Napisz do nas: info@granagieldzie.pl


Ostatnia wizyta:
Obecny czas: 24 Wrz 2017, 16:44




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 369  Nast臋pna

Image
Ankieta zako艅czy艂a si臋 29 Kwi 2010, 00:20
Image 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego oszukali nas w kwestii godziny katastrofy ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot nie trafia na pas startowy i leci na wysoko艣ci kilku metr贸w ? 0%  0%  [ 0 ]
>dlaczego samolot rozsypa艂 si臋 po okolicy jakby kto艣 rzuci艂 gar艣膰 klock贸w lego na dywan ? 0%  0%  [ 0 ]
***odpowiedzi na pytania znajdziesz na forum,Masz pytania lub Potrafisz udzieli膰 odpowiedzi - Napisz 0%  0%  [ 0 ]
Zapraszam na analizy : 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
Uwaga;je艣li chcecie zachowa膰 nagrania to prosz臋 kopiowa膰,gdy偶 filmy z youtube s膮 systematycznie usuwane 0%  0%  [ 0 ]
>Bardzo prosz臋 o przesy艂anie zdj臋膰,film贸w i innych materia艂贸w pomocnych w dalszych analizach 0%  0%  [ 0 ]
Tragedii Smole艅skiej analizasmolensk@gmail.com 0%  0%  [ 0 ]
Nowe analizy; 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
>Image 0%  0%  [ 0 ]
TU 154M: d艂ugo艣膰 48m,masa 98 ton,k膮t nachylenia 艣cie偶ki lotu 4,5stopnia,bagno 0%  0%  [ 0 ]
z pr臋dko艣ci 270 km/h[ wyhamowa艂 po 98 metrach] 0%  0%  [ 0 ]
>Image>Image>Image>Image 0%  0%  [ 0 ]
ImageImage 0%  0%  [ 0 ]
Szczeg贸lnie wa偶ne filmy; >zawiesia ! 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
Je艣li przyjmiemy za prawdziw膮 wersj臋 Prokuratury Generalnej, 偶e samolot spad艂 o 08.41.05, 0%  0%  [ 0 ]
to w贸wczas obecno艣膰 nad pobojowiskiem cho膰by jednego 艣mig艂owca wyposa偶onego 0%  0%  [ 0 ]
w specjalny zestaw do przenoszenia du偶ych gabarytowo 艂adunk贸w 0%  0%  [ 0 ]
jest bezpo艣rednim dowodem na zamach, gdy偶 nie jest fizycznie mo偶liwym 0%  0%  [ 0 ]
pojawienie si臋 tam na przeci膮gu minuty jednego lub dw贸ch 艣mig艂owc贸w, 0%  0%  [ 0 ]
gdyby zawczasu nie oczekiwa艂y w powietrzu na wkroczenie do akcji. /bloger OHV/ 0%  0%  [ 0 ]
Zawiesia-Analiza 0%  0%  [ 0 ]
0%  0%  [ 0 ]
W przypadku zablokowania forum {ACTA} tutaj b臋d膮 dost臋pne linki do naszych stron 0%  0%  [ 0 ]
>Image Image 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 0
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 29 Kwi 2010, 22:32 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
Image


_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 02 Maj 2010, 22:28 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
EMP
Impuls elektromagnetyczny indukuje wysokie napi臋cie w sieciach, urz膮dzeniach elektrycznych i elektronicznych. Zwi臋kszone napi臋cie powoduje skokowy wzrost nat臋偶enia pr膮du elektrycznego i wydzielanie du偶ych ilo艣ci ciep艂a, w konsekwencji czego uszkodzeniu ulegaj膮 elementy elektroniczne, obwody elektryczne, a nawet linie przesy艂owe. Wysokie napi臋cie powoduje r贸wnie偶 przebicie warstw izolacyjnych.

Zmienia w艂asno艣ci jonosfery zaburzaj膮c 艂膮czno艣膰 radiow膮.
EMP Pt 1

EMP: A Terrorist's Dream

emp attack p 1 / 3

An EMP Attack could be more damaging than an Nuke Bomb

_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 03 Maj 2010, 12:24 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
KATASTROFA SAMOLOTU SMOLE艃SK - PIERWSZE NAGRANIE,NAPISY

Ponadto jeszcze dodatkowych kilka pyta艅 oraz fakt贸w - co najmniej dziwnych:
1. Postawa Rosjan. Za bardzo czu艂a, zaanga偶owana, fa艂szywa?
2. Areszt dla kontrolera lot贸w - nikt go ju偶 nie widzia艂. Rekwirowanie dziennikarzom kamer i nagra艅
3. Chaos informacyjny (swego czasu g艂贸wna bro艅 KGB). Najpierw niby 4 ko艂owania, potem 2 a w ko艅cu jedno. Tak samo z liczb膮 ofiar
4. Brak karetek na miejscu zdarzenia. Od razu wiedzieli, 偶e nie warto?
5. Strza艂y z pistoletu na jedynym zachowanym, nie zarekwirowanym filmie przez FSB. Kto strzela艂 do kogo? Nie daj Bo偶e do rannych kto艣
6. M贸wiono o 3 osobach, kt贸re przetrwa艂y katastrof臋. Taka informacja musia艂a si臋 sk膮d艣 wzi膮膰 przecie偶!
7. Samolot przechyli艂 si臋 tu偶 przed l膮dowaniem w lewo? Atak serca? zdalna blokada steru? Sk膮d taki nag艂y ruch i zwrot tu偶 przed l膮dowaniem?
8. Szcz膮tki samolotu dziwnie zniszczone.
9. Samolot gdy upada - wywo艂uje gigantyczny po偶ar, jest chmura czarnego dymu, pali si臋 paliwo. Tutaj nic, Przy pr贸bie l膮dowania rozbity w py艂 i ledwo dwie blachy si臋 tli艂y
10. W momencie feralnego l膮dowania w przestrzeni powietrznej niedaleko Smole艅ska lata艂y 2 samoloty - Bia艂oruski i Rosyjski. Co tam robi艂y? Pilnowa艂y?
11. Z艂a pogoda? Lotnisko zapasowe? A samolot poprzedni膮 delegacj膮 30 minut wcze艣niej to mia艂 inne warunki niby?
12. To Rosjanie jako pierwsi pu艣cili w eter informacje o tym jakoby win臋 za wypadek ponosili piloci, nieznaj膮cy rosyjskiego lub prezydent, bo ich zmusza艂. Hmmm
13. Na pok艂adzie samoloty by艂 szef polskich wojsk, Genera艂 G膮gor. Za kilka miesi臋cy mia艂 zosta膰 szefem wojsk NATO. Polak na czele wojsk NATO? Czy jest wi臋ksza zniewaga dla Rosjan?
14. Na pok艂adzie by艂 te偶 szef wojsk specjalnych. Znaj膮cy wszystkie tajemnice naszego wywiadu i kontrwywiadu wojskowego. I w艂adaj膮cy z nim. Zamach m贸g艂by zrobi膰 z nas chwilowo go艂y kraj
15. I na koniec fakt najcz臋艣ciej wymieniany przez internaut贸w, 偶e kilka miesi臋cy temu samolot by艂 w "remoncie" w Rosji. Hmmm
Szanse zamachu oceniam co prawda na jakie艣 10-20%, ale jedno mnie irytuje - jakim prawem prokuratura OD RAZU wykluczy艂a pr贸b臋 zamachu? Przecie偶 takie 艣ledztwo si臋 z biegu robi od razu po ka偶dym wypadku lotniczym. A tym bardziej prezydenta. I to mi 艣mierdzi najmocniej. W momencie takim jak ten - w czasie destabilizacji - najlepiej sobie u偶ywaj膮 agenci GRU - wywiad wojskowy Rosji - b膮d藕my o stro偶ni. W Polsce mo偶e by膰 zakonspirowanych nawet kilka tys agent贸w rosyjskich. Wsz臋dzie. Wi臋c b臋d膮 pr贸bowali o艣mieszy膰 tego typu tezy. Im wi臋cej takich o艣miesze艅 tym bedzie bardziej podejrzanie.
p.s. smaczku dodaje fakt, 偶e ostatnimi czasy Putin i Miedwiediew przestali za sob膮 przepada膰 i zaczynaj膮 si臋 wzajemnie zwalcza膰
Katastrofa Tu154 Smole艅sk - Negatyw odwr贸cone kolory - (negative, invert color)

_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 03 Maj 2010, 12:34 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
Do Wojskowej Prokuratury Okr臋gowej w Warszawie wp艂yn臋艂a r贸wnie偶 opinia Biura Bada艅 Kryminalistycznych ABW dotycz膮ca nagrania filmowego miejsca katastrofy z dnia 10 kwietnia 2010 roku opublikowanego w Internecie. Z opinii wynika, 偶e w nagraniach znajduj膮 si臋 kr贸tkie wypowiedzi m臋偶czyzn i kobiety w j臋zyku rosyjskim oraz wypowiedzi m臋偶czyzn w j臋zyku polskim. Niekt贸rych s艂贸w nie zdo艂ano odtworzy膰 ze wzgl臋du na du偶膮 ilo艣膰 zak艂贸ce艅 oraz ma艂y odst臋p sygna艂u od szumu. W trakcie bada艅 nie znaleziono dowod贸w na dokonywanie ingerencji w ci膮g艂o艣膰 zapisu, stwierdzono jednak fakt modyfikacji formatu nagrania i powt贸rny zapis do pliku. Nale偶y zauwa偶y膰, i偶 materia艂 przekazany do bada艅 stanowi艂y nagrania niskiej jako艣ci. Zdaniem bieg艂ych nie mo偶na wykluczy膰, 偶e nades艂ane zapisy by艂y wielokrotnie poddawane kompresji, co mog艂oby spowodowa膰 zatarcie nawet bardzo widocznych 艣lad贸w ingerencji w ich ci膮g艂o艣膰. Odno艣nie ewentualnych odg艂os贸w wystrza艂贸w, biegli stwierdzili, 偶e z uwagi na wyst臋powanie silnych zak艂贸ce艅, w tym pochodz膮cych prawdopodobnie od podmuch贸w powietrza, ma艂ym stosunkiem sygna艂u do szumu, podejrzeniem modyfikacji formatu nagrania, nie by艂a mo偶liwa jakakolwiek pomiarowa analiza odg艂os贸w przypominaj膮cych wystrza艂. eek Kwestia ta b臋dzie przedmiotem dalszych czynno艣ci procesowych.

