Gra na Gieldzie.pl - Forum gieldowe - gielda,trader,forex,analizy
http://www.granagieldzie.pl/

"Katastrofa"samolotu z Prezydentem RP nad Smolenskiem Tu154M
http://www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&t=297
Strona 93 z 369

Autor:  Admin [ 28 Gru 2010, 09:29 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Image

[Ważna informacja; Jesteście Państwo na stronie 93 naszego forum
w związku z atakiem na nasz serwer początek analizy znajduje się obecnie na stronie 92 [na samym dole strony] za utrudnienia przepraszamy.]


Image
To był Zamach!!! rakietą ziemia-powietrze albo bombą
Zakończyły się prace archeologów w Smoleńsku
prot, PAP
2010-10-27, ostatnia aktualizacja 2010-10-27 18:47

Grupa polskich archeologów, która na terenie katastrofy Tu-154M w Smoleńsku odnalazła ponad 5 tys. przedmiotów z nią związanych, w tym najprawdopodobniej szczątki ofiar oraz ich rzeczy osobiste, zakończyła badania. Protokół z prac liczy ponad 100 kart.

Wśród obiektów, które odnalazła 10-osobowa ekipa archeologów, są najprawdopodobniej szczątki ofiar - "fragmenty elementów kostnych". Obecnie znajdują się one w prosektorium w Smoleńsku, gdzie badają je patomorfolodzy

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... ensku.html

5 tyś. przedmiotów !!! w tym szczątki ofiar katastrofy 10 kwietnia oraz ich rzeczy osobiste.
Cytuj:
Zazwyczaj w przypadku zdarzeń kryminalnych, wypadków czy katastrof do pracy przy zabezpieczeniu terenu oraz poszukiwania śladów kieruje się techników kryminalistyki. W przypadku katastrofy TU-154M do Smoleńska wysłano archeologów i geodetów ( wolontariuszy ) a więc ludzi spoza branży kryminalistycznej. Techników kryminalistyki pominięto.

http://www.blogpress.pl/node/6430
Przy okazji dowiedzieliśmy się że istnieje także archeologia naziemna "Archeolodzy mają przeorać miejsce katastrofy centymetr po centymetrze. Ale nie będą prowadzić wykopalisk. Użyją sprzętu do wykrywania metali. Prace mają trwać około dwóch tygodni...”
http://tvp.info/informacje/swiat/smolen ... ce/2991299

Autor:  Admin [ 28 Gru 2010, 09:43 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Image
To był Zamach!!! rakietą ziemia-powietrze albo bombą

W dalszej części analizy będziemy szukać śladów wybuchu które pozostawił Tu154M
ale wcześniej trochę teorii w pierwszych minutach filmu [dziękuję ciszu2 za przesłanie materiału filmowego i pozdrawiam]




Kiedy dziób,ogon i końcówki skrzydeł są rozrzucone na znacznym obszarze To znaczy że nastąpiła eksplozja! w powietrzu!
kiedy zaś szczątki skupione są w jednym miejscu mamy do czynienia z innym rodzajem wypadku


BARDZO WAŻNE wyjaśnienie TZW. POŻARU którego nie było na pokładzie - a niektóre ciała były spalone
http://pl.wikipedia.org/w...nia_RPO_Trzmiel
W latach dziewięćdziesiątych pojawiły się doniesienia o odmianie Trzmiela z głowicą dwustopniową kumulacyjno-paliwowo-powietrzną. Pierwszy wybucha ładunek kumulacyjny, a przez otwór wytworzony tym wybuchem do wnętrza celu wnika głowica termo - baryczna. Tego rodzaju pociski są szczególnie skuteczne w użyciu przeciwko umocnionym punktom oporu w czasie walk w mieście.
RPO-Z - wersja z głowicą zapalającą zawierającą 2,1 litra napalmu (DWA LITRY!!!)
RPO-D - wersja z głowicą dymną zawierającą 2,3 litra substancji dymotwórczej
RPO-A - wersja z głowicą termo - baryczną
RPO-? - wersja z głowicą tandemową kumulacyjno-termo - baryczną.

