Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 21 Maj 2018, 16:10




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 27 Sty 2011, 17:16 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
Jedno miejsce, dwa samoloty


W poprzedniej notceBrzozy, beczki i zyliony kawa艂k贸w przedstawi艂em zarys hipotezy zamachu w Smole艅sku. Postaw膮 by艂o za艂o偶enie u偶ycia cz臋艣ci z wraku innego samolotu TU-154 do aran偶acji miejsca katastrofy, w kt贸rej prawie ca艂kowicie zniszczony zosta艂 samolot z polsk膮 delegacj膮. Dla u艂atwienia mo偶emy hipotez臋 t臋 nazwa膰 鈥瀓edno miejsce - dwa smoloty鈥.
Drogi FYM zaopiekowa艂 si臋 moj膮 hipotez膮 w osobnym wpisie: Gdzie i kiedy dosz艂o do tragedii? Przedstawi艂 hipotez臋 alternatywn膮, zak艂adaj膮c膮 (w du偶ym uproszczeniu) dwa miejsca katastrofy i u偶ycie dw贸ch samolot贸w. Nazwijmy j膮 鈥瀌wa miejsca 鈥 dwa samoloty鈥.
Podstaw膮 obu hipotez jest za艂o偶enie, 偶e w Smole艅sku dosz艂o do realizacji zaplanowanego zamachu. Tak wi臋c osoby, kt贸re a priori wykluczaj膮 t臋 mo偶liwo艣膰, mog膮 zako艅czy膰 w tym miejscu dalsze przebijanie si臋 przez ten tekst.

Ka偶da z tych hipotez ma swoje silniejsze i s艂absze strony. FYM wraz z komentatorami wykazali s艂abo艣ci mojej konstrukcji (dzi臋kuj臋), stara艂em si臋 z tego skorzysta膰 i wprowadzi膰 do niej poprawki. To za chwil臋. Najpierw jednak uwaga zasadnicza: nie potrafi臋 si臋 przekona膰 do hipotezy FYMa, poniewa偶 pe艂na aran偶acja fa艂szywego miejsca wypadku (prezentowanego nam w mediach) wydaje mi si臋 ma艂o prawdopodobna. Musiano by przygotowa膰 nie tylko wrak, ale r贸wnie偶 艣ci膮膰 drzewa, wgnie艣膰 szcz膮tki samolotu w ziemi臋 albo przynajmniej zrzuci膰 je z du偶ej wysoko艣ci. Trudno艣ci widz臋 znacznie wi臋cej, a czasu bardzo ma艂o, prawdopodobnie kilkana艣cie minut. Wiele z tych spraw poruszonych jest w dyskusji pod wpisem FYMa.

Lektura tej dyskusji pozwoli艂a mi spojrze膰 nieco z boku na moj膮 hipotez臋 i w rezultacie nieco j膮 zmodyfikowa膰 nie rezygnuj膮c z podstawowego za艂o偶enia 鈥瀓edno miejsce 鈥 dwa samoloty鈥. Hipotez臋 swoj膮 opar艂em na za艂o偶eniu, 偶e samolot zosta艂 "spreparowany" przed lotem do Smole艅ska. Mog艂o to zosta膰 zrobione podczas remontu w Samarze, a dopiero p贸藕niej, przed samym odlotem do Smole艅ska, nale偶a艂o ju偶 tylko uaktywni膰 ca艂膮 instalacj臋.
Istnieje jednak alternatywa bardziej pasuj膮ca do informacji, kt贸re posiadamy. TU-154M 101 remontowany po zderzeniu z ptakiem 8 kwietnia, m贸g艂 zosta膰 podmieniony na odpowiednio spreparowany, remontowany w Rosji TU-154 102. Wskazywa膰 na to mo偶e nietypowe zachowanie ekipy Tuska przed t膮 "niepotrzebn膮" wizyt膮. Tym razem prezydentowi nie czyniono 偶adnych trudno艣ci z udost臋pnieniem samolotu, 偶aden z pilot贸w nie zachorowa艂, pomimo naprawy samolot by艂 natychmiast sprawny i gotowy do lotu. Ta naprawa 8/9 kwietnia mog艂a sta膰 si臋 idealnym powodem kolejnej odmowy udost臋pnienia samolotu prezydentowi. Nie dysponujemy r贸wnie偶 偶adnymi zdj臋ciami z odlotu polskiej delegacji 10 kwietnia. Filmiku prezentowanego podczas konferencji Millera nie mo偶emy uwa偶a膰 za dokument.
Druga sprawa, kt贸ra powr贸ci艂a w dyskusji, to niedaj膮ce mi od dawna spokoju dwa ciche, g艂uche wybuchy. Powr贸ci艂em do zdj臋膰 wraku i dopiero teraz zastanowi艂 mnie szczeg贸艂, na kt贸ry nie zwr贸ci艂em wcze艣niej uwagi.