SMOLE艃SK : Kolejny strza艂 !

_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 03 Maj 2010, 13:51 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
Informacje na temat nowej broni EISCAT, HAARP testowanej w Norwegii oraz informacje z wikipedi: Sura Instytut Badawczy Radio-Fizyczny (Ni偶ny Nowogr贸d, Rosja). Bada zjawisko ob艂ok贸w srebrzystych, wg rosyjskiej telewizji, bombowiec Tu-16 w ramach eksperymentu wlecia艂 w taki ob艂ok, co doprowadzi艂o do awarii elektroniki, samolot锘 z wielkim trudem wyl膮dowa艂 na lotnisku.


Najlepsze jak do tej pory wyja艣nienie fenomenu 艣wiate艂 nad Norwegi膮. Trondelag, le偶y obok Longyearbyen w rejonie Svalbag, gdzie znajduje si臋 baza The EISCAT Scientific Association. Jest to podobna instalacja do HAARP (bada si臋 tam r贸偶ne zjawiska zwi膮zane z u偶yciem fal elektromagnetycznych i ich wp艂ywem na atmosfer臋 ziemsk膮). W tej akurat ogrzewnaie jonosferyczne. W 2005 naukowcy pracuj膮cy w HAARP opublikowali informacj臋 o wytworzeniu sztucznej zorzy polarnej za pomoc膮 silnych, zogniskowanych fal radiowych wysokiej cz臋stotliwo艣ci.

_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 03 Maj 2010, 14:05 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
Drugie k艂amstwo katy艅skie? Jan Pietrzak V felieton

_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 03 Maj 2010, 20:23 
Offline
Skopiec 724
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 04 Kwi 2009, 20:33
Posty: 1630
Miejscowo艣膰: MA艁OPOLSKA
Autorska analiza wykonana na podstawie miejsc zajmowanych w samolocie i ofiar tragedii zidentyfikowanych po kodzie DNA
Za艂膮cznik:
Tu-154M!.jpg
Tu-154M!.jpg [ 64.7 KiB | Obejrzany 20493 razy ]

Cz艂onkowie za艂ogi
1. kpt. Arkadiusz PROTASIUK dow贸dca za艂ogi
2. mjr Robert GRZYWNA drugi pilot
3. por. Artur ZI臉TEK nawigator
4. chor. Andrzej MICHALAK technik
5. Barbara MACIEJCZYK stewardesa
6. Natalia JANUSZKO stewardesa
7. Justyna MONIUSZKO stewardesa

NA 7 OS脫B ZA艁OGI 5 ZIDENTYFIKOWANO PO KODZIE DNA
/mo偶na przypuszcza膰 偶e w艂a艣nie 5 os贸b znajdowa艂o si臋 w kabinie pilot贸w

Przedstawiciele Si艂 Zbrojnych RP

1. Gen. broni Bronis艂aw KWIATKOWSKI Dow贸dca Operacyjny Si艂 Zbrojnych RP
2. Gen. broni pil. Andrzej B艁ASIK Dow贸dca Si艂 Powietrznych RP
3. Gen. dyw. Tadeusz BUK Dow贸dca Wojsk L膮dowych RP
4. Gen. dyw. W艂odzimierz POTASI艃SKI Dow贸dca Wojsk Specjalnych RP
5. Wiceadmira艂 Andrzej KARWETA Dow贸dca Marynarki Wojennej RP
6. Gen. bryg. Kazimierz GILARSKI Dow贸dca Garnizonu Warszawa

NA 6 PRZEDSTAWICIELI SI艁 ZBROJNYCH A呕 5 ZIDENTYFIKOWANO PO KODZIE DNA! Salonik nr.3
W saloniku nr.3 przebywali tak偶e;
1.Gra偶yna G臋sicka, szefowa klubu PiS (ur. 1951)
2.Andrzej Przewo藕nik, sekretarz generalny Rady Ochrony Pami臋ci Walk i M臋cze艅stwa (ur. 1963)
3.Mariusz Handzlik, podsekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP (ur. 1965 r.)
WSZYSTKIE WYMIENIONE WY呕EJ OSOBY ZOSTA艁Y ZIDENTYFIKOWANE PO KODZIE DNA A ZNAJDOWA艁Y SI臉 W KOKPICIE PILOT脫W I SALONIKU NR.3
ZA艁OGA 5 IDENTYFIKACJI DNA z 5 OS脫B
SALONIK NR.1 2 OSOBY
SALONIK NR.2 8 OS脫B
SALONIK NR.3 8 IDENTYFIKACJI DNA z 18 OS脫B
CZ臉艢膯 PASA呕ERSKA NR.4 8 IDENTYFIKACJI DNA z 63 OS脫B
Analiza na podstawie materia艂贸w;
Image
Do Polski wci膮偶 nie wr贸ci艂y cia艂a 21 ofiar katastrofy w Smole艅sku. Wci膮偶 trwa ich identyfikacja.
ZA艁OGA SAMOLOTU
Podporucznik Andrzej Michalak, cz艂onek za艂ogi samolotu (ur. 1973)
Natalia Januszko, stewardesa (ur. 1987)
Podpu艂kownik Robert Grzywna dow贸dca za艂ogi samolotu (ur. 1974)
Major Arkadiusz Protasiuk, kapitan samolotu (ur. 1974)
Kapitan Artur Zi臋tek, cz艂onek za艂ogi samolotu (ur. 1978)

SALONIK NR.3
Admira艂 Andrzej Karweta, dow贸dca Marynarki Wojennej (ur. 1958)
Genera艂 Andrzej B艂asik, dow贸dca Si艂 Powietrznych (ur. 1962)
Genera艂 Kazimierz Gilarski, dow贸dca garnizonu warszawskiego Wojska Polskiego (ur. 1950)
Genera艂 Bronis艂aw Kwiatkowski, dow贸dca operacyjny si艂 zbrojnych (ur. 1950)
Genera艂 W艂odzimierz Potasi艅ski, dow贸dca wojsk specjalnych (ur. 1956),

Gra偶yna G臋sicka, szefowa klubu PiS (ur. 1951)
Andrzej Przewo藕nik, sekretarz generalny Rady Ochrony Pami臋ci Walk i M臋cze艅stwa (ur. 1963)
Mariusz Handzlik, podsekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP (ur. 1965 r.)

CZ臉艢膯 PASA呕ERSKA SAMOLOTU NR.4
Tadeusz Lutoborski, Rodziny Katy艅skie (ur. 1926)
Aleksandra Natalii 艢wiat, wiceszefowa PiS (ur. 1959)
Janusz Krupski, kierownik Urz臋du do spraw Kombatant贸w i Os贸b Represjonowanych (ur. 1951)
Edward Duchnowski, przewodnicz膮cy Zwi膮zku Sybirak贸w (ur. 1930)
Arkadiusz Rybicki, pose艂 PO (ur. 1953)
Wies艂aw Woda, pose艂 PSL (ur. 1946)
Edward Wojtas, pose艂 PSL (ur. 1955)
Stanis艂aw Zaj膮c, senator PiS (ur. 1949)

Za艂膮cznik:
salonik1.jpg
salonik1.jpg [ 112.55 KiB | Obejrzany 18312 razy ]

Za艂膮cznik:
salonik2.jpg
salonik2.jpg [ 104.33 KiB | Obejrzany 18285 razy ]


Za艂膮czniki:
salonik.jpg
salonik.jpg [ 126.24 KiB | Obejrzany 18250 razy ]

_________________
Image
Pierwszego odkrycia badacz mo偶e dokona膰 sam, lecz im bardziej 艣wiat staje si臋 skomplikowany,
tym trudniej doprowadzi膰 mu badania do ko艅ca bez uciekania si臋 do wsp贸艂pracy z innymi.

ImageImage>>Je艣li podoba Ci si臋 nasze forum i uwa偶asz 偶e warto go promowa膰, pole膰 nas znajomym usmiech
G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 09 Maj 2010, 12:25 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 30 Kwi 2009, 15:36
Posty: 956
Miejscowo艣膰: Bydgoszcz
ZAMACH W SMOLE艃SKU - WYWIAD KOMOROWSKIEGO DLA RMF FM UDZIELONY ROK TEMU !!!!

Cytuj:
he he nie pretenduje do roli wieszcza czy roli proroka tylko wie pan, przyjd膮 wybory prezydenckie czy te偶 prezydent b臋dzie gdzie艣 lecia艂 i to si臋 wszystko zmieni



_________________
a 艣wiat milczy

Parlament Europejski milczy, NATO milczy, ONZ milczy, USA milcz膮, Mi臋dzynarodowa Fundacja Praw Cz艂owieka milczy ...


ImageImage
Uwaga! Bojkot 鈥濺zepy鈥 za zwolnienie Gmyza
Podczas katastrofy- twardego l膮dowania- samoloty nie rozpadaj膮 si臋 na 100000 cz臋艣ci.W Smole艅sku ma zastosowanie Prawo Tuska/Putina, a nie Newtona.
czy Tusk by艂 agentem STASI, BND i SB o kryptonimie "Oscar"?
czy Bronis艂aw Komorowski to TW "Litwin" (WSI)?
czytaj w necie...