W lipcu 2005 roku zastępca prokuratora generalnego Rosji Nikołaj Szepel przyznał, że "Specnaz strzelał w czasie ataku z miotaczy Szmel", zaraz jednak dodał, że "pociski nie były zapalające" i nie mogły spowodować pożaru.
W czasie walk wielu zakładników zginęło po tym jak zapalił się, a następnie zawalił dach sali gimnastycznej, w której byli przetrzymywani. Rosyjskie władze federalne twierdzą, że pożar spowodowały wybuchy bomb, które rozmieścili w szkole terroryści. Pytania krewnych ofiar, dlaczego nie spłonęła także podłoga sali gimnastycznej, pozostają na razie bez odpowiedzi. W Biesłanie ofiary miały bardzo podobne obrażenia - oparzenia, trudności z identyfikacją itd. a podłoga w sali gimnastycznej pozostała niespalona.

W Smoleńsku również mamy podobną sytuację - paszport w idealnym stanie, godło itd. a te elementy znajdowały się, w przedziale pasażerskim! WAŻNE - przedmioty które znajdowały się w luku bagażowym pozostały NIETKNIĘTE - dlaczego? do luku bagażowego nie dostał się, "spray" mieszaki wybuchowej, luk bagażowy jest oddzielony.

WAŻNE - został zniszczony TYLKO hermetyczny przedział pasażerski, wprost rozdrobnił się, podobne wielkościowo nieduże fragmenty jakby cały był poddany identycznej sile, pozostałe części samolotu są rozpoznawalne i w zasadzie albo w całości albo w bardzo dużych kawałkach - stateczniki, silniki, luk bagażowy, skrzydła z kołami w idealnym stanie.

Zobaczcie ten filmik szczególnie zdjęcia gruntu po wybuchu TO SAMO widać w Smoleńsku ten sam wzór


Wiśniewski mówił o dwóch wybuchach jak obejrzy ten film to zda sobie sprawę, że widział i słyszał dokładnie właśnie to, tylko na dużo mniejszą skalę ( wystarczy rozpylić 1-2 litry płynu ).



Wiele części jest dziwnie czystych jakby spadły pionowo z góry - nie ma na nich śladów turlania się, w błocie, jak to możliwe skoro mówią nam o uderzeniu w ziemię a części nie mają śladów tego uderzenia. Uszkodzenia lasu wskazują na to, że części spadały z góry, wiele części leży wprost wśród drzew i krzaków otoczone nimi, obcięty wierzchołek drzewa a pod nim w odległości metra- dwóch leży część samolotu - wskazuje to na to, że samolot spadał już w kawałkach, z góry widać wyraźnie rozrzut na boki części samolotu - niemożliwy do uzyskania jeśli samolot spadł na ziemię w całości- samolot rozpadł się stanowczo za szeroko - części przedziału pasażerskiego są rozrzucone "równo" na całej szerokości miejsca katastrofy - jak to możliwe bez wybuchu!!!

Widziałem okno które wyglądało jakby coś je wypchnęło na zewnątrz - na szkle doskonale widać skutki wybuchu i "obróbki szkła w czasie wybuchu, szkło nie pęknięte okrągłe leżało daleko i było czyste! było ładnie wyrwane w kadłuba ! okrągłe, czyli spadło nie dotykając ziemi! jak to możliwe skoro niby miało się zmielić w uderzeniu o ziemię! leżało oddzielnie!
Mnóstwo elementów przedziału pasażerskiego - np. drzwi jest powyginanych na zewnątrz!- wyglądają jakby coś je wypychało na zewnątrz!!!.

Rozdęte płuca ofiar efekt motyla - bardzo typowy dla ładunku termo - barycznego widać na zdjęciach wyraźnie rozdęte okolice przepony itd. nie chcę tu tego opisywać, zbyt drastyczne nawet jak dla mnie co widział niejedno.

