Bior膮c pod uwag臋 te fakty mo偶na wysnu膰 nast臋puj膮cy scenariusz (godzina wed艂ug czasu warszawskiego)
06.40 - tajemniczy samolot rozpoczyna nalot nad lotniskiem, co pokrywa si臋, z narastaniem mg艂y.
07.15 - l膮duje polski samolot
07.30 - z Warszawy startuje polski samolot prezydencki.
07.35 - mobilne fa艂szywe nadajniki zajmuj膮 pozycje.
08.30 - samolot Polski i Rosyjski I艁76 kr膮偶膮 nad lotniskiem. Wie偶a' czyli drewniana szopa z anten膮 przykryta siatk膮 maskownicz膮, decyduje, 偶e samolot rosyjski b臋dzie pierwszy podchodzi艂 do l膮dowania, samolot polski wykonuje dodatkowe k贸艂ka i kieruje si臋, za samolotem rosyjskim na 艣cie偶k臋 podchodzenia do l膮dowania (10 km od lotniska)
- standardowy odst臋p w takich warunkach wynosi ok.6-10 km co w przeliczeniu na czas daje ok. 1,5 - 2 min. (pracowa艂em na radarach)
08.37.30 rosyjski samolot I艁76 rozpoczyna podchodzenie do l膮dowania (10 km od lotniska) operatorzy fa艂szywych nadajnik贸w nie s膮 pewni, kt贸ry samolot leci pierwszy. Zd膮偶aj膮 za艂膮czy膰 drugi fa艂szywy nadajnik (2,1km od pasa), pierwszy fa艂szywy nadajnik (7,1km od pasa, nie dzia艂a). Dalszy fa艂szywy nadajnik (7,1) jest ustawiony ok,1000 m poni偶ej osi pasa i prawdziwego nadajnika
08.38.30 rosyjski samolot mija prawdziwy nadajnik NDB w odleg艂o艣ci 6,1
km, zaczyna si臋, kierowa膰 sygna艂em na fa艂szywy nadajnik NDB w odleg艂o艣ci 2,1 km od pasa i 150 m poni偶ej osi lotniska.
08.38min.40s polski samolot rozpoczyna podchodzenie do l膮dowania. Jest w odleg艂o艣ci 10 km od pasa. Otrzymuje sygna艂 od fa艂szywego nadajnika NDB (ustawionego 7,1km od p艂yty lotniska i ok.1km od osi lotniska), Pilot zaczyna si臋, kierowa膰 na sygna艂 fa艂szywego nadajnika.
08.39.20s w odleg艂o艣ci 2,1km od lotniska samolot rosyjski I艁76 otrzymuje fa艂szywy sygna艂 NDB i zaczyna obni偶a膰 lot w celu l膮dowania.
08.39.30s w odleg艂o艣ci 7,1km od lotniska i odchyleniu od pasa ok.1km polski pilot potwierdza wysoko艣膰 ok.300 metr贸w, zaczyna si臋, kierowa膰 na drugi fa艂szywy nadajnik NDB (2,1km od lotniska i odchyleniu ok.150m
od osi pasa)
08.39min.32s samolot Rosyjski uszkadza nadajnik NDB (1,1km- nie stanowi to problemu gdy偶 nadajnik jest zak艂贸cany)
08.39min.35s to samolot Rosyjski I艁76 zahacza o lini臋 energetyczn膮 w odleg艂o艣ci 1km od lotniska i j膮 zrywa.
08.39min.37s samolot Rosyjski I艁76 nachyla si臋, na bok by unikn膮膰 zderzenia z drzewem. 艢cina ga艂臋zie drzew pod katem (45 lub 135 stopni) i udaje mu si臋, unikn膮膰 kolizji.
08.39min.47s z tym samym nachyleniem na jedno skrzyd艂o o ma艂y w艂os nie zahacza o jeden z stoj膮cych samolot贸w, po czym zgodnie z zaleceniami wie偶y' szopy drewnianej pokrytej siatk膮 maskownicz膮- po艣piesznie si臋,
oddala.
08.39min.55s Kontrolerzy lotniska s膮 w

u, nie rozumiej膮 niczego, po tym co zrobi艂 rosyjski samolot I艁76, kolejny raz pono膰 proponuj膮 stanowczo polskiemu pilotowi wybranie innego lotniska ale nie informuj膮 go o problemach rosyjskiego pilota. Polski pilot stwierdza po raz kolejny, 偶e zrobi jedno pr贸b臋 l膮dowania.
08.40min.30s polski pilot otrzymuje fa艂szywy sygna艂 z nadajnika NDB. Znajduje si臋, w odleg艂o艣ci 2,1 km od lotniska ale wydaje mu si臋, 偶e znajduje si臋, tylko 1,1km od lotniska. Potwierdza i jest nad nadajnikiem NDB. Potwierdza wysoko艣膰 100-120 m (prawid艂owa) i decyduje si臋, rozpocz膮膰 schodzenie do l膮dowania. Zwi臋ksza pr臋dko艣膰 opadania z
3m/s na 6-8m/s. Przelot nad nadajnikiem uruchamia uszkodzenie 艂膮czno艣ci z wie偶膮' czyli szop膮 pokryt膮 siatk膮 maskownicz膮 (zamachowcy ju偶 wiedza, 偶e ten jest Polski TU 154m)
W艂膮cza si臋, alarm TAWS ale pilot my艣l膮c, 偶e alarm