Oba skrzyd艂a s膮 "przeci臋te" niemal偶e w tych samych miejscach na 3 cz臋艣ci. Zadziwiaj膮ca symetria. Z innych zdj臋膰 wiemy, 偶e cz臋艣膰 ogonowa odpad艂a, jakby r贸wnie偶 zosta艂a r贸wno odci臋ta. Taka operacja nie jest trudna do przeprowadzenia. Precyzyjnie roz艂o偶one 艂adunki o niewielkiej sile wybuchu potn膮 samolot (tu偶 przed przyziemnieniem albo w chwil臋 po) bez wielkiego huku i wielkich b艂ysk贸w. To ten pierwszy huk.
Dalej po ziemi sunie ju偶 tylko wypreparowana cz臋艣膰 pasa偶erska z kokpitem i w chwil臋 potem drugi huk. To implozja, r贸wnie cicha. Nie tylko zabija pasa偶er贸w, ale te偶 prasuje kad艂ub. Wszystko sprasowane i gotowe do szybkiego transportu. Prosz臋 obejrze膰 implozj臋 cysterny kolejowej.
Po implozji wystarczy jedynie przetransportowa膰 kad艂ub (wraz z kokpitem, kt贸ry jak wiemy znikn膮艂), a na jego miejsce dostarczy膰 przygotowane wcze艣niej fragmenty innego wraku. Potem mo偶na spokojnie z odstawionego, oryginalnego kad艂uba dowozi膰 cia艂a, podrzuca膰 rzeczy osobiste... Nie b臋d臋 wdawa艂 si臋 w szczeg贸艂y. Liczy si臋 sama idea.

Ta hipoteza ma jeszcze jedn膮 istotn膮 zalet臋, jest weryfikowalna. Je偶eli moje za艂o偶enie jest s艂uszne i dokonano zamiany 101 na 102, to w Rosji po 10 kwietnia nie remontowano rz膮dowego Tupolewa, ale przerabiano TU-154M 101 na 102 i to ten samolot jest obecnie w Polsce.

W opisan膮 powy偶ej koncepcj臋 bardzo dobrze wpisuje si臋 podana w komentarzu przez A-Tema hipoteza naprowadzania TU-154M na zderzenie z ziemi膮. Wklej臋 ten komentarz w ca艂o艣ci:

Zaczynamy rekonstrukcj臋 wydarze艅.
- By艂y tam dwa samoloty: sterowany zdalnie i pilotowany przez cz艂owieka.
- Lecia艂y w kierunku na lotnisko, oddalone o 20 s lotu od siebie.
- Pierwszy lecia艂 bezza艂ogowiec z silnym odb艂y艣nikiem radarowym.
- Za nim, jako drugi lecia艂 tupolew, a 偶e by艂 bardziej oddalony, to dawa艂 s艂absze echo radarowe.
- 呕aden transponder nie pokazywa艂 kontrolerom, 偶e namierzyli niew艂a艣ciwy obiekt.
- Kontrola lot贸w mia艂a wi臋c ten pierwszy na radarze;
- a wydawa艂a komendy temu drugiemu, my艣l膮c, 偶e to jego echo ma na ekranie.
- Ten drugi by艂 daleko od lotniska, o ok. 2 km za ogonem tego pierwszego, kt贸ry zni偶a艂 si臋 r贸wno, pilotowany zdalnie tak, aby znajdowa艂 si臋 stale "na 艣cie偶ce i kursie".
- Ten pierwszy by艂 nisko i schodzil coraz ni偶ej. Tak wypada艂o ze 艣cie偶ki zni偶ania.
- Ten drugi dostawa艂 kolejne potwierdzenia przez radio "na 艣cie偶ce i kursie" nale偶ne temu PIERWSZEMU. Przez to wpychany by艂 coraz silniej w d贸艂, DO ZIEMI, kt贸rej nie widzia艂 (dym, mg艂a).
- Ten pierwszy dolatywa艂 do pasa na poprawnej wysoko艣ci kilku metr贸w, a w tej samej chwili
- Ten drugi by艂, zmuszony do tego przez wie偶臋, na identyczej wysoko艣ci, z tym, 偶e jeszcze daleko od lotniska, wlatywa艂 w zag艂臋bienie terenu, do niecki, dok膮d by艂 kierowany do dalszego zni偶ania, prosto w jej zbocze, czyli PROSTO DO ZDERZENIA Z TERENEM...
Dla ch臋tnych do samodzielnej analizy por贸wnawczej, link.
Oto streszczenie dobrze udokumentowanego a podobnego przypadku naprowadzania dw贸ch samolot贸w, lec膮cych jeden za drugim, z pomieszaniem przez wojskowego kontrolera lot贸w sygna艂u radaru i w艂a艣ciwego celu prowadzonej komunikacji radiowej.
Tu: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0IBT/is_7_58/