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 09 Maj 2010, 13:46 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 16 Kwi 2010, 15:22
Posty: 425
Zgadzam si臋 z tym tekstem w 100%
"Smoking gun", czyli dymi膮ca bro艅, to popularny skr贸t my艣lowy poj臋cia poszlaki, czyli dowodu po艣redniego, informacji kt贸ra pozwala interpretowa膰 wydarzenie i sformu艂owa膰 o nim wst臋pn膮 opini臋. Poszlaka nie ma wagi dowodu bezpo艣redniego, a co za tym idzie interpretacje na niej oparte mog膮, ale nie musz膮 by膰 zgodne z rzeczywistym przebiegiem zdarzenia.

Je艣li policja wezwana przez s膮siad贸w, s艂ysz膮cych krzyki i strza艂y z broni palnej, przybywa na miejsce zdarzenia i zastaje tam trupa z ranami postrza艂owymi i stoj膮cego nad nim go艣cia trzymaj膮cego pistolet, kt贸ry jeszcze dymi z lufy, to jakkolwiek nie jest to wystarczaj膮cy dow贸d, by go oskar偶y膰 przed s膮dem, 偶e to on zastrzeli艂 faceta le偶膮cego na ziemi, to jest to istotna poszlaka, wystarczaj膮ca by go zamkn膮膰 do wyja艣nienia.

St膮d "smoking gun".

Naturalnie, poszlak臋 mo偶e potem potwierdzi膰 sekcja zw艂ok, ekspertyza balistyczna broni i wydobytego z cia艂a ofiary pocisku, analiza odcisk贸w palc贸w na broni, testy chemiczne na obecno艣膰 niedopalonego prochu na r臋kach podejrzanego etc. etc. - wtedy to ju偶 b臋d膮 bezpo艣rednie dowody czynu.

Podejrzany na podstawie poszlaki mo偶e te偶 oszcz臋dzi膰 wszystkim czasu i zachodu i po prostu przyzna膰 si臋 do zab贸jstwa lub morderstwa, cho膰 nawet wtedy wymagana b臋dzie opinia bieg艂ego, 偶e jest zdr贸w na umy艣le i wiedzia艂 co robi, gdy naciska艂 spust broni.

W sprawie katastrofy smole艅skiej nie mamy na razie dowod贸w, natomiast mamy dymi膮cy nagan du偶ego kalibru.

Dymi膮cy nagan stanowi膮 relacje z prowadzenia 艣ledztwa przez stron臋 rosyjsk膮. 艢ledztwo wydaje si臋 forsowa膰 tylko jedn膮 hipotez臋, mianowicie tak膮, 偶e ani Federacja Rosyjska, ani 偶aden jej obywatel, nie mia艂y ze smole艅sk膮 katastrof膮 nic wsp贸lnego, za艣 polski prezydent zgin膮艂 z woli Boga, Historii i nieszcz臋艣liwego zbiegu okoliczno艣ci. Anglosasi zwi臋藕le okre艣laja takie spontaniczne, losowo wyst臋puj膮ce nieszcz臋艣cia s艂owami 'shit happens', nie wiem natomiast, jak to b臋dzie po rosyjsku.

Ja mam naturalnie g艂臋bok膮 wiar臋, 偶e Rosja to jest ca艂kiem normalne pa艅stwo. W zwi膮zku z tym nie mam naturalnie 偶adnych w膮tpliwo艣ci, 偶e kiedy we w艂a艣ciwym czasie opublikowany zostanie raport mi臋dzynarodowej komisji badaj膮cej przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M nr 101, dn. 10 kwietnia 2010r. w okolicach lotniska Smole艅sk-Siewiernyj, to ten dokument b臋dzie wygl膮da艂 tak samo, albo bardzo podobnie, jak raport francuskiego Bureau d'Enqu锚tes et d'Analyses pour la S茅curit茅 de l'Aviation Civile (BEA) w sprawie przyczyn katastrofy samolotu Concorde, rejestracja F-BTSC, dn. 25 lipca 2000 r. w Gonesse pod Pary偶em.

http://www.bea.aero/docspa/2000/f-sc000 ... 0725a.html

To znaczy, rosyjski raport niechybnie b臋dzie jasny i wyczerpuj膮cy, a miejscami wr臋cz drobiazgowy. B臋dzie mia艂 co najmniej 12.5 megabajta jako plik .pdf, i dwana艣cie za艂膮cznik贸w; w sumie kilkaset stron, wszystkie zostan膮 opublikowane w internecie natychmiast po podpisaniu raportu przez komisj臋.

By膰 mo偶e ten rosyjski raport b臋dzie nawet jeszcze wi臋kszy i dok艂adniejszy od francuskiego, bo w ko艅cu w katastrofie Concorde nie zgin膮艂 prezydent Republiki Francuskiej z ma艂偶onk膮, elita 偶ycia politycznego Francji oraz dow贸dztwo francuskich si艂 zbrojnych, tylko wycieczka niemieckich biznesmen贸w.

Z raportu komisji smole艅skiej b臋dzie naturalnie wynika艂o, 偶e po usuni臋ciu z miejsca katastrofy Tu-154M wi臋kszych szcz膮tk贸w samolotu, zosta艂o ono nast臋pnie kilkakrotnie przeszukane przez id膮c膮 rami臋 przy ramieniu tyralier臋 policjant贸w zaopatrzonych w pincety i torebki plastikowe, kt贸ra starannie wyzbiera艂a wszystkie szcz膮tki wi臋ksze ni偶 p贸艂 paznokcia. To 艣wiatowy standard takich dochodze艅, zastosowany po katastrofie Concorde, wi臋c ja po prostu nie wyobra偶am sobie, by Rosjanie mogli post膮pi膰 inaczej.

Pog艂oski, 偶e na miejscu katastrofy pozostawiono jakie艣 szcz膮tki, to z pewno艣ci膮 potwarz.

W katastrofie Concorde jako jej pierwotn膮 przyczyn臋 zidentyfikowano pasek blachy tytanowej o wymiarach 43x4 cm, le偶膮cy w charakterze 艣miecia na pasie startowym, kt贸ry podczas startu Concorde przeci膮艂 jedn膮 z opon samolotu. Ten kawa艂ek blachy, rozmiar贸w szkolnej linijki, znaleziono na pasie startowym, zabezpieczono, skatalogowano, a nast臋pnie dopasowano po kilku miesi膮cach 艣ledztwa do kszta艂tu przeci臋cia w oponie Concorde zabezpieczonej na miejscu upadku samolotu.

W dochodzeniu w sprawie przyczyn katastrofy lotu PanAm 103, kt贸ry rozbi艂 si臋 w szkockim miasteczku Lockerbie 21 grudnia 1988 r. w wyniku eksplozji bomby w 艂adowni baga偶owej, koronnym dowodem rzeczowym sta艂 si臋 strz臋p p艂ytki obwodu drukowanego o wymiarach 0,8 x 1,25 cm, kt贸ry by艂 cz臋艣ci膮 elektronicznego zapalnika czasowego bomby i zosta艂 wyj臋ty przez policyjnych technik贸w pincet膮 ze znalezionego w lesie pod Lockerbie nadpalonego kawa艂ka koszuli. 艢ledztwo trwa艂o prawie trzy lata.

Faza zbierania szcz膮tk贸w w Lockerbie trwa艂a pi臋膰 miesi臋cy. Znaleziono oko艂o 1200 fragment贸w wraku. Ponad 1000 policjantow i 偶o艂nierzy r臋cznie wyzbiera艂o z powierzchni kilkunastu kilometr贸w kwadratowych ponad 10 tysi臋cy innych przedmiot贸w. Ka偶dy znaleziony przedmiot opatrzono etykietk膮 z miejscem i dat膮 znalezienia, umieszczono w plastikowej torebce, a nast臋pnie po przewiezieniu do centralnego magazynu prze艣wietlono przy pomocy przemys艂owej aparatury rentgenowskiej, oraz sprawdzono chromatografem gazowym na obecno艣膰 艣ladow materia艂贸w wybuchowych.

http://dnausers.d-n-a.net/dnetGOjg/Lockerbie.htm

Naturalnie tak samo b臋dzie w Smole艅sku, bo inaczej by膰 nie mo偶e. A mo偶e nawet dokladniej, bo nie by艂 to zwyk艂y lot pasa偶erski.

Pog艂oski, jakoby miejsce katastrofy pod Smole艅skiem zosta艂o przeorane spychaczami w nieca艂y miesi膮c po wypadku, to z pewno艣ci膮 potwarz.

Za艂膮cznik medyczny do raportu o przyczynach katastrofy Tu-154M nr 101 omawiaj膮cy wyniki sekcji zw艂ok ofiar b臋dzie niezawodnie odpowiada艂 co najmniej takim standardom medycyny wojskowej jak te opisane w ameryka艅skich przepisach Medical Aspects of Army Aircraft Accident Investigation (Army Regulation 40-21, Headquarters Department of the Army Washington, DC 23 November 1976, Unclassified)

http://www.army.mil/usapa/epubs/pdf/r40_21.pdf.

A zapewne nawet jeszcze 艣ci艣lejszym, bo ameryka艅skie przepisy wojskowe sformu艂owano dla potrzeb rutynowych dochodze艅 dotycz膮cych 艣mierci cz艂onk贸w za艂ogi w wypadkach treningowych w lotnictwie wojskowym, a nie na potrzeby 艣ledztwa nad przyczynami katastrofy o wadze og贸lnopa艅stwowej, w kt贸rej ginie g艂owa pa艅stwa i generalicja.