Sowieckie brednie o pożarze na żadnym skrzydle „wnętrzu (a tam są zbiorniki nie widać śladów pożaru - ZERO ŚLADÓW czyściutko jak z fabryki nawet nie osmalone, na ściółce w lesie pełno suchutkich liści, jedyne drobne ślady pożaru są na elementach ze ŚRODKA przedziału pasażerskiego.

CO WIDAĆ W LESIE - widać za to wyraźnie w lesie ślady fali uderzeniowej powbijane PIONOWO w grunt na dużą głębokość elementy na środku miejsca katastrofy gdzie powinien być kadłub wygląda jakby ktoś z góry "zasadził" zmielone jednakowe resztki samolotu, im dalej od środka tym większy kąt "wbijania" na bokach leżą już płyciutko lub na powierzchni gruntu.
Zwłoki zgromadzono w jednym miejscu polano i podpalono i tylko tam jest pożar i TYLKO TO miejsce polewają strażacy i tak się, nie gasi paliwa wodą samą! ZOBACZCIE NA FILMIKACH polewają z taką "nieśmiałością" jakby ugasić nie chcieli! leją chwilami obok! rozumiem 70 lat bumelanctwa komunistycznego ale bez przesady, nie jak się, gasi pożar a tam jeszcze MOGĄ BYĆ ŻYWI ludzie!

Pokazałem strażakowi powiedział cytuję oni symulują akcję gaśniczą! Drzewa na drzewach wiszą różne ciekawe rzeczy "resztki ludzi" jak to możliwe, że na filmiku Mendereja na drzewach są "girlandy z Polaków", czy nasza pożal się, boże ślepa i głucha prokuratura nie widzi NÓG naszych rodaków na drzewach!!! i jakieś resztki z wnętrza samolotu! skoro samolot podobno spadł w całości!!!. To całe dochodzenie to KURIOZUM NA SKALĘ ŚWIATOWĄ! Gdzie my żyjemy!!! Co oni nam robią!!!

CZY NAPRAWDĘ JESTEŚMY STADEM BARANÓW PROWADZONYCH NA RZEŻ???
DLACZEGO POZWALAMY IM NA TO WSZYSTKO???
NATO PROPONOWAŁO POMOC RZĄD ODMÓWIŁ!!!
TO ZDRADA STANU!!!

http://specops.com.pl/forum/topics19/co-wydar zylo-sie-w-smolensku-nowe-teorie-vt8181.htm

Autor:  Admin [ 28 Gru 2010, 11:22 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

To było rutynowe i perfekcyjne podejście do lądowania!
Niestety jak wykazuje poniższa analiza wszystko przemawia za tym że mamy do czynienia z zamachem i zestrzeleniem samolotu.
a w Polsce cz.2 "gry elit o Smoleńsk",tylko przypomnę w cz.1 obarczano winą Naszych wspaniałych pilotów!
cz.2 jest już bardziej przemyślana [budowane są teorie na podstawie sfałszowanych stenogramów ]
W cz.2 mamy więc do czynienia z ukazywaniem też częściowej winy Rosjan
-a wszystko po to aby w bardziej wyrafinowany sposób oszukać opinię publiczną!

Image
To był Zamach!!! rakietą ziemia-powietrze albo bombą

Analiza fotograficzna rozmieszczenia szczątków Tu154M
materiały przesłane na skrzynkę analizaSmolensk@gmail.com
dziękuję
Dla wszystkich którzy znają na pamięć topografię terenu przed lotniskiem w Smolensku
zdjęcie słabej jakości ale w perspektywie złamana brzoza i okolice komisu,żółtą strzałką zaznaczone miejsce odnalezienia urządzenia z samolotu.
Załącznik:
zamachSmolensk1.jpg
zamachSmolensk1.jpg [ 179.88 KiB | Obejrzany 15777 razy ]

Odnalezione urządzenie /prośba o zweryfikowanie - co to jest ?/ znajduje się kilkanaście metrów przed złamaną brzozą!!!