zega przed p艂yta lotniska, ignoruje sygna艂.
08.40min.37s kontrolerzy lotu w odleg艂o艣ci 1,6km od lotniska

zegaj膮 pilota, 偶e, obni偶a lot nie w tym miejscu co trzeba. Lecz
pilot pomimo ze znajduje si臋, w wysoko艣ci 130 m nad dnem w膮wozu i 70 m nad przysz艂ym prawdziwym (zak艂贸conym) nadajnikiem NDB nie s艂yszy

ze偶enia wie偶y' ( wie偶a' to szopa pokryta siatk膮 maskownicz膮, a pas startowy to pouk艂adane p艂yty betonowe z du偶膮 dylatacj膮, Anglicy w latach 40 ub. wieku mieli lepsze lotniska polowe i lepiej wyposa偶one, ni偶 te w Smole艅sku).
08.40min.43s polski samolot znajduje si臋, w odleg艂o艣ci 1.2 km od lotniska i ok.80 m od osi pasa na wysoko艣ci 4 m, zaczyna gor膮czkowo szuka膰 pasa kt贸rego si臋, tu spodziewa艂 (zeznania 艣wiadka, rosyjskiego
pilota) i zaczyna kosi膰 pierwsze drzewa.
08.40min.45s odleg艂o艣膰 od lotniska 1,05 km. Po dw贸ch sekundach prostego lotu polski pilot podnosi maszyn臋 i zaczyna si臋, unosi膰, niestety ukszta艂towanie terenu i ci臋偶ko艣膰 maszyny powoduje, pomimo 偶e wzni贸s艂 maszyn臋 na 20 metr贸w to ci膮gle znajduje si臋, 4m nad ziemi膮 gdzie na wysoko艣ci nadajnika NDB i odchyleniu od osi lotniska 40m
uderza w drzewo trac膮c ma艂膮 cz臋艣膰 skrzyd艂a (powinien tu mie膰 wysoko艣膰 co najmniej 70m). Samolot zbacza w lewo.
08.40min47s Polski pilot pr贸buje ratowa膰 samolot przechylaj膮c si臋, na jedno ze skrzyde艂 (potrzebna analiza - przechy艂 przeciwny do samolotu rosyjskiego) i 艣cina poszycie drzewa pod katem 45 lub 135 stopni.
08.40min.49s polski samolot uderza w du偶膮 brzoz臋 trac膮c du偶膮 cz臋艣膰 lewego skrzyd艂a i pilot traci kontrole nad samolotem.
08.40min.51-55s samolot roztrzaskuje si臋, 300 metr贸w od lotniska i 150 m poni偶ej jego osi.
W zwi膮zku z tym, 偶e to m贸g艂 by膰 zamach dla pewno艣ci zosta艂y u偶yte dodatkowe 艣rodki, kt贸re da艂y pewno艣膰, 偶e wszyscy zgin膮
- gaz (wczorajsze info o badaniach toksykologicznych)
- nie wykrywalny 艂adunek wybuchowy
08.41min.00 rosyjscy Kontrolerzy lotu s膮 w

u, ju偶 wiedza 偶e to nie przypadek. Praktycznie nie mo偶liwe jest 偶eby dwaj piloci pope艂nili ten sam b艂膮d. Zaczynaj膮 si臋, ba膰 o swoje 偶ycie, nie wszczynaj膮 alarmu, nie wiedz膮 co robi膰.
08.42min.00s przygotowane w pobli偶u specjalny oddzia艂 s艂u偶b specjalnych upewnia si臋, 偶e wszyscy nie 偶yj膮 i rozpoczyna
zabezpieczanie miejsca katastrofy, nie wszczyna alarmu.
08.55min.00s Kola' pojawia si臋 na miejscu katastrofy nakr臋caj膮c pierwszy film z strza艂ami'
08.56min.00s Po stwierdzeniu, 偶e teren zabezpieczony nakazane jest rozpocz臋cie akcji ratowniczej, wszczynany jest alarm lotniska
08.59min.00 stra偶 po偶arna dociera na miejsce katastrofy.
09.00min.00 rosyjski cz艂owiek pojawia si臋, na miejscu katastrofy i robi tzw.'trzeci film' kt贸ry tak naprawd臋 jest drugim. Widzi pocz膮tek akcji ga艣niczej, stra偶acy czekaj膮 na wod臋.
09.03min.00 po d艂ugich minutach i m臋kach w celu zmylenia s艂u偶b, Wi艣niewskiemu udaje si臋, dotrze膰 na miejsce od przeciwnej strony ni偶 Kola'. Polak widzi ju偶 akcje ga艣nicz膮.
Tak wiec prosz臋 pom贸偶cie odnale藕膰 to zdj臋cie lub inne zdj臋cia ukazuj膮ce, 偶e zniszczenia drzew zosta艂y dokonane przez dwa samoloty, polski i rosyjski I艁76.