Ten scenariusz mo偶e wyja艣ni膰 naprowadzanie Tupolewa na zderzenie z ziemi膮 - bez 艣wiadomo艣ci kontroler贸w z wie偶y. Mo偶e r贸wnie偶 t艂umaczy膰 powtarzaj膮ce si臋 wkr贸tce po katastrofie informacje o jakim艣 ma艂ym samolocie. Tylko 偶e w przypadku hipotezy "dw贸ch miejsc" scenariusz ten ma jedn膮 wad臋: nie wiadomo precyzyjnie gdzie rozbije si臋 Tupolew, a to uniemo偶liwia wcze艣niejsz膮 aran偶acj臋 miejsca upadku (np. po艂amanych drzew).


Ostatnio edytowany przez ciszu2, 27 Sty 2011, 17:17, edytowano w sumie 1 raz

G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 27 Sty 2011, 17:16 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 13:53 
Offline

Do艂膮czenie: 13 Sie 2010, 11:12
Posty: 98
Miejscowo艣膰: Krak贸w
KOKPIT


Za艂膮czniki:
kokpit1.png
kokpit1.png [ 128.18 KiB | Obejrzany 3137 razy ]
kokpit.png
kokpit.png [ 254.03 KiB | Obejrzany 3148 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 16:38 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 22 Lis 2010, 16:01
Posty: 7
Wojne najlepiej rozp臋tajmy, albo krucjate...


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 17:37 
Offline

Do艂膮czenie: 06 Sty 2011, 10:55
Posty: 31
Tekst m贸j jest przeznaczony dla stalowy_but'a:

P臉D殴 ST膭D RUSKI FRAJERZE nerwus

wszystkich innych tutaj z szacunkiem przepraszam za moj poziom agresji, ale czasami nie jestem w stanie stolerowac.


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 18:33 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 30 Kwi 2009, 15:36
Posty: 956
Miejscowo艣膰: Bydgoszcz
Spokojnie enter,to tylko prowokator usmiech szukajmy kolejnych dowod贸w na temat zamachu

Cytuj:
Prokurator Generalny
Andrzej Seremet
Prokuratura Generalna
ul. Barska 28/30
02-316 Warszawa

Sprawa:

Katastrofa przy l膮dowaniu samolotu Tu 154 M na lotnisku Siewiernyj dn. 10 kwietnia 2010 r

Zawiadomienie o pope艂nieniu przest臋pstwa

Realizuj膮c spo艂eczny obowi膮zek zawiadomienia organ贸w 艣cigania o pope艂nieniu przest臋pstwa 艣ciganego z urz臋du zawarty w art. 304 搂 l k.p.k. oraz realizuj膮c obowi膮zek prawny zawarty w art. 240 搂 l k.k. kt贸ry stanowi:

鈥濳to, maj膮c wiarygodn膮 wiadomo艣膰 o karalnym przygotowaniu albo usi艂owaniu lub dokonaniu czynu zabronionego okre艣lonego w art. 118, 118a, 120-124, 127, 128, 130, 134, 140, 148, 163, 166, 189, 189a 搂 1, art. 252 lub przest臋pstwa o charakterze terrorystycznym, nie zawiadamia niezw艂ocznie organu powo艂anego do 艣cigania przest臋pstw podlega karze pozbawienia wolno艣ci do lat 3鈥

informuj臋, 偶e

1) jako profesor zwyczajny fizyki, zajmuj膮cy si臋 zawodowo oraz jako dydaktyk dynamik膮 ruchu i prawami zachowania (p臋du, momentu p臋du itp.), a tak偶e wytrzyma艂o艣ci膮 materia艂贸w, wykona艂em i posiadam obliczenia wykazuj膮ce, 偶e przyspieszenia przy zetkni臋ciu si臋 z ziemi膮 czy drzewami kad艂uba samolotu wynosi艂y od 0.4 - 4 g (g - przyspieszenie ziemskie), co czyni skrajnie nieprawdopodobnym, przy ujawnionym sposobie zetkni臋cia kad艂uba z przeszkodami, zej艣cie 艣miertelne wszystkich os贸b na pok艂adzie w trakcie i na skutek hamowania. Niemo偶liwe te偶 by艂o, przy ewentualnej utracie kawa艂ka skrzyd艂a znanej wielko艣ci na wysoko艣ci paru metr贸w, wykonanie przez p艂atowiec p贸艂-beczki nad gruntem.

2) Kad艂ub, traktowany w obliczeniach jako rura, g艂贸wnie z duralu wzmocniona 偶ebrami, musia艂 przy 艣lizganiu si臋 po zagajniku pozosta膰 w ca艂o艣ci, lub rozpa艣膰 si臋 na dwie, najwy偶ej trzy cz臋艣ci. Rozpad jego na dziesi膮tki tysi臋cy cz臋艣ci jest sprzeczny ze znan膮 z mechaniki wytrzyma艂o艣ci膮 materia艂u kad艂uba. Wskazuje to na PEWNO艢膯, i偶 rozpad kad艂uba nast膮pi艂 z innych przyczyn, 艂atwych do jednoznacznego znalezienia.

3) Wykonane obliczenia, na podstawie ujawnionych zapis贸w 艣cie偶ki d藕wi臋kowej z czarnej skrzynki, wskazuj膮 na r贸偶ne, wahaj膮ce si臋 i zmienne pr臋dko艣ci p艂atowca w powietrzu (przyk艂adowo np. 59 km/h lub 158 km/h; jest to sprzeczne z zasad膮 zachowania p臋du), przy katalogowej minimalnej mo偶liwej pr臋dko艣ci Tu 154 w stabilnym locie rz臋du 270 km/h. To jest jednoznaczny, pewny dow贸d, i偶 osoby czy firma przekazuj膮ca stronie polskiej te zapisy, fa艂szowa艂a oryginalne zapisy skrzynki.

Prawa fizyki, jak i prawa logiki, obowi膮zuj膮 bezwzgl臋dnie. Nie da si臋 ich zmieni膰, bo s膮 to prawa natury; stoj膮 one ponad 鈥瀙rawami鈥 geo-polityki czy socjologii.

Proponuj臋 Prokuraturze udzia艂 m贸j i znanych mi specjalist贸w z mechaniki i dynamiki ruchu oraz elektroniki i informatyki (w dziedzinie trajektorii 3D) w cz臋艣ci merytorycznej 艣ledztwa smole艅skiego. Strona polityczna nas nie interesuje.

Miros艂aw Dakowski

profesor zw. fizyki, dr hab.


http://zezorro.blogspot.com/2010/10/pol ... izyki.html

_________________
a 艣wiat milczy

Parlament Europejski milczy, NATO milczy, ONZ milczy, USA milcz膮, Mi臋dzynarodowa Fundacja Praw Cz艂owieka milczy ...


ImageImage
Uwaga! Bojkot 鈥濺zepy鈥 za zwolnienie Gmyza
Podczas katastrofy- twardego l膮dowania- samoloty nie rozpadaj膮 si臋 na 100000 cz臋艣ci.W Smole艅sku ma zastosowanie Prawo Tuska/Putina, a nie Newtona.
czy Tusk by艂 agentem STASI, BND i SB o kryptonimie "Oscar"?
czy Bronis艂aw Komorowski to TW "Litwin" (WSI)?
czytaj w necie...