Załącznik:
zamachSmolensk2.jpg
zamachSmolensk2.jpg [ 268.67 KiB | Obejrzany 15768 razy ]

Pozwolę sobie zacytować naszego forumowicza /wiadomość przesłana na pw/
Cytuj:
ciszu2 napisał(a):
Witam
Te części które są przy brzozie mogą być elementami podczas zderzenia skrzydła z brzozą.
Ale ta pompa która znajduje się przed brzozą daje nam do myślenia.

Pamiętajmy że kiedy samolot leci zdaną predkoscia a element odpada musi przelecieć pewna odległość.
tzn że ten element odpadł dużo wcześniej i w powietrzu pokonał pewna drogę
.



Pozdrawiam

Załącznik:
zamachSmolensk3.jpg
zamachSmolensk3.jpg [ 221.71 KiB | Obejrzany 14290 razy ]

Czy widzimy elementy Tu154M ?
prawdopodobnie to właśnie przedstawione elementy uszkodziły brzozę i drzewo obok brzozy

Załącznik:
zamachSmolensk4.jpg
zamachSmolensk4.jpg [ 425.59 KiB | Obejrzany 14413 razy ]


Part of the wreckage of a Polish government Tupolev Tu-154 aircraft that crashed is seen through tree branches near Smolensk airport April 10, 2010. REUTERS/Sergei Karpukhin (RUSSIA - Tags: DISASTER TRANSPORT POLITICS)
http://picasaweb.google.com/11835500547 ... 0995325730
Załącznik:
zamachSmolensk25.JPG
zamachSmolensk25.JPG [ 111.97 KiB | Obejrzany 12793 razy ]


Załącznik:
zamachSmolensk24.jpg
zamachSmolensk24.jpg [ 47.69 KiB | Obejrzany 12774 razy ]

Autor:  Admin [ 28 Gru 2010, 11:22 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Image

To był Zamach!!! rakietą ziemia-powietrze albo bombą
Załącznik:
zamachSmolensk5.jpg
zamachSmolensk5.jpg [ 482.42 KiB | Obejrzany 13825 razy ]

Załącznik:
zamachSmolensk6.jpg
zamachSmolensk6.jpg [ 888.67 KiB | Obejrzany 13712 razy ]

AFP PHOTO / MAXIM MALINOVSKY
http://picasaweb.google.com/11835500547 ... 0995325730
Załącznik:
zamachSmolensk23.JPG
zamachSmolensk23.JPG [ 78.82 KiB | Obejrzany 12380 razy ]


Załączniki:
zamachSmolensk50.jpg
zamachSmolensk50.jpg [ 379.69 KiB | Obejrzany 12245 razy ]

Autor:  Admin [ 28 Gru 2010, 11:23 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Image
To był Zamach!!! rakietą ziemia-powietrze albo bombą
Załącznik:
now254.jpg
now254.jpg [ 80.37 KiB | Obejrzany 13378 razy ]

A piece of the wreckage of a Polish government Tupolev Tu-154 aircraft that crashed lies on the ground near Smolensk airport April 10, 2010. A plane carrying Polish president Lech Kaczynski and much of the country's military and state elite crashed in thick fog in Russia on Saturday killing all 96 people on board in a blazing inferno. AFP PHOTO / MAXIM MALINOVSKY (Photo credit should read MAXIM MALINOVSKY/AFP/Getty Images)
Sign in to like this photo.Unlike Views: 1045
http://picasaweb.google.com/11835500547 ... 0995325730
Załącznik:
zamachSmolensk20.jpg
zamachSmolensk20.jpg [ 74.88 KiB | Obejrzany 13041 razy ]

Załącznik:
tu277.jpg
tu277.jpg [ 56.7 KiB | Obejrzany 12276 razy ]

Image
Kadłub widoczny w lesie obok komisu
dokładna analiza dostępna pod linkiem viewtopic.php?f=34&t=297&start=130
Image
Image
Załącznik:
zamachSmolensk58.jpg
zamachSmolensk58.jpg [ 139.65 KiB | Obejrzany 11639 razy ]

Załącznik:
zamachSmolensk18.jpg
zamachSmolensk18.jpg [ 126.76 KiB | Obejrzany 12802 razy ]