Zgodnie z art. 3 ust.7 tej instrukcji, w ci膮gu 96 godzin po zako艅czeniu ostatniej sekcji zw艂ok, wszystkie protoko艂y sekcji, preparaty mikroskopowe, pr贸bki tkanek zakonserwowane w bloczkach parafinowych i innymi sposobami, zbi贸r fotografii ofiar przed i po przewiezieniu z miejsca wypadku oraz zdj臋cia rentgenowskie maj膮 zosta膰 przekazane do dyspozycji wojskowego instytutu medycyny s膮dowej. Zgodnie z za艂膮cznikiem A, punkt 4, cz臋艣膰 E do instrukcji nr 40-21, ka偶dy protok贸艂 sekcji ka偶dej z osobna ofiary wypadku musi opr贸cz standardowego opisu medycznego zawiera膰 nast臋puj膮c膮 informacj臋:

1. Szacunkowy czas prze偶ycia od momentu uderzenia o ziemi臋.
2. Dat臋 i godzin臋 艣mierci.
3. 艢lady ognia na zw艂okach powsta艂e przed i po uderzeniu samolotu o ziemi臋, oraz obecno艣膰 na zw艂okach b艂ota, ziemi lub 艣lad贸w paliwa.
4. Szacunkowy czas wystawienia zw艂ok na dzia艂anie ognia.
5. Po艂o偶enie zw艂ok lub fragment贸w zw艂ok na miejscu wypadku wzgl臋dem szcz膮tk贸w samolotu.
6. Obra偶enia (osobno i szczeg贸艂owo opisane maj膮 by膰 obra偶enia g艂owy, twarzy, szyi, krtani, bark贸w, piersi, korpusu, miednicy, ramion, n贸g, d艂oni i st贸p).
7. Przyczyny doznanych poparze艅 (po偶ar, kontakt z paliwem, p艂ynem hydraulicznym, innymi substancjami).
8. Przyczyny obra偶e艅 mechanicznych (uderzenie o cz臋艣ci samolotu - szczeg贸艂owy opis, lub o inne przedmioty - szczeg贸艂owy opis).
9. Kolejno艣膰 doznanych obra偶e艅 (opisa膰 kolejno obra偶enia odniesione przed wypadkiem, obra偶enia spowodowane podczas pierwszego zderzenia z ziemi膮, podczas ew. kolejnych zderze艅 z ziemi膮 lub innymi obiektami, podczas ew. dalszego toku wypadku).

Pog艂oski, jakoby w rosyjskich protoko艂ach sekcji pisano po prostu "przyczyna 艣mierci: mnogie obra偶enia", to z pewno艣ci膮 potwarz.


Kodycyl technologiczny:

By膰 mo偶e nie wszystko jest stracone na zawsze w smole艅skiej mgle, bo obecno艣膰 w r臋kach prywatnych przedmiot贸w odnalezionych na miejscu katastrofy stwarza realn膮 mo偶liwo艣膰 spo艂ecznego poszukiwania pe艂noprawnych dowod贸w, by zast膮pi膰 nimi dymi膮cy nagan.

Sceptycy, k贸rych nie obezw艂adni艂a dotychczasowa eksplozja braterstwa polsko-rosyjskiego, zastanawiaj膮 sie m.in. nad przyczynami ca艂kowitej dezintegracji 艣rodkowej cz臋艣ci samolotu, czyli kabiny pasa偶erskiej.

Od艂amana cz臋艣膰 ogonowa i usterzenie zachowa艂y si臋 w stanie podobnym, jak widoczny na zdj臋ciach z miejsc podobnych katastrof lotniczych. Kabina pasa偶erska natomiast jest w kawa艂kach, rozmiar贸w, tak na oko, p贸艂 metra na p贸艂 metra.

Cia艂a s膮 podobno zmasakrowane, pozrozrywane, poparzone, cho膰 ani wybuchu, ani du偶ego po偶aru paliwa na miejscu wypadku nie by艂o - prawdopodobnie ze wzgl臋du na brak kontaktu gor膮cych silnik贸w, od艂amanych razem z cze艣ci膮 ogonow膮, ze zbiornikami paliwa w skrzyd艂ach, od艂amanych kilkadziesi膮t metr贸w dalej, jak i ze wzgl臋du na brak iskier przy uderzeniu metalowego kad艂uba o podmok艂y grunt.

Nic nie wiadomo o stanie kabiny za艂ogi. Kokpit, z natury rzeczy zawieraj膮cy kluczowy materia艂 dowodowy, znik艂 z powierzchni planety. Ani jednego zdj臋cia. Nie wiadomo, czy kabina pilot贸w od艂ama艂a si臋 od reszty kad艂uba tak samo jak cz臋艣膰 ogonowa, czyli mniej wi臋cej w ca艂o艣ci, posz艂a w drzazgi, czy magicznie wysublimowa艂a w atmosfer臋.

Jako niepoprawny sceptyk, nihilista i oszo艂om uwa偶am, 偶e zar贸wno (niedost臋pne nam jeszcze na razie) szcz膮tki samolotu jak i przedmioty znalezione na miejscu wypadku oraz zw艂oki ofiar mog艂yby potwierdzi膰 lub wykluczy膰 hipotez臋 eksplozji wolumetrycznej w kabinie pasa偶erskiej, kt贸ra jest zgodna z widocznym na zdj臋ciach stanem wraku oraz pog艂oskami na temat stanu zw艂ok.

Osobom zainteresowanym fizyk膮 takich eksplozji i sposobem ich przeprowadzania polecam kwerend臋 literatury tematu, z u偶yciem fraz kluczowych: UCVE (unconfined cloud vapour explosion), CCVE (confined cloud vapor explosion) oraz BLEVE (boling liquid expanding vapor explosion).

O ile analiza spektrometryczna znalaz艂aby na miejscu katastrofy, w szcz膮tkach samolotu lub na zw艂okach ofiar tlenek etylenu, tlenek propylenu, azotan izopropylu, aluminium, magnez lub cyrkon o wysokiej czysto艣ci, w postaci py艂贸w o innym sk艂adzie ni偶 stopy u偶yte w konstrukcji samolotu, kompleksowe zwi膮zki metaloorganiczne zawieraj膮ce fluor i metale lekkie, niewyt艂umaczalnie wysokie st臋偶enie fluoru, albo nanocz膮steczki metali, to taka sygnatura wskazywa艂aby na eksplozj臋 wolumetryczn膮, zwan膮 przez Rosjan termobaryczn膮.

Ca艂kowicie przypadkowo tak si臋 sk艂ada, 偶e Rosjanie s膮 pionierami u偶ycia eksplozji termobarycznych w technice wojskowej. Oko艂o litr p艂ynu w g艂owicy pocisku do r臋cznej wyrzutni "袪袩袨-袗 楔屑械谢褜", eksploduj膮cego jako aerozol wype艂niaj膮cy pomieszczenie w ostrzelanym "trzmielem" budynku, daje ten sam efekt, co pocisk haubicy 152mm - zawsze zabija wszystkich w pomieszczeniu i prawie wszystkich w budynku, a cz臋sto burzy budynek, co Rosjanie praktycznie sprawdzili w Czeczenii.

Niczego to naturalnie nie dowodzi, do czasu zbadania spektroskopem masowym (MS) przedmiot贸w z katastrofy, znajduj膮cych si臋 obecnie w r臋kach prywatnych.

Kodycyl medyczny:

Czy te zw艂oki, kt贸re przetrwa艂y mniej wi臋cej w ca艂o艣ci, prze艣wietlono? Eksplozja termobaryczna zabija bardzo charakterystycznym mechanizmem 'blast injury' obejmuj膮cym m.in obra偶enia p艂uc wywo艂ane skokowym wzrostem ci艣nienia w pomieszczeniu do ponad 3MPa. Te obra偶enia p艂uc maj膮 bardzo charakterystyczny obraz radiologiczny na zdj臋ciach rentgenowskich klatki piersiowej, zwany 'butterfly', czyli motylem. Najbardziej kompetentna w ocenie diagnostycznej takich zdj臋膰 jest medycyna izraelska, z powodu du偶ego do艣wiadczenia z ofiarami terrorystycznych zamach贸w bombowych w miejscach publicznych. Wystarczy wys艂a膰 zdj臋cia rentgenowskie z pro艣b膮 o opini臋. Czy oszacowano temperatur臋, jaka dzia艂a艂a na spalone zw艂oki? Medycyna s膮dowa ma na to rozmaite sposoby. Po偶ar paliwa lotniczego osi膮ga 900-1100 stopni Celsjusza, eksplozja termobaryczna ma 2500-3000 stopni i bardzo wysoki gradient wzrostu temperatury.

Kodycyl ekonomiczny:

Czy i kiedy dostaniemy z powrotem od Rosjan wrak samolotu, a raczej jego cz臋艣ci z艂o偶one luzem na kup臋, kt贸rej RP jest nadal pe艂noprawnym w艂a艣cicicielem, bo samolot by艂 kupiony od Rosjan i ca艂kowicie zap艂acony? Czy te偶 zgodzimy si臋 z Rosjanami 偶e to bez sensu, i wrak pojedzie prosto do rosyjskiej huty, a my wielkodusznie nie b臋dziemy si臋 domaga膰 nawet zap艂aty za z艂om?

Kodycyl archeologiczny:


Ewentualne zaoranie, przekopanie, zabetonowanie, (niepotrzebne skre艣li膰) miejsca katastrofy nie pomo偶e jako antidotum na ewentualn膮 komisj臋 艣ledcz膮 za 50 lat. 艢lady podejrzanych substancji, je艣li si臋 tam znajduj膮, bed膮 wykrywalne spektrometrycznie w praktyce do ko艅ca 艣wiata. To samo dotyczy ewentualnych ekshumacji ofiar przez pokolenie naszych wnuk贸w.

