Gra na Gieldzie.pl - Forum gieldowe - gielda,trader,forex,analizy
http://www.granagieldzie.pl/

"Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M
http://www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&t=297
Strona 326 z 369

Autor:  lis [ 27 Paź 2013, 12:59 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

to zdjęcie mówi wszystko!

Załączniki:
Czysta perfekcja1.jpg
Czysta perfekcja1.jpg [ 68.07 KiB | Obejrzany 3187 razy ]

Autor:  Fakty Smoleńsk [ 27 Paź 2013, 13:33 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

Co było przyczyną katastrofy pod Smoleńskiem? - pilot dr inż. Ryszard Drozdowicz



Ci zdrajcy ukradli mój nick!

Ci zdrajcy ukradli mój nick z salonu 24 na którym jestem od 24.06.2010 roku http://faktysmolensk.salon24.pl/
i mój nick z forum o Smoleńsku na którym pisze od maja 2010 roku viewtopic.php?f=34&t=297&start=3230
a także mój nick z niepoprawni.pl od czerwca 2010 roku http://niepoprawni.pl/blogs/faktysmolensk


Nawet nazwy strony nie potrafią wymyślić czerwone łajzy!!!

Załączniki:
lasek2010.jpg
lasek2010.jpg [ 95.57 KiB | Obejrzany 24674 razy ]

Autor:  Fakty Smoleńsk [ 27 Paź 2013, 14:29 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

Marek Król o Ataku Olejnik Na Ewę Błasik (25.10.2013)

Autor:  rosmar [ 27 Paź 2013, 16:21 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

5 Niezbitych Dowodów na Zamach w Smoleńsku (plus Wpadki Medialne Polityków)


Autor:  rosmar [ 27 Paź 2013, 20:23 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

nieznane i niepublikowane dotąd zdjęcie z 10.04.2010 r. przedstawiające Premiera Donalda Tuska z Premierem Rosji Putinem w bardzo dobrych humorach.

Image

Autor:  rosmar [ 27 Paź 2013, 20:38 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M


Autor:  rosmar [ 28 Paź 2013, 13:01 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

Jeszcze jeden ubawiony obywatel....

Załącznik:
komorowski.jpg
komorowski.jpg [ 27.65 KiB | Obejrzany 2947 razy ]



Autor:  ifa [ 28 Paź 2013, 14:05 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

Witam,

W komentarzach do referatu prof. Cieszewskiego wszyscy mówią tylko o brzozie.
A ja się chciałem zapytać czy ktoś może mi wyjaśnić wątek dotyczący tego o co pytał prof. : Czy śnieg przyciąga aluminium ?

Pozdrawiam serdecznie

Autor:  Fakty Smoleńsk [ 28 Paź 2013, 21:18 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

ifa napisał(a):
Witam,

W komentarzach do referatu prof. Cieszewskiego wszyscy mówią tylko o brzozie.
A ja się chciałem zapytać czy ktoś może mi wyjaśnić wątek dotyczący tego o co pytał prof. : Czy śnieg przyciąga aluminium ?

Pozdrawiam serdecznie


pierwszy raz czytam na ten temat dlatego przeszukałem internet
trzeba by jeszcze badać jak ten śnieg zalegał w innych latach i jak będzie zalegał w przyszłości
a wtedy wnioski będą druzgocące

Cytuj:
II Konferencja Smoleńska: prof. Cieszewski o dziwnych jasnych powierzchniach na zdjęciach satelitarnych
data:23 października 2013 Redaktor: AK
Podczas pierwszego dnia II Konferencji Smoleńskiej prof. Cieszewski wygłosił dwa referaty. Drugi dotyczył ustalenia, że brzoza smoleńska była złamana już 5 kwietnia 2010 roku – o tym wyniku od kilku dni jest głośno. Nasz portal zamieści szczegółową relację z tego referatu w dniu jutrzejszym. Dziś jednak chcielibyśmy skoncentrować się na pierwszym referacie prof. Cieszewskiego, który z uwagi na doniosłość drugiego pozostaje w jego cieniu lekko niezauważony. Jest on również bardzo interesujący.



W swoim pierwszym referacie prof. Cieszewski kontynuował badania zdjęć satelitarnych okolic smoleńskiego lotniska z 5, 11, 12 i 14 kwietnia 2010 r. Opisywaliśmy te wyniki wiosną tego roku: http://www.solidarni2010.pl/12964-o-kat ... rnych.html



Praca została napisana przez zespół złożony z czterech autorów – poza profesorem Cieszewskim są to R.C. Lowe, P. Bettinger i A. Kumar. Wszyscy oni reprezentują University of Georgia w USA. Chris Cieszewski jest absolwentem Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, doktoryzował się w 1994 r. na University of Alberta, wg. najpopularniejszej bazy danych o naukowcach – Web of Science – jest autorem 46 publikacji naukowych w prestiżowych czasopismach (baza uwzględnia jedynie takie), a jago h-indeks liczony na podstawie ilości publikacji oraz ilości ich cytowań wynosi 11.