Załącznik:
zamachSmolensk17.jpg
zamachSmolensk17.jpg [ 124.19 KiB | Obejrzany 12705 razy ]

Widoczne ślady po uderzeniu na ogrodzeniu komisu
Misja Specjalna 21.09.2010 - Katastrofa Polskiego Tu-154m [2/2] [6.42 do 7.02min]
http://www.youtube.com/watch?v=xyo31hNIzkg
Załącznik:
ogrodzeniekomisu.jpg
ogrodzeniekomisu.jpg [ 136.85 KiB | Obejrzany 22313 razy ]

Załącznik:
zamachSmolensk7.jpg
zamachSmolensk7.jpg [ 194 KiB | Obejrzany 20676 razy ]

Kadłub widoczny w lesie obok komisu
dokładna analiza dostępna pod linkiem viewtopic.php?f=34&t=297&start=130
Image
Image
Załącznik:
zamachSmolensk14.jpg
zamachSmolensk14.jpg [ 114.73 KiB | Obejrzany 12639 razy ]




SuperWizjer_Smolensk_1.wmv
od 2.50s. do 3.43s.

Fragment kliszy z filmu??? eek
więcej ; viewtopic.php?f=34&t=297&start=90
Image

Autor:  Admin [ 28 Gru 2010, 11:23 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Image
To był Zamach!!! rakietą ziemia-powietrze albo bombą
Załącznik:
now337.jpg
now337.jpg [ 233.19 KiB | Obejrzany 17260 razy ]

Załącznik:
wybuch1Smolensk.jpg
wybuch1Smolensk.jpg [ 689.38 KiB | Obejrzany 17188 razy ]

Załącznik:
now427.jpg
now427.jpg [ 33.49 KiB | Obejrzany 12590 razy ]

Załącznik:
cnn.jpg
cnn.jpg [ 128.92 KiB | Obejrzany 12573 razy ]

Załącznik:
cnn1.jpg
cnn1.jpg [ 121.82 KiB | Obejrzany 12508 razy ]


??????????????????
Załącznik:
zamachSmolensk19.jpg
zamachSmolensk19.jpg [ 85.37 KiB | Obejrzany 12359 razy ]

Załącznik:
zamachSmolensk13.jpg
zamachSmolensk13.jpg [ 161.09 KiB | Obejrzany 12368 razy ]

Załącznik:
zamachSmolensk11.jpg
zamachSmolensk11.jpg [ 71.25 KiB | Obejrzany 12338 razy ]

Załącznik:
zamachSmolensk12.jpg
zamachSmolensk12.jpg [ 70.84 KiB | Obejrzany 12390 razy ]

Niepublikowany filmik Rosyjskiego gapia - ważne urządzenie tupoleva!
Rosyjski gap znalazł urządzenie w dniu katastrofy/prośba o identyfikacje/ urządzenie prawdopodobnie znajdowało się w kokpicie samolotu
Co robi to urządzenie koło komisu ???
Urządzenie znajdowało się w kokpicie Tu 154M !



Załącznik:
now213.jpg
now213.jpg [ 80.76 KiB | Obejrzany 12467 razy ]

Załącznik:
now264.jpg
now264.jpg [ 94.18 KiB | Obejrzany 12498 razy ]

Szczątki samolotu na miejscu katastrofy w Smoleńsku. Plane Crash in Smolensk
Załącznik:
now374.jpg
now374.jpg [ 104.63 KiB | Obejrzany 12442 razy ]

Załącznik:
now348.JPG
now348.JPG [ 119.29 KiB | Obejrzany 10502 razy ]

Załącznik:
tu535.JPG
tu535.JPG [ 132.83 KiB | Obejrzany 10293 razy ]

Разбился самолет президента Польши Леха Качиньского

Załącznik:
zamachSmolensk15.jpg
zamachSmolensk15.jpg [ 105.6 KiB | Obejrzany 20110 razy ]

Trwa identyfikacja ciał
Mariusz Goss , Wojciech Wybranowski , guu 10-04-2010,
ostatnia aktualizacja 10-04-2010 21:33
Cytuj:
Jarosław Kaczyński zidentyfikował zwłoki brata – dowiedziała się nieoficjalnie „Rz”.