Mo偶e natomiast pom贸c w udaremnieniu przysz艂ego 艣ledztwa zdj臋cie z obszaru katastrofy ca艂ej wierzchniej warstwy gruntu, przynajmniej 1 m w g艂膮b, i jej wywiezienie w jakie艣 nieujawnione miejsce. Nie zdziwi mnie zatem, je艣li miasto Smole艅sk nagle zacznie budowa膰 na tym terenie np. najwi臋kszy na 艣wiecie podziemny parking, centrum handlowe na trzy pi臋tra w g艂膮b, albo super-basen k膮pielowy o powierzchni kilku hektar贸w.
http://wtemaciemaci.salon24.pl/178536,dymiacy-nagan
Cytuj:
Nie mam takiego pomys艂u, bo nie uwazam by kto艣 do tego samolotu z 袪袩袨-袗 楔屑械谢褜 strzela艂. Jednorazowa rakieta termobaryczna Trzmiel s艂u偶y do szturmowania bunkr贸w i tuneli oraz zabijania npla kryj膮cego si臋 w budynkach, a nie do strzelania do samolot贸w.

Chodzi o hipotetyczn膮 mo偶liwo艣膰 wype艂nienia kabiny wybuchowym aerozolem ze zdalnie uruchamianego zasobnika ci艣nieniowego upakowanego gdzie艣 w samolocie na przyk艂ad przy okazji remontu, albo przez swojego cz艂owieka w obs艂udze naziemnej.

Mechanizm dzia艂ania broni termobarycznej jest taki; Ma艂y 艂adunek wybuchowy rozrywa zbiornik z ciecz膮, niskowrz膮ca 艂atwopalna ciecz wype艂nia cale pomieszczenie chmur膮 latwopalnej pary lub aerozolu. 艁adunek pruj膮cy zasobnik z paliwem wyrzuca jednocze艣nie w t膮 chmur臋 aerozolu ma艂e ustrojstwo pirotechniczne, jedno lub kilka, powoduj膮ce po 艣ci艣le okre艣lonej zw艂oce, liczonej we milisekundach, zap艂on chmury. Fala uderzeniowa o przed艂u偶onym dzia艂aniu (10-50 milisekund) jaka powstaje z takiej eksplozji (tzw. wolumetrycznej) jest w stanie zniszczy膰 budynek, nie m贸wi膮c o samolocie; zaatakowana kabina eksploduje niejako ca艂膮 swoj膮 obj臋to艣ci膮....

Naturalnie, w 偶adnym normalnym kraju nie remontowano by Air Force One w kraju nieprzyjacielskim i pilnowano by jak oka w g艂owie nawet bardzo zaufanego personelu naziemnego, 偶eby kto艣 czego艣 ciekawego w samolocie prezydenckim nie za艂o偶y艂. Ale w Polsce jako艣 nikt nie widzi nic niestosownego w odsylaniu polskiego Air Force One do przegl膮du czy remontu Rosjanom.

W ka偶dym samolocie pasa偶erskim jest do cholery miejsc, gdzie mo偶na przy remoncie dyskretnie upcha膰 ustrojstwo wielko艣ci puszki Coca-Coli, tak 偶eby je by艂o trudno znale藕膰 bez rozebrania np. ca艂ej instalacji wentylacyjno-klimatyacyjnej kabiny pasa偶erskiej, albo tak, by udawa艂o cz臋艣膰 normalnej instalacji.

@Stary Wiarus

Naprawde chyle czolo przed tak doglebna analiza. Ja tez uwazam, ze kazda proba wyjasnienia katastrofy jako nieszczesliwego przypadku konczy sie gdybaniami, naciaganiem i zamiast wyjasnien na koncu pozostaje kupa pytan. Natomiast wybuch wyjasnia wszystko. Uzycie pocisku wydaje sie malo prawdopodobne, natomiast niespodzianka po serwisie to jest to. Mam tylko jedna uwage. Rosjanie ciagle pracuja nad nowymi generacjami materialow wybuchowych. Cos takiego mogli zastosowac tutaj. Prosze zauwazyc, ze sporo cial bylo w dosc dobrym stanie, co nie licuje z praktyczna "anihilacja" kadluba. Ja odnioslem wrazenie, ze kadlub zniknal a ludzie z duza energia kinetyczna spadli na ziemie. Mozliwe, ze material wybuchowy o bardzo malej sile razenia zostal rozlozony rownomiernie w kadlubie, ktory rozpadl sie na tysiace kawalkow nie robiac zbytniej krzywdy ludziom. Wiekszosc ludzi zabil kontakt z ziemia. Mylse, ze taki upadek mozna by przyrownac do upadku z 10 pietra. Prosze zauwazyc, ze o ile szczatki samolotu byly rozrzucone na przestrzeni ok. kilometra, to jednak ciala byly bardziej skupione. Ten poslizg 20 min. byl potrzebny aby sie upewnic, ze ewentualni ranni nic nie powiedza (filmik 1.24). Operacja ta byla na pewno trenowana na poligonach. Samolotow tego typu rosjanie maja pod dostatkiem. Problem bylby, gdyby Polacy latali na samolotach produkcji amerykanskiej. Putin musialby poniec spore koszta przygotowujac operacje.
Analiza porownawcza czy to spektrofotometryczna, czy chromatografi gazowej, sporo by nam powiedziala o przyczynach wybuchu. Probek mamy pod dostatkiem (resztki po samolocie). Problem w tym, ze zlecenie takich badan byloby zle odebrane przez strone rosyjska. Mam nadzieje, ze brat zabitego prezydenta bedzie mial odpowiednich doradcow aby walczyc o takie analizy.
Pozdrawiam serdecznie.
Bialkowsk

_________________
gdzie jest wrak, gdzie s膮 czarne skrzynki, gdzie telefon satelitarny Prezydenta?!
je艣li nie ma nic do ukrycia, to dlaczego 艣ledztwo w sprawie

"katastrofy" przypomina to w sprawie Papa艂y i Olewnika????? Tym razem to jednak sto razy wi臋kszy kaliber, wi臋c te偶 proporcjonalna odpowiedzialno艣膰 (i wina)


G贸ra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M
PostWys艂any: 10 Maj 2010, 21:19 
Offline
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 10 Kwi 2009, 10:11
Posty: 114
Miejscowo艣膰: Warszawa
A moze tak (znalezione w necie):

Nie tylko polski samolot mia艂 problemy?
pi膮tek, 07 maja 2010 06:17

10 kwietnia br. roku, tu偶 przed godzin膮 dziewi膮t膮, do l膮dowania na smole艅skim lotnisku przygotowywa艂y si臋 dwa samoloty. Zar贸wno samolot z polsk膮 delegacj膮 jak i rosyjski I艁-76 do艣wiadczy艂y dziwnych okoliczno艣ci towarzysz膮cych zbli偶aniu si臋 do lotniska docelowego.

Jeden z naszych aktywnych czytelnik贸w, maj膮cy do艣wiadczenie w kierowaniu ruchem lotniczym w ameryka艅skich si艂ach zbrojnych, przes艂a艂 nam swoj膮 hipotetyczn膮 wersj臋 wydarze艅, kt贸ra w obliczu przedstawionych fakt贸w, mo偶e zbli偶a膰 nas do poznania realistycznych powod贸w katastrofy.
Konieczno艣膰 szczeg贸艂owego wyja艣nienia tragicznych dla Narodu Polskiego wydarze艅 powinna by膰 priorytetem jakichkolwiek panuj膮cych rz膮d贸w.

Bardzo prosz臋 o pomoc w znalezieniu jednego zdj臋cia z Smole艅ska, kt贸re widzia艂em na jakim艣 forum 1,5 tyg temu.
Zdj臋cie przedstawia dwa drzewa oddalone od siebie o kilka metr贸w z bujna koron膮, kt贸re zosta艂y ostrzy偶one pod k膮tem' przez przelatuj膮cy samolot. Zdj臋cie by艂o o tyle specyficzne, 偶e przedstawia艂o niebiesk膮
naniesiona siatk臋 3D, kt贸re pokazywa艂o, 偶e fizycznie niemo偶liwe jest uczynienie tego przez jeden samolot. Chodzi o to, 偶e jedno drzewo by艂o ostrzy偶one pod katem 45 stopni a drugie pod katem 135 stopni. Nikt nie potrafi艂 wtedy zrozumie膰 tego zdj臋cia. Ja postanowi艂em je przeoczy膰 poniewa偶 nie zajmowa艂em si臋, wtedy tym tematem a i nie zna艂em dodatkowych fakt贸w. Takie ostrzy偶enie drzewa by艂o mo偶liwe je艣li zosta艂o dokonane przez dwa samoloty. Fakty ostatnich dni oraz pozosta艂e dane pokazuj膮, 偶e to by艂o bardzo mo偶liwe, prawdopodobne (odpowiedzi mo偶na dokona膰 za pomoc膮 poni偶szego forum - przyp.red.)
(wszystkie godziny wed艂ug czasu polskiego).

Znane nam fakty to:
- elektrownia zanotowa艂a awarie linii energetycznej o godz. 08g.39m.30s
- wed艂ug 艣wiadk贸w samolot rosyjski I艁76 wykona艂 nieudane l膮dowanie lec膮c odchylony jednym skrzyd艂em i o ma艂o co nie zahaczaj膮c innych samolot贸w stoj膮cych na pasie startowym
- skrzynka polskiego Tu 154M przesta艂a pracowa膰 o godz. 08.41.00 (konferencja D.Tuska). Oznacza艂oby to, 偶e linia energetyczna zosta艂a zerwana przez rosyjski samolot o godz.08.39.35 1,5 min p贸藕niej polski samolot rozbi艂 si臋, w pobli偶u.