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 18:49 
Offline
艢l臋偶a 718
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 21 Kwi 2009, 21:25
Posty: 2549
Miejscowo艣膰: Rabka
zadanie dla stalowego buta biggrin biggrin biggrin


Za艂膮czniki:
komorowski_stalin.jpg
komorowski_stalin.jpg [ 59.89 KiB | Obejrzany 3148 razy ]

_________________
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 20:10 
Offline

Do艂膮czenie: 06 Sty 2011, 10:55
Posty: 31
PODOBNY DO SWOJEGO DZIADKA


Za艂膮czniki:
tussek5.jpg
tussek5.jpg [ 40.91 KiB | Obejrzany 3031 razy ]
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 21:54 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 16 Kwi 2010, 15:22
Posty: 425
Nasz Dziennik i Gazeta Polska.Niestety mamy chyba tylko dwa pisma POLSKIE,piszace prawde o wszystkim.To wlasnie Nasz Dziennik uratowal LASY POLSKIE,ktore POlszewicy chcieli wlaczyc do struktur ekonomicznych panstwa zeby mozna bylo je...sprzedac.cala dzialalnosc Polszewikow jest jedna wielka zdrada interesow narodowych.Byc moze dzieje sie tak dlatego ze szef POlszewikow mowiac ze"to ja decyduje co jest polska racja stanu"-wykazal sie po raz kolejny wyjatkowa arogancja,bezczelnoscia i GLUPOTA.Ten czlowiek,ktory nie wie tego iz moze on jedynie albo rozumiec czym jest POLSKA RACJA STANU albo tez tego nie rozumiec,ten czlowiek jest dla polski po prostu niebezpieczny.Wszystkie jego i jego partii dzialania nosza znamiona sabotazu wymierzonego przeciw polsce.Bo jak mozna nazwac inaczej np. to ze to POLACY ODDOLNIE OBRONILI LASY POLSKIE przed ich sprzedaza w obce rece?To jest jeden z przykladow.Jest ich cale mnostwo jak chociazby plany energetyczne polski i zapowiedz budowy elektrowni atomowej w polsce.Prawie nikt nie zdaje sobie sprawy z tego ze wiekszosc krajow UE ma wpisany do konstytucji ZAKAZ BUDOWY ELEKTROWNI ATOMOWYCH.Wyjatek stanowia wylacznie kraje,ktore nie posiadaja wlasnych zasobow energetycznych !!! Polska ma na swoim terytorium az 90% pokladow wegla kamiennego i ok.80 % pokladow wegla brunatnego !!!! Polscy naukowcy opracowali technologie bezemisyjnego spalania wegla .Ponadto mamy wlasne zrodla geotermalne !!! Mogli bysmy byc potentatem energetycznym europy i wykorzystywac to jako uzaleznianie innych krajow od naszej energii !!! Tusk i POlszewicy wola np.inwestowac w idiotyczny plan komasowania dwutlenku wegla w zlozach geologicznych.Oznacza to ze pomimo iz osiagnelismy jako JEDYNI w europie wyjatkowy sukces zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery az o 36 %,to sami sobie zablokujemy mozliwosc korzystania z wlasnych zloz takich jak wegiel czy zrodla geotermalne bo wlasnie tam Tusk zamierza komasowac dwutlenek nie tylko polski ale tez niemiecki.Niemcy juz entuzjastycznie powitali ten pomysl POlszewika Tuska.Oczywiscie ciesza sie z tego ze biorac pod uwage opisana przeze mnie wczesnie sytuacje-polacy sami sie zablokuja i jeszcze beda kupowac od niemcow ich technologie atomowa i paliwo.Pikanterii temu wszystkiemu dodaje fakt ze niemcy do roku 2030 chca zlikwodowac wszystkie swoje elektrownie atomowe na korzysc...geotermii.Jezeli my tego Tuska i POlszewikow nie wypieprzymy na zbity pysk raz na zawsze z jakiegokolwiek rzadzenia i to czymkolwiek-to oni ZNISZCZA NASZA POLSKE.