- Widok jest straszny. Nikt z nas jadąc do Smoleńska nie spodziewał się, że to będzie aż tak przerażający widok - mówi "Rz" poseł Maks Kraczkowski, który razem z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim dotarł do Smoleńska.

Według informacji, jakie pozyskał parlamentarzysta od rosyjskich służb specjalnych zabezpieczających miejsce tragedii, część ciał - pasażerów rządowego Tupolewa, którzy zginęli w katastrofie lotniczej w Smoleńsku została w momencie wybuchu całkowicie rozerwana. - Mówiono nam, że trwa dopasowywanie części ciała, głów, kończyn. Część leży już w czarnych workach - relacjonuje Kraczkowski.

http://www.rp.pl/artykul/459748.html



2010-05-11
Reporterzy "Faktu" na własną rękę przeczesywali miejsce katastrofy. Wysiłek się opłacił, bo znaleźli radiokompas z kokpitu, dzięki któremu nawigator określał położenie samolotu względem radiolatarni umieszczonej przy lotnisku.
Reporterzy relacjonujący przebieg ich poszukiwań, opowiadali w "Fakcie" o reakcji Rosjan, którym pokazali urządzenie już na miejscu. "Niczego nie ruszaliście, nie przekręcaliście przełączników? – dopytywali. "To może być ważna część dla śledztwa. Zbadamy to" - powiedzieli śledczy i zabrali znalezisko.

"To nieprawdopodobne, ale znaleźliście panel ze wskaźnikami samolotowego urządzenia nawigacyjnego SPU-7. To samolotnoje pieregawornoje ustrojstwo, po prostu radiokompas" - tłumaczył dziennikarzom "Faktu" pilot latający tupolewami. Wyjaśnił, że dzięki radiokompasowi nawigator określa położenie samolotu względem radiolatarni umieszczonych przy lotniskach. Na jego podstawie ustala i przekazuje pilotom parametry prawidłowego lotu - wysokości i kierunku. To niezbędne urządzenie, zwłaszcza przy kiepskiej widoczności.
żródło;http://wiadomosci.dziennik.pl/artykuly/117919,to-znalezisko-rozwikla-zagadke-katastrofy.html

Załącznik:
radiokompas.jpg
radiokompas.jpg [ 67.53 KiB | Obejrzany 11570 razy ]

Mgła - film o katastrofie w Smoleńsku, 5 stycznia z Gazetą Polską


Aktualizacja 28 stycznia 2011

DLACZEGO ZAMILKŁ KOMPUTER POKŁADOWY
Leszek Misiak, Grzegorz Wierzchołowski, 26-01-2011 17:02





Według raportu MAK, zanik zasilania i zamrożenie pamięci komputera pokładowego FMS samolotu Tu-154 nastąpiły 15 m nad poziomem lotniska. Komputer przestał działać o godz. 10.41.05. Dokładnie w tym samym czasie miało dojść do zniszczenia samolotu wskutek rozbicia o powierzchnię ziemi.

Z raportu MAK wynika, że moment zderzenia tupolewa z ziemią, który miał być bezpośrednią przyczyną zniszczenia maszyny, pokrywa się z chwilą "zamrożenia pamięci" komputera. Problem w tym, że samolot nie mógł być 15 m nad poziomem lotniska i jednocześnie rozbijać się o ziemię na wysokości pasa startowego lub tuż nad nim (Tu-154 uderzył w ziemię w miejscu znajdującym się między 0 a 5 m nad poziomem lotniska). Co jest więc powodem tych sprzeczności i która wersja gen. Tatiany Anodiny jest zgodna z prawdą?

Na stronie 119 polskiego tłumaczenia raportu MAK jest napisane: "Zanik zasilania FMS ("zamrożenie" pamięci) nastąpiło o 10.41.05, na wysokości barometrycznej skorygowanej do poziomu lotniska na wysokości około 15 metrów, prędkości podróżnej 145 węzłów (~270 km/h), w punkcie o współrzędnych 54°49,483" szerokości północnej, i 032°03,161 długości wschodniej".