Co m贸wi膮 nam te fakty:
- samolot polski by艂 sp贸藕niony o 30 min. przez co znalaz艂 si臋, w tym samym czasie co rosyjski, czego nie przewidziano.
- oba samoloty mia艂y te same problemy: w odleg艂o艣ci 1,1km od lotniska znalaz艂y si臋, na wysoko艣ci kilku metr贸w. Czyli oba samoloty musia艂y zaczyna膰 obni偶a膰 lot ok 2 km od lotniska.
- samoloty by艂y od siebie oddalone o 1,5 min lotu co oznacza ok.6-7km (standardowe odleg艂o艣ci dw贸ch samolot贸w na tym samym podej艣ciu do l膮dowania - pracowa艂em na radarach)
- oba samoloty 艣cina艂y drzewa na niskiej wysoko艣ci co t艂umaczy sprzeczne doniesienie o uszkodzeniu anteny NDB (1,1km) oraz drzewa
(1,1km), przeszk贸d oddalonych od siebie o warto艣膰 wi臋ksza ni偶 wynosi rozpi臋to艣膰 skrzyde艂 kt贸rego艣 z samolot贸w
- samolot rosyjski si臋 uratowa艂 a polski nie
- alarm lotniska zawy艂 15 min. po katastrofie
( zrodlo tekstu: hotnews.pl )
Na podstawie tego mo偶na przypuszcza膰, 偶e:
- zosta艂y ustawione fa艂szywe nadajniki NDB, kt贸re oszuka艂y obu pilot贸ww tym rosyjskiego I艁a-76 w co do odleg艂o艣ci od pasa i polskiego
pilota co do odchylenia od osi lotniska ( w przypadku Rosjan fa艂szywy m贸g艂 by膰 nadajnik ustawiony 2 km od lotniska, w przypadku Polak贸w 2 nadajniki)
- je艣li to by艂 zaplanowany zamach, mg艂a musia艂a by膰 sztuczna (tajemniczy samolot lataj膮cy nad lotniskiem na dwie godziny przed
katastrof膮)
- w przypadku zamachu, nie wiedzia艂 o tym wcze艣niej rosyjski rz膮d (w ka偶dym razie w pocz膮tkowej fazie)
- s艂owa uznania nale偶膮 si臋, dla rosyjskich internaut贸w i innych ludzi (np. z elektrowni) dzi臋ki kt贸rym, mamy te informacje (zdj臋cia,
艣wiadectwa, wykresy)
- za zamachem musz膮 sta膰 s艂u偶by specjalne, kt贸re uciszy艂y niekt贸re niewygodne fakty i poinformowa艂y polityk贸w w stosownym dla siebie czasie.

Bior膮c pod uwag臋 te fakty mo偶na wysnu膰 nast臋puj膮cy scenariusz (godzina wed艂ug czasu warszawskiego)

06.40 - tajemniczy samolot rozpoczyna nalot nad lotniskiem, co pokrywa si臋, z narastaniem mg艂y.
07.15 - l膮duje polski samolot
07.30 - z Warszawy startuje polski samolot prezydencki.
07.35 - mobilne fa艂szywe nadajniki zajmuj膮 pozycje.
08.30 - samolot Polski i Rosyjski I艁76 kr膮偶膮 nad lotniskiem. Wie偶a' czyli drewniana szopa z anten膮 przykryta siatk膮 maskownicz膮, decyduje, 偶e samolot rosyjski b臋dzie pierwszy podchodzi艂 do l膮dowania, samolot polski wykonuje dodatkowe k贸艂ka i kieruje si臋, za samolotem rosyjskim na 艣cie偶k臋 podchodzenia do l膮dowania (10 km od lotniska)
- standardowy odst臋p w takich warunkach wynosi ok.6-10 km co w przeliczeniu na czas daje ok. 1,5 - 2 min. (pracowa艂em na radarach)
08.37.30 rosyjski samolot I艁76 rozpoczyna podchodzenie do l膮dowania (10 km od lotniska) operatorzy fa艂szywych nadajnik贸w nie s膮 pewni, kt贸ry samolot leci pierwszy. Zd膮偶aj膮 za艂膮czy膰 drugi fa艂szywy nadajnik (2,1km od pasa), pierwszy fa艂szywy nadajnik (7,1km od pasa, nie dzia艂a). Dalszy fa艂szywy nadajnik (7,1) jest ustawiony ok,1000 m poni偶ej osi pasa i prawdziwego nadajnika
08.38.30 rosyjski samolot mija prawdziwy nadajnik NDB w odleg艂o艣ci 6,1
km, zaczyna si臋, kierowa膰 sygna艂em na fa艂szywy nadajnik NDB w odleg艂o艣ci 2,1 km od pasa i 150 m poni偶ej osi lotniska.
08.38min.40s polski samolot rozpoczyna podchodzenie do l膮dowania. Jest w odleg艂o艣ci 10 km od pasa. Otrzymuje sygna艂 od fa艂szywego nadajnika NDB (ustawionego 7,1km od p艂yty lotniska i ok.1km od osi lotniska), Pilot zaczyna si臋, kierowa膰 na sygna艂 fa艂szywego nadajnika.
08.39.20s w odleg艂o艣ci 2,1km od lotniska samolot rosyjski I艁76 otrzymuje fa艂szywy sygna艂 NDB i zaczyna obni偶a膰 lot w celu l膮dowania.
08.39.30s w odleg艂o艣ci 7,1km od lotniska i odchyleniu od pasa ok.1km polski pilot potwierdza wysoko艣膰 ok.300 metr贸w, zaczyna si臋, kierowa膰 na drugi fa艂szywy nadajnik NDB (2,1km od lotniska i odchyleniu ok.150m
od osi pasa)
08.39min.32s samolot Rosyjski uszkadza nadajnik NDB (1,1km- nie stanowi to problemu gdy偶 nadajnik jest zak艂贸cany)
08.39min.35s to samolot Rosyjski I艁76 zahacza o lini臋 energetyczn膮 w odleg艂o艣ci 1km od lotniska i j膮 zrywa.
08.39min.37s samolot Rosyjski I艁76 nachyla si臋, na bok by unikn膮膰 zderzenia z drzewem. 艢cina ga艂臋zie drzew pod katem (45 lub 135 stopni) i udaje mu si臋, unikn膮膰 kolizji.
08.39min.47s z tym samym nachyleniem na jedno skrzyd艂o o ma艂y w艂os nie zahacza o jeden z stoj膮cych samolot贸w, po czym zgodnie z zaleceniami wie偶y' szopy drewnianej pokrytej siatk膮 maskownicz膮- po艣piesznie si臋,
oddala.
08.39min.55s Kontrolerzy lotniska s膮 w szoku, nie rozumiej膮 niczego, po tym co zrobi艂 rosyjski samolot I艁76, kolejny raz pono膰 proponuj膮 stanowczo polskiemu pilotowi wybranie innego lotniska ale nie informuj膮 go o problemach rosyjskiego pilota. Polski pilot stwierdza po raz kolejny, 偶e zrobi jedno pr贸b臋 l膮dowania.
08.40min.30s polski pilot otrzymuje fa艂szywy sygna艂 z nadajnika NDB. Znajduje si臋, w odleg艂o艣ci 2,1 km od lotniska ale wydaje mu si臋, 偶e znajduje si臋, tylko 1,1km od lotniska. Potwierdza i jest nad nadajnikiem NDB. Potwierdza wysoko艣膰 100-120 m (prawid艂owa) i decyduje si臋, rozpocz膮膰 schodzenie do l膮dowania. Zwi臋ksza pr臋dko艣膰 opadania z
3m/s na 6-8m/s. Przelot nad nadajnikiem uruchamia uszkodzenie 艂膮czno艣ci z wie偶膮' czyli szop膮 pokryt膮 siatk膮 maskownicz膮 (zamachowcy ju偶 wiedza, 偶e ten jest Polski TU 154m)

W艂膮cza si臋, alarm TAWS ale pilot my艣l膮c, 偶e alarm ostrzega przed p艂yta lotniska, ignoruje sygna艂.
08.40min.37s kontrolerzy lotu w odleg艂o艣ci 1,6km od lotniska ostrzegaj膮 pilota, 偶e, obni偶a lot nie w tym miejscu co trzeba. Lecz
pilot pomimo ze znajduje si臋, w wysoko艣ci 130 m nad dnem w膮wozu i 70 m nad przysz艂ym prawdziwym (zak艂贸conym) nadajnikiem NDB nie s艂yszy ostrze偶enia wie偶y' ( wie偶a' to szopa pokryta siatk膮 maskownicz膮, a pas startowy to pouk艂adane p艂yty betonowe z du偶膮 dylatacj膮, Anglicy w latach 40 ub. wieku mieli lepsze lotniska polowe i lepiej wyposa偶one, ni偶 te w Smole艅sku).
08.40min.43s polski samolot znajduje si臋, w odleg艂o艣ci 1.2 km od lotniska i ok.80 m od osi pasa na wysoko艣ci 4 m, zaczyna gor膮czkowo szuka膰 pasa kt贸rego si臋, tu spodziewa艂 (zeznania 艣wiadka, rosyjskiego
pilota) i zaczyna kosi膰 pierwsze drzewa.
08.40min.45s odleg艂o艣膰 od lotniska 1,05 km. Po dw贸ch sekundach prostego lotu polski pilot podnosi maszyn臋 i zaczyna si臋, unosi膰, niestety ukszta艂towanie terenu i ci臋偶ko艣膰 maszyny powoduje, pomimo 偶e wzni贸s艂 maszyn臋 na 20 metr贸w to ci膮gle znajduje si臋, 4m nad ziemi膮 gdzie na wysoko艣ci nadajnika NDB i odchyleniu od osi lotniska 40m
uderza w drzewo trac膮c ma艂膮 cz臋艣膰 skrzyd艂a (powinien tu mie膰 wysoko艣膰 co najmniej 70m). Samolot zbacza w lewo.
08.40min47s Polski pilot pr贸buje ratowa膰 samolot przechylaj膮c si臋, na jedno ze skrzyde艂 (potrzebna analiza - przechy艂 przeciwny do samolotu rosyjskiego) i 艣cina poszycie drzewa pod katem 45 lub 135 stopni.
08.40min.49s polski samolot uderza w du偶膮 brzoz臋 trac膮c du偶膮 cz臋艣膰 lewego skrzyd艂a i pilot traci kontrole nad samolotem.
08.40min.51-55s samolot roztrzaskuje si臋, 300 metr贸w od lotniska i 150 m poni偶ej jego osi.

