艂 ma艂e.

To my艣lenie nie uwzgl臋dnia kilku czynnik贸w. Po pierwsze 鈥 ma艂e nie oznacza: 偶adne. Wynik wybor贸w nie by艂 w 偶adnym stopniu rozstrzygni臋ty. Po drugie鈥 wraz z prezydentem zgin臋艂a znaczna cz臋艣膰 jego wsp贸艂pracownik贸w, ludzi, kt贸rzy mieli do odegrania w polskiej polityce znacz膮c膮 rol臋, a podzielali pogl膮dy Lecha Kaczy艅skiego na polityk臋 zagraniczn膮 oraz innych uczestnik贸w polskiego 偶ycia publicznego, kt贸rzy z rosyjskiego punktu widzenia mogli by膰 problematyczni. Po trzecie鈥 na pok艂adzie mia艂 by膰 tak偶e Jaros艂aw Kaczy艅ski, kt贸ry wycofa艂 si臋 w ostatniej chwili. Wszystko to wystarczy艂oby jako odpowied藕 na pytanie cui prodest.

Trzeba te偶 pami臋ta膰, 偶e fizyczna likwidacja politycznych przeciwnik贸w 鈥 co艣, co w naszych europejskich g艂owach mo偶e si臋 dzisiaj nie mie艣ci膰 鈥 nie jest dla rosyjskich elit rz膮dz膮cych niczym niezwyk艂ym. To wr臋cz cz臋艣膰 rosyjskiej tradycji politycznej. M贸j znajomy powt贸rzy艂 mi s艂owa pewnego eksperta od terroryzmu, kt贸rego spyta艂 o katastrof臋: 鈥瀂r贸b co艣 tak bezczelnego, 偶eby nikt nie uwierzy艂, 偶e to ty zrobi艂e艣鈥. W Tu 154M wszyscy byli podani jak na tacy. Gdzie艣 w Moskwie mog艂o pa艣膰 pytanie, czy wolno zmarnowa膰 tak膮 okazj臋.

Ale nie id藕my od razu zbyt daleko. Mo偶liwe s膮 trzy stopnie rosyjskiego zaanga偶owania w katastrof臋.

1. Zwyk艂e niedbalstwo, bylejako艣膰 i lekcewa偶enie. Samolot m贸g艂 si臋 rozbi膰, bo kontroler na wie偶y m贸g艂 by膰 pijany, a 偶ar贸wki w lampach nie wkr臋cone.

2. Nie chodzi艂o o doprowadzenie do katastrofy, ale o utrudnienie Prezydentowi udzia艂u w uroczysto艣ciach poprzez uniemo偶liwienie mu l膮dowania w Smole艅sku. Gdyby polscy piloci uznali, 偶e nie mog膮 tam wyl膮dowa膰, Lech Kaczy艅ski musia艂by lecie膰 do Mi艅ska lub Moskwy, tam musia艂by zosta膰 zorganizowany transport, trzeba by przejecha膰 kilkaset kilometr贸w i ca艂a ceremonia zosta艂aby rozwalona. Dodatkowo Janusz Palikot m贸g艂by znowu kpi膰, 偶e Lech Kaczy艅ski nawet do Katynia nie potrafi zd膮偶y膰. Katastrofa by艂aby zatem swoistym 鈥瀢ypadkiem przy pracy鈥.

3. Chodzi艂o o to, aby samolot si臋 rozbi艂. Tu istniej膮 dwie mo偶liwo艣ci: albo sprawa odbywa艂a si臋 za wiedz膮 najwy偶szych w艂adz, albo by艂a inicjatyw膮 kt贸rej艣 ze zwalczaj膮cych si臋 frakcji w rosyjskiej elicie w艂adzy, maj膮c膮 potencjalnie zaszkodzi膰 przeciwnikom by膰 mo偶e bardziej ni偶 Polsce.