Uderzył w ziemię, a potem w drzewa

- Gdy nastąpił zanik zasilania FMS, polski Tu-154 M znajdował się około 80 m przed miejscem pierwszego zderzenia z drzewami, 600 m od progu pasa. Tak wynika z obliczeń po zniwelowaniu błędu odchylenia i przedłużenia prostej linii podanych przez MAK błędnych współrzędnych - mówi "GP" K.M. (nazwisko i imię do wiadomości redakcji), mieszkający dziś za granicą wojskowy związany z kontrolą radiolokacyjną przestrzeni powietrznej, ekspert sejmowego zespołu ds. wyjaśnienia katastrofy smoleńskiej Antoniego Macierewicza.


Te obliczenia jeszcze bardziej podważają wersję MAK, według której w czasie, gdy "wysiadł" komputer, samolot roztrzaskał się o ziemię. Skoro zanik zasilania FMS nastąpił 80 m przed pierwszym zderzeniem tupolewa z drzewami, należałoby - trzymając się wersji Rosjan - przyjąć, że samolot najpierw uległ zniszczeniu, a dopiero potem... zderzył się z drzewami.


- Co więcej, podane przez MAK współrzędne miejsca, w którym rozbił się samolot, i współrzędne zatrzymania się komputera pokładowego FMS dzieli różnica ok. 800 m, choć powinno to być to samo miejsce - dodaje K.M.


Współrzędne miejsca, w którym rozbił się samolot (dokładnie: współrzędne środka tej strefy), to według MAK 54µ49.450'N i 32µ03.041'E (str. 88 tłumaczenia polskiego raportu MAK). Natomiast współrzędne miejsca zatrzymania się komputera pokładowego FMS - 54°49,483" N i 032°03,161" E (str. 117 polskiego tłumaczenia raportu MAK).


Informacje te odczytali Amerykanie, bo w rządowym tupolewie zainstalowany był FMS produkcji USA.




Co uszkodziło komputer?

Najprostszym wyjaśnieniem, na które wskazuje ten sam czas "zamrożenia pamięci" komputera i zniszczenia samolotu (10.41.05), jest hipoteza przerwania pracy FMS w wyniku katastrofy. Jak wyjaśnialiśmy - katastrofa ta musiałaby jednak nastąpić 15 m nad poziomem lotniska i w sporej odległości od miejsca rozbicia się maszyny, co wymagałoby założenia "teorii spiskowej", czyli np. wybuchu bomby na pokładzie. Czy są inne wytłumaczenia?


- Komputer pokładowy przestaje działać wtedy, gdy "siada" energetyka. Być może rozpadł się środkowy silnik, wówczas odpadła prądnica, co spowodowało brak zasilania. Jednak bez poznania zapisów oryginałów czarnych skrzynek nie sposób rozstrzygnąć, co mogło być tego przyczyną - mówi "GP Janusz Więckowski, wieloletni pilot Tu-154.


Czy awaria komputera mogła spowodować zablokowanie systemu sterowania samolotem lub wpłynąć na pracę silników bądź też uniemożliwić wykonanie manewru odejścia na drugi krąg, który rozpoczął kpt. Protasiuk?


- Awaria komputera pokładowego nie wpływa bezpośrednio na możliwość zapanowania pilotów nad maszyną ani na zachowanie się samolotu. Komputer nie steruje samolotem, jest jednak bardzo ważnym urządzeniem pomocniczym. Nowoczesny amerykański system komputerowy umożliwia bezpieczne i dokładne ustawienie podejścia - mówi kpt. Więckowski.

Przypomnijmy, że do komputera Tu-154 wprowadzono na podstawie błędnych kart podejścia dostarczonych przez Rosjan nieprecyzyjne współrzędne lotniska, niewskazujące środka drogi startowej. Jak powiedział "GP" Krzysztof Zalewski z miesięcznika "Lotnictwo", "pilot, planując lot, wprowadził do GPS dane z otrzymanych od Rosjan kart podejścia. Komputer wyprowadził go idealnie w punkt, w którym nie było lotniska". Co jednak stało się potem?