W zwi膮zku z tym, 偶e to m贸g艂 by膰 zamach dla pewno艣ci zosta艂y u偶yte dodatkowe 艣rodki, kt贸re da艂y pewno艣膰, 偶e wszyscy zgin膮
- gaz (wczorajsze info o badaniach toksykologicznych)
- nie wykrywalny 艂adunek wybuchowy
08.41min.00 rosyjscy Kontrolerzy lotu s膮 w szoku, ju偶 wiedza 偶e to nie przypadek. Praktycznie nie mo偶liwe jest 偶eby dwaj piloci pope艂nili ten sam b艂膮d. Zaczynaj膮 si臋, ba膰 o swoje 偶ycie, nie wszczynaj膮 alarmu, nie wiedz膮 co robi膰.
08.42min.00s przygotowane w pobli偶u specjalny oddzia艂 s艂u偶b specjalnych upewnia si臋, 偶e wszyscy nie 偶yj膮 i rozpoczyna
zabezpieczanie miejsca katastrofy, nie wszczyna alarmu.
08.55min.00s Kola' pojawia si臋 na miejscu katastrofy nakr臋caj膮c pierwszy film z strza艂ami'
08.56min.00s Po stwierdzeniu, 偶e teren zabezpieczony nakazane jest rozpocz臋cie akcji ratowniczej, wszczynany jest alarm lotniska
08.59min.00 stra偶 po偶arna dociera na miejsce katastrofy.
09.00min.00 rosyjski cz艂owiek pojawia si臋, na miejscu katastrofy i robi tzw.'trzeci film' kt贸ry tak naprawd臋 jest drugim. Widzi pocz膮tek akcji ga艣niczej, stra偶acy czekaj膮 na wod臋.
09.03min.00 po d艂ugich minutach i m臋kach w celu zmylenia s艂u偶b, Wi艣niewskiemu udaje si臋, dotrze膰 na miejsce od przeciwnej strony ni偶 Kola'. Polak widzi ju偶 akcje ga艣nicz膮.

Tak wiec prosz臋 pom贸偶cie odnale藕膰 to zdj臋cie lub inne zdj臋cia ukazuj膮ce, 偶e zniszczenia drzew zosta艂y dokonane przez dwa samoloty, polski i rosyjski I艁76. Wkr贸tce podam kilka wa偶nych kwestii do odnalezienia i o opisania. Skojarzy艂em to wczoraj wieczorem, ale nie nocowa艂em w domu i nie mia艂em dost臋pu do komputera. Nie mog艂em usn膮膰, nie spa艂em ca艂膮 noc, te fakty by艂y zbyt jaskrawe w mojej g艂owie i oczekiwa艂em momentu gdy b臋d臋 m贸g艂 je opisa膰. Wcze艣niej dziwi艂em si臋, 偶e ludzie zajmuj膮 si臋, nadmiernie trajektori膮 lotu w ostatnich sekundach od 1,2km od pasa do miejsca upadku, podczas gdy oczywiste by艂o, 偶e pilot nie mia艂 szans. Naprawd臋 si臋, dziwi艂em. Ale teraz widz臋, 偶e to PRAWDA rozdziela zadania i pobudza ludzi do dzia艂ania w
okre艣lonym kierunku.

Dzi臋ki osobom, kt贸re analizowa艂y ostatni odcinek lotu (od 1,2km do upadku) b臋dzie mo偶na udowodni膰, 偶e zniszczenia
drzewostanu by艂y spowodowane przez dwa samoloty : rosyjski IL76 i polski TU-154M, kt贸re wed艂ug uszkodzenia linii energetycznej i rejestrator贸w lotu, tzw. czarnej skrzynki tu154M lecia艂y w odst臋pie 1,5 min, a je艣li oba znalaz艂y si臋, w tym samym miejscu w takim samym po艂o偶eniu i na tej samej wysoko艣ci, to s艂owo przypadek jest iluzj膮.

Potrzebny jest te偶 zapis czarnej skrzynki rosyjskiego I艁 76(media milcz膮 o nim, a zapis ten b臋dzie bardzo istotny w wyja艣nieniu katastrofy TU154M Prezydenta).

Potrzebne s膮 szczeg贸艂owe oparte na czarnych skrzynkach dane lotu od. 10km od pasa a偶 do upadku/ucieczki z lotniska. Opieram si臋, na wypowiedziach pilot贸w USAF, US Navy, a zarazem na moich wcze艣niejszych obliczeniach i spostrze偶eniach o, kt贸rych nie wspomnia艂em - zamierza艂em p贸藕niej.

Typowa pr臋dko艣膰 opadania wynosi ok 3-3,5 m/s pozwala to posadzi膰 samolot na tzw. poduszce powietrznej, kt贸ra zwi臋ksza bezpiecze艅stwo i wygod臋 l膮dowania. Niestety w warunkach mg艂y i niskiej widoczno艣ci pionowej bardzo trudno j膮 stosowa膰 gdy偶 pilot nie widzi ziemi i nie wie, w kt贸rym momencie wyr贸wna膰 lot, bo mo偶na min膮膰 pas startowy.

Nadajniki NDB poza ocen膮 wysoko艣ci i zasygnalizowania odleg艂o艣ci od lotniska oraz umiejscowienia na osi pasa umo偶liwiaj膮 pilotowi podj臋cie decyzji do prawid艂owego k膮ta opadania. Na podstawie zalecanych wysoko艣ci mi臋dzy nadajnikami pilot ocenia w艂a艣ciwy k膮t opadania (w praktyce pomagaj膮 mu w tym przyrz膮dy i ksi膮偶ki lotniska). Tak aby znale藕膰 si臋, w prawid艂owej wysoko艣ci nad nadajnikami oraz p艂yt膮 lotniska.

Co do Smole艅ska dane co do nadajnik贸w NDB oraz potrzebne obliczenia s膮 nast臋pujace:
- 6,1 km - wysoko艣膰 300m
- 1,1 km - wysoko艣膰 70m (zalecana dla Tu 154m - 100-120)
- 1,1 km

Czyli aby obliczy膰 zalecan膮 pr臋dko艣膰 opadania nale偶y obliczy膰 nast臋puj膮ce r贸wnania:

- czas przelotu pomi臋dzy nadajnikami - odleg艂o艣膰 / pr臋dko艣膰 samolotu
4000m /75-80m/s (270-288km/h)(pr臋dko艣膰 troszk臋 wy偶sz膮 ni偶 ko艅cowa) =
50-53 sekund r贸偶nica zalecanej zmiany wysoko艣ci mi臋dzy nadajnikami -200m czyli pr臋dko艣膰 opadania pomi臋dzy nadajnikami 6,1km a 1,1km powinna by膰 zbli偶ona do 200m/50-53 sekund = ok.3,8-4m/s

I teraz zalecana pr臋dko艣膰 opadania pomi臋dzy nadajnikiem NDB (1,1km) a p艂yt膮 lotniska.

Wiadomo, 偶e samolot nie l膮duje na pocz膮tkowej kraw臋dzi p艂yty wi臋c dodamy min.100-200m czyli aby obliczy膰 pr臋dko艣膰 opadania pomi臋dzy nadajnikiem NDB (1,1km), a p艂yt膮 trzeba wykona膰 podobne obliczenia.
odleg艂o艣膰 do pokonania = 1200-1300m pr臋dko艣膰 samolotu = 70 m/s
czas lotu = 17-18 sekund wysoko艣膰 nad nadajnikiem NDB (1,1km) - 100m (pilot chcia艂 tak膮 osi膮gn膮膰).

Czyli teraz zalecana pr臋dko艣膰 opadania = ok.6m/s. Pilot mia艂 ok. 6-8 m/s. te dwa metry wi臋cej mog艂y si臋, wzi膮膰 z tego,
偶e pilot chcia艂 zej艣膰 troch臋 wi臋cej by prawid艂owo ustawi膰 samolot na pas l膮dowania (ba艂 si臋, go min膮膰). Widzialno艣膰 pionowa wynosi艂a min.40-50 m wi臋c pilot mia艂by wystarczaj膮co du偶o czasu by zmniejszy膰 pr臋dko艣膰 opadania i spokojnie posadzi膰 samolot. Jest to tzw.sadzanie samolotu sterami przeciwne do sadzania samolotu na poduszce powietrznej - ale jak wida膰 warunki atmosferyczne jak i parametry nadajnik贸w NDB pozwala艂y i w zasadzie uzasadnia艂y taki rodzaj l膮dowania.

Czyli podsumowuj膮c pr臋dko艣ci opadania cho膰 wi臋ksza od milej' by艂a jak najbardziej uzasadniona i zwi膮zana z danymi lotniska.

Te wykresy przedstawiaj膮ce zalecane l膮dowania w Smole艅sku powinny to uwzgl臋dni膰.(niestety wszyscy rysuj膮 pr臋dko艣ci opadania dla 3m/s co powoduje, 偶e pr臋dko艣膰 opadania zapocz膮tkowana 2 km od lotniska wydaje si臋, dziwna - a taka nie jest.)

Czyli jeszcze raz wykres uwzgl臋dniaj膮cy uzasadnion膮 warunkami atmosferycznymi i ustawieniem nadajnik贸w NDB poka偶e, 偶e pr臋dko艣膰 opadania samolotu na 2km przed p艂yt膮 lotniska pokrywa si臋, z zak艂adan膮
pr臋dko艣ci膮 opadania samolotu na lotnisku w Smole艅sku. Takie zobrazowanie wykresu da du偶o do my艣lenia. Niestety tak jak napisa艂em
wykresy przedstawiane zak艂adaj膮 pr臋dko艣膰 opadania 3m/s.