Opis wcześniejszych ustaleń



Autorzy w pierwszej swojej pracy (Cieszewski, C.J., R.C. Lowe, P. Bettinger, A. Kumar, "Micro-detail comparative forest site analysis using high-resolution satellite imagery”, Mathematical and Computational Forestry & Natural-Resource Sciences, 2013) przeanalizowali dostępne komercyjnie za opłatą rzędu kilkuset dolarów zdjęcia satelitarne okolic smoleńskiego lotniska z 5, 11, 12 i 14 kwietnia 2010 r. Odnotowali, że na zdjęciu z 5 kwietnia prawie nie ma obszarów o wysokim współczynniku odbicia światła, takich jaki można zaobserwować w np. przypadku zalegającego śniegu (por. rys. 1, górna część). Następnie zauważyli dziwny i zaskakujący zbieg okoliczności – te obszary zostały zastąpione na zdjęciach z 11, 12 i 14 kwietnia przez nagromadzenia dużej ilości szczątków samolotu. Zadziwiająca jest dokładność wpasowania się wraku we wcześniejsze obszary o wysokim współczynniku odbicia światła (por. rys. 1). Oczywiście trudno przypuszczać, że śnieg przyciąga aluminium.



Ponadto wygląda na to, że wrak leży na suchym gruncie (jasnym, a nie ciemnym) – gdyby wspomniane obszary pochodziły od nagromadzeń śniegu, to w wyniku jego topnienia ziemia powinna być w tych miejscach mokra. Można by to wytłumaczyć, gdyby wrak został spryskany pianką przez straż pożarną (niekiedy tak się dzieje w wypadku katastrof lotniczych), jednak większość zarejestrowanych działań straży pożarnej wykorzystywało raczej wodę, która sprawiłaby, że ziemia w tych miejscach byłaby jeszcze bardziej mokra. Fakt, że te duże płaty o wysokim współczynniku odbicia światła zostawiły suchą ziemię jest dziwny, chyba że umieszczono je na jakiejś piaskownicy, w tych miejscach był długotrwały ogień, który wysuszył ziemię lub ktoś wywiózł stamtąd śnieg przed katastrofą.



Pozostałe obszary o wysokim współczynniku odbicia światła na zdjęciu z 5 kwietnia znajduje się albo na drogach, gdzie śnieg topnieje wolniej, albo w miejscach osłoniętych od wiatru, które na późniejszych zdjęciach zostały zastąpione ciemnymi obszarami (mokrą ziemią). Brak większej ilości dużych powierzchni śniegu na obrazie z dnia 5 kwietnia 2010 r. nie jest zaskoczeniem dla autorów, gdyż od 27 marca 2010 pogoda w Smoleńsku była stosunkowo ciepła i śnieg mógł się topić.



Nowe ustalenia



Tegoroczne ustalenia autorów opierają się na analizie występowania śniegu we wcześniejszych okresach w miejscach, na których 5 kwietnia odnotowano powierzchnie o wysokim współczynniku odbicia światła. Do tych badań wystarczające są dostępne darmowo zdjęcia o słabszej rozdzielczości, gdyż obszary są stosunkowo duże, a na zdjęciach poszukuje się jedynie jasnych bądź ciemnych obszarów, bez konieczności identyfikowania szczegółów.



Zespół prof. Cieszewskiego doszedł do wniosku, że te obszary charakteryzują się wręcz szybkim tempem topnienia śniegu – na zdjęciach z okresów odwilży ukazujących okolice smoleńskiego lotniska pokryte śniegiem te obszary są wręcz ciemne (nie zalega na nich śnieg.), a więc śnieg topnieje tam szybciej! Zatem należy szukać innego pochodzenia tych tajemniczych powierzchni. Naukowiec zaznaczył, że wydaje się nieprawdopodobne, aby władze w Rosji nie wiedziały o pochodzeniu tego zjawiska, zważywszy na fakt, że jest to teren wojskowy. Profesor Cieszewski zauważył, że podobne zjawisko obserwowalibyśmy np. w przypadku pokrycia tych obszarów jasnymi płachtami. Ciężko jednak wyobrazić sobie sens takiego działania (jeśli już, powinny raczej to być płachty maskujące, a więc ciemne).



Wnioski



Zadziwiające jest „dopasowanie się” wraku samolotu do miejsc o wysokim współczynniku odbicia światła. Tym dziwniejsze staje się to w obliczu nowych wyników – miejsca te na zdjęciu sprzed katastrofy nie były pokryte śniegiem. Wydaje się, że w tej sytuacji w celu pełnego wyjaśnienia katastrofy smoleńskiej konieczne staje się rozwikłanie „tajemnicy jasnych powierzchni”.


Opracował AK
http://solidarni2010.pl/16625-ii-konfer ... rnych.html


Rys. 1. Od góry do dołu zdjęcia zrobione 5, 11, 12 i 14 kwietnia 2010 r. w okolicach lotniska smoleńskiego. Zdjęcia panchromatyczne (lewa kolumna) oraz odwrócone (prawa kolumna). Źródło: http://mcfns.
Image

Autor:  ifa [ 28 Paź 2013, 21:52 ]
Temat postu:  Re: "Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M

Dzięki za materiał,

Dokładnie nad tym zastanawiał się prof. Co więcej przedstawił zdjęcia robione zimą w latach poprzedzających katastrofę i dużo było śniegu dookoła za wyjątkiem tych miejsc.
Wydaje mi się, że fakt iż brzoza była złamana już 5-tego to pikuś bo chyba po obejrzeniu zdjęć z innych katastrof samolotów lądujących w lesie nikt nie uwierzy w to, że brzoza mogła urwać skrzydło.

Kiedyś ktoś "wprowadzał zamęt i szum informacyjny" lansując teorię tzw. maskirowki ale to chyba przesada?

Z drugiej strony co to za białe plamy, które pokrywają się z w dużej części z obszarem, na którym rozłożone były szczątki samolotu?

Strach się bać myśleć...

Pozdrawiam serdecznie

Strona 326 z 369 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/