_________________
gdzie jest wrak, gdzie s膮 czarne skrzynki, gdzie telefon satelitarny Prezydenta?!
je艣li nie ma nic do ukrycia, to dlaczego 艣ledztwo w sprawie

"katastrofy" przypomina to w sprawie Papa艂y i Olewnika????? Tym razem to jednak sto razy wi臋kszy kaliber, wi臋c te偶 proporcjonalna odpowiedzialno艣膰 (i wina)


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 28 Sty 2011, 21:58 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 16 Kwi 2010, 15:22
Posty: 425
Analiza gleby rozstrzygnelaby problem mgly

28 stycznia 2011
Z ekspertyzy bieglych z Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk sporzadzonej na wniosek polskiej prokuratury wynika jedynie, ze mgla w Smolensku 10 kwietnia byla i ze mogla byc zjawiskiem naturalnym. Zdaniem pelnomocnikow rodzin ofiar katastrofy smolenskich, to jedynie wersja probabilistyczna. W ocenie prawnikow i geologow, pelna wiedze na ten temat daloby zbadanie probek ziemi z rejonu katastrofy. Przeprowadzenie odpowiednich analiz pozwoliloby na wykrycie wszelkich zwiazkow nieorganicznych, w tym m.in. substancji chemicznych.

Na wniosek Wojskowej Prokuratury Okregowej w Warszawie biegli z Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk w czerwcu ubieglego roku przeprowadzili analizy obserwacji meteorologicznych w Smolensku z ostatnich 30 lat. Na podstawie przeprowadzonych badan stwierdzili, ze warunki mgielne w rejonie katastrofy 10 kwietnia ubieglego roku byly typowe dla tego obszaru i tego czasu. Jednoczesnie naukowcy stwierdzili, ze mgla, ktora 10 kwietnia spowila lotnisko w Smolensku, w chwili katastrofy prezydenckiego Tu-154M mogla byc zjawiskiem naturalnym. Jak zaznaczaja pelnomocnicy rodzin smolenskich, to teoria wysoce probabilistyczna. - Biegli stwierdzili tylko, ze w tym czasie i tym miejscu mgly moga sie pojawiac. Nie jest to opinia jednoznaczna, w zasadzie nie wyklucza zadnej wersji. Pogoda w dniu katastrofy mogla byc taka lub inna. Ta opinia niczego nie przesadza ani nie eliminuje zadnej mozliwosci - mowia prawnicy. Jak zaznaczaja, z materialu dowodowego nie wynika jednoznacznie, ze mgla byla pochodzenia naturalnego. W ocenie prawnikow oraz geologow, istotne znaczenie dla wyjasnienia m.in. kwestii pojawienia sie mgly nad Siewiernym mialoby zbadanie probek gleby z rejonu katastrofy. Czy polscy sledczy zlecili w ogole takie badanie? Zwrocilismy sie z tym pytaniem do Naczelnej Prokuratury Wojskowej, ale wczoraj nie uzyskalismy odpowiedzi. Pelnomocnicy rodzin sa jednak przekonani, ze takich badan w ogole nie bylo. - Musialby zostac skierowany w tej sprawie formalny wniosek o pomoc prawna do strony rosyjskiej, a takiego nie bylo - twierdza prawnicy. Probki gleby ze Smolenska moglyby byc ewentualnie pobrane podczas ogledzin miejsca zdarzenia. Jak informuje prokuratura, "dokumentacja z ogledzin miejsca zdarzenia, dokonanego przy udziale prokuratora Wojskowej Prokuratury Okregowej w Warszawie w trakcie wizyty polskich archeologow i geodetow w Smolensku w pazdzierniku 2010 r., dotychczas nie wplynela do WPO w Warszawie".