Co do czasowych uszkodze艅 ster贸w i silnik贸w to trudno mi si臋, wypowiedzie膰. My艣l臋, 偶e by艂y by jakie艣 艣lady tego w czarnych skrzynkach, komunikat dla wie偶y' baraku, oraz zachowanie samolotu mog艂oby by膰 inne, czas uszkodzenia/zablokowania musia艂by wynie艣膰
ok.6-7 sekund. Mo偶liwe, ale co w jaki spos贸b musia艂oby by by膰 uszkodzone, to trudno mi si臋, wypowiedzie膰.

Podsumowuj膮c wydaje mi si臋, 偶e:

Gdyby silniki si臋, wy艂膮czy艂y pilotowi trudno by艂oby w tak kr贸tkim czasie odzyska膰 pr臋dko艣膰 wznoszenia gdy偶 samolot straci艂by ca艂kiem
ci膮g. Prawdopodobnie rozbi艂by si臋, ju偶 na wzg贸rzu.

Co do czasowej (6 sekund) utraty sterowno艣ci nie wiem, musia艂by si臋, wypowiedzie膰 pilot, kt贸ry mia艂 co艣 takiego w czasie lotu. Ewentualnie mo偶na poszuka膰 w necie jaki艣 relacji.
Tylko, 偶e on mia艂 sterowno艣膰 i
moc, tak jak napisa艂em wcze艣niej od 1,3km pilot zacz膮艂 wyr贸wnywa膰 ju偶 lot oceniaj膮c, 偶e w ostatnim odcinku uda艂o mu si臋, wznie艣膰 ponad 20 metr贸w jako przeciwie艅stwo opadania (takie odbicie si臋, w powietrzu) to on dokona艂 naprawd臋 du偶o (bior膮c pod uwag臋 mas臋 TU 154m). Czyli
wydaje mi si臋, 偶e mia艂 pe艂n膮 kontrol臋 i moc. W przypadku utraty sterowno艣ci, (bior膮c pod uwag臋, 偶e j膮 mia艂 gdy si艂a przyci膮gania by艂a
najwi臋ksza) ci臋偶ko wed艂ug mnie odnale藕膰 miejsce gdzie jej nie mia艂.

Utrata si艂y ci膮gu silnik贸w wed艂ug mnie odpada, bo utrata si艂y ci膮gu na wysoko艣ci kilkudziesi臋ciu metr贸w to prawie pewna katastrofa
(wyobra藕cie sobie sytuacj臋, 偶e jedziecie motocyklem, samochodem i silnik Wam ga艣nie, po jakim艣 czasie odpalacie ale praktycznie musicie wszystko zaczyna膰 od nowa je艣li chodzi o ci膮g) do tego dodajcie si艂臋 przyci膮gania i utrat臋 si艂y p臋du. Co do sterowno艣ci nie wiem - na pewno nie by艂a to blokada (samolot zacz膮艂 si臋, obni偶a膰 - w przypadku blokady nie m贸g艂by dokonywa膰 zmian) a jakby si臋, zachowa艂 samolot w przypadku
kr贸tkotrwa艂ej utraty sterowno艣ci mo偶na sprawdzi膰, wyszuka膰 to, w ko艅cu
musimy si臋, porusza膰 na zasadzie odrzuca膰 lub przyjmowa膰 jaka艣 poszlak臋. Czyli mo偶na pozbiera膰 informacje na ten temat i sprawdzi膰.

Druga sprawa, podwozie raczej wysuwa si臋, wcze艣niej czyli ewentualnie awaria, zmiana trajektorii lotu by艂aby o wiele wcze艣niej.
Powiem, 偶e tylu fa艂szywych informacji w mediach jak dzisiaj to dawno nie pami臋tam. Bo widzicie fa艂szywa informacja ma fa艂szywie podwa偶y膰 jaki艣 trop zmuszaj膮c do rezygnacji z niego albo jest to fa艂szywa flara, jak dla torpedy czyli wyprowadzi膰 ma nas Polak贸w na manowce.

Ma nas Polak贸w zmyli膰. Dlatego ja od jakiego艣 czasu gdy wypowiada si臋, jaki艣 ekspert' w polskich' mediach i prasie, bior臋 d艂ugopis i kartk臋 do obliczania oraz potwierdzam albo i nie jego wypowiedzi. Znajomo艣膰 matematyki kr贸lowej nauk jak i logiki si臋, bardzo w tym wypadku przydaje.

Podstawianie ekspert贸w' i o艣mieszanie' to g艂贸wne metody walki informacyjnej Polacy. O to ca艂y czas chodzi, 偶aden pilot nie zszed艂by bezpodstawnie na tak膮 wysoko艣膰 nie maj膮c pewno艣ci, 偶e jest nad pasem.

Nie szuka艂by ziemi wiedz膮c, 偶e nad nadajnikiem NDB(1,1km) powinien by膰 min. 70m (w praktyce 100m) ponad nim. Tak wi臋c je艣li pilot by zdawa艂
sobie spraw臋 gdzie si臋, znajduje nie szed艂 by tak nisko. Od tego zale偶y czy ma szanse wyl膮dowa膰 czy nie. Formalnie zgoda na l膮dowanie albo druga pr贸ba. Druga sprawa, pilot wiedzia艂, 偶e nad nadajnikiem ten
typ samolotu musi by膰 100m (wi臋cej ni偶 min.70m), sygna艂 nadajnika
pomaga mu ustawi膰 k膮t schodzenia tak by na tej wysoko艣ci si臋 znalaz艂. Jedna z cech wska藕nika - odbiornika NDB. Ten fakt daje du偶o do my艣lenia, 偶e w odleg艂o艣ci 2km by艂 dok艂adnie na wysoko艣ci na jakiej powinien by膰 nad nadajnikiem (1,1km). i potem uczyni艂 dok艂adnie to co powinien uczyni膰 po potwierdzeniu wysoko艣ci 100m nad nadajnikiem NDB,
obni偶y膰 wysoko艣膰. To uczyni艂. Dane z transpondera id膮 艂膮cznie z danymi co do wysoko艣ci i po艂o偶enia samolotu, ale s膮 danymi innymi. M贸wi膮 o statusie samolotu.

Wie偶a' drewniana szopa, mia艂a dane co do po艂o偶enia samolotu. Zosta艂o potwierdzone oficjalnie, 偶e samolot w odleg艂o艣ci 2km znajdowa艂 si臋, na prawid艂owej wysoko艣ci 100m, do odleg艂o艣ci 2km nic si臋, z nim z艂ego nie
dzia艂o, potem zacz膮艂 si臋, gwa艂townie obni偶a膰 o czym wie偶a' szopa poinformowa艂a. Czyli dane s膮 i zosta艂y udost臋pnione, w ka偶dym razie co
do ostatniej fazy lotu. Z tych informacji, kt贸re mamy wynika, 偶e nie by艂 za艂膮czony kod alarmowy. Generalnie transponder ma sens na wy偶szych wysoko艣ciach, na ma艂ych wysoko艣ciach mog膮 wyst膮pi膰 zak艂贸cenia.

Ja sam prowadzi艂em samoloty do wysoko艣ci 500m, potem przejmowa艂 je radar lotniska lub lotniskowca. I z tego co pami臋tam, sygna艂 transpondera (dodatkowa kreska okre艣laj膮ca kod) zawsze znika艂 pierwszy. Generalnie od 300-400 metr贸w nie widzia艂em ju偶 samolotu na ekranie. Ale zazwyczaj pierwszy znika艂 sygna艂 transpondera. Sygna艂 ma znaczenie przede
wszystkim do okre艣lenia czy samolot ma pozwolenie na lot/wpisany w艂a艣ciwy kod. W przypadku awarii 艂膮czno艣ci lub jakiej艣 awarii je艣li tylko piloci mieliby czas na reakcje mogli go za艂膮czy膰. Czyli w przypadku awarii powy偶ej kilkuset metr贸w sygna艂 powinien by膰 widziany
tak偶e z innych radar贸w. W przypadku awarii poni偶ej tej wysoko艣ci, je艣li tylko pilot ma czas na reakcj臋 m贸g艂 go w艂膮czy膰. Brak tego
sygna艂u, zwi臋ksza prawdopodobie艅stwo, 偶e nie by艂o 偶adnej awarii, ale nie wyklucza jej bo piloci po prostu mogli nie mie膰 czasu.(z tego co
wiem kod jest zmieniany manualnie). Wstyd, 偶e o tym zapomnia艂em, w sumie jest to troch臋 wa偶ne, bo daje wi臋ksze prawdopodobie艅stwo braku awarii. Ja widzia艂em na radarze samolot na wysoko艣ci 400m z ponad 100
km, wi臋c awarie powy偶ej tej wysoko艣ci powinien widzie膰 nie tylko Smole艅sk, my艣l臋, 偶e na lotniskach w pobli偶u tak偶e. To tyle na dzisiaj.
http://www.mojawyspa.co.uk/forum/64/257 ... byo-tak,10
BlackHawk


G贸ra
 Profil  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3684 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 369  Nast臋pna


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 6 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Skocz do:  
cron

Wszystkie prawa zastrze钮one - Gra na Gie艂dzie.

Szablon stworzony przez WebGood.

Forum oparte o silnik phpBB.

Tre艣ci zawarte na tej stronie ( tj. www.granagieldzie.pl ) s膮 tylko i wy艂膮cznie wyrazem osobistych pogl膮d贸w autora analiz i komentarzy ( w艂膮cznie z sygna艂ami systemu ) i nie stanowi膮 "rekomendacji" w rozumieniu przepis贸w Rozporz膮dzenia Ministra Finans贸w z dnia 19 pa藕dziernika 2005 r. w sprawie informacji stanowi膮cych rekomendacje dotycz膮ce instrument贸w finansowych, lub ich emitent贸w (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Korzystanie z serwisu/portalu oznacza akceptacje wy钮ej wymienionej informacji.