- Trudno powiedzieć, bo informacja, że FMS przestał działać w momencie zniszczenia samolotu, choć przerwanie pracy komputera nastąpiło na wysokości 15 m nad poziomem lotniska, jest faktycznie dziwna - mówi Krzysztof Zalewski.


- Może dano do badania w USA urządzenia z innego samolotu? - zastanawia się Marek Strassenburg Kleciak, pracujący w Niemczech ekspert ds. nawigacji satelitarnej.


Maciej Lasek, członek Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, której przewodniczy minister spraw wewnętrznych i administracji Jerzy Miller, mówi "GP", że komisja zajmuje się tym problemem.


- Niedługo przedstawimy nasze stanowisko w raporcie komisji. Wcześniej nie chcę tego komentować - stwierdza w wypowiedzi dla "GP" Maciej Lasek. Poprosiliśmy, by ekspert komisji powiedział, czy jest sprzeczność w raporcie MAK w tej kwestii.


- Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, bo zająłbym wówczas stanowisko dotyczące tego problemu, a nie chcę teraz tego robić - odpowiada Maciej Lasek.

Wystąpienie nagłego braku zasilania i "zamrożenia" pamięci komputera pokładowego FMS 15 m nad poziomem lotniska to kolejna niewiadoma i kolejny niejasny punkt w rosyjskiej wersji tłumaczącej przyczyny katastrofy.


Leszek Misiak, Grzegorz Wierzchołowski
Współpraca: K.M.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu tygodnika "Gazeta Polska"
niezalezna.pl/artykul/dlaczego_zamilkl_komputer_pokladowy/44104/1

Potwierdzona po raz kolejny bomba na pokładzie Tu!!!!!!!!

Autor:  ciszu2 [ 28 Gru 2010, 12:23 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Zdjęcia z miejsca katastrofy ukazują głownie wielkie kłębowiska porwanych blach,

Kabli, izolacji etc. Jest to prosty dowód użycia ładunków wybuchowych. Wnętrze kabiny zostało – wydmuchane na zewnątrz.


Załączniki:
F152.jpg
F152.jpg [ 124.08 KiB | Obejrzany 12571 razy ]

Autor:  ciszu2 [ 28 Gru 2010, 12:25 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Statecznik pionowy został oderwany od części ogonowej

W części górnej statecznika są fragmenty:

-Statecznika poziomego Lewego

-Statecznika poziomego Prawego

-Owiewka anteny.



Jak widać statecznik pionowy i poziomy zachował się w dobrym stanie bo nie uderzył w ziemie. Oderwane są płaty statecznika poziomego. lewy i prawy.

Oderwanie może by skutkiem uderzenia fali uderzeniowej.


Załączniki:
F152.jpg
F152.jpg [ 69.69 KiB | Obejrzany 12479 razy ]

Autor:  ciszu2 [ 28 Gru 2010, 12:28 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Zwrócimy także - tak przy okazji - uwagę na ślady postrzałowe na klapach ( innych elementach także)


Załączniki:
F152.jpg
F152.jpg [ 162.81 KiB | Obejrzany 12489 razy ]

Autor:  ciszu2 [ 28 Gru 2010, 12:29 ]
Temat postu:  Re: Katastrofa samolotu Prezydenta RP pod Smolenskiem / Tu-154M

Błoto zalegające na oponach i goleni pochodzi niechybnie od zabryzgania eksplozją. Zauważmy, jeśli bowiem obrócimy skrzydłem lewym wokół osi Z ( ok 60 stopni), a od osi Y do osi X to zobaczymy, że ślady zabłocenia pochodzą mniej więcej od tego samego rzutu , ( źródła explozji).


Załączniki:
F152.jpg
F152.jpg [ 300.36 KiB | Obejrzany 12222 razy ]

Strona 93 z 369 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/