W艣r贸d wielbicieli teorii spiskowych kr膮偶y niestety ca艂e mn贸stwo kompletnie nieprawdopodobnych hipotez, kt贸re sprawiaj膮, 偶e 艂atwo wykpi膰 tych, co stawiaj膮 zasadne pytania. Kwintesencj膮 tej szkodliwej roboty jest legenda, jak膮 otoczony jest filmik, nakr臋cony telefonem kom贸rkowym przez jakiego艣 Rosjanina, kt贸ry trafi艂 na miejsce katastrofy prawdopodobnie kilka minut po niej. Tak偶e w Salonie24 pe艂no jest egzegez tego materia艂u. Gdyby im uwierzy膰, trzeba by przyj膮膰, 偶e po katastrofie cz臋艣膰 pasa偶er贸w prze偶y艂a, by艂a w stanie chodzi膰, a nawet do艣膰 dono艣nym g艂osem nakazywa膰 sobie spok贸j, za艣 po lesie dziarsko biega艂y oddzia艂y rosyjskich morderc贸w, strza艂ami z pistolet贸w, przy wielu 艣wiadkach (i kr臋c膮cym filmik), dobijaj膮c rannych. Egzegeci filmiku s艂ysz膮 na nim b艂aganie 鈥濶ie zabijajcie nas!鈥 oraz widz膮 machaj膮ce lub czo艂gaj膮ce si臋 postacie.

W rzeczywisto艣ci filmik jest tak kiepskiej jako艣ci, 偶e us艂ysze膰 mo偶na na nim i zobaczy膰 dos艂ownie wszystko, co si臋 chce. Dopiero obr贸bka specjalistycznymi programami, kt贸rymi dysponuj膮 jedynie s艂u偶by specjalne, mog艂aby da膰 odpowied藕, czy wida膰 na nim co艣 podejrzanego czy nie. 呕aden zdrowo my艣l膮cy sceptyk nie zobaczy tam nic niezwyk艂ego. Polskie nawo艂ywania to prawdopodobnie g艂osy delegacji z ambasadorem Bahrem na czele, a strza艂y to milicjanci, odstraszaj膮cy gapi贸w. I tyle. Rosjanie za艣 musieliby by膰 niespe艂na rozumu, aby najpierw zada膰 sobie trud doprowadzenia do katastrofy, a potem wysy艂a膰 na miejsce, po艂o偶one obok ruchliwej drogi, oddzia艂 siepaczy do dobijania rannych.

Apeluj臋 wi臋c o pozostawienie na boku teorii z dziedziny fantastyki, a zaj臋cie si臋 pytaniami, kt贸re faktycznie budz膮 w膮tpliwo艣ci. Wiemy ju偶 raczej na pewno, 偶e bezpo艣redni膮 przyczyn膮 katastrofy by艂 fakt, i偶 samolot znalaz艂 si臋 zbyt blisko ziemi. Pozostaje wyja艣ni膰, czemu si臋 tak sta艂o. 呕adne z dot膮d przedstawionych wyt艂umacze艅 nie jest przekonuj膮ce. Pocz膮tkowe zwalanie winy na mg艂臋 nie przekonuje. Mieli艣my pilota, kt贸ry l膮dowa艂 na tym lotnisku dwa dni wcze艣niej jako drugi, mia艂 tysi膮ce godzin do艣wiadczenia, a sam samolot wyposa偶ony by艂 w dwa wysoko艣ciomierze i system TAWS, mierz膮cy odleg艂o艣膰 od ziemi na podstawie zawartych w pami臋ci danych o ukszta艂towaniu terenu wok贸艂 lotnisk na ca艂ym 艣wiecie. Lotnisko w Smole艅sku te偶 powinno tam by膰. TAWS jest tak skuteczny, 偶e podobno od pi臋ciu lat 偶aden wyposa偶ony w niego samolot nie rozbi艂 si臋 przy l膮dowaniu.

_________________
ImageImage


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Google [Bot] oraz 6 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.