Rosjanie zadymiali lotniska
Jak podkresla gen. bryg. rez. Jan Baraniecki, byly zastepca dowodcy Wojsk Lotniczych Obrony Powietrznej, juz w latach 60. Rosjanie stosowali rozne metody maskowania lotnisk. Jedna z nich bylo zadymianie: baki samolotow napelniano specjalnym olejem, po uruchomieniu silnikow z maszyny wydobywaly sie geste opary, ktore na pewien czas zadymialy lotniska. Z tego sposobu korzystaly sily Ukladu Warszawskiego, ktore do zadymiania lotnisk stosowaly tez specjalne swiece dymne. Ewentualnie rozpylone substancje musialyby wniknac w smolenska ziemie. Geolodzy podkreslaja, jak wazne jest badanie probek gleby z miejsca katastrofy. Profesor Mariusz-Orion Jedrysek, kierownik Pracowni Geologii Izotopowej i Geoekologii, Zakladu Geologii Stosowanej i Geochemii Instytutu Nauk Geologicznych Uniwersytetu Wroclawskiego, zauwaza, ze przy badaniu wszelkich probek wazne jest zachowanie pewnej procedury badawczej, jak zachowanie sterylnosci przy pobieraniu probki oraz jej analizy. Jak podkresla, zakladajac hipotetycznie, ze mgla na Siewiernym mogla byc wywolana przez rozpylenie srodkow chemicznych, w glebie mogly zachowac sie pewne slady tych substancji. - Ale niekoniecznie. To mogly byc zwiazki, ktore bardzo szybko ulegly biodegradacji - zauwaza naukowiec. Biodegradacji ulegaja zarowno zwiazki organiczne, jak i nieorganiczne. Wiele substancji moze ulegac szybkiemu utlenianiu w zetknieciu z woda deszczowa. Jak zaznacza, bardzo istotne jest to, kiedy dokladnie probka zostala pobrana oraz w jakich warunkach byla przechowywana do momentu jej analizy. Profesor Jan Szyszko, minister srodowiska w rzadzie PiS, ktory z biologii gleby zrobil doktorat i habilitacje, podkresla, ze w przypadku katastrofy smolenskiej konieczne byloby wykonanie badan na obecnosc okreslonych mikroelementow nieorganicznych w glebie. Zaznacza, ze eksperci sa w stanie przeanalizowac proces rozkladu tych zwiazkow. Praktycznie nie istnieja tu zadne ograniczenia czasowe. Niektore ze zwiazkow chemicznych ulegaja rozkladowi nawet kilka tysiecy lat. Ta sama zasada dotyczy rozkladu zwiazkow organicznych, jak m.in. zwiazkow wegla czy zwiazkow prochnicznych w glebie. W ocenie prof. Szyszko, probka ziemi z miejsca katastrofy powinna tez byc porownana z probka spoza terenu katastrofy. Pozwoliloby to znalezc roznice w zawartosci obu probek i ustalic dokladnie, jakie nowe elementy znalazly sie w ziemi pobranej z miejsca zdarzenia. Badania gleby na zawartosc mikroelementow (zarowno organicznych, jak i nieorganicznych) powinny byc wykonywane w specjalistycznych laboratoriach, czas ich trwania zalezy od tego, pod jakim katem sa one prowadzone. Metodyka badan zalezy od przedmiotu, ktory jest analizowany. I tak, bardzo szybko wykonuje sie analizy na zawartosc w glebie wegla, dluzej - na zawartosc w niej metali ciezkich. Jak zaznacza prof. Szyszko, znaczenie dla jakosci przeprowadzonych badan ma czas, w jakim probki zostaly pobrane. Gleba jest wciaz narazona na bezposrednie dzialanie warunkow pogodowych - wraz z woda opadowa substancje te wnikaja w glab profilu glebowego, nastepuje jednoczesnie ich rozklad i przemieszczanie. - Ale specjalisci sa w stanie zbadac ten proces - uwaza prof. Szyszko. Podkresla, ze standardowe badanie gleby na zawartosc wszelkich mikroelementow wykonuje sie na glebokosci dwoch metrow - proces tworzenia tej warstwy gleby okresla sie na 16 tysiecy lat, czyli tyle, na ile wyznacza sie okres ostatniego zlodowacenia.

Anna Ambroziak

http://www.naszdziennik.pl/bpl_index.php?dat= 20110128&typ=po&id=po07.txt

_________________
gdzie jest wrak, gdzie s膮 czarne skrzynki, gdzie telefon satelitarny Prezydenta?!
je艣li nie ma nic do ukrycia, to dlaczego 艣ledztwo w sprawie

"katastrofy" przypomina to w sprawie Papa艂y i Olewnika????? Tym razem to jednak sto razy wi臋kszy kaliber, wi臋c te偶 proporcjonalna odpowiedzialno艣膰 (i wina)


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 1 go艣